(nou lijk ik in deze post misschien wel een mierenneuker, maar ik rij dagelijks ongeveer 5x door rood licht. ik ben wel van meningdat als je gepakt wordt, je daat ook de consequenties van moet aanvaarden)
[Dit bericht is gewijzigd door ocf81 op 16-03-2002 16:46]
quote:Dacht het niet. Als je niet betaald en niet komt op dagen voor een eventuele zitting kom je dat land niet meer in zonder eerst een fikse boete te betalen. Ze komen je echt niet halen voor een parkeerboete....
Op zaterdag 16 maart 2002 16:41 schreef Fliepke het volgende:
Hihi, ik had hem gewoon niet betaald...
gewoon kijken wat er gebeurt, word je voor het gerecht gezet in australie, betaal je je boete en je viert daar dan weer vakantie
quote:Ik ga hem ook zeker wel betalen. Ik vind ook wel dat ik dat verplicht ben. We hebben er ook wel om gelachen toen we die boete zagen. Stelletje domme toeristen die we waren, hadden het bordje niet gezien. En het bedrag van 63 Australische dollar valt ook nog wel mee, ongeveer 40 euro (ruwe gok).
Op zaterdag 16 maart 2002 16:43 schreef ocf81 het volgende:
als je in een land bent, moet je je aan de wetten van dat land houden. dat betekent dat als je een overtreding begaat, je daar als buitenlander nog steeds aan eventuele boetes/straffen die jou worden opgelegd moet voldoen.
dat is het officiele standpund. ik zou zou hem als ik jou was wel betelen. scheelt een hoop gezeik als je er nog eeen keer heen wilt.(nou lijk ik in deze post misschien wel een mierenneuker, maar ik rij dagelijks ongeveer 5x door rood licht. ik ben wel van meningdat als je gepakt wordt, je daat ook de consequenties van moet aanvaarden)
quote:Hoe moet ik me dat voorstellen? Moet je daar met de snuit schuin naar rechtsvoren staan (er van uitgaande dat je in Australië links rijdt)?
Want, we hadden de auto in een hoek van 135 graden met de achterkant naar de stoep moeten parkeren
quote:Ja, ze rijden links in Australië. Ehhh, snuit van de auto schuin naar linksvoor is het dan. Zal dan wel geen 135 graden zijn geweest wat er op het bord stond. Er stond in ieder geval "rear back" en in hoeveel graden, zo moest je dan parkeren.
Op zaterdag 16 maart 2002 17:41 schreef LeefbaarFok het volgende:[..]
Hoe moet ik me dat voorstellen? Moet je daar met de snuit schuin naar rechtsvoren staan (er van uitgaande dat je in Australië links rijdt)?
Wel beginnen in 't engels dat je engels zo slecht is en dat je de brief daarom in 't nederlands schrijft.
Moeite voor vertalen enzo is zogroot dat ze de boel zullen seponeren.
quote:Goeie ja, brief schrijven kan ik indd wel doen. Ook al heb ik nu al betaald. Beetje overdrijven in mijn brief, storten ze het misschien wel terug.
Op zaterdag 16 maart 2002 18:10 schreef Sambal het volgende:
Wat je ook kan doen is een keurige brief in het nederlands schrijven waarin je stelt dat je niet begrijpt wat er in die brief staat, en of ze kunnen uitleggen wat er nu precies aan de hand was en wat je exact verkeerd gedaan hebt.Wel beginnen in 't engels dat je engels zo slecht is en dat je de brief daarom in 't nederlands schrijft.
Moeite voor vertalen enzo is zogroot dat ze de boel zullen seponeren.
[edit]ow je had al betaald
... en je gaat nu een brief schrijven
... denk dat je naar je geld kan fluiten nu... [/edit]
quote:België en Australië is wel ff wat anders...
Op zaterdag 16 maart 2002 22:34 schreef Golfen het volgende:
Ik zou hem wel betalen. Zo hadden wij ook n keer een boete uit Belgie niet betaald, reken maar dat ze het geld dan dubbel komen innen via de politie in Nederland.
quote:Dat klopt, dat is mij ook een keer overkomen. Echter, de nederlandse politie had geen recht om te innen. Ze konden alleen vragen OF ik de boete wilde betalen. Probleem is echter wel, als je niet betaald, dat je later problemen kan krijgen bij controles van zwaantjes of op vliegvelden. Dus toch maar betaald, ik had eigenlijk al in Belgie een giro'tje uitgeschreven, maar deze bleek niet te innen door de belgische wouten omdat de datum van die girokaart verlopen was (vroeger zat er dus op girokaarten een uiterste geldigheidsdatum).
Op zaterdag 16 maart 2002 22:34 schreef Golfen het volgende:
Ik zou hem wel betalen. Zo hadden wij ook n keer een boete uit Belgie niet betaald, reken maar dat ze het geld dan dubbel komen innen via de politie in Nederland.
quote:Kan je na gaan als de Belgen al zo slim zijn om hun boete door de Nederlande politie te laten innen......
Op zaterdag 16 maart 2002 22:37 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
België en Australië is wel ff wat anders...
[Dit bericht is gewijzigd door Vava op 16-03-2002 22:53]
quote:Mijn boete was toen geloof ik ook onwijs hoog. Volgens mij is die toen gewoon verdubbeld, bij jou ook?
Op zaterdag 16 maart 2002 22:40 schreef Lucille het volgende:[..]
Dat klopt, dat is mij ook een keer overkomen. Echter, de nederlandse politie had geen recht om te innen. Ze konden alleen vragen OF ik de boete wilde betalen. Probleem is echter wel, als je niet betaald, dat je later problemen kan krijgen bij controles van zwaantjes of op vliegvelden. Dus toch maar betaald, ik had eigenlijk al in Belgie een giro'tje uitgeschreven, maar deze bleek niet te innen door de belgische wouten omdat de datum van die girokaart verlopen was (vroeger zat er dus op girokaarten een uiterste geldigheidsdatum).
quote:Ik zou niet weten waarom je het niet verplicht zou zijn, waarom zouden ze hem anders uitschrijven?? Kan je nagaan hoe al die Nederlanders dan zouden rijden op de Belgische, Franse, Spaanse wegen als ze toch niet verplicht zouden zijn om een boete te betalen.
Op zaterdag 16 maart 2002 22:52 schreef Vava het volgende:
.........Ik ben wel benieuwd of ik het als "niet Australier" verplicht ben.
En ik ben wel benieuwd naar ervaringen hiermee van anderen.
quote:
Op zaterdag 16 maart 2002 22:51 schreef Golfen het volgende:[..]
Kan je na gaan als de Belgen al zo slim zijn om hun boete door de Nederlande politie te laten innen......
quote:Daar heb je helemaal gelijk in natuurlijk.
Op zaterdag 16 maart 2002 22:56 schreef Golfen het volgende:[..]
Ik zou niet weten waarom je het niet verplicht zou zijn, waarom zouden ze hem anders uitschrijven?? Kan je nagaan hoe al die Nederlanders dan zouden rijden op de Belgische, Franse, Spaanse wegen als ze toch niet verplicht zouden zijn om een boete te betalen.
quote:Nee, dezelfde prijs. Ongeveer 125 piek voor wegsleep gevalletje (onterecht overigens).
Op zaterdag 16 maart 2002 22:53 schreef Golfen het volgende:[..]
Mijn boete was toen geloof ik ook onwijs hoog. Volgens mij is die toen gewoon verdubbeld, bij jou ook?
Als IllOgical dan ziet dan er zakken met bonnen van verkeersovertredingen richting Duitsland gaan, en daar bijzonder weinig geld van terugkomt...
Deze keer ben ik ook met een huurauto van Brisbane naar Cairns gereden en reed vaak samen met twee Ierse die ook een auto gehuurd hadden.
Zij werden echter aan de kant gezet door een agent i.v.m. overspeeding van 120 km/h i.p.v. de verplichte 100 km/h de bekeuring werd ter plekke uitgeschreven (net zoals hier) en moest binnen twee weken worden voldaan op een politie buro in de betreffende staat. (Queensland in dit geval)
Doe je dat echter niet, dan ben je dus zwaar de klos bij het verlaten van het land. Een kruisverhoor door een Douanier en een verhoging van je boete. Alsof dat nog niet genoeg is krijg je een aantekening dat je voorlopig de eerste 5 jaar niet meer welkom bent in Australië.
Nu heb ik wel verhalen gehoord van mensen die dus niet betaalde met de reden... ach zo snel zal die verwerking wel niet zijn en binnen die tijd ben ik toch het land uit... die mensen vergissen zich dus. De Australische wetgever laat niet met zich spotten.
Trouwens, wist je dat het ook verboden is om te parkeren tegen de rijrichting in? Ook een bizare regel waar ik door een vriendelijke Australiër op werd gewezen.
quote:Vertel mij wat not parralel parked in direction of traffic
Op zaterdag 16 maart 2002 23:22 schreef Gumtree het volgende:
Trouwens, wist je dat het ook verboden is om te parkeren tegen de rijrichting in? Ook een bizare regel waar ik door een vriendelijke Australiër op werd gewezen.
Verder heb ik nog een bekeuring openstaan van 350 Aus$ omdat ik in Perth geflitst ben terwijl ik in de auto van m'n maat reed, die heeft die bekeuring naar mijn naam overgeschreven omdat hij anders z'n rijbewijs kwijt zou zijn (en omdat ik reed natuurlijk) Toen was ik het land al uit , maar ik heb nooit bericht gehad vanuit Australie of ik nog ff 350 dollar wilde betalen . Zal wel komen als ik er eind dit jaat weer naartoe ga!!
P.S die parkeerbonnen heb ik wel betaald , ook via internet en creditcard.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |