abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 juli 2008 @ 14:35:27 #1
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_60419698
Donderdag moet ik een MRI scan laten doen omdat de orthopeed vermoed dat ik een kapotte meniscus of laterale band heb. En nou heb ik dus een foldertje meegekregen van de rontgen afdeling of ik wel van te voren wil laten weten of ik claustrofobisch ben, implantaten, stoma's of andere kunstmatige zaken in m'n lijf heb...ga ik me toch afvragen wat ze tijdens zo'n scan met je uitvoeren, wie heeft het wel eens gehad?

En als ze een stukke meniscus vinden, gaat dat tegenwoordig met een kijkoperatie, en is dat onder gedeeltelijke verdoving of wordt je helemaal in slaap gegooid? Voor de duidelijkheid, ik had genoeg pijn om verder onderzoek te laten doen, maar ook weer niet zoveel dat er gelijk afspraken voor operaties werden gemaakt, dus ik denk niet dat er echt veel stuk is, maar een klein scheurtje in de laterale band of meniscus lijkt me niet onwaarschijnlijk. Ik heb pijnscheuten in de knie als ik de hometrainer te zwaar zet, en vorige week verdraaide ik de knie een beetje, en dat deed ook behoorlijk pijn. Maar zware knieblessures schijnen zoveel pijn te doen dat je niet eerst een paar maanden wacht voor je naar de dokter gaat(ik heb er last van sinds februarie) dus ik blijf optimistisch
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  dinsdag 29 juli 2008 @ 14:42:15 #2
154193 TheYoung1
Lief zijn loont nog steeds!!
pi_60419836
Stelt niets voor hoor!!
Je hebt toch zeker wel eens op tv gezien, hoe iemand zo'n ronde "tube" wordt ingeschoven?
Nou, daar draait dus scanner omheen, die maakt doorsnedes, opnames he, van het betreffende lichaamsdeel. Doet geen pijn, maakt wel een hoop herrie.

De vragen over kunstmatige zaken in je lijf is normaal. Doen ze ook bij x-rays. De claustrofobie is omdat je in een vrije nauwe buis geschoven wordt.

Niks om je zorgen te maken kerel!

- en ochja, als ze wat vinden, zal het afhankelijk daarvan zijn hoe het verwijdert moet worden. Bij mij was toen een inkijk-operatie voldoende om kraakbeen te verwijderen. Onder plaatselijke verdoving.-

Suuk6!
ik zeg maar zoo, dierentuin is me te lang.
Patat, dat is het!!
  dinsdag 29 juli 2008 @ 14:45:12 #3
153506 Captain_Fabulous
pi_60419897
Ik ken die buizen van de TV ja, maar ik heb het niet zo op nauwe ruimtes, niet direct claustrofobisch maar genoeg om even dit topic te starten...maar dank je voor de peptalk.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 14:48:53 #4
154193 TheYoung1
pi_60419962
De buis is ook open aan beide kanten en je krijgt een alarmknopje in je handen Ik denk niet dat je er claustrofobisch in wordt, zo eng is het niet!
Patat, dat is het!!
  dinsdag 29 juli 2008 @ 14:52:41 #5
154193 TheYoung1
pi_60420014
linkje met plaatje en uitleg
http://www.ruginfo.be/productssimple45.html
Patat, dat is het!!
pi_60420104
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 14:48 schreef TheYoung1 het volgende:
De buis is ook open aan beide kanten en je krijgt een alarmknopje in je handen Ik denk niet dat je er claustrofobisch in wordt, zo eng is het niet!
Precies.
Alarmknop + ik had toen een spiegeltje boven m'n hoofd waarmee ik naar de artsen die stonden te MRI'en kon kijken. Ik heb het ook niet zo op kleine gesloten ruimtes, maar het viel best mee. Je hoort een hard gedreun, maar dat is niet zo vervelend. Ik werd nog gevraagd of ik een muziekje op wilde tijdens het liggen.

De vraag of je die zaken hebt, komt voort uit het feit dat dat ding magnetisch is. Moest toen ook riem/piercings/oorbellen/beugelbh enzo uit.

Met andere woorden 'r is niks an, ff poosje liggen en klaar.
Wat mot je, vroeg ze dan en zette alsnog een slotje.
Ga toch weg gek, zeiken doe je maar in feedback.
Soms kreeg ze van alles naar haar hoofd. Cholera, tyfus en ebola.
Doe mij maar een Whoppermenu. Met cola. ©Biogarde
  dinsdag 29 juli 2008 @ 15:00:34 #7
153506 Captain_Fabulous
pi_60420148
En zo'n operatie, ervaringen mee?
  dinsdag 29 juli 2008 @ 15:01:14 #8
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_60420154
Ze vragen naar al die kunstmatige zaken omdat een MRI-apparaat een super-sterkte magneet bevat. Als je bijv. een stoma met een stalen klemmetje hebt, wordt dat klemmetje met heel veel kracht weggetrokken, wat niet zo prettig is voor de patient.

(De stukjes van) een beschadigde meniscus wordt tegenwoordig meestal met een sleutelgat-operatie verwijderd, onder lokale verdoving.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_60420172
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 15:00 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ah, sorry, moest er wel bij zeggen, die MRI van mij was voor m'n hoofd. Dus nee, daar kan ik je niks over vertellen.
Wat mot je, vroeg ze dan en zette alsnog een slotje.
Ga toch weg gek, zeiken doe je maar in feedback.
Soms kreeg ze van alles naar haar hoofd. Cholera, tyfus en ebola.
Doe mij maar een Whoppermenu. Met cola. ©Biogarde
  dinsdag 29 juli 2008 @ 15:08:37 #10
154193 TheYoung1
pi_60420301
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 15:00 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Heb toen een halve-dag-opname gehad. Knie werd plaatselijk verdoofd, en door een aantal kleine sneetjes rond het gewricht, kunnen ze met miniscule apparatuur het beschadigde weefsel weg halen.
Ook hier voel je verder weinig van en je mag het 's middags weer naar huis. Althans, ik dan.

Maar het zal ook afhankelijk zijn van wat je dadelijk echt blijkt te hebben, wat voor ingreep ze gaan doen.
Patat, dat is het!!
pi_60420453
Bij mij dachten ze aan meniscusproblemen, ik heb 'n ruggeprik gehad en 'n kijkoperatie. Tijdens de operatie was er met de meniscus niet veel aan de hand, maar bleek 't mijn kruisband te zijn. Er moest 'n stuk "weggeknipt" worden en dit hebben ze tijdens de dezelfde operatie ook gedaan. Na de operatie moet je (met 'n ruggeprik) wachten tot je naar 't toilet kunt, eerder mag je niet gaan.

Zo'n MRI voor je knie stelt niet veel voor, vooral zo stil mogelijk liggen. Je hoeft er ook niet helemaal in, aangezien alleen je knie geanalyseerd wordt. Vooral veel geluid en 't duurt lang omdat je stil ligt.

Succes en hopelijk is 't niet je kruisband!
"If you're not a manc, you're a wank"
  dinsdag 29 juli 2008 @ 15:34:43 #12
153506 Captain_Fabulous
pi_60420838
@TheYoung1, hoe gaat zo'n plaatselijke verdoving? Als ik Eric_Cantona over een ruggeprik hoor vind ik het helemaal geen gezellig idee...Of maak ik me druk om niets?
  dinsdag 29 juli 2008 @ 15:37:01 #13
153506 Captain_Fabulous
pi_60420881
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 15:14 schreef Eric_Cantona het volgende:
Succes en hopelijk is 't niet je kruisband!
Ik denk het niet, want ze hebben mijn been alle kanten op gedraaid en gebogen, en het doet nergens pijn behalve daar waar de meniscus of laterale band hoort te zitten...Ik had ook geen stabilisatie problemen in het gewricht, whatever dat ook mag betekenen.
pi_60420978
Als 'n ruggeprik goed gezet wordt, voel je daar niets van. Zo'n lokale verdoving zijn eigenlijk gewoon injecties die vooral met prikken en inspuiten wel wat pijnlijk kunnen zijn.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 15:46:56 #15
153506 Captain_Fabulous
pi_60421111
Ah, ik heb vroeger last gehad van ingegroeide teennagels, en die moesten dan operatief uit het vlees worden gehaald (of zoiets, was lang geleden), en daarvoor kreeg ik verdovingen aan de basis van m'n grote teen, en dat voelde alsof ze een breinaald dwars door m'n voet staken, dus ik vermoed altijd het ergste...
pi_60421550
MRI gaat ook niet altijd volledig het apparaat in.
Heb zelf vorig jaar MRI voor mijn knie gehad en mijn hoofd en schouders bleven er uit.
Mocht zelf mijn man meenemen, maar dat was eigenlijk meer vanwege de verveling, je ligt daar maar te liggen en mag niet bewegen, dus vond het wel gezellig dat hij er naast zat.
Vond wel het geluid heel apart, ding maakt best wel veel lawaai.

Succes!
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_60421609
ohja, mocht je ook iemand mee willen nemen; mijn man moest ook alles afdoen en in de kamer ernaast laten liggen en toen hij eenmaal binnen was mocht / kon hij ook niet halverwege naar buiten.
Toen het apparaat eenmaal aan de gang was moest hij de volledige tijd erbij blijven zitten, bedieners van het apparaat zelf zaten achter glas in de ruimte ernaast, je kunt wel met ze praten.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 16:20:16 #18
154193 TheYoung1
pi_60421957
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 15:34 schreef Captain_Fabulous het volgende:
@TheYoung1, hoe gaat zo'n plaatselijke verdoving? Als ik Eric_Cantona over een ruggeprik hoor vind ik het helemaal geen gezellig idee...Of maak ik me druk om niets?

Zo'n plaatselijke verdoving is het vervelendste gedeelte. Je moet eerst een prik krijgen, om daarna niets meer te voelen.
Je krijgt op een aantal bepaalde plekken, een verdoving ge-injecteert. Dat is ff vervelend, maar kom op, we zijn geen mietjes hè

De ruggeprik voel je als het goed is, niets van. Is wel een beetje vreemde ervaring als je onderlijf opeens niet meer aanvoelt zoals je gewent bent. Heeft ook een uitwerktijd die meestal wat langer duurt. Is afwachten tot je gevoel weer terug komt.
De prik zelf, is zoals de naam al zegt, een prik in je onder rug. Met een haardunne naald, wordt in je ruggegraat een zenuw aangeprikt die voor het vredovende gevoel zorgt. Niks pijnlijk.
Heb zelf verschillende injecties in mn nek gehad met cortisonen vanwege nekhernia's.
Dus al met al, het enige wat ff niet leuk gaat zijn, is het zetten van de plaatselijke verdoving.
Als je wilt, kun je zelf ook aangeven dat je onder algehel narcose wilt. Krijg je een lekker roesje

Maak je niet teveel zorgen, stelt allemaal vrij weinig voor
Patat, dat is het!!
  dinsdag 29 juli 2008 @ 16:28:58 #19
153506 Captain_Fabulous
pi_60422186
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 16:20 schreef TheYoung1 het volgende:

[..]
De prik zelf, is zoals de naam al zegt, een prik in je onder rug. Met een haardunne naald, wordt in je ruggegraat een zenuw aangeprikt die voor het vredovende gevoel zorgt. Niks pijnlijk.
Vooral het formaat van de naald stelt me gerust
quote:
Als je wilt, kun je zelf ook aangeven dat je onder algehel narcose wilt. Krijg je een lekker roesje
Maar dan moet je waarschijnlijk een nachtje in't ziekenhuis blijven?
quote:
Maak je niet teveel zorgen, stelt allemaal vrij weinig voor
Ben het me druk makende type, maar ik probeer te minderen
  dinsdag 29 juli 2008 @ 16:29:18 #20
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_60422192
Ik heb wel eens in zo een scan gelegen en dat ding is maar een meter diep. Normaal heb ik het ook niet op kleine ruimtes maar hier had ik nergens last van.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 16:34:27 #21
154193 TheYoung1
pi_60422313
quote:
Maar dan moet je waarschijnlijk een nachtje in't ziekenhuis blijven?
Neuh, met een algehele narcose wordt het meestal wel een dag-opname. 'sMorgens erin en tegen etenstijd weer thuis.

-btw, ter geruststelling: ik ben een keer in slaap gevallen tijdens een scan -
Patat, dat is het!!
pi_60423174
Heb zelf laatst ook een MRI-scan gehad. Al die vragen horen er gewoon bij. Ik hoefde niet helemaal in de buis maar voor de helft van mijn lichaam. Verder heb ik ook al eerder te maken gehad met een meniscusoperatie. Over het algemeen ga je dan onder algehele narcose. Er wordt gebruik gemaakt van een kijkoperatie. Je zult dus geen grote littekens overhouden alleen 3 plekjes in je knie die weer mooi helen. Je krijgt in de meeste gevallen ook een dvd van de operatie mee naar huis zodat je die thuis wanneer je dara behoefte aan hebt nog een keer kan kijken. Daarnaast moet je de eerste 3 dagen waarschijnlijk met krukken lopen en dan proberen zonder krukken te gaan lopen.

Hoop je hiermee voldoende geinformeerd te hebben.
pi_60424592
heb 2x zo'n kijkoperatie voor de knie gehad. Met ruggeprik. Ik kon kiezen uit een roesje (lekker door de operatie heen slapen), muziek op een koptelefoon of meekijken. Aangezien ik nieuwsgierig ben aangelegd, heb ik meegekeken. Ik krijg het alleen altijd koud in zo'n operatiekamer, vooral mijn voeten. Tot mijn verbazing mocht ik echter mijn sokken aanhouden - ik dacht dat operatiekamers steriel moesten zijn - en hoewel mijn sokken schoon waren, zijn ze zeker niet steriel.... Er is alleen wel verschil in ruggeprikken. De 2e keer had ik een langzamer werkende prik, en het had een haar gescheeld of ik had een nacht moeten blijven. Als je niet voor 5 uur op je benen kunt staan, moet je namelijk blijven.

Beterschap gewenst!
  woensdag 30 juli 2008 @ 13:08:42 #24
153506 Captain_Fabulous
pi_60441858
Bedankt voor alle info en bemoedigende woorden, ik voel me een stuk rustiger nu ik wat meer 'inside info' heb gehad!
  woensdag 30 juli 2008 @ 15:19:12 #25
154193 TheYoung1
pi_60444884
Laat je ons nog ff weten hoe het afloopt?

Sterkte!
Patat, dat is het!!
  woensdag 30 juli 2008 @ 20:00:01 #26
154052 RobertVH
I am your father
pi_60451053
MRI scan is inderdaad dodelijk saai, je zou eventueel ook nog zelf een CDtje mee kunnen nemen, die kunnen ze dan opzetten.

Ik kreeg voor mijn operatie ook een volledige verdoving, gewoon via infuus, dat prikt wel ff als ze die naald in je hand zetten, maar nu ook weer niet dat je huilend van je bed valt

De uitslag kan alleen wel even op zich laten wachten, van mij is nu alweer 2 weken geleden, maar dat komt meer doordat alles en iedereen op vakantie is
  woensdag 30 juli 2008 @ 22:16:44 #27
153506 Captain_Fabulous
pi_60454307
Een prikje in mijn hand kan ik wel aan, maar de combinatie rug + naald geeft me om de een of andere reden rare gevoelens, onzin natuurlijk maar waarschijnlijk heb ik ooit een enge film gezien als kind met een enge naald in rug scene of zo...in elk geval heb ik al een afspraak met de orthopedisch chirurg een week na de scan om het vonnis te horen. Er zit gewrichtsreuma in mijn familie, dus ondanks dat het meestal pas na je 50ste optreed (in ons geval) ben ik niet blij met gewrichtspijn. Want als er niets gevonden wordt op de scan (rontgen foto's waren helemaal mooi en niets te zien en zo, daarom de scan) moet ik toch in die richting gaan denken. Dus raar genoeg, hoop ik eigenlijk dat ik volgende week hoor: 'scheurtje in meniscus, dus maar even een operatie', omdat een lichte meniscusblessure (en omdat de knie niet regelmatig op slot schiet of opzwelt lijkt de kans op een zware blessure klein) denk ik beter is dan nu al reuma!
  donderdag 31 juli 2008 @ 13:19:06 #28
153506 Captain_Fabulous
pi_60465460
Scan gehad, ik mocht alleen niet kiezen voor eigen muziek, kreeg een koptelefoon met skyradio op...patientenmarteling eigenlijk maar goed. Viel bijna in slaap tijdens het onderzoek, zoals julie al hadden voorspelt.
pi_60466276
Goedzo, die in ieder geval alweer gehad!
  donderdag 31 juli 2008 @ 15:13:32 #30
154193 TheYoung1
pi_60467674
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 13:19 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Scan gehad, ik mocht alleen niet kiezen voor eigen muziek, kreeg een koptelefoon met skyradio op...patientenmarteling eigenlijk maar goed. Viel bijna in slaap tijdens het onderzoek, zoals julie al hadden voorspelt.

Vreemd relaxed word je in dat ding hè

En alvast sterkte met de uitslag!
Patat, dat is het!!
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 10:42:47 #31
153506 Captain_Fabulous
pi_60484206
Ik had trouwens wel het gevoel dat ik het magnetische veld kon voelen, als een soort van tinteling in m'n lichaam...zou ik me dinggen zijn gaan verbeelden omdat je daar maar stil ligt en je verveelt, of hebben julie die ervaring ook?
pi_60484631
Ik heb niet het hele topic doorgelezen maar ik heb recent een operatie aan m'n knie gehad (beschadigd kraakbeen - ze dachten eerst dat het m'n meniscus was).
Ik kreeg op eigen verzoek een ruggenprik, omdat ik altijd ontzettend naar en lam word van narcose. Bovendien is het erg leuk om tijdens de operatie mee te kijken! Ik vond het prikken echt een eitje, ik had veel erger verwacht! Als je een beetje lenig bent, prikken ze die spuit zo tussen je wervels door.

Wel moet je er rekening mee houden dat bij zo'n kijkoperatie ze het 'smeermiddel' uit je gewricht spoelen. Dat duurt wel weer even voor het opnieuw is aangemaakt... Zeker de eerste paar dagen heb je ontzettend veel wrijving in je gewricht en dat doet behoorlijk zeer. Vraag dus om goede pijnstillers (van die artrose-pillen ofzo).
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 11:50:28 #33
153506 Captain_Fabulous
pi_60485594
Een meniscus is toch kraakbeen dat als buffer tussen de voteinden van en onder en bovenbeen zit? Of zit er ook kraakbeen aan de botkoppen (om maar eens een term te verzinnen).
Het vage van mijn klachten is dat de knie niet echt opzwelt of op slot schiet, en dat ik niet echt heel veel pijn heb. Maar ik had gisteren wel dat ik m'n been verkeerd neerzet, een hard kraakgeluid hoor, en een pijnscheut voel. Echt stabiel voeltt het dus niet, en ik ben nu erg benieuwd of die scan wat oplevert. Het is nu zo vaag allemaal.
  donderdag 7 augustus 2008 @ 16:41:06 #34
153506 Captain_Fabulous
pi_60631466
MRI was helemaal schoon, geen enkele beschadeging aan meniscus of banden! Twee theorieen van de orthopeed waarom ik toch soms pijn heb:
1. Banden waren een tijdje geleden verrekt, en dit soort napijn kan nog een jaar lang vookomen na de genezing al gebeurd is
2. het kraakbeen is beschadigd, en dat is te constateren met een kijkoperatie. Een oplossing heeft hij alleen niet, dus dan kun je net zo goed niet opereren.

In elk geval, tot ik echt een flink dikke knie kan laten zien, gaan ze niet snijden.
pi_60631636
Dat had ik dus ook, beschadigd kraakbeen Maar mijn knie werd verder niet dik ofzo.
  donderdag 7 augustus 2008 @ 17:17:55 #36
153506 Captain_Fabulous
pi_60632280
Maar hoe gaat dat dan verder als je dat hebt, de orthopeed praate erover van ja, jammer maar niets aan te doen...
pi_60632335
Nou ja, bij mij moest dat dus wel met een kijkoperatie gladgemaakt worden. Maar ze deden die kijkoperatie vooral om te checken wat nou eigenlijk het probleem was.
  donderdag 7 augustus 2008 @ 17:23:13 #38
153506 Captain_Fabulous
pi_60632399
Hum, hij had het erover dat ik bij een physio met gerichte training de knie sterker kon maken, maar dat trekt me dus niet. Ik wil American football spelen want ik ben te lui om in m'n eentje te trainen. En daar had hij geen enkel medisch bezwaar tegen, dus ik denk dat ik m'n kans maar waag...
pi_60632447
Ja maar ho eens even... Als je beschadigd kraakbeen lekker zwaar gaat belasten, wordt het alleen maar erger en loop je ook het risico van beschadigingen aan het bot (was bij mij dus ook het geval ). Kraakbeen herstelt zichzelf niet echt, als het kapot is, is dat onomkeerbaar.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 08:58:18 #40
153506 Captain_Fabulous
pi_60646285
Gisteren de eerste training gehad, en gewoon gestopt toen ik volede dat het aan de grens zat. Eens zien hoe het reageert, het blijft zo raar dat die knie totaal niet dik wordt.
pi_60649172
Ik vind het heel raar dat je moet wachten tot Je knie dik wordt... Hij is bij mij nooit dik geweest, en het was toch best wel beschadigd
  maandag 11 augustus 2008 @ 16:57:59 #42
153506 Captain_Fabulous
pi_60736572
Inmiddels heb ik andere problemen, tijdens een stukje hardlopen in het bos is m'n enkel dubbelgeklapt, resultaat zo'n dikke enkel dat ik na een paar uur toch maar via huisartsenpost bij de Eerste hulp terecht kwam.
Dokter in opleiding: Goh, wat een dikke enkel. Doet dit pijn (vingers worden op diverse plaatsen in de enkel gezet, TS springt tegen het plafon)?
Echte dokter: Goh wat een dikke enkel, fotootje!
Rontgenmeisje: Goh wat een dikke enkel zeg!
(Had ik al gezegd dat de enkel dik was?)
Niets gebroken maar de banden minsten opgerekt, of ingescheurd of afgescheurd maar dat kunnen ze pas volgende week zien. Eerst moet alles wat minder dik worden.
Maar ik moet zeggen, in vergelijking met hoe dit voelde, en de napijn die ik nu heb, was m'n knie echt helemaal niets.
pi_60736757
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 11:25 schreef ColdFeet het volgende:
Ik vind het heel raar dat je moet wachten tot Je knie dik wordt... Hij is bij mij nooit dik geweest, en het was toch best wel beschadigd
Dat vind ik ook, aangezien ze eigenlijk niets kunnen zien/doen als je knie dik is

@ TS: sterkte, je bent momenteel niet voor 't geluk geboren zeg!
  maandag 11 augustus 2008 @ 17:09:00 #44
153506 Captain_Fabulous
pi_60736817
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 17:06 schreef Eric_Cantona het volgende:

[..]

@ TS: sterkte, je bent momenteel niet voor 't geluk geboren zeg!
De volgende die zegt dat bewegen goed voor je is gooi ik ook uit het raam
  maandag 11 augustus 2008 @ 17:36:04 #45
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_60737357
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 16:34 schreef TheYoung1 het volgende:

[..]

Neuh, met een algehele narcose wordt het meestal wel een dag-opname. 'sMorgens erin en tegen etenstijd weer thuis.
In mijn ervaring ben je er juist met een algehele narcose veel sneller uit dan met een plaatselijke verdoving. Heb aan beide benen een kijk-operatie gehad vanwege de meniscus, en beide keren mocht ik eerder dan de personen met een plaatselijke verdoving weg, terwijl we rond dezelfde tijd waren geopereerd.
Algehele narcose is
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_60738780
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 17:36 schreef Public_NME het volgende:

[..]

In mijn ervaring ben je er juist met een algehele narcose veel sneller uit dan met een plaatselijke verdoving. Heb aan beide benen een kijk-operatie gehad vanwege de meniscus, en beide keren mocht ik eerder dan de personen met een plaatselijke verdoving weg, terwijl we rond dezelfde tijd waren geopereerd.
Algehele narcose is
Maakt qua opnameduur niet veel uit. Bij narcose moet je bijkomen van slaap/ wazigheid, bij ruggenprik moeten je benen wakker worden.

Ik ben geen fan van narcose, ruggenprik FTW! Maar dat verschilt dus per persoon.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 10:57:06 #47
153506 Captain_Fabulous
pi_60756294
Om de lol compleet te maken had ik gisteren ook diaree, dus een aantal keren zo snel mogelijk naar de plee moeten krukken. Gave combinatie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')