Gambia. Gaat best lekker.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 23:08 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Burkina Faso is bij mijn weten ook een land dat, hoewel arm, zich prima ontwikkelt. Met ontwikkeling bedoel ik o.a. scholing en emancipatie van vrouwen.
In alle eerlijkheid is het natuurlijk vreselijk wat er allemaal gebeurd is. En het zou gvd je zusje maar wezen enzo.quote:Op maandag 28 juli 2008 14:54 schreef RonaldRegen het volgende:
Gelukkig hebben deze meiden nog de wetenschap dat God zal zorgen dat alles weer goedkomt, en dat uiteindelijk iedereen krijgt wat hij/zij verdient.
Eens. Geen greintje medeleven voor mensen met goede intenties, bahquote:Op dinsdag 29 juli 2008 23:06 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik las in het eerste topic ook al een dergelijke post over dergelijke vrijwilligers en mensen die daarmee instemden. Verderop wordt ook een artikel aangehaald die stelt dat dergelijke vrijwilligers enkel voor zichzelf gaan zonder deze conclusie die als titel is gebruikt te onderbouwen.
Ik vind het stijlloos om zo af te geven op mensen die wel proberen iets voor anderen te betekenen en daar geld en vrije tijd voor opofferen.
Ik zie in je profiel staan "Opleiding: Hóóg". Hoe kun je dan in godsnaam ontkennen dat genetica weldegelijk een rol kan spelen? Nooit van evolutie gehoord, die in Afrika al eeuwen lijkt stil te staan? Of geloof je daar niet in, evolutie?quote:
Wordt het een neger- én kerk-bash-topic! Jeuj!quote:Op dinsdag 29 juli 2008 23:10 schreef RonaldRegen het volgende:
[..]
In alle eerlijkheid is het natuurlijk vreselijk wat er allemaal gebeurd is. En het zou gvd je zusje maar wezen enzo.
Maar deze gebeurtenis begint zolangzamerhand episch-ironische proporties aan te nemen. Ik lees zojuist op RTL teletekst dat er zeven verdachten zijn aangehouden, en dat ter plekke het gerucht gaat dat er een dominee bij betrokken is.
En hier speel ik even handig op in met nog een linkje uit het vorige deel...quote:Op dinsdag 29 juli 2008 23:27 schreef RonaldRegen het volgende:
[..]
Ik zie in je profiel staan "Opleiding: Hóóg". Hoe kun je dan in godsnaam ontkennen dat genetica weldegelijk een rol kan spelen? Nooit van evolutie gehoord, die in Afrika al eeuwen lijkt stil te staan? Of geloof je daar niet in, evolutie?
Of ben je soms zo'n idioot die werkelijk gelooft dat alle mensen gelijk zijn, zowel van buiten als van binnen? Hoe verklaar je dan bijvoorbeeld dat zij zwart zijn en wij blank? Door het betere weer?
Ik zeg absoluut niet dat de grote economische verschillen voor de volle 100% door genetische verschillen te verklaren zijn. Want dat is volgens mij simpelweg niet zo. Maar er bestaat geen enkel bewijs dat genetica hierin geen enkele rol zou spelen, terwijl alle aanwijzingen juist suggereren dat het wel zo is.
Allemaal leuk, lief en aardig, maar het wordt natuurlijk een ander verhaal wanneer corrupte regeringen en bendes het hele land om zeep helpen, en de rest van de bevolking er maar mee te leven heeft.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 23:16 schreef Oksel het volgende:
Goede intenties. Lekker de Westerse leefstijl door hun strot duwen. Want ze zijn zo zielig als ze geen breedbeeld hebben. Laat die mensen lekker met een geit en een maisveld aanstoeien. Laat die mensen lekker analfabeet blijven. Laat die mensen lekker doen waar ze zin in hebben..
Bronquote:De politie in Kenia heeft zeven mannen opgepakt op verdenking van verkrachting van vijf Nederlandse vrouwen.
Volgens geruchten zou een dominee bij de verkrachtingen zijn betrokken, maar de plaatselijke politie ontkent noch bevestigt dat bericht. Zeker is dat de dominee na het drama de politie heeft gebeld. Volgens de politie kan het onderzoek eind deze week worden afgerond.
Doen ze snel.quote:Volgens de politie kan het onderzoek eind deze week worden afgerond.
Jij hebt echt geen flauw benul van het werk dat op dit soort vakanties wordt gedaanquote:Op dinsdag 29 juli 2008 23:16 schreef Oksel het volgende:
Goede intenties. Lekker de Westerse leefstijl door hun strot duwen. Want ze zijn zo zielig als ze geen breedbeeld hebben. Laat die mensen lekker met een geit en een maisveld aanstoeien. Laat die mensen lekker analfabeet blijven. Laat die mensen lekker doen waar ze zin in hebben..
Oh, dan heb je de FP-reacties nog niet gelezenquote:Op dinsdag 29 juli 2008 23:30 schreef Rumboon het volgende:
[..]
Wordt het een neger- én kerk-bash-topic! Jeuj!
Hm, een vriend van me heeft zoiets gedaan. Verhalen over gehoord. Leek me een bijzonder kleine druppel op de spreekwoordelijke hete plaat. En dat vond hij zelf ook. Maar het was wel een leuk uitstapje, zei 'ie.quote:Op woensdag 30 juli 2008 00:08 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Jij hebt echt geen flauw benul van het werk dat op dit soort vakanties wordt gedaan
Hmm.. op school zitten is een westerse levensstijl, dat lijkt me duidelijk. Dus duw je dat hun door de strot ja. Laat ze eerst eens leren voor zichzelf te zorgen.. als ze zover zijn kunnen de stap maken naar een westerse cultuur met scholen etc.quote:Op woensdag 30 juli 2008 11:52 schreef ColdFeet het volgende:
Oh, die druppel op de gloeiende plaat, dat is absoluut waar. Maar westerse levensstijl door de strot duwen , gelukkig zonder breedbeeldtelevisie? Volgens mij zijn het vaak (kraam)klinieken en scholen, die ze daar bouwen. Al met al meestal voor beide partijen een positief effect, zij het klein.
Heeft die ook negers geneukt?quote:Op woensdag 30 juli 2008 11:17 schreef Oksel het volgende:
Maar het was wel een leuk uitstapje, zei 'ie.
Inderdaad een snoepreisje waar ze zelf voor betaald hebben... alles wat westerlingen doen is slecht enzoquote:Op dinsdag 29 juli 2008 16:40 schreef Ghazi het volgende:
Men doet net alsof die meiden baanbrekend werk deden en gedaan hebben.
Alsof donkere mensen geen muren kunnen bouwen voor een schooltje. Waarom moet zo'n organisatie wat wereldvreemde, verwende Westerlingen naar zo'n gebied zorgen? Het is niet meer dan een snoepreisje met zo nu en dan wat bakstenen bij elkaar stapelen. Voor de rest is het gewoon van de zon genieten, partyen en zo nu en dan een neger naaien. En natuurlijk op de foto gaan met 'zielige' negerkindertjes om het geweten te sussen voor al 'de goede dingen die ze daar gedaan hebben' en kiekjes te hebben om er mee te showen en te pronken in het thuisland.
Uiteraard moeten de daders wel gestraft worden, en wel volgens het Oude Testament.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |