abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 november 1999 @ 20:07:00 #1
995 PeteRp
What a decade!
pi_220030
Uit het Nieuwsblad van het Noorden, (15/11/99):

Internet-columnist volgt Big Brother met 'gezond wantrouwen'

'Irritaties zoals je die na een uur in een volle tram al hebt'

Berrit de Lange

'Houd op!!! Wij willen mensen bij wie duidelijk zichtbaar de bodem uit het bestaan is geslagen . Wij willen veel meer voodoo en hekserij in het huis. Uitdrijvingen!!!!'
Aan het woord is de 'licht kritische' Big Brother-columnist Nico Oudshoorn, die dagelijks op Internet zijn ideeen spuit over de gebeurtenissen in het huis. Dijkshoorn is sinds half oktober uitgegroeid tot spreekbuis van zo'n vijftienhonderd fanatici die Big Brother zowel op TV als op Internet 'met gezond wantrouwen' volgen. Deze week is Dijkshoorns nachtmerrie waarheid geworden: hij is door Veronica uitgenodigde om zijn visie te geven in het wekelijkse studioprogramma met Rolf Wouters. 'Dat wilde ik niet. Geen zin om met m'n kop op televisie te verschijnen', pende Dijkshoorn in zijn stukje. "ik zit elke avond zwaar te schelden op alle 'nichtjes'. Ik denk niet dat ze mijn licht-kritische toon daar erg weten te waarderen"

"Wat een tergende, naar de keel grijpende saaiheid. Ik heb er tot nu toe nog niet over geklaagd, maar dit is hels' schreef Dijkshoorn deze week over de gezapige sfeer in Het Huis. Hun snode plannen ten spijt, hebben ook nieuwkomers Anouk en de inmiddels vertrokken Cyrille het huis niet op stelten weten te zetten. De 'harde kern' zal in stilte een soort pact sluiten tegen de nieuwelingen, zodat ze er na de volgende nominaties weer uitliggen, voorspelde Dijkshoorn al na het vertrek van Bianca en Mona.
"De formule is allang failliet," zegt Dijkshoorn over de gebeurtenissen in Almere. "Al die artiesten die op bezoek komen en die weekopdrachten, heel irritant. Ik vind het verbazingwekkend dat de bewoners als het moet, gekleed in rare circuspakjes, zelfs een pinguin door een brandende hoepel zouden laten springen. Kom toch eens in opstand!"
Volgens de Internet-columnist is vooral het vertrek van Sabine en Bianca het programma niet goed bekomen. "Het gedrag van Sabine, dat was pas drama! Zij vertolkte de irritaties zoals je die na een uur in een volle tram al hebt."
De gevierde columnist, in het dagelijks leven bibliotheekmedewerker, heeft geen enkele 'media-achtergrond', maar noemt zichzelf 'een latente ingezonden brievenschrijver.' "Omdat het programma vaak zo oppervlakkig is, vergroot ik dingen uit. Zo typeer ik Maurice consequent als een iemand met iets kinderlijks en Ruud als iemand die constant zinloze feiten delibereert."
Over de in zijn ogen irritante weekopdrachten schrijft Dijkshoorn: "Sabine zat er niet zo ver naast met haar harde oordeel over Willem: "Die zit er in voor de poen." Die kan je vanaf nu alles laten doen. Als de weekopdracht is de teennagels eruit trekken met een pincet en daar dan 10 leuke geinige asbakjes van maken, zit Willem al met de linkervoet in zijn hand."

[Dit bericht is gewijzigd door PeteRp (Datum 15 November 1999).]

Tell the others!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')