abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60461277
Al meerdere malen heb ik geprobeerd om mij af te melden van Direct-ADSL van KPN. Dit heb ik op mijn voor-vorige adres aangevraagd en geleverd gekregen. Vervolgens ben ik verhuisd naar mijn vorige adres. De aansluiting is toen meeverhuisd, alhoewel mijn (digitale) rekeningen nog steeds naar het oude adres geadresseerd waren. Volgens KPN klopte alles echter. Toen ik naar mijn huidige adres verhuisde, bleek na een maand of twee met veel pogingen om mijn aansluiting opnieuw verhuisd te krijgen, dat dit niet mogelijk was. Toen ben ik gaan proberen op te zeggen.

Ik heb de volgende dingen al geprobeerd:
1. Ik heb gebeld en gevraagd om het abonnement op te zeggen. (november 2007)
2. Ik heb een aangetekende brief gestuurd om op te zeggen. (december 2007)
3. Aangezien ik daar geen reactie op kreeg, heb ik hierover nog enkele mails gestuurd. Hierop kreeg ik geen antwoord waar ik iets aan had (het was "in behandeling"). (januari/februari 2008)
4. Ik ben teruggebeld door KPN en er werd mij verzekerd dat mijn abonnement opgezegd was. (maart 2008)
5. Ik kreeg op mijn voor-vorige adres een brief van een incassobureau omdat ik mijn abonnementsgeld niet meer betaalde. (mei 2008)
6. Ik heb met KPN gemaild over deze brief, maar kreeg als antwoord dat de afdeling die dit moet behandelen alleen per telefoon bereikbaar is. (mei 2008)
7. Ik wil niet met KPN bellen, omdat me dat 1 euro per minuut kost (mobiel).
8. Ik heb gemaild met het incassobureau met het verzoek mijn vraag door te sturen naar KPN. (juni 2008)
9. Ik kreeg een reactie van KPN, maar niet op mijn vraag. (juli 2008)
10. Ik stuurde weer een mail terug naar KPN en het incassobureau, maar kreeg weer hetzelfde antwoord als onder 5. (juli 2008)

Ik weet nu echt niet meer wat ik moet doen om van KPN af te komen zonder te betalen voor een abonnement dat ik heb opgezegd en al ruim een half jaar niet meer gebruik. Wie heeft er ideeen?
pi_60461358
Is dit niet meer wat voor WGR ?

en wat snap je niet aan het feit dat je moet bellen. hoezo 1 euro per minuut. gewoon bellen vanaf je werk.
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
pi_60461591
Hoezo bellen 1 euro per minuut, 1 eurocent
bron: http://www.opzeggen.nu/index.php?option=com_content&task=view&id=116&Itemid=101

Ja, ze maken het je moeilijk. Maar je maakt het jezelf nog moeilijker door niet te bellen als ze zeggen dat ze telefonisch niet bereikbaar zijn. Ik zou zelf die telefoonkosten accepteren om nu eens zeker te weten wat de situatie is. Lost dingen vaak een stuk sneller op dan een mailtje waarbij je je kop in het zand steekt. Zeker als je weet dat ze toch niet snel reageren op mail.

En per wanneer verloopt je contract? Volgens mij waren de contracten van Direct-ADSL jammer genoeg jaarcontracten, ook bij verlenging. Je kan dus niet iedere maand opzeggen in dat geval. Wat deze rompslomp kan verklaren.
pi_60462817
Tja, dit gaat waarschijnlijk wel even duren voordat je van KPN af bent.

Zoek eerst uit per wanneer je abonnement afloopt.
Het is een jaarabonnement dat je minstens 1 maand van tevoren moet opzeggen. Loopt je abonnement dus af per oktober en zeg je in oktober op zit je dus tot oktober volgend jaar aan het contract vast en moet je gewoon betalen.

Wanneer je abonnement nog lang loopt zet het abonnement terug naar de goedkoopste variant, dit kost wel wat administratiekosten maar is vooral bij langere duur aan het abonnement vastzitten waarschijnlijk goedkoper.

Zorg dat je factuuradres gewijzigd wordt, Log in en wijzig je adres of stuur een verhuisbericht.

Doe niets telefonisch maar probeer alles zwart op wit te regelen, per post of email. Krijg je niet snel genoeg antwoord terug stuur nog een brief met als bijlage je laatstverzonden brief/email, blijf emailen/schrijven.
Geef iedere keer je telefoonnummer en laat ze jou bellen, schrijf de naam op van degene die belt, tijd, datum en maak een kort verslagje van het gesprek, email dit direct na beeindiging van het gesprek naar KPN-klantenservice.
Ja, maar betekent nee
Alles wat je zegt zal verdraaid tegen je gebruikt worden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')