abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60447355
Hallo,

ik was van plan een beugel aan de muur te hangen. 5 gaten van 10mm geboord; de bovenste 2 gingen erg soepel, de 3 daar onder normaal. Pluggen moest ik er wel met de hamer in tikken, dus het is niet zo dat de gaten héél ruim geboord zijn nu.
Nu zitten de pluggen er overal in, maar als ik in de bovenste 2 de schroeven erin wil draaien, dan draait de plug mee.
Heb al even zitten zoeken hier in K&W maar kan er geen oplossing voor vinden.

Wat is het handigste om nu te doen? Papier om de plug heen wikkelen? Ik weet trouwens niet of ik de 2 bovenste pluggen nog wel uit de muur ga krijgen....
Da gao nie nou!
pi_60447819
Dikkere schroeven gebruiken zodat de pluggen 'uitzetten'? Beetje zeep of wasmiddel op de schroef om het draaien te vergemakkelijken?
I wear my sunglasses at night
So I can, So I can
Watch you weave then breathe your story lines
pi_60447863
Wat voor een schroeven gebruik je (maat)? 10mm is een behoorlijke plug... normaal gebruik je zoiets i.c.m. een kleine houtdraadbout.
pi_60447890
Het zijn 8mm bouten, zoals deze (maar dan zwart)

Met een 10mm gat en bijbehorende plug kun je niet echt grotere schroeven erin jassen...
Da gao nie nou!
pi_60448005
Je hebt iig de juiste plug te pakken. Zijn het misschien erg goedkope pluggen (huismerk van een bouwmarkt)?
Om wat voor een soort wand gaat het hier?
  woensdag 30 juli 2008 @ 17:32:34 #6
189454 Curri
Banaantje 4 life..
pi_60448012
Schroevendraaiertje pakken, plugjes eruit trekken, iets kit pakken, in gat spuiten, pluggen weer plaatsen, even half uurtje wachten, en schroeven maar
pi_60448212
JIPPIEEEEEEEEEEEE

Het is gelukt... ik heb de pluggen er uit kunnen trekken. Het waren dit soort pluggen (maar dan 10mm duhh) :

En ik vond in mijn eigen collectie nog een paar van deze:

Deze hebben een stukje steviger huls en ook de "haakjes" die uitzetten vooraan zijn steviger.
Hiermee kon ik de handel muurvast zetten.

Lag dus inderdaad aan waardeloze pluggen. Was trouwens een tv-beugelsetje dat ik online had gekocht. Kwam uiteindelijk uit Zuid Afrika
Centerspeaker erop gezet, en volgens mij komt dat helemaal goed
Da gao nie nou!
pi_60448257
Ga trouwens die tip met de kit wel voor volgende keer onthouden!
Thnx mennekes!
Da gao nie nou!
  woensdag 30 juli 2008 @ 17:51:39 #9
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_60448297
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 17:32 schreef Curri het volgende:
Schroevendraaiertje pakken, plugjes eruit trekken, iets kit pakken, in gat spuiten, pluggen weer plaatsen, even half uurtje wachten, en schroeven maar
Dat is idd wel een goeie. Meestal draaien bij de plugjes door, als ik niet stil met de boor een gat boor. Dan zwengel je wat heen en weer, meestal door het zetten van kracht, en dan worden de gaatjes ietswat te ruim...
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
  woensdag 30 juli 2008 @ 17:57:49 #10
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_60448385
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_60448436
Een beetje Teflon tape is een stuk handiger, hoef je geen half uur te wachten.
pi_60455533
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 17:51 schreef Jo0Lz het volgende:

[..]

Dat is idd wel een goeie. Meestal draaien bij de plugjes door, als ik niet stil met de boor een gat boor. Dan zwengel je wat heen en weer, meestal door het zetten van kracht, en dan worden de gaatjes ietswat te ruim...
Ik pak standaard een boortje wat een maatje te klein is. Mocht de muur hard zijn kun je er altijd nog een keer doorheen boren met een boor op de goeie maat. Met die retezachte muren hier in het huis is het zo altijd goed gegaan
pi_60458294
Wat je ook kan doen is een stukje hout pakken wat je iets groter snijdt dan het gat, en daar een puntje aan snijden en die in het gat meppen.
  donderdag 31 juli 2008 @ 10:23:38 #14
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_60461603
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 17:46 schreef vigier het volgende:
JIPPIEEEEEEEEEEEE

Het is gelukt... ik heb de pluggen er uit kunnen trekken. Het waren dit soort pluggen (maar dan 10mm duhh) :
[ afbeelding ]

En ik vond in mijn eigen collectie nog een paar van deze:
[ afbeelding ]
Deze hebben een stukje steviger huls en ook de "haakjes" die uitzetten vooraan zijn steviger.
Hiermee kon ik de handel muurvast zetten.

Lag dus inderdaad aan waardeloze pluggen. Was trouwens een tv-beugelsetje dat ik online had gekocht. Kwam uiteindelijk uit Zuid Afrika
Centerspeaker erop gezet, en volgens mij komt dat helemaal goed
Bovenste zijn echt waardeloos draaien zo door
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  FOK!fotograaf donderdag 31 juli 2008 @ 11:42:24 #15
137066 fokkieslim
pi_60463202
pluggen voor iets wat vast moet zitten is een beetje uit de tijd,tegenwoordig is het lijmen van de boorgaten.
  donderdag 31 juli 2008 @ 15:02:02 #16
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_60467433
chemische ankers gebruik je alleen als het echt nodig is. Het ophangen van een simpele beugel gaat prima met pluggen (van een goed merk )
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')