abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_3513876
quote:
Op zondag 17 maart 2002 02:07 schreef Rifle het volgende:

[..]

Vertel mij wat not parralel parked in direction of traffic
In Sydney bij een maat van mij , ook een huurauto. Sleutels kwijt totaal geen mogelijkheid om die auto te verplaatsen tot de reservesleutels uit Adelaide aankwamen.
Auto heeft daar 4 dagen gestaan en er zaten 4 bonnetjes onder voor dezelfde overtreding. dat is dus 312 gulden omdat de neus van de auto de verkeerde kant opstond.

Verder heb ik nog een bekeuring openstaan van 350 Aus$ omdat ik in Perth geflitst ben terwijl ik in de auto van m'n maat reed, die heeft die bekeuring naar mijn naam overgeschreven omdat hij anders z'n rijbewijs kwijt zou zijn (en omdat ik reed natuurlijk) Toen was ik het land al uit , maar ik heb nooit bericht gehad vanuit Australie of ik nog ff 350 dollar wilde betalen . Zal wel komen als ik er eind dit jaat weer naartoe ga!!

P.S die parkeerbonnen heb ik wel betaald , ook via internet en creditcard.

Hoe lang is het geleden dan dat je maat die bekeuring op jouw naam heeft laten overzetten? Waarschijnlijk krijg je die bekeuring nog wel. Bij mij heeft het 4 maanden geduurd voor ik hem thuis kreeg.

Gumtree, ik heb je website bekeken. Ziet er erg mooi uit! Ik heb me nog niet aangemeld, zal ik binnenkort wel doen. Misschien is het handig om wat over het parkeren in Australie op je site te zetten. Ik zal eens kijken of ik wat meer informatie kan vinden hierover.

Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  zondag 17 maart 2002 @ 15:58:18 #27
14896 Gumtree
 Rubberboom?
pi_3515306
Dat is inderdaad een goed idee, een soort van hoofdstukje over de bizare vekeersregels. Ik zal eens wat vrienden vragen in oz of ze nog meer van die maffe dingen weten... misschien zelfs met een paar foto's van die verkeersborden.

Dat parkeren in steden is ook zo vaag aangegeven, met al die tijden en voor "toeristen" onbegrijpelijke termen.

pi_3515439
quote:
Op zaterdag 16 maart 2002 16:38 schreef Vava het volgende:
Eind vorig jaar ben met vakantie naar Australie geweest. We hebben daar ook met een huurauto gereden.
Toen we in Byron Bay een broodje gingen eten hebben we de auto daar geparkeerd. Toen we terug kwamen zat er een parkeerboete onder de ruitenwisser
Want, we hadden de auto in een hoek van 135 graden met de achterkant naar de stoep moeten parkeren, stond ook op een bordje maar hadden we niet gezien. Van de andere auto's die geparkeerd stonden, stonden sommige met de voor- en sommige met de achterkant naar de stoep. Dus wij dachten dat we wel goed stonden. Niet dus.
Vandaag kreeg ik de bekeuring thuis. Ik ga hem wel betalen, hij is 63 Australische dollar, daar gaat het verder niet om. Maar nou vraag ik me af, ben ik verplicht om deze boete te betalen? Of moeten alleen Australiers dat.
In ieder geval voor diegenen van jullie die naar Australie gaan en daar auto gaan rijden, let erg goed op hoe je de auto parkeert!
Ik ben vorig jaar ook in Ozzie geweest en toevallig hebbben wij ook een boete gekregen... ook in Byron Bay ! Maaaruh... de auto stond op de naam van mijn maat en als adres hadden wij een backpackershostel in Sydney (daar hadden we de auto gekocht) opgegeven. Zo kunnen ze je niet opsporen. De boete hebben wij uiteindelijk ook niet betaald. Lullig voor de huidige en toekomstige eigenaren, maar aangezien dat waarschijnlijk ook backpackers zullen zijn zal de boete nooit betaald worden
"I know you believe that you hunderstand what you think I said, but I am not sure you realize that what you heard is not what I meant..."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')