abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60461150
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 23:17 schreef Oksel het volgende:
Oftewel: LEVEN en LATEN LEVEN.

Zelfde problem met de Aboriginals in Australie. Kunnen ook niets, en kunnen zich ook niet aanpassen.
-edit-
Even over die aboriginals in Australië. Ze kiezen er bewust voor om hun traditionele waarden te behouden. Waar ze in een woestijn werden gedropt, tegen werden gewerkt wisten ze toch te overleven. Ze hebben niet om die Westerse waarden gevraagd. Vermoorden iemand niet voor de lol of macht. Ze weten te overleven en zijn bewust tevreden met wat de natuur hun schenkt. Ik weet bijna zeker, dat wanneer de westerse mens of de Arabische/Perzische mens ineens zonder stroom zou komen te zitten de aarde meer van deze mensen op zou slokken dan dat deze dat met een aboriginals zou kunnen doen.

Juist omdat ze water en voedsel weten te halen op plekken die wij dan misschien op internet hebben opgeslagen, maar waarvan de info dus verdwenen is, omdat je geen stroom meer hebt. Maar goed dat die mensen niet zo generaliserend ingesteld zijn. Misschien hebben we ooit nog wat aan hun wijsheid van de natuur. (eentje die niet op internet staat)

Het generaliseren hier gaat trouwens beide kanten op zie ik. Alleen zie ik dat nooit gemeld worden. Luister maar eens Gaat trouwens ook op voor de rest van de wereld.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
pi_60463950
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 09:34 schreef Tsicsaf het volgende:

[..]

wat een hoop slap geneuzel. volgens de gangbare definitie ben ik geen racist, dat jij je eigen definitie hanteert is jouw zaak. intelligentie wordt hoofdzakelijk bepaald door ontwikkeling, en die is in afrika anders dan in europa, waardoor afrikanen dommer zijn dan europeanen. kan je hoog of laag springen en met zoveel krachttermen gooien als je wil, maar dat verandert er niets aan.
Jij verwart domheid met ontwikkeling. Ontwikkeling is een westerse maatstaf in de context waarin jij het gebruikt.
Weet je wie er pas dom uitziet? Een Europeaan die naar een stuk grond geleid wordt in een snikheet klimaat en te horen krijgt: "Nou, maak er maar brood van!" Of een Europeaan die een geit probeert te aaien of in een kraal gaat staan bazelen over transvetzuren en de zegeningen van het veganisme. De zelfredzaamheid van Europeanen in het algemeen is nihil.
quote:
het besef dat afrikanen dommer zijn dan europeanen is overigens van groot belang. wij zijn net intelligent genoeg voor een systeem als de democratie. afrikanen niet. dit systeem aan hen opdringen werkt dus niet, zoals de praktijk onderstreept.
Helaas kun jij het begrip "hoofdletter" dan weer niet aan.
Dat democratie niet lijkt te werken in de subsaharaanse contreien ligt aan het feit dat het gros van de landen dictaturen zijn, een erfenis van de koloniale periode.

Het continent is zo ontzettend divers, dat de enige gemene deler de koloniale periode is. En laat dat nou een hele gemene deler zijn.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  donderdag 31 juli 2008 @ 15:24:20 #153
145255 Rumboon
OK, ik doe normaal...
pi_60467918
Lekker uit je luie stoel in Nederland lullen is zo heerlijk makkelijk. Geschiedenislesje hier, duur woord daar...ow wat weten we het allemaal goed. Dare: reis af naar Arika en start een bedrijf. Neem die negers in dienst (je bent immers zo overtuigd van hun kunnen) en tel de dagen af voordat je gillend naar huis rent en je stiekem moet toegeven dat je nu een racist bent.
...maar ik bats wél met je moeder
pi_60467983
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 15:24 schreef Rumboon het volgende:
Lekker uit je luie stoel in Nederland lullen is zo heerlijk makkelijk. Geschiedenislesje hier, duur woord daar...ow wat weten we het allemaal goed. Dare: reis af naar Arika en start een bedrijf. Neem die negers in dienst (je bent immers zo overtuigd van hun kunnen) en tel de dagen af voordat je gillend naar huis rent en je stiekem moet toegeven dat je nu een racist bent.
En heb je dit ook gedaan, of was je toch het zoontje van een blanke elite die het wel prima vond dat zwarte wijken 's nachts met hekken dicht werden gegooid zodat de blanken er 's avonds bij het uitgaan geen last van zou hebben?

En toen kregen ze allemaal ook rechten
pi_60468348
quote:
Ik wil best toegeven dat ik, op bepaalde momenten, racisten begon te BEGRIJPEN (een klein beetje maar).

Maar jij overdrijft. Komop, alsof er geen zwarte advocaten zijn, wetenschappers, artsen... Dat zijn zeker allemaal luie domme flikkers die op kosten van de regering een fake diploma hebben gehaald?
  donderdag 31 juli 2008 @ 15:50:46 #156
58560 Oksel
Gezellig.
pi_60468484
Feit is dat als je iets helpt opbouwen daar, dat wanneer je je rug toekeert het binnen no-time CHAOS is. Kapot, verrot, niet meer werkend, etc. etc.

Het WERKT NIET zonder dat er blanken zijn die het zooitje aansturen.
pi_60469037
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 15:50 schreef Oksel het volgende:
Feit is dat als je iets helpt opbouwen daar, dat wanneer je je rug toekeert het binnen no-time CHAOS is. Kapot, verrot, niet meer werkend, etc. etc.

En toch gaat het enorm goed met Afrikaanse bedrijven.
quote:
The Ghana Stock Exchange was adjudged as the world’s best-performing market at end of 2004 with a year return of 144 percent in US dollar terms compared with 30 percent return by Morgan Stanley Capital International Global Index (Databank Group, 2004). Within the continent itself five other bourses—Uganda, Kenya, Egypt, Mauritius and Nigeria apart from Ghana—were amongst the best performers in the year.
Misschien toch wat verder kijken dan het journaal en Oorlogs films?
pi_60469064
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 15:50 schreef Oksel het volgende:

Wie praat je nu na of is dat je eigen ervaring uit de praktijk? Want dit is dus niet het beeld dat ik ken uit mijn ervaringen en die van mijn "kringetje". Wat doe je precies aan ontwikkelingswerk en noem eens een praktijkvoorbeeld van bovenstaande bewering?

Het beleid is de afgelopen 10, 15 jaar juist steeds meer toegespitst op duurzame hulp. Vooral het helpen opzetten van zelfstandige bedrijfjes op micronieau is enorm lucratief gebleken. De kleine schaal is hier een sleutelwoord. Je kunt de mensen bij wie de hulp destijds niet is aangekomen niet kwalijk nemen dat het westen pas de afgelopen decennia heeft geleerd dat het niet slim is om dingen via de profiterende regeerkliek te spelen omdat dan minstens de helft van het geld in de verkeerde zakken verdwijnt.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_60469161
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 16:16 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Wie praat je nu na of is dat je eigen ervaring uit de praktijk? Want dit is dus niet het beeld dat ik ken uit mijn ervaringen en die van mijn "kringetje". Wat doe je precies aan ontwikkelingswerk en noem eens een praktijkvoorbeeld van bovenstaande bewering?

Het beleid is de afgelopen 10, 15 jaar juist steeds meer toegespitst op duurzame hulp. Vooral het helpen opzetten van zelfstandige bedrijfjes op micronieau is enorm lucratief gebleken. De kleine schaal is hier een sleutelwoord. Je kunt de mensen bij wie de hulp destijds niet is aangekomen niet kwalijk nemen dat het westen pas de afgelopen decennia heeft geleerd dat het niet slim is om dingen via de profiterende regeerkliek te spelen omdat dan minstens de helft van het geld in de verkeerde zakken verdwijnt.
En de emancipatie van de vrouw!
pi_60469194
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 16:19 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

En de emancipatie van de vrouw!
Dat had ik in eerste instantie ook erbij getypt, dat veel projecten zich met succes concentreren op de mevrouwen, maar ik vond mezelf al breedsprakig genoeg
  donderdag 31 juli 2008 @ 21:40:56 #161
130955 Floripas
Blast from the past
pi_60475392
quote:
Ik heb een Afrikaanse divisie geleid, uit Gambia voornamelijk, paar Senegalezen, een enkele Sierra Leoneaan, een Nigeriaan en een mevrouw uit Burkina Faso.
Zeer hardwerkende mensen. Gut, wat hebben wij cultuurbotsingen gehad - maar die lui onderling ook nogal.
  donderdag 31 juli 2008 @ 22:04:41 #162
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_60476020
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 21:40 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik heb een Afrikaanse divisie geleid, uit Gambia voornamelijk, paar Senegalezen, een enkele Sierra Leoneaan, een Nigeriaan en een mevrouw uit Burkina Faso.
Zeer hardwerkende mensen. Gut, wat hebben wij cultuurbotsingen gehad - maar die lui onderling ook nogal.
Maar was er dan geen Afrikaan die deze "divisie" kon leiden?
The End Times are wild
pi_60476045
Lijkt me wel tof voor die hele christelijke vrouwen dat ze een keer sex hebben gehad. Kan geen kwaad
pi_60477374
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 22:05 schreef SCH het volgende:
Lijkt me wel tof voor die hele christelijke vrouwen dat ze een keer sex hebben gehad. Kan geen kwaad

Tja, jij zou het vast lekker hebben gevonden, genomen te worden van achteren, door die grote zwaargeschapen negers.
pi_60477447
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 23:03 schreef HetOnzin het volgende:

[..]

Tja, jij zou het vast lekker hebben gevonden, genomen te worden van achteren, door die grote zwaargeschapen negers.
Het is wel een soort natte droom idd.
  donderdag 31 juli 2008 @ 23:07:37 #166
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_60477467
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 22:05 schreef SCH het volgende:
Da's nu een beetje jammer
Juist van jou had ik een reactie verwacht, die enigzins van niveau zou zijn.
Sex onder dwang is altijd fout
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_60477516
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 23:07 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Da's nu een beetje jammer
Juist van jou had ik een reactie verwacht, die enigzins van niveau zou zijn.
Sex onder dwang is altijd fout
Ja tuurlijk. Maar ik moest hier toch wel een beetje om lachen. Van die hele brave christelijke dames voor wie samenwonen al veel te ver gaat en die absoluut geen sex voor het huweljik mogen en dan tegelijk even zijn ontmaagd. Ze hebben wel het voordeel dat ze meteen samen een lotgenotengroep kunnen opstarten.
  donderdag 31 juli 2008 @ 23:18:14 #168
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_60477728
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 23:09 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja tuurlijk. Maar ik moest hier toch wel een beetje om lachen. Van die hele brave christelijke dames voor wie samenwonen al veel te ver gaat en die absoluut geen sex voor het huweljik mogen en dan tegelijk even zijn ontmaagd. Ze hebben wel het voordeel dat ze meteen samen een lotgenotengroep kunnen opstarten.
ik moest dr niet om lachen, mensen die daar heen gaan om te helpen, worden door een stel achterlijke mongolen verkracht.
Door gasten met een IO lager dat lager ligt dan het aantal jaren basis onderwijs dat ze hebben genoten.
Immers wat hier het verschil tussen dit geval, of dat van een groep skinheads dat een Marokkaans meisje door de gangbang heen ragt?
pi_60477818
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 23:18 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

ik moest dr niet om lachen, mensen die daar heen gaan om te helpen, worden door een stel achterlijke mongolen verkracht.
Door gasten met een IO lager dat lager ligt dan het aantal jaren basis onderwijs dat ze hebben genoten.
Immers wat hier het verschil tussen dit geval, of dat van een groep skinheads dat een Marokkaans meisje door de gangbang heen ragt?
Ben je er nou ineens tegen om overal grappen over te mogen maken?
Je hoeft er niet om te lachen maar gun mij de lol.
pi_60477852
SCH is weer bezig ...
Nog nooit een serieuze post van hem gezien in dit subforum...
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
  donderdag 31 juli 2008 @ 23:23:28 #171
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_60477858
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 23:21 schreef SCH het volgende:

[..]

Ben je er nou ineens tegen om overal grappen over te mogen maken?
Je hoeft er niet om te lachen maar gun mij de lol.
neuh dat niet lol
maar ik dacht dat je wel van lekker stangen hield
pi_60477876
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 23:23 schreef qonmann het volgende:
SCH is weer bezig ...
Nog nooit een serieuze post van hem gezien in dit subforum...
pi_60478628
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 23:09 schreef SCH het volgende:

[..]

Leuk hoor, als dit je eerste seksuele ervaring is

Arme meiden.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 00:03:17 #174
130955 Floripas
Blast from the past
pi_60478749
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 22:04 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar was er dan geen Afrikaan die deze "divisie" kon leiden?
Het was een mudloggers-detacheringsbedrijf. Het hoofdkantoor zit in Amsterdam. Ze wilden dus iemand die Nederlands kon.
Daar zijn er, behalve in Zuid- Afrika, niet gek veel van, en in ZA zitten geen mudloggers die voldeden aan ons profiel.
Nu wordt 't geloof ik wel geleid door een Keniaan.
pi_60479016
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 23:57 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Leuk hoor, als dit je eerste seksuele ervaring is

Arme meiden.
precies!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')