abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60430099
De rechtbank in Den Haag heeft dinsdag een politieagent veroordeeld voor een geval van buitensporig geweld na afloop van het Oranjefeest in Pijnacker in mei 2006. Hij moet een boete van 750 euro betalen. In totaal stonden drie politiemensen terecht voor zeven aanklachten.

Het OM eiste twee weken geleden een werkstraf en geldboetes tegen de agenten van het korps Haaglanden. Ze zouden feestgangers hebben mishandeld toen er ongeregeldheden uitbraken in Pijnacker, wegens het voortijdig eindigen van het feest. De rechtbank oordeelde dat de politie in de meeste gevallen gepast geweld heeft gebruikt.

Advocaat Alexander de Swarte, die de drie politiemensen bijstaat, is grotendeels tevreden over de uitspraak. Hij zei dat hij het vonnis nog moet bestuderen voordat hij weet of de veroordeelde cliënt, de 35-jarige Daniël S., voor die ene veroordeling tot een boete in hoger beroep gaat.

“De rechter heeft in bijna alle gevallen geoordeeld dat de agenten juist hebben gehandeld”, aldus De Swarte. Volgens hem vonniste de rechtbank in zes van de zeven voorvallen tot vrijspraak of ontslag van rechtsvervolging.

Die gasten komen er weer gemakkelijk vanaf

http://www.telegraaf.nl/b(...)sporig___.html?p=2,1
pi_60430387
tja ouders met kleine kinderen aanvallen mag natuurlijk gewoon, of iemand die wegloopt nog even voor z'n pan slaan is ook geen punt. Zolang je maar een blauw pakje aan hebt. Waarom zijn ze altijd zo aards tam als ze gewoon los moeten gaan en gaan ze los als ze gewoon met het nodige verbale geweld de boel al kunnen managen?
  dinsdag 29 juli 2008 @ 23:22:48 #3
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_60432007
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 22:27 schreef Sora het volgende:
tja ouders met kleine kinderen aanvallen mag natuurlijk gewoon, of iemand die wegloopt nog even voor z'n pan slaan is ook geen punt. Zolang je maar een blauw pakje aan hebt. Waarom zijn ze altijd zo aards tam als ze gewoon los moeten gaan en gaan ze los als ze gewoon met het nodige verbale geweld de boel al kunnen managen?
Dit dus.

Er zijn in Pijnacker in ieder geval weer een hoop nette burgers bijgekomen bij wie de politie flink in achting is gedaald. En dan nog overwegen om voor die ene aanklacht die wel gegrond bleek eventueel in beroep te gaan, onder het mom "maar dat willekeurig uitdelen van klappen was echt wel gerechtvaardigd"...

Goeie PR jongens.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_60435473
op de NOS-site: Agent bestraft voor geweld Pijnacker
Dan vraag ik me dus af wat straffen nou precies inhoudt..
quote:
De 35-jarige politieman heeft volgens de rechtbank echter als enige meer geweld gebruikt dan nodig was. Zo zou hij zijn slachtoffer niet de tijd hebben gegeven om weg te gaan en was zijn slachtoffer niet agressief.
bron

Ik wil niet zeggen dat ze zware straffen moeten krijgen, maar zo geeft men weer een signaal af dat de politie ed boven de wet (pet) staan..

Het blijft een slechte zaak
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_60436185
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 22:18 schreef misdaadforum het volgende:

Die gasten komen er weer gemakkelijk vanaf
Dat is toch logisch, ze dekken elkaar allemaal.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  woensdag 30 juli 2008 @ 08:46:49 #6
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_60436502
Het 'ME-feestje' in Pijnacker-Nootdorp is het enige topic dat ik kan vinden uit die tijd.

Ik vind niets mis met de uitspraak eigenlijk.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_71451640
quote:
Vrijspraak voor agent Pijnacker-rellen

DEN HAAG - De politieagent die vorig jaar in juli werd veroordeeld voor het toepassen van buitensporig geweld tijdens het Oranjefeest in Pijnacker in mei 2006, is woensdag door het gerechtshof in Den Haag vrijgesproken.

Volgens het hof heeft de man tijdens zijn optreden juist gehandeld. Dat liet de advocaat van de agent weten.

De rechtbank ging er eerder vanuit dat de agent een dronken feestganger minimaal zeven keer zou hebben geslagen met de lange lat. Hij kreeg een geldstraf van 750 euro.

Wettelijke taak

Volgens het hof heeft de agent gehandeld ''ter rechtmatige uitvoering van een wettelijke taak''. Het hof concludeerde verder dat ''de uitoefening daarvan in verhouding tot het beoogde doel redelijk en gematigd was''. De agent is ontslagen van alle rechtsvervolging.

De gemeente kreeg na het jaarlijkse feest verscheidene klachten binnen over buitensporig geweld dat de agenten zouden hebben gebruikt toen de sfeer omsloeg.

Het Openbaar Ministerie besloot vier mensen te vervolgen. Een ging akkoord met een geldtransactie, de andere drie zijn nu uiteindelijk allemaal vrijgesproken.
bron
pi_71451853
Tuurlijk kunnen we hier op internet beter oordelen over de zaak dan de rechter...

We WILLEN gewoon dat de politie bestraft wordt, een soort van kinderachtig gevoel van payback ofzo, voor die ene bekeuring Verder niet op realiteit gebasseerd. Waarom zou een rechter de één wel bestraffen en de ander niet? Misschien omdat de ander niets verkeer gedaan heeft...

Maar dat zullen de mensen hier wel beter weten dan de rechter natuurlijk..

[ Bericht 2% gewijzigd door mcintosh op 30-07-2009 10:43:20 ]
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
pi_71451971
Wat de fuck is er mis met die mongolen hier die op een afstandje gelijk maar even de politie veroordelen
Serieus, krijg een leven, internethelden.
pi_71452841
Ik vind het dubieus om politiemensen hiervoor te veroordelen.

Recent oordeelde een Amsterdamse politierechter dat belagers van politieagenten geen dubbele straf krijgen. Volgens haar is omgaan met geweld een beroepsrisico voor agenten. Het vonnis is met grote verbazing en verontwaardiging ontvangen door politie en politiek.

Wat de ene kant op werkt, werkt ook de andere kant op. Dat een politieman soms iets meer geweld gebruikt dan nodig is, is dan ook een risico van het vak. Ik keur het daarmee niet goed, ik stel alleen dat je terughoudend moet zijn om agenten daarvoor te vervolgen.
pi_71454038
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 11:13 schreef isogram het volgende:
Ik vind het dubieus om politiemensen hiervoor te veroordelen.

Recent oordeelde een Amsterdamse politierechter dat belagers van politieagenten geen dubbele straf krijgen. Volgens haar is omgaan met geweld een beroepsrisico voor agenten. Het vonnis is met grote verbazing en verontwaardiging ontvangen door politie en politiek.
En is dan weer volkomen logisch geacht door mensen die wel eventjes nadenken en geen politiek munt proberen te slaan bij het ondervolk.
quote:
Wat de ene kant op werkt, werkt ook de andere kant op. Dat een politieman soms iets meer geweld gebruikt dan nodig is, is dan ook een risico van het vak. Ik keur het daarmee niet goed, ik stel alleen dat je terughoudend moet zijn om agenten daarvoor te vervolgen.
Het verschil tussen politiegeweld en ander geweld is dat politiegeweld volgens de wet is. Dus eigenlijk is het volslagen belachelijk en volstrekt ontoelaatbaar dat de politie geweld gebruikt dat onwettig is. Dan moet je ze gezien de aard van het werk natuurlijk wel beoordelingsruimte gunnen en ook hun fouten, je kunt nooit toestaan dat politieagenten klappen gaan uitdelen omdat ze daar zin in hebben.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_71456123
Dus als ik het goed begrijp begon de politie zonder enige reden in te slaan op een groep gezellige, zich keurig gedragende, goed opgevoede feestgangers tijdens het een of andere probleemloos verlopende feest in Pijnacker?
Dus die agenten hebben de perfecte sfeer op dat feest totaal verknald met hun gewelddadige gedrag.
pi_71456261
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 13:03 schreef uiterstaardig het volgende:
Dus als ik het goed begrijp begon de politie zonder enige reden in te slaan op een groep gezellige, zich keurig gedragende, goed opgevoede feestgangers tijdens het een of andere probleemloos verlopende feest in Pijnacker?
Dus die agenten hebben de perfecte sfeer op dat feest totaal verknald met hun gewelddadige gedrag.
Blijkbaar niet, want de rechter achtte hun gedrag redelijk. Laten we daar dus maar 's 'n keer van uit gaan in plaats van zo typisch Nederlands te zeiken op gezag. Hierboven staat ergens dat dit het slechte beeld van de politie alleen maar versterkt, maar dat ligt niet aan de politie hoor. Mensen zijn gewoon onredelijk, boos worden op agenten die hun een boete geven omdat ze geen licht op de fiets hebben of door rood gaan, wat voor holbewoner ben je dan? Doe gewoon je licht aan en fiets niet door rood.

Ik ben zeer tevreden over politieagenten in Nederland, alleen mag het van mij wel wat harder. Dat ligt niet aan die agenten maar aan ons rechtsysteem, wat mij betreft mag respect worden afgedwongen. Dat autoriteitsprobleem van veel mensen is hun probleem, niet dat van de agenten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')