abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60412724
Sinds korte tijd ben ik allergisch voor katten, niet leuk als je er 3 hebt rondlopen.
Eerst zelf wat proberen, zonder recept middel gehaald bij de apotheek, werkt wel tegen de allergie maar heeft als bijwerking huiduitslag dus ik zit van onder tot boven helemaal onder.
Maar mee gestopt dus en vanochtend gebeld voor een afspraak bij de huisarts om iets voorgeschreven te krijgen.
- Graag voor vrijdag een afspraak aub
- Dat kan niet, pas na 18 augustus op zijn vroegst
- Pardon?
- De huisartsen zijn met vakantie en er is enkele dagdelen een waarnemer maar die heeft het erg druk en is er alleen voor spoedgevallen, bent geen spoedgeval.

Niet normaal meer toch, dan zit je bij een huisartsen kliniek waar in totaal 6 huisartsen rondlopen die allemaal gelijktijdig met vakantie gaan waardoor je als patient gewoon nog bijna een maand kan blijven rondlopen met waterpokken verschijnselen en nog steeds de hele dag door niest en de tranen in je ogen lopen.

Klacht: huisartsen kunnen niet plannen en daarom moet ik een maand lang door snotteren en er niet uitzien.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 09:27:40 #2
127100 Krupelhintsje
Tsjin sinleas geweld!
pi_60412966
Ja, als je die huisartsen nodig hebt zijn ze er niet.
Zit zelf ook met dat probleem, moet tot 11 Augustus wachten!!
Vervangende arts heeft het erg druk :S
*** The Truth Is Out There ***
pi_60412979
Dit gaat zelfs mij te ver. Als het aan mij lag riep ik de noodtoestand af.
pi_60413047
Altijd gedacht dat je voor een spoedgeval naar het ziekenhuis gaat, daarom heet het volgens mij toch ook EHBO dus een waarnemer is dan gewoon een vervanger, maar blijkbaar zie ik dat verkeerd.
wat is dan de point van een waarnemer, alsof je met een hartaanval op zoek gaat naar het nummer van de huisarts ipv 112 in te tikken.
maar blijkbaar heeft zo'n waarnemer het maar wat druk met al die spoedgevallen die netjes ingepland kunnen worden binnen die paar uurtjes per week.
pi_60413111
De katten het huis (tijdelijk) uit?
Waarom neem je eigenlijk sowieso katten als je allergisch bent?

Verder:
Welke middeltjes heb je gehad bij de drogist dan? Allerfree werkt bij mij prima, kan me niet voorstellen dat je er uitslag van krijgt.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_60413277
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 09:35 schreef DroogDok het volgende:
De katten het huis (tijdelijk) uit?
Waarom neem je eigenlijk sowieso katten als je allergisch bent?

Verder:
Welke middeltjes heb je gehad bij de drogist dan? Allerfree werkt bij mij prima, kan me niet voorstellen dat je er uitslag van krijgt.
ik heb die katten al 15 jaar en ben dus sinds een paar maanden allergisch.

allerfree is voor hooikoorts, doet dus niks bij katten allergie omdat ik dus allergisch ben voor de kattenharen. dus middel bij de apotheek gehaald en dat heeft mega bijwerkingen

maar wat heeft dat te maken met 6 huisartsen die tegelijk een maand op vakantie gaan, eigenlijk zeg je dus dat het mijn eigen schuld is omdat ik op mijn 37ste plotseling allergisch ben geworden en omdat de huisartsen allemaal tegelijk op vakantie gaan moet ik maar een maand mijn katten (oorspronkelijk allemaal asielkatten trouwens, ook niet een beetje moeilijk enzo) de deur uit doen, naar het asiel ofzo?!
hoezo de omgekeerde wereld
pi_60413343
Wat maakt het uit dat er 6 huisartsen tegelijk op vakantie gaan... Loop je bij alle 6 ofzo??
I approve this message
pi_60413431
nee natuurlijk niet, maar zou leuk zijn als er 1 weg is, ik er vanuit ga dat de ander het ook wel weet en aanwezig is, 1 van de 5, maar dat is te ingewikkeld voor huisartsen.

edit; niet alleen voor huisartsen dus blijkbaar
  Moderator dinsdag 29 juli 2008 @ 10:01:26 #9
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  FOK!fossiel dinsdag 29 juli 2008 @ 10:04:56 #10
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_60413684
Ik snap niet waarom iedereen de TS zo aanvalt; belachelijk toch dat in zo'n grote praktijk geen enkele huisarts aanwezig is! Zou direct op zoek gaan naar een andere huisarts...
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
pi_60413781
TS heeft helemaal gelijk, een huisarts moet direct beschikbaar zijn als er iets mis met je is.
Daarvoor is het een huisarts, en die lul komt al niet eens bij je huisje langs, dus is het eigenlijk maar
een luie zak. Als je ook ziet wat ze doen..beetje op een stoel zitten, naar je kijken, zalfje voorschrijven, klaar.
Als het lastig word sturen ze je door richting ziekenhuis. luie rukkers
pi_60413805
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 09:31 schreef WRH het volgende:
Altijd gedacht dat je voor een spoedgeval naar het ziekenhuis gaat, daarom heet het volgens mij toch ook EHBO
Als jij een longontsteking hebt, zul je met die verschijnselen toch eerst naar je arts gaan. EHBO is voor Eerste Hulp Bij Ongelukken. Een virusinfectie of wat voor ziekte dan ook die spoed vereist, is geen ongeluk.
pi_60413858
Je hebt je katen afpoeieren door de assistente dus? Volgens mij kan dat niet eens dat 5 huisartsen tegelijkertijd op vakantie zijn in verband met het aantal patienten e.d. Ik zou gewoon eens opnieuw bellen, als een huisarts op vakantie is moet die een waarnemer hebben. Dan moet je zeker binnen een week een afspraak kunnen krijgen. Dit is gewoon belachelijk.
pi_60413936
Waarom gvaat TS niet naar een huisartsenpost? Of is er niet één ergens in de buurt?
Theories come and theories go. The frog remains
pi_60414075
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 10:18 schreef Bioman_1 het volgende:
Waarom gvaat TS niet naar een huisartsenpost? Of is er niet één ergens in de buurt?
Omdat het geen spoedgeval is bio.
pi_60414341
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 10:25 schreef Bastoenie het volgende:

[..]

Omdat het geen spoedgeval is bio.
Mss heb ik 't gewoon nooit zo gesnapt, hoor. Maar, mijn inziens, ga je voor spoedgevallen naar een ziekenhuis.
De huisartsenpost is voor zorg die (vrij) direct nodig is, maar niet levensbedreigend. En mochten zij het daar dan nodig achten, dan wordt je vanzelf wel doorgestuurd naar het ziekenhuis.

Ik was laatst bij de huisartsenpost (had obstructies en verging haast van de pijn, ben toen direct doorgestuurd naar het ziekenhuis), maar er kwamen daar mensen die niet konden slapen, omdat ze last hadden van een muggenbult En die mensen worden gewoon netjes geholpen: er wordt naar gekeken en ze krijgen er iets voor.

Mss is het een asociale gedachte, maar: je wordt niet weggestuurd, je laat je wegsturen. Ik bedoel niet dat je voor ieder wissewasje naar het ziekenhuis moet rijden om zorg te eisen, maar er zijn genoeg mensen die zich, in erg zieke toestand, weg laten sturen adhv excuses als: het is druk/vakantie/etc. Je moet er maar intrappen...

Dus TS: gewoon gaan en zorg eisen, als je het idee hebt dat je er echt last van heb.
Theories come and theories go. The frog remains
pi_60414403
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 10:11 schreef Brad het volgende:

[..]

Als jij een longontsteking hebt, zul je met die verschijnselen toch eerst naar je arts gaan. EHBO is voor Eerste Hulp Bij Ongelukken. Een virusinfectie of wat voor ziekte dan ook die spoed vereist, is geen ongeluk.
Het heet tegenwoordig "spoedeisende hulp'' in de ziekenhuizen.

Voor de TS...

Probeer eens met je zorgverzekering te bellen. Misschien kunnen zij wat tips geven of een afspraak bij een arts regelen voor je.

Andere optie. Je heel dom houden, gewoon naar de spoedeisende hulp van het ziekenhuis binnen lopen. Als ze beginnen over, dat je eerst naar de huisarts moet, gewoon aangeven dat je geen afspraak kan maken omdat de huisartsen tegelijk op vakantie zijn.,
Nee, heb je, misschien wordt je geholpen.

[ Bericht 27% gewijzigd door jovak op 29-07-2008 10:52:01 ]
  dinsdag 29 juli 2008 @ 11:01:49 #18
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_60414849
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 10:04 schreef RemCOW het volgende:
Ik snap niet waarom iedereen de TS zo aanvalt; belachelijk toch dat in zo'n grote praktijk geen enkele huisarts aanwezig is! Zou direct op zoek gaan naar een andere huisarts...

dit is Fok! klaagbaak, maakt niks uit wat de openingspost is, een TS zal altijd worden aangevallen, en ja dat is vaak erg onzinnig.

Maar van de zotte idd dat alle huisartsen tegelijk op vakantie zijn.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  dinsdag 29 juli 2008 @ 11:44:57 #19
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_60415764
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 09:43 schreef WRH het volgende:
allerfree is voor hooikoorts, doet dus niks bij katten allergie omdat ik dus allergisch ben voor de kattenharen. dus middel bij de apotheek gehaald en dat heeft mega bijwerkingen
Helpt tegen meerdere allergiën hoor.
Mijn ouders hadden thuis katten en met wat allerfree had ik daar ook minder last van.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  dinsdag 29 juli 2008 @ 11:50:52 #20
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_60415874
Gewoon huisartspost binnenlopen, en een klacht indienen bij je huisarts dat je twee weken moet wachten op een afspraak. vakantie okee, maar dit is wel erg grijs...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_60416074
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 10:38 schreef Bioman_1 het volgende:

[..]

Mss heb ik 't gewoon nooit zo gesnapt, hoor. Maar, mijn inziens, ga je voor spoedgevallen naar een ziekenhuis.
De huisartsenpost is voor zorg die (vrij) direct nodig is, maar niet levensbedreigend. En mochten zij het daar dan nodig achten, dan wordt je vanzelf wel doorgestuurd naar het ziekenhuis.

Ik was laatst bij de huisartsenpost (had obstructies en verging haast van de pijn, ben toen direct doorgestuurd naar het ziekenhuis), maar er kwamen daar mensen die niet konden slapen, omdat ze last hadden van een muggenbult En die mensen worden gewoon netjes geholpen: er wordt naar gekeken en ze krijgen er iets voor.

Mss is het een asociale gedachte, maar: je wordt niet weggestuurd, je laat je wegsturen. Ik bedoel niet dat je voor ieder wissewasje naar het ziekenhuis moet rijden om zorg te eisen, maar er zijn genoeg mensen die zich, in erg zieke toestand, weg laten sturen adhv excuses als: het is druk/vakantie/etc. Je moet er maar intrappen...

Dus TS: gewoon gaan en zorg eisen, als je het idee hebt dat je er echt last van heb.
Huisartsenpost is voor zorg die vrij direct nodig is van 17.00 tot 8.00 's ochtends en in de weekenden. De TS heeft al langere tijd last van iets wat best nog even kan wachten. Spoedeisende hulp is meer voor de breuken e.d., omdat daar dan meteen foto's en eventueel gegipst kan worden.

Het lijkt mij sterk dat ze mensen laten komen met een muggenbult, waarschijnlijk hebben de mensen dan gebeld dat ze zijn gestoken en dat het ineens rood wordt blabla. Dat is puur geruststellend en daar wordt wat voor voorgreschreven. Aan de telefoon wordt ook vaak genoeg advies gegeven maar toch blijven er teveel mensen naar de huisartsenpost komen met klachten die best tot de volgende morgen kunnen wachten. Het is een extra service en het is netjes maar het is eigenlijk niet de bedoeling van een huisartsenpost. Dat zijn dingen zoals acute benauwdheid, een wond die gehecht moet worden etc.

Met betrekking tot de TS die heeft zich waarschijnlijk laten afschepen door de assistente. Voor de betreffende huisarts is het 5 min. om een recept uit te schrijven. Ik zou terugbellen en opnieuw eisen dat je geholpen wordt binnen een redelijke termijn.
pi_60416152
weet je, de klacht, in mijn geval van allergie, is eigenlijk totaal niet belangrijk.
wat ik wel belangrijk vindt is dat je als keurig belastingbetalende ingeschreven patient dus gewoon een hele maand niet terecht kunt bij je huisarts.

nee, het is geen huisartsenpost, het betreft gewoon mijn eigen huisarts die toevallig onderdeel is van een gezondheidscentrum waar 6 huisartsen rondlopen. daarvan mag je dus uitgaan dat bij afwezigheid van 1 van die 6 een collega het wel overneemt en dus niet iedereen compleet precies tegelijk een maand lang op vakantie gaat, dat vind ik bezopen.
hoe moeilijk is het om dat zo te plannen dat iedereen evengoed in de kinderschoolvakantie weg kan maar dat er evengoed, pak 'm beet, 2 of 3 huisartsn nog aanwezig zijn.

een 'waarnemer' is hier dus volgens mij echt lettelrijk te nemen, die neemt alleen waar en observeert blijkbaar.
heb trouwens inmiddels elders gebruik kunnen maken van een telefonisch spreekuur en nu 2 middeltjes voorgeschreven gekregen waar ik hopelijk geen vage bijwerkingen van krijg.
dus het probleem van mij persoonlijk is gelukkig voorlopig opgelost.
feit blijft wel dat werkelijk niemand dus een maand lang bij zijn eigen huisarts of een vervanger terecht kan en ja, dat vind ik wel behoorlijk raar ja.

(jaja, ik ken de klaagbaak )
  dinsdag 29 juli 2008 @ 12:26:07 #23
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_60416710
Bij ons is dat ook zo F*cking irritant. Een Huisartsenpraktijk met 4 huisartsen, en alle 4 gaan ze tegelijk op vakantie!!!!

En de volgende praktijk is aan de andere kant van de stad, maar die neemt bijna geen patienten over.
pi_60418269
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 09:31 schreef WRH het volgende:
Altijd gedacht dat je voor een spoedgeval naar het ziekenhuis gaat, daarom heet het volgens mij toch ook EHBO dus een waarnemer is dan gewoon een vervanger, maar blijkbaar zie ik dat verkeerd.
wat is dan de point van een waarnemer, alsof je met een hartaanval op zoek gaat naar het nummer van de huisarts ipv 112 in te tikken.
maar blijkbaar heeft zo'n waarnemer het maar wat druk met al die spoedgevallen die netjes ingepland kunnen worden binnen die paar uurtjes per week.
Al meer dan tien jaar mag je niet zelf rechtstreeks naar een ziekenhuis. Je moet altijd via de huisarts daarheen. Kom je op eigen houtje vij de Spoed Eisende Hulp aanzetten, dan sturen ze je domweg naar de huisarts. Die moet eerst beoordelen of het een gevalletje SEH is.
En er zijn natuurlijk zat acuute ernstige klachten te bedenken die ook onder de verantwoordelijkheid van een huisarts vallen en waarvoor je absoluut niet naar een ziekenhuis hoeft. Denk aan iemand die gebeten is. Niet ernstig, maar die moet wel z.s.m. een tetanusprik krijgen.

Huisartsen kunnen ook plannen. Je kunt wel inschatten hoeveel spoedgevallen dagelijks voorkomen. Daar houden ze tijd voor vrij. Daar plannen ze dan de niet dringende klachten omheen. Daarnaast: huisartsen (en dus waarnemers) moeten ook zieke patiënten thuis bezoeken. Daar gaat ook nog wel wat tijd in zitten.
Bovendien kan ik me niet voorstellen dat ze allemaal tegelijk op vakantie zijn. Ik denk dat er twee of drie op vakantie zijn en dat de rest elk een deel van de patiënten waarneemt. En die moet ook zijn eigen patiënten nog bedienen. Dus ja, dan kan hij druk zijn met spoedgevallen.
pi_60419289
Wij hebben hier in het dorp 2 dokters en die spreken met elkaar af wanneer ze gaan
Altijd een dokter dus
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')