abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 november 1999 @ 20:44:00 #1
892 doordevil
FOK!member by choice
pi_220067
Goed om te weten voor in de toekomst. Een lichaam dat zwanger gaat van een ontembare woede, een gekooid dier. Een diepgewortelde minachting tegen het systeem, een redeloze broeierigheid en forever de Anger van Groen Links Dit alles uit zich bij opgesloten mensen, zo zagen wij vanavond bij Bart, in het Solitair Kaartspelen, in keukenkastjes kruipen en een potje voetballen. Bart wilde er wel over praten, maar Karin was net iets te begrijpend. Seks, en met name het gebrek er aan breekt de mens op. In kloosters gaan ze vanzelf bier brouwen, mooi laag zingen en camembert in doosjes doen, maar hier in het huis uit het zich heel anders. Karin heeft Maurice al vacuümgewijs met haar mondholte van zijn overtollige kwaadheid afgeholpen en Maurice heeft natuurlijk een afmattende uitlaatklep in het op de been proberen te blijven bij sporten. Ontroerend, bijna pijnlijk vond ik de manier waarop De Jongens hem toch een beetje het idee gaven dat hij toch een lekkere passeerbeweging in huis had. Het lag er net iets te dik bovenop, het over de bal trappen van de heren, maar ik geloof dat Maurice niets in de gaten had. Die was lekker bezig voor zijn gevoel. Prachtige beelden. Het heeft, als je goed kijkt iets te maken met een soort van 3e been dat Maurice bij zichzelf veronderstelt. Steeds als je denkt, ja, ja, ja, en nu dat andere been naar voren, dan doet hij iets met het middenrif, zoekt hij steun op iets dat er niet is.
Maurice weet zijn Kinetische Energie niet om te zetten in een voorwaartse beweging, zoiets is het. Er beweegt wel van alles en nog wat, de impuls is er wel, maar het beweegt vooral de verkeerde kant op. Een Seiko-horloge met oplading door beweging zou ideaal zijn voor Maurice. Drie minuten om zijn pols tijdens een willekeurige sport en hij hoeft hem 6 jaar niet meer op te laden
Je zag de verslagenheid ook bij Maurice, toen de Midgetgolfbaan de tuin in werd gekieperd. "Een spel met een balletje, heb medelij". Hij hoopte half om half, enthousiast geworden door het van speldjes gemaakte egeltje van Karin op weer een leuke handwerkopdracht, maar tevergeefs.

Liep Anouk vandaag een beetje lollig te doen of zag ik dat verkeerd. Ze praatte een beetje met een verdraaid stemmetje. Betekent vaak: "Nu zeg ik iets leuks" Je zag als het ware die sfeer wel voor je in De Studie Eenheid. Onwijs lachen met Anouk. Als die haar bui heeft! Tijdens het eten klaarmaken zij ze perfekto. Niets blijft onopgemerkt.
Maar nog even over Bart, die liep mij net iets te duidelijk niet boos maar verdrietig te zijn. Niemand wat in de gaten, dus op een gegeven moment maar zelf gaan melden. Een zwaktebod. Erg mooi moment: Bart vertelt van helse klasgenoten, dubbele namen, kakkinderen in zijn klas en net op dat moment komt de personificatie van Kakkerig Nederland de kamer in wandelen. Nog net te dragen. Ze haakt lekker in bij gesprek over boosheid. Je voelt hem aankomen. Maurice met zijn pan om de hoek. Dan knapt er iets in Bart. Geen gevoelens in de nabijheid van Maurice….., nooit.

Ook mooi, de ingehouden woede van Karin bij het uitpakken van de cadeau's. Wat had ze er graag een donders gezellige ochtend van willen maken, met veel complimenten over haar dichtkunst en enthousiasme over de cadeaus.. Dat pakte gelukkig anders uit. Laten wij met zijn allen juichen om alles dat gezelligheid, knusheid en geborgenheid in de weg staat. Niks geen Sinterklaas in huis. Juist NIET Sinterklaas, dames en heren, dat is het idee. Dus niet 5 december voor de 80e keer de mediagrap uithalen om een bekende Nederlander als Sinterklaas de tuin in te sturen, maar hoogstens een Schimmel met Engtevrees door de voordeur het huis in duwen. Maar liever niets. Het hoeft niet gezellig te zijn!!!! Vergeet het. Dit word een hel en wij mogen er naar kijken. Dat is volgens mij de aantrekkingskracht. Wij willen geen gezellige verjaardag van 100 dagen.

Maak me een beetje druk. Veel boosheid in me vanavond. Ga zo afvoer in keukenkastje repareren, profiteren van dit moment!

Iets om ons op te verheugen: iedere keer als Maurice een geschreven boodschap onder ogen krijgt.
Maurice breekt, als bekende Nederlander, een lans voor leesblindheid en brengt het ook binnen het bereik van de kleine beurs. Steeds bijna letterlijk blinde paniek als er van links naar rechts moet worden gelezen. Alsof hij met een verloren gewaande Dode Zee Rol in zijn handen zit, zo komt het er uit.

Nu genoeg. Tot morgen.

Nico Dijkshoorn

pi_220068
Nico hij was weer mooi.
Die stukjes over Maurice blijven leuk, misschien omdat we hetzelfde over hem denken.
  maandag 15 november 1999 @ 20:58:00 #3
215 misterDre
Paint it black!
pi_220069
Kwootje
Een Seiko-horloge met oplading door beweging zou ideaal zijn voor Maurice. Drie minuten om zijn pols tijdens een willekeurige sport en hij hoeft hem 6 jaar niet meer op te laden
Einde Kwootje

Erg leuk gevonden!

maandag 15 november 1999 @ 21:32:00 #4
1658 bogus
... het lijk in jouw badkuip
pi_220070

Erg scherp geobserveerd Nico. Je zag Maurice helemaal glunderen toen Willem HEM uitverkoos als 'voetbalmaatje', niet in de gaten hebbende dat het misschien meer een keus uit medelijden was dan de keus van een 'sportman'.

Hij was weer scherp Nico!

bogus

Destroy all dreamers with doubts and depression...
  maandag 15 november 1999 @ 21:38:00 #5
995 PeteRp
What a decade!
pi_220071
Ik las vandaag een stukje over Nico in de krant (heb ik gepost in een andere topic). Wat mij niet helemaal duidelijk werd was of het nou om een interview ging of dat de journalist het forum gewoon volgt en zijn conclusies trekt. Verder werd Nico in mijn ogen veel te veel als een criticaster afgeschilderd i.p.v. iemand die BB op de hak neemt. Nu ja, het stukje van vandaag bewijst maar weer eens: De stukjes van Nico zijn vooral leuk. Dat kan je van het programma zelf niet altijd zeggen.

[Dit bericht is gewijzigd door PeteRp (Datum 15 November 1999).]

Tell the others!
  maandag 15 november 1999 @ 21:45:00 #6
379 GeGs
Oh what the hell...
pi_220072
-----BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-----
Hash: SHA1

Ok, that does it. Drie keer op rij is toch echt scheepsrecht. Wat een
onopgevoede, zwakke Lebbis & Janssens Kloon. Zwakheid troef. Dat
horloge was het enige waarvoor ik een lichte trek van een mondhoek
voor kon opbrengen. Maar om iemands leesblindheid als handle voor het
uiten van je eigen infantiele gevoelens van onmacht te gebruiken gaat
te ver. Ik hoop dat je ooit met een echte handicap te maken krijgt en
er over uitgelachen wordt. Kan je je er _misschien_ eindelijk iets bij
voorstellen.

Columnist. Hah. Youp is waarschijnlijk ook een eikel, maar die speelt
het niet op de man .

Ach wat loop ik weer in das blaue hinein te oh-en. Het zijn hier toch
allemaal voetballers. Jullie zouden moeten weten dat een bal het
lijdend voorwerp is, niet de schenen van een tegenstander. En als we
dan naar de eredivisie kijken zijn we weer een illusie armer.

Stom.

Stom.

Stom.

GeGs.

-----BEGIN PGP SIGNATURE-----
Version: PGPfreeware 6.0.2i

iQA/AwUBODBif+LsM9T8u6t/EQLiCQCgmThiaaWG1IILU9YTklnQNxsl79sAoMpX
aZ3O8ag+RYDunK6KkLi5eKfS
=6DS6
-----END PGP SIGNATURE-----

Live young, die fast.
  maandag 15 november 1999 @ 21:57:00 #7
242 Pinball
Electric Monk
pi_220073
quote:
op 11-15-1999 om 09:45 PM schreef GeGs het volgende:
Hash: SHA1
<bla>
iQA/AwUBODBif+LsM9T8u6t/EQLiCQCgmThiaaWG1IILU9YTklnQNxsl79sAoMpX
aZ3O8ag+RYDunK6KkLi5eKfS
=6DS6

Nounou gegs, prima kritiek hoor, daar niet van, maar we nemen je ook wel serieus zonder al die moeilijke woorden hoor

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
  maandag 15 november 1999 @ 22:06:00 #8
1693 Naf
het monster van de Moerplaat
pi_220074
Het programma is eigenlijk niks aan, maar juist het nakleppen of het nalezen van zo'n stukje als die van Nico is gewoon lekker smullen. Nico, je weet toch als geen ander precies weer te geven/te vertalen wat we zien, of wat we kunnen zien. Tof. En karin kent dus ook een ongelooflijke zelfgeilkant..
'We zijn met de meesten die niets anders hoeven dan hun hoofd in de zon'... en mediageil zijn.
pi_220075

[Dit bericht is gewijzigd door McFly (Datum 15 November 1999).]

Life doesn't imitate art. It imitates bad television.

pi_220076
GeGs verwoordt wat ik eigenlijk zeggen wil.

Niets aan toe te voegen.

pi_220077
Ik zie nu ook in dat je verhalen wel degelijk van invloed zijn op de gebeurtenissen in het huis.
Ik doel hier op je eerdere verhaal over Maurice, dat hij altijd als laatste gekozen werd bij de gymles.
Willem was volgens mij persoonlijk ingefluisterd door Hummie dat hij Maurice moest kiezen.
Anders zou het namelijk te duidelijk worden dat Maurice het huis gaat verlaten naar Anoek.

Kasta

I was an atheist until I realized I was God
pi_220078
quote:
op 11-15-1999 om 10:46 PM schreef McFly het volgende:
GeGs verwoordt wat ik eigenlijk zeggen wil.

Niets aan toe te voegen.

Als je dat dan vindt, McFly, waarom kom je daar dan niet eerder mee.

pi_220079
Weathergirl,

Een ding wat doordevil in ieder geval wel kan, is zijn mening zeer goed verwoorden. Daar ben ik helaas niet zo'n ster in.

maandag 15 november 1999 @ 23:31:00 #14
1464 ART
FOK!member
pi_220080
Nico is wat mij betreft een haarscherpe karikaturist. Hij vergroot (met humor) de opvallende karaktertrekken en eigenaardigheden van de bewoners uit en geeft zo een eigen visie op Big Brother. Soms relativeert het de boel een beetje, soms werkt wat hij schrijft aangenaam verhelderend en meestal is het gewoon leuk om te lezen. We volgen allemaal de ontwikkelingen in het huis op de voet, weten vrijwel alles van de bewoners dan is de avondsluiting van Doordevil een leuke inside joke.
Hulde daarom.

[Dit bericht is gewijzigd door ART (Datum 15 November 1999).]

Het is het Gesprek waar het om draait
  maandag 15 november 1999 @ 23:55:00 #15
128 smallsister
Kleine Grote Broer
pi_220081
quote:
op 11-15-1999 om 08:44 PM schreef doordevil het volgende:
Maurice breekt, als bekende Nederlander, een lans voor leesblindheid.........

Steeds bijna letterlijk blinde paniek als er van links naar rechts moet worden gelezen.

Nou dat was, wellicht onbedoeld, een staaltje taalvirtuositeit Nico.....

Verder weer een redelijk onsamenhangend stukje, weinig verfrissend, weinig geestig.....

Keep it up!

[Dit bericht is gewijzigd door smallsister (Datum 15 November 1999).]

pi_220082
GeGs:
Is het echt nodig om mensen hier handicaps toe te wensen?????? Getverdemme!
Jammer dat je het allemaal niet zo goed begrijpt, dat wel.
Veel anderen begrijpen en waarderen deze humor wel.
Helaas kan ik me niet van de indruk onttrekken, dat bepaalde mensen het plezier van anderen aan het vergallen zijn.
Eerst van een schitterend stuk schrijfwerk genieten, en daarna behoorlijk geirriteerd raken door opmerkingen van lieden die er klaarblijkelijk de ballen van snappen. Bah!
En wat Youp van het Hek betreft: ga dan maar eens kijken, of luister maar eens wat beter.
Zo, dit moest er echt eventjes uit.

Desalniettemin: Nico, hij was weer goed!
Ga zo door, voor vele anderen en mij.

Grtz.

Voice-over: 'Wat doen de bewoners met die 465 kartonnen dozen?'
Doordevil: 'Ik persoonlijk denk dat ze er het ego van Willem mee gaan verhuizen.'

pi_220083
'k Heb de uitzending niet gezien, en toch zit ik te smullen van je stukje. Je geeuwhonger is duidelijk weer voorbij en ik begrijp de plotselingen vloed van kritieken niet goed. Ik vond dit een van de leukste!

Dat iemand het initiatief moge neme tot een "de leukste van Doordevil" - poll, zo rond de 31e. Hier alvast mijn voorzet: "Boomschors met alpinopet".

Tot slot nog dit: De uitzendingen worden wat saaier en de beproeving voor de betrokkenen (kijkers, bewoners en Nico) groter. Daarom vind ik het een indrukwekkende prestatie dat je columns op zo'n hoog nivo blijven. In kranten vind je week-columns die soms fraai blijven. Maar een dAgelijkse column, daar durft niemand zich aan te wagen, simpel omdat het een uitputtingsslag voor de schrijver in kwestie moet zijn. Jij Nico, zet echter door en weet blijvend een hoog nivo te halen. Weliswaar niet zo hoog als tijdens de eerste drie weken, maar nog steeds dusdanig dat het smullen blijft! Heel bijzonder. Zeker als je bedenkt dat je tijdens de eerste weken nog kon schrijven over je eerste indrukken van de verschillende persoonlijkheden van de bewoners. Dat kan nu niet meer, je moet het nu puur hebben van actuele ontwikkelingen en eigenaardigheden tijdens de uitzendingen.

Ga lekker zorgeloos door! En vergeet niet er van te genieten!

Groet en heel veel dank, ook namens Arjuno.

The trick is to keep feeling
  dinsdag 16 november 1999 @ 08:07:00 #18
631 GHaven
Dementerende borstenbetaster.
pi_220084
Hash: THC1
Goed zo GeGs. Eindelijk eens een discussie i.p.v. alleen maar geslijm. Ik ben het echter niet met je eens. Dit is humor en bij humor is bijna altijd wel iets of iemand de lul. Ik ben zelf bijvoorbeeld dik, maar ik vond de "fat jokes" over Mona kostelijk. Grapjes over leesblindheid vind ik ook best okay, terwijl ik daar zelf ook een beetje last van heb(vooral de laatste 3 regels van jouw PGP Sig heb ik meerdere keren moeten lezen voor ik er iets van begreep). V.w.b. humor vind ik zo'n beetje elk thema geoorloofd, zolang het niet eindigt op "ascisme".

Youp is zeker een grotere eikel en gaat harder tekeer tegen zijn slachtoffers dan DD. Het verschil is natuurlijk wel dat diegenen waar Youp tegen tekeer gaat meestal een of andere retestreek op hun geweten hebbem, terwijl de enige "misdaad" waar de BB bewoners zich schuldig aan maken is dat ze zichzelf zijn.

En nee, ik ben geen voetballer en ja, ik heb wel degelijk ervaren dat een bal het lijdend voorwerp kan zijn. Op dat moment had ik graag de uivinder van de stang op de herenfiets een trap voor zijn schenen verkocht. Verder vond ik de DD van vandaag vooral erg...

Leuk.

Leuk.

Leuk.

GHaven.

-----BEGIN PGP SIGNATURE-----
Version: PGPfreeware 6.0.2i

iQ0/GrRRRRRrR+IamMCornHoliO/blaatMooHOinkoInkblahFoOCraPPy
RRReScUE911+0611WeEkendbaRFBArf
zzzzzzzzzzzzzz
=BSE

Haalt gelijk bij rechter.
  † In Memoriam † dinsdag 16 november 1999 @ 08:07:00 #19
1221 otaku-san
Fok!memberu
pi_220085
Boomschors met alpinopet is ook 1 van mijn favorieten.
Ook heel mooi was rubberlaarzen gevuld met aarde, ik zie er dan meteen kaapse viooltjes uit groeien.
Fantaaaastisch zulke orginele invallen.
Nico je hebt hier een heleboel fans,
The future is after you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')