ik heb die katten al 15 jaar en ben dus sinds een paar maanden allergisch.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 09:35 schreef DroogDok het volgende:
De katten het huis (tijdelijk) uit?
Waarom neem je eigenlijk sowieso katten als je allergisch bent?
Verder:
Welke middeltjes heb je gehad bij de drogist dan? Allerfree werkt bij mij prima, kan me niet voorstellen dat je er uitslag van krijgt.
Als jij een longontsteking hebt, zul je met die verschijnselen toch eerst naar je arts gaan. EHBO is voor Eerste Hulp Bij Ongelukken. Een virusinfectie of wat voor ziekte dan ook die spoed vereist, is geen ongeluk.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 09:31 schreef WRH het volgende:
Altijd gedacht dat je voor een spoedgeval naar het ziekenhuis gaat, daarom heet het volgens mij toch ook EHBO
Omdat het geen spoedgeval is bio.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 10:18 schreef Bioman_1 het volgende:
Waarom gvaat TS niet naar een huisartsenpost? Of is er niet één ergens in de buurt?
Mss heb ik 't gewoon nooit zo gesnapt, hoor. Maar, mijn inziens, ga je voor spoedgevallen naar een ziekenhuis.quote:
Het heet tegenwoordig "spoedeisende hulp'' in de ziekenhuizen.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 10:11 schreef Brad het volgende:
[..]
Als jij een longontsteking hebt, zul je met die verschijnselen toch eerst naar je arts gaan. EHBO is voor Eerste Hulp Bij Ongelukken. Een virusinfectie of wat voor ziekte dan ook die spoed vereist, is geen ongeluk.
quote:Op dinsdag 29 juli 2008 10:04 schreef RemCOW het volgende:
Ik snap niet waarom iedereen de TS zo aanvalt; belachelijk toch dat in zo'n grote praktijk geen enkele huisarts aanwezig is! Zou direct op zoek gaan naar een andere huisarts...
Helpt tegen meerdere allergiën hoor.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 09:43 schreef WRH het volgende:
allerfree is voor hooikoorts, doet dus niks bij katten allergie omdat ik dus allergisch ben voor de kattenharen. dus middel bij de apotheek gehaald en dat heeft mega bijwerkingen
Huisartsenpost is voor zorg die vrij direct nodig is van 17.00 tot 8.00 's ochtends en in de weekenden. De TS heeft al langere tijd last van iets wat best nog even kan wachten. Spoedeisende hulp is meer voor de breuken e.d., omdat daar dan meteen foto's en eventueel gegipst kan worden.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 10:38 schreef Bioman_1 het volgende:
[..]
Mss heb ik 't gewoon nooit zo gesnapt, hoor. Maar, mijn inziens, ga je voor spoedgevallen naar een ziekenhuis.
De huisartsenpost is voor zorg die (vrij) direct nodig is, maar niet levensbedreigend. En mochten zij het daar dan nodig achten, dan wordt je vanzelf wel doorgestuurd naar het ziekenhuis.
Ik was laatst bij de huisartsenpost (had obstructies en verging haast van de pijn, ben toen direct doorgestuurd naar het ziekenhuis), maar er kwamen daar mensen die niet konden slapen, omdat ze last hadden van een muggenbultEn die mensen worden gewoon netjes geholpen: er wordt naar gekeken en ze krijgen er iets voor.
Mss is het een asociale gedachte, maar: je wordt niet weggestuurd, je laat je wegsturen. Ik bedoel niet dat je voor ieder wissewasje naar het ziekenhuis moet rijden om zorg te eisen, maar er zijn genoeg mensen die zich, in erg zieke toestand, weg laten sturen adhv excuses als: het is druk/vakantie/etc. Je moet er maar intrappen...
Dus TS: gewoon gaan en zorg eisen, als je het idee hebt dat je er echt last van heb.
Al meer dan tien jaar mag je niet zelf rechtstreeks naar een ziekenhuis. Je moet altijd via de huisarts daarheen. Kom je op eigen houtje vij de Spoed Eisende Hulp aanzetten, dan sturen ze je domweg naar de huisarts. Die moet eerst beoordelen of het een gevalletje SEH is.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 09:31 schreef WRH het volgende:
Altijd gedacht dat je voor een spoedgeval naar het ziekenhuis gaat, daarom heet het volgens mij toch ook EHBO dus een waarnemer is dan gewoon een vervanger, maar blijkbaar zie ik dat verkeerd.
wat is dan de point van een waarnemer, alsof je met een hartaanval op zoek gaat naar het nummer van de huisarts ipv 112 in te tikken.
maar blijkbaar heeft zo'n waarnemer het maar wat druk met al die spoedgevallen die netjes ingepland kunnen worden binnen die paar uurtjes per week.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |