Dacht ik al. Dus dan hebben ze het over een andere oude stijl wanneer het over inschrijven gaat?quote:Op woensdag 30 juli 2008 16:12 schreef wiener8 het volgende:
Waar het om gaat is dat je minimaal de vakken van het profieldeel natuur en gezondheid moet hebben om mee te mogen loten voor geneeskunde (of je doet expres cultuur en maatschappij incl natuurkunde 1, wiskunde b1, scheikunde 1 en biologie 1,2).
Als jij gemiddeld een 8 haalt voor je vwo dan kom je automatisch in klasse A terecht en ben je automatisch toegelaten. Ze hebben het over vwo oude stijl diploma's dus het vwo voor de profielen. Dat is dus niet op jou van toepassing!
Wat je zegt over die klasse A klopt volgens mij niet. Ik ken iemand die dat geprobeerd heeft, en die kwam in klasse D terecht. Ik kan het me ook niet voorstellen, dan zou iedereen die geneeskunde wil studeren maar moeite heeft met de exacte vakken dat doen.quote:Op woensdag 30 juli 2008 16:12 schreef wiener8 het volgende:
Waar het om gaat is dat je minimaal de vakken van het profieldeel natuur en gezondheid moet hebben om mee te mogen loten voor geneeskunde (je kan bijv ook cultuur en maatschappij doen, maar dan moet je wel de vakken natuurkunde 1, wiskunde b1, scheikunde 1 en biologie 1,2 halen, maw je haalt komend jaar vwo cultuur en maatschappij met een 8 gemiddeld en het jaar daarop haal je de 4 deelcertificaten en als haal je voor die 4 vakken een 6, dan toch kom je in klasse A terecht omdat ze kijken naar je vwo diploma).
Als jij gemiddeld een 8 haalt voor je vwo dan kom je automatisch in klasse A terecht en ben je automatisch toegelaten. Ze hebben het over vwo oude stijl diploma's dus het vwo voor de profielen. Dat is dus niet op jou van toepassing!
Ja, ik weet vrij zeker dat dat mag, maar op de meeste ROC's wordt dat niet aangeboden.quote:Op woensdag 30 juli 2008 16:45 schreef yvonneesgirl het volgende:
hoi iedereen nogmaals bedankt.
weet iemand toevallig of ik inplaats van duits 1 of frans 1 een andere taal mag doen zoals spaans/arabisch of turks.
morgen ochtend ga ik het roc bellen maar de persoon die me zou kunnen helpen is absent vandaag.
Hmm, dat is wel vreemd. De kennis waar ik het over heb had het ook op die manier geintepreteerd, maar zij kreeg te horen dat ze in categorie D was geplaatst. Ze is toen niet ingeloot.quote:Op woensdag 30 juli 2008 22:07 schreef Marieke12 het volgende:
@pyjama: dat kan echt wel want er staat bijv bij eisen voor geneeskunde: cultuur of maatschappij of economie en maatschappij en de vakken natuurkunde 1, scheikunde 1, wiskunde b1 en biologie 1,2. Dus het kan zeker. Als je voor je vwo CM/EM gemiddeld een 8 haalt en je hebt voor die 4 vakken een 6 kom je in lotingsklasse A. En hoe ik dat weet: omdat een studiegenootje zo binnen is gekomen
Deze persoon komt automatisch in klasse A terecht, omdat natuurkunde 1, wiskunde b1, scheikunde 1 en biologie 1,2 als keuzevakken worden gerekend. Bij de IB-groep wordt het gemiddelde berekend uit het gemeenschappelijke deel, het profieldeel + het hoogste cijfer uit het vrije deel (dit is dus een 8). Die 'NG-vakken' worden dus niet verwerkt in het gemiddelde.quote:Op woensdag 30 juli 2008 20:48 schreef Pyjama het volgende:
[..]
Wat je zegt over die klasse A klopt volgens mij niet. Ik ken iemand die dat geprobeerd heeft, en die kwam in klasse D terecht. Ik kan het me ook niet voorstellen, dan zou iedereen die geneeskunde wil studeren maar moeite heeft met de exacte vakken dat doen.
Ik ben het wel met je eens dat wat ze met ''oude stijl'' bedoelen niet op TS van toepassing is. Oude stijl is in dit geval nog van voor de tweede fase.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |