abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60445348
Hoi ben nieuw hier en ik hoop echt dat iemand mij kan helpen

in 2007 heb ik mijn havo diploma gehaald met natuur & gezondheid
daarna ben ik gaan werken om geld te sparen.
Nu wil ik in 2008-2009 5&6 vwo in 1 jaar doen via vavo.
Dit met als doel om in 2009-2010 geneeskunde te gaan studeren.

op de website van loi/roc staat dat je voor 2008/2009 alleen aan de oud stijl vwo diploma kan beginnen.
en onder de toelatingsvoorwaarde bij geneeskunde zag ik dit staan.

(Heb je echter een VWO-diploma oude stijl of een buitenlands diploma dan kom je automatisch in lotingsklasse C terecht.)

graag wil ik het volgende weten:

1) Is het vwo diploma die ik via het roc haal de zelfde diploma die ze hier bedoelen?
2) mocht het me lukken om allemaal 8 te halen kom ik dan alsnog in inlotingsklasse C terrecht?
3) waar is het mogelijk om vwo diploma nieuw stijl in 1 jaar te doen voor het schooljaar 2008-2009

(ben 20 jaar oud daarom wil het graag in 1 jaar doen)

alvast bedankt.
pi_60445511
Bij 't Luzac, maar da's wel duur. www.luzac.nl
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_60445560
Of.... doe het gewoon zelf! Moet je wel discipline voor hebben enzo, maar is echt een optie. Meld je dan aan bij een huiswerkinstituut voor begeleiding en voor hulp bij vakken die je moeilijk vindt.

Ohw, bij het James Boswell instituut (onderdeel van Universiteit Utrecht) kan je losse vakken volgen, zoiets zou je ook nog kunnen doen voor een moeilijk vak.
pi_60445671
hartelijk bedankt
pi_60445963
Ik zou even opbellen naar een ROC. Die kunnen je vast duidelijk vertellen hoe de vork in de steel zit.

Het beviel/bevalt trouwens heel goed om 5 en 6 VWO in één jaar te doen. Absoluut een aanrader.

Omdat er regelmatig veranderingen optreden in het middelbaar onderwijs kan ik je niet met 100% zekerheid vertellen hoe het nou zit met oude stijl en nieuwe stijl diploma's. Toch lijkt het me sterk dat je een achterstand hebt met een diploma behaald op een ROC. Klasgenoten van mij die afgelopen jaar hun diploma behaalden konden ook gewoon meeloten.

Hier de site van ROC midden Nederland waar wat toelichting gegeven wordt. Daar kan je vast ook wel een telefoonnummer vinden als je je specifieke vragen hebt en die niet op de site kan vinden. Ook zullen links naar ROC's dichter in de buurt er wel te vinden zijn lijkt me.

Klik
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
pi_60446346
Waar het om gaat is dat je minimaal de vakken van het profieldeel natuur en gezondheid moet hebben om mee te mogen loten voor geneeskunde (je kan bijv ook cultuur en maatschappij doen, maar dan moet je wel de vakken natuurkunde 1, wiskunde b1, scheikunde 1 en biologie 1,2 halen, maw je haalt komend jaar vwo cultuur en maatschappij met een 8 gemiddeld en het jaar daarop haal je de 4 deelcertificaten en als haal je voor die 4 vakken een 6, dan toch kom je in klasse A terecht omdat ze kijken naar je vwo diploma).
Als jij gemiddeld een 8 haalt voor je vwo dan kom je automatisch in klasse A terecht en ben je automatisch toegelaten. Ze hebben het over vwo oude stijl diploma's dus het vwo voor de profielen. Dat is dus niet op jou van toepassing!
pi_60446399
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 16:12 schreef wiener8 het volgende:
Waar het om gaat is dat je minimaal de vakken van het profieldeel natuur en gezondheid moet hebben om mee te mogen loten voor geneeskunde (of je doet expres cultuur en maatschappij incl natuurkunde 1, wiskunde b1, scheikunde 1 en biologie 1,2).
Als jij gemiddeld een 8 haalt voor je vwo dan kom je automatisch in klasse A terecht en ben je automatisch toegelaten. Ze hebben het over vwo oude stijl diploma's dus het vwo voor de profielen. Dat is dus niet op jou van toepassing!
Dacht ik al. Dus dan hebben ze het over een andere oude stijl wanneer het over inschrijven gaat?
Of kan ze zich niet meer inschrijven voor VWO nieuwe stijl bij een ROC?
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
pi_60446463
ze hebben het idd over een andere vwo oude stijl. Bij een ROC kun je je voor het volledige vwo profiel opgeven, welk profiel maakt niks uit, zolang je maar voldoet aan de eisen voor geneeskunde
pi_60447158
hoi iedereen nogmaals bedankt.

weet iemand toevallig of ik inplaats van duits 1 of frans 1 een andere taal mag doen zoals spaans/arabisch of turks.

morgen ochtend ga ik het roc bellen maar de persoon die me zou kunnen helpen is absent vandaag.
  woensdag 30 juli 2008 @ 20:48:50 #10
195113 Pyjama
Gestreept, niet gestipt
pi_60452310
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 16:12 schreef wiener8 het volgende:
Waar het om gaat is dat je minimaal de vakken van het profieldeel natuur en gezondheid moet hebben om mee te mogen loten voor geneeskunde (je kan bijv ook cultuur en maatschappij doen, maar dan moet je wel de vakken natuurkunde 1, wiskunde b1, scheikunde 1 en biologie 1,2 halen, maw je haalt komend jaar vwo cultuur en maatschappij met een 8 gemiddeld en het jaar daarop haal je de 4 deelcertificaten en als haal je voor die 4 vakken een 6, dan toch kom je in klasse A terecht omdat ze kijken naar je vwo diploma).
Wat je zegt over die klasse A klopt volgens mij niet. Ik ken iemand die dat geprobeerd heeft, en die kwam in klasse D terecht. Ik kan het me ook niet voorstellen, dan zou iedereen die geneeskunde wil studeren maar moeite heeft met de exacte vakken dat doen.

Ik ben het wel met je eens dat wat ze met ''oude stijl'' bedoelen niet op TS van toepassing is. Oude stijl is in dit geval nog van voor de tweede fase.
Toeval is toeval
  woensdag 30 juli 2008 @ 20:50:00 #11
195113 Pyjama
Gestreept, niet gestipt
pi_60452345
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 16:45 schreef yvonneesgirl het volgende:
hoi iedereen nogmaals bedankt.

weet iemand toevallig of ik inplaats van duits 1 of frans 1 een andere taal mag doen zoals spaans/arabisch of turks.

morgen ochtend ga ik het roc bellen maar de persoon die me zou kunnen helpen is absent vandaag.
Ja, ik weet vrij zeker dat dat mag, maar op de meeste ROC's wordt dat niet aangeboden.

Ik wens je trouwens veel succes, je vwo in 1 jaar halen is vrij zwaar. Als je er echt voor gaat en hard werkt is het echter wel te doen Gelukkig heb je vrijstelling voor een paar vakken vanwege je havo diploma.
Toeval is toeval
pi_60454123
@pyjama: dat kan echt wel want er staat bijv bij eisen voor geneeskunde: cultuur of maatschappij of economie en maatschappij en de vakken natuurkunde 1, scheikunde 1, wiskunde b1 en biologie 1,2. Dus het kan zeker. Als je voor je vwo CM/EM gemiddeld een 8 haalt en je hebt voor die 4 vakken een 6 kom je in lotingsklasse A. En hoe ik dat weet: omdat een studiegenootje zo binnen is gekomen
  woensdag 30 juli 2008 @ 22:17:08 #13
195113 Pyjama
Gestreept, niet gestipt
pi_60454314
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 22:07 schreef Marieke12 het volgende:
@pyjama: dat kan echt wel want er staat bijv bij eisen voor geneeskunde: cultuur of maatschappij of economie en maatschappij en de vakken natuurkunde 1, scheikunde 1, wiskunde b1 en biologie 1,2. Dus het kan zeker. Als je voor je vwo CM/EM gemiddeld een 8 haalt en je hebt voor die 4 vakken een 6 kom je in lotingsklasse A. En hoe ik dat weet: omdat een studiegenootje zo binnen is gekomen
Hmm, dat is wel vreemd. De kennis waar ik het over heb had het ook op die manier geintepreteerd, maar zij kreeg te horen dat ze in categorie D was geplaatst. Ze is toen niet ingeloot.

Ik weet niet hoe het komt dat 2 mensen met dezelfde diploma's en certificaten dan in een andere categorie terecht komen. Misschien hangt het af van de persoon die het beoordeelt? Het is natuurlijk een beetje een grijs gebied.

Ik weet dat verschillende universiteiten verschillende toelatingseisen hebben, misschien hangt het hiermee samen. Zo hoef je in Utrecht geen Colloqium Doctum te doen als je je deelcertificaten al hebt, maar in Amsterdam wel. Ook hierbij moet je maar net de juiste personen treffen.
Toeval is toeval
  woensdag 30 juli 2008 @ 22:32:38 #14
195113 Pyjama
Gestreept, niet gestipt
pi_60454699
@Marieke12:

Ik vraag me af, op welke universiteit is je studiegenootje ingeloot? Die kennis waar ik het over heb heeft het 2 keer geprobeerd, 1 keer met als eerste keuze Amsterdam en 1 keer met als eerste keuze Utrecht.

Ik ben wel benieuwd hoe het nou komt!
Toeval is toeval
pi_60462628
Hoi Pyjama je had gelijk het wordt helaas niet aangeboden om een andere taal te doen inplaats van frans 1 of duits 1 op het roc.
weet je toevallig waar het wel kan?
pi_60470539
Ik heb precies hetzelfde gedaan als jou, eerst havo N&G --> VWO N&G --> Geneeskunde nu 1e jaar gedaan.

Beviel mij ook erg goed
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_60473288
Kan iemand mij vertellen hoe ik zelf eindexamen kan doen zonder een roc voor het geval ze me niet aannemen.
alvast bedankt
pi_60473401
Dan denk ik dat je staatsexamen doet.. google ff op die term, misschien kom je er dan uit
  donderdag 31 juli 2008 @ 20:05:08 #19
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_60473701
@pyjama: ik heb het even nagevraagd bij dat studiegenootje en zij had examen gedaan in economie en maatschappij met scheikunde 1 en wiskunde b1 en had voor dat profiel gemiddeld een 8. Ze heeft daarna nog deelcertificaten natuurkunde b1 en biologie 1, 2 bij Boswell gehaald en is meteen toegelaten voor diergeneeskunde in utrecht.
Maar het zou raar zijn als het niet zou kunnen want als je meeloot ontvang je ook formulier met lotingsstudies en dan staat er ook als toelatingseis bij oa tandheelkunde, diergeneeskunde en geneeskunde: dilpoma's die toegang bieden: N&G, N&t met bio 1,2 en C&M en E&M met bio 1,2, nat 1, schei 1 en wisk b 1.
pi_60473787
@yvonneesgirl: realiseer je wel dat het best lastig is om zelfstandig vwo in 1 jaar zelf te bestuderen. Daar heb je behoorlijk wat doorzettingsvermogen voor nodig. Wat je ook zou kunnen doen is een aantal vakken via ROC volgen (als hele pakket niet gaat) en paar vakken via staatsexamen. Zo krijg je toch begeleiding voor de voor jou moeilijke vakken.
pi_60498526
Ehm met staatsexamen heb je toch nog mondelingen van elk vak in juli? En voor lotingsstudies moet je toch cijferlijsten insturen voor een bepaalde datum?

Bij staatsexamens doe je ook alleen examens dacht ik. Geen toetsen tussendoor. Het lijkt me moeilijk om dan je niveau in te schatten.

Ik zou het even goed nakijken. Ik zou het liever proberen op een ROC, heb ik zelf ook gedaan. En dat is echt handig als er dingen zijn die je niet snapt.
know'm sayin?
word? word.
pi_60499035
dat maakt niks uit voor lotingsstudies: je geeft je voor 15 mei op voor een lotingsstudie. In mei/juni krijg je bericht voor welke studies geloot gaat worden en bij die formulieren zit ook een kaartje waarop staat "verlate verzending". Hier kun je op aangeven dat je bijv pas uiterlijk 1 september al je cijfers weet (en dus of je geslaagd bent). Dus je kan gewoon staatsexamen doen en opgeven voor een lotingsstudie.
pi_60512306
Ja, als je een diploma haalt via het VAVO dan is het jaar 2008-2009 nog oude stijl. Het is nog niet mogelijk om een vwo-diploma nieuwe stijl te halen, ténzij je het in deeltijd doet. Máár dan doe je er twee jaar over (qua kosten maakt dit overigens niet veel uit). Ik doe ook VWO in deeltijd, maar ben nog maar 17. Snap dat jij het graag in één jaar wilt doen.
Het is maar net hoe je het ziet. Ik heb hiervoor sprint-havo gedaan; ik vond dit een 'lekker' tempo, maar de meeste klasgenoten vonden het tempo erg hoog. Ben jij gemotiveerd en denk je al snel 'nu ken ik dit wel', dan zou ik het zeker in één jaar doen. Maar aan de andere kant; wat is één jaar van je leven? Stel dat jij in twee jaar cumlaude kunt slagen... dan ben je automatisch ingeloot
ik doe wat ik wil dus als het je niet aanstaat heb je lekker dikke pech pipoo
pi_60512383
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 20:48 schreef Pyjama het volgende:

[..]

Wat je zegt over die klasse A klopt volgens mij niet. Ik ken iemand die dat geprobeerd heeft, en die kwam in klasse D terecht. Ik kan het me ook niet voorstellen, dan zou iedereen die geneeskunde wil studeren maar moeite heeft met de exacte vakken dat doen.

Ik ben het wel met je eens dat wat ze met ''oude stijl'' bedoelen niet op TS van toepassing is. Oude stijl is in dit geval nog van voor de tweede fase.
Deze persoon komt automatisch in klasse A terecht, omdat natuurkunde 1, wiskunde b1, scheikunde 1 en biologie 1,2 als keuzevakken worden gerekend. Bij de IB-groep wordt het gemiddelde berekend uit het gemeenschappelijke deel, het profieldeel + het hoogste cijfer uit het vrije deel (dit is dus een 8). Die 'NG-vakken' worden dus niet verwerkt in het gemiddelde.
pi_60519602
He TS ik zie dat je geneeskunde wil gaan studeren na je staatsexamen.
Een kennis van mij wil dit ook doen.
Alleen het viel hem op dat de uitslag van de loting rond 15-20 juli is.
En meestal is dat ook de datum wanneer je weet welke cijfers je hebt voor je mondeling ook rond die tijd.
Ben je dan niet een beetje te laat of houden ze daar rekening mee?
I wake up after only seeing the beginning of my dream...but I will grasp what happens after that with my arms
pi_60519777
zie hier eerder antwoord!
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 22:21 schreef Marieke12 het volgende:
dat maakt niks uit voor lotingsstudies: je geeft je voor 15 mei op voor een lotingsstudie. In mei/juni krijg je bericht voor welke studies geloot gaat worden en bij die formulieren zit ook een kaartje waarop staat "verlate verzending". Hier kun je op aangeven dat je bijv pas uiterlijk 1 september al je cijfers weet (en dus of je geslaagd bent). Dus je kan gewoon staatsexamen doen en opgeven voor een lotingsstudie.
pi_60565095
oeps sorry zeker over het hoofd gelezen.

Nu ik hier toch ben vraag ik mij het volgende af?
Bij de gemeenschappelijke deel zie ik staan frans 1 en duits 1.
Ik heb zelf nooit frans of duits gehad (na 3 havo).
Nu denk ik eraan om net als de TS staatsexamen te doen (zelf met duits 1 en turks inplaats van frans)
Had vanochtend de ib groep gebeld om te vragen of dit mag maar om 1 of andere reden nemen ze niet op.
weet iemand hier toevallig of het mag?

Dus duits en turks inplaats van frans en toch een vwo diploma krijgen.

(ps ik heb al een propedeuse accountancy maar denk niet dat,dat gaat helpen als ik ervoor kies om geneeskunde te studeren )

Ik weet dat de TS een soortgelijke vraag heeft gesteld maar ik wil het gewoon 100% weten.
I wake up after only seeing the beginning of my dream...but I will grasp what happens after that with my arms
pi_60569397
Bij het Roc hebben ze me verteld dat het mogelijk is.
Alleen ze konden me het niet met zekerheid zeggen omdat ze geen (arabisch,turks) aanbieden.
pi_60612196
Nou nourguy01 moet je helaas teleurstellen.
Na een uur lang met de ibgroep te hebben gepraat heb ik het volgende begrepen.
Je kan als je vwo wil doen voor 2009 niet frans 1 of duits 1 laten vallen ze zijn verplicht.
Alleen als je kan aantonen dat je minder dan 5 jaar in Nederland woont of nooit eerder frans of duits hebt gehad
kunnen ze je vrijstelling geven.

als je het in 2010 gaat doen mag het wel
pi_60612432
Nou frans of duits 1 stelt echt geen ruk voor.

Je hoeft geen examen te doen en hoeft maar voor 1 onderwerp te kiezen: of spreken of luisteren of schrijven of lezen. Laatste is natuurlijk een eitje. Dat vak zou echt wel het laatste zijn waar ik me druk over zou maken.
know'm sayin?
word? word.
pi_60612595
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 22:46 schreef yvonneesgirl het volgende:
Nou nourguy01 moet je helaas teleurstellen.
Na een uur lang met de ibgroep te hebben gepraat heb ik het volgende begrepen.
Je kan als je vwo wil doen voor 2009 niet frans 1 of duits 1 laten vallen ze zijn verplicht.
Alleen als je kan aantonen dat je minder dan 5 jaar in Nederland woont of nooit eerder frans of duits hebt gehad
kunnen ze je vrijstelling geven.

als je het in 2010 gaat doen mag het wel
Ik heb eerst havo gedaan waar ik in 4&5 havo alleen maar Frans 1 had en geen Duits. Toen ik 5/6 VWO op de vavo had moest ik ook duits oppakken. Ik heb in de zomer een beetje bijgestudeerd en uiteindelijk met een 7 afgesloten.
Niet dat het héél makkelijk is maar het is wel te doen!
  woensdag 6 augustus 2008 @ 23:38:22 #33
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_60613646
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 22:54 schreef alors het volgende:
Nou frans of duits 1 stelt echt geen ruk voor.

Je hoeft geen examen te doen en hoeft maar voor 1 onderwerp te kiezen: of spreken of luisteren of schrijven of lezen. Laatste is natuurlijk een eitje. Dat vak zou echt wel het laatste zijn waar ik me druk over zou maken.
Volgens mij waren het twee onderwerpen. Niet dat het daarom lastig is trouwens.
pi_60614316
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 23:38 schreef Nobu het volgende:

[..]

Volgens mij waren het twee onderwerpen. Niet dat het daarom lastig is trouwens.
dat is voor havo
know'm sayin?
word? word.
  donderdag 7 augustus 2008 @ 16:32:30 #35
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_60631235
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 00:06 schreef alors het volgende:

[..]

dat is voor havo
Twee onderwerpen? Ik heb toch echt VWO gedaan, maar misschien heeft mijn school wel weer eens besloten dat we wat extra's mochten gaan doen. Dat deden ze wel vaker namelijk.
pi_60631862
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 16:32 schreef Nobu het volgende:

[..]

Twee onderwerpen? Ik heb toch echt VWO gedaan, maar misschien heeft mijn school wel weer eens besloten dat we wat extra's mochten gaan doen. Dat deden ze wel vaker namelijk.
Ik hoefde maar 1 onderdeel te doen. Heb het wel in 1 jaar gedaan.. Maar ik zou toch zweren dat ik dat ook ergens gelezen had.

edit: met een beetje google..
quote:
Erwin de Vries (leraar Duits aan het Willem Lodewijk Gymnasium in Groningen en vertegenwoordiger van het platform Heelmeesters) had als onderwerp: Duits – een onderschat vak. Hij noemde het een flater van de eerste orde dat men in 1999 het vak Duits op school in stukken heeft verdeeld. Vwo-leerlingen die Duits 1 kiezen, leren nu alleen lezen (havo-leerlingen leren spreken en luisteren), en vwo-leerlingen die Duits 2 kiezen, leren spreken, luisteren en schrijven (havo-leerlingen leren lezen en schrijven). Op die manier is het vak Duits volgens De Vries eenzijdig en frustrerend geworden.
http://www.rug.nl/let/ond(...)cDagDstudies?lang=nl
know'm sayin?
word? word.
pi_60648396
deeltijd vavo vwo gedaan in 1 jaar, het afgelopen jaar, slechts alleen de profiel vakken + PWS, kwam uit op ong 2 a 3 dagen in de week naar school. Het is een aanrader om toch wel naar school te gaan, kosten waren rond de 500 eu voor boeken en 400 eu voor school. En je kreeg nog een 500 eu van IBG, eenmalige tegemoet koming.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_60694170
Als ik nou vrijstelling aanvraag voor de vakken die ik al op het havo heb afgesloten (ckv maatschapijleer enzovoort)
tellen de cijfer die ik op het havo heb gehaald tijdens de loting voor geneeskunde of tellen ze dan helemaal niet meer mee?
pi_60694406
Tellen helemaal niet mee, staat alleen op je diploma VR
pi_60696878
bedankt
wel jammer waren wel hoge cijfers
pi_60723240
gemeenschappelijke deel
• Nederlands
• Engels
• Frans 1
• Duits 1
• algemene natuurwetenschappen
• maatschappijleer 1
• geschiedenis 1

profieldeel
• wiskunde B1 (of B1,2)
• natuurkunde 1 (of 1,2)
• scheikunde 1 (of 1,2)
• biologie 1,2

dus dit zijn alle vakken die je moet doen
(+12 boeken lezen voor nederlands 6 boeken voor engels,duits,frans en een profielwerkstuk maken)

of heb ik iets overgeslagen?

In ieder geval veel sterkte TS
pi_60724068
Hmm.. een vak voor het vrije deel ben je vergeten.
pi_60725805
Voor:
• algemene natuurwetenschappen
• maatschappijleer 1
• geschiedenis 1

krijg je vrijstelling omdat je het op de havo al hebt gehad
pi_60813477
Houdt er wel rekening mee dat je na dat jaar echt dood bent.. Want 2 jaar VWO in 1 jaar proppen + alles inhalen wat je op de HAVO nog niet hebt gehad.. Is niet grappig.. Tenzij je hoogbegaafd bent natuurlijk, maar dan had je VWO ook wel in één keer kunnen doen zonder de HAVO..
pi_60829492
@ Steephh;
Een éénjarige opleiding is wel intensief, ja. Met voldoende motivatie is het echter te doen. Goed alles plannen, je huiswerk bijhouden; dan heb je écht voldoende vrije tijd over (in die periode ging ik zelfs in het weekend lekker stappen). Houd je niet van zo'n slakkentempo, dan zou ik er zeker voor gaan.
En nee, je hoeft echt niet hoogbegaafd te zijn om zo'n opleiding met succes te kunnen voltooien.
pi_60901447
Ik heb eigenlijk ook een vraag over VAVO Vwo, maar dan toch net een slagje anders.

Ik ben zojuist uitgeloot voor mijn studie Geneeskunde en hoewel ik nu nog herexamen heb gedaan (Pilot-school) heb ik besloten niet meer voor Geneeskunde te gaan maar voor International Business and Management. Nu wil ik eigenlijk een jaartje EM doen als tussenjaartje om zo ook wat geld te verdienen.

Nu lees ik echter op de site van het ROC hier in de buurt dat vaak overheidsfinanciering mogelijk is. Iemand hier ervaring mee? Reiskostenvergoeding? Boeken vergoed? Etc? Ik heb werkelijk geen idee wat dit inhoudt en krijg ook geen antwoordmailtje terug van het ROC. Kosten zijn namelijk wel belangrijk, anders ga ik alleen een jaar werken en dan International Business and Management of gewone bedrijfskunde doen.
  zondag 17 augustus 2008 @ 16:47:09 #47
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_60902341
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 16:02 schreef Nouwk het volgende:
Ik heb eigenlijk ook een vraag over VAVO Vwo, maar dan toch net een slagje anders.

Ik ben zojuist uitgeloot voor mijn studie Geneeskunde en hoewel ik nu nog herexamen heb gedaan (Pilot-school) heb ik besloten niet meer voor Geneeskunde te gaan maar voor International Business and Management. Nu wil ik eigenlijk een jaartje EM doen als tussenjaartje om zo ook wat geld te verdienen.

Nu lees ik echter op de site van het ROC hier in de buurt dat vaak overheidsfinanciering mogelijk is. Iemand hier ervaring mee? Reiskostenvergoeding? Boeken vergoed? Etc? Ik heb werkelijk geen idee wat dit inhoudt en krijg ook geen antwoordmailtje terug van het ROC. Kosten zijn namelijk wel belangrijk, anders ga ik alleen een jaar werken en dan International Business and Management of gewone bedrijfskunde doen.
Je krijgt niets omdat je al een startkwalificatie hebt waarschijnlijk.
pi_60903415
Je krijgt wel gewoon tegemoetkoming scholieren (als 18 of ouder bent) zo'n 100 euro per maand en dan kun je nog aanvullende en schoolkosten vergoeding krijgen, totaal zo'n 280 euro geloof ik.

Sommige ROC's worden gesubsidieerd en hebben schoolgeld van 975 euro, andere hanteren bv 400 euro per vak.
know'm sayin?
word? word.
  zondag 17 augustus 2008 @ 23:04:58 #49
195113 Pyjama
Gestreept, niet gestipt
pi_60910984
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 17:44 schreef alors het volgende:
Je krijgt wel gewoon tegemoetkoming scholieren (als 18 of ouder bent) zo'n 100 euro per maand en dan kun je nog aanvullende en schoolkosten vergoeding krijgen, totaal zo'n 280 euro geloof ik.

Sommige ROC's worden gesubsidieerd en hebben schoolgeld van 975 euro, andere hanteren bv 400 euro per vak.
De hoogte van een tegemoetkoming scholieren hangt ook af van het inkomen van je ouders, geloof ik. Die 100 euro krijg je in ieder geval (bij fulltime naar school gaan, bij parttime krijg je eenmalig 500 euro) en de rest hangt dan van de hoogte van het inkomen van je ouders af. Ik weet niet tot welke leeftijd dit geldt trouwens.
Toeval is toeval
  zondag 17 augustus 2008 @ 23:05:27 #50
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_60911000
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 17:44 schreef alors het volgende:
Dan moet je volgens mij wel voltijd doen en niet een paar vakken.
pi_60911932
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 23:05 schreef Nobu het volgende:

[..]

Dat klopt idd
know'm sayin?
word? word.
pi_60912226
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 23:05 schreef Nobu het volgende:

[..]

Ik deed vorig jaar deeltijd vavo/vwo, 4 vakken. En heb een eenmalige vergoeding gekregen van ongeveer 500 euries, om mijn schoolkosten te bekostigen. Die waren niet veel meer, de gemeente heeft verder de schoolkosten voor mij bekostigd.

Als je meer dan een aantal uur per week les hebt, wordt het op een gegeven moment voltijd, dan krijg je recht op een maandelijkse vergoeding zo ver ik weet.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_62679360
Hoi iedereen,
En hoe gaat het is iedereen nog hard aan het studeren?

Ik heb een klein vraagje.
Stel die staatsexamen is achter de rug en ik heb de volgende cijfers een 5 voor de Centrale examen en een 8 voor de staatsexamen de gemiddelde is dus 6,5 en dit wordt dan afgerond op een 7.

Welke van deze cijfers nemen ze mee voor de loting?
de 5,8,6.5 of de 7

alvast bedankt.
pi_62712098
Over welke loting heb jij het? En bij loten gaat het om elk afgerond gemiddelde van het CE+SE en dan alle afgeronde gemiddelden opgeteld. Zo kwam ik uit op een 7.4 met een x aantal afgeronde 7ens en een x aantal afgeronde 8en. Kijk voor meer info op de IBgroep.
pi_62724956
dank u wel ik wil graag met geneeskunde meeloten maar eerst slagen voor et staatsexamen.
pi_62725381
Waar heb je het nou over? Je hebt het Centraal Examen (aan het eind van het jaar) en het Schoolexamen (cijfers van alle toetsen die je op school doet).

Of je doet Staatsexamens, je hebt geen les en doet aan het eind van het jaar examen en dat is dan je cijfer. Misschien nog cijfers van je werkstukken die je moet opsturen erbij en mondelingen.
know'm sayin?
word? word.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')