Configuration Management Database. Staat in wat voor apparaten we allemaal hebben, met welke naam en voor welke afdeling het is. Dus ik hem staaaaaapels aan facturen van de leverancier en die moet ik inkloppen + onze naampjes erbij doen.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 16:27 schreef brother52 het volgende:
Het CMDB?
blablalbalblabla halverwerge de zin viel ik in slaapquote:Op dinsdag 29 juli 2008 16:39 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Configuration Management Database. Staat in wat voor apparaten we allemaal hebben, met welke naam en voor welke afdeling het is. Dus ik hem staaaaaapels aan facturen van de leverancier en die moet ik inkloppen + onze naampjes erbij doen..
Ik weet wat een CMDB is, dat is zo'n database die nooit up to date is (bij ons ten minste) maar volgens mij is het nog altijd de CMDB.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 16:39 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Configuration Management Database. Staat in wat voor apparaten we allemaal hebben, met welke naam en voor welke afdeling het is. Dus ik hem staaaaaapels aan facturen van de leverancier en die moet ik inkloppen + onze naampjes erbij doen..
Oooooh.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 16:47 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik weet wat een CMDB is, dat is zo'n database die nooit up to date is (bij ons ten minste) maar volgens mij is het nog altijd de CMDB.
Komt me bekend voor. Ik zit wijzigingen te doen op dingen die nog niet eens in de CMDB staan. Krijg ik de werkorders terug van configuratiebeheer met het commentaar dat die assets niet bestaan.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 16:56 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Oooooh.
Ja, ik slaap al half hier, joh..
Ik ben trouwens dingen aan het inboeken van februari. Moet genoeg zeggen..
Zolders zijn kut met dit weerquote:Op dinsdag 29 juli 2008 17:08 schreef Deansensitized het volgende:
It is ferdomme brotsk, en it reint waarm wetter
En wij hebben net besloten met die überbenauwdheid op zolder vanavond te oefenen.
Wij hebben niet echt een aparte configuratiebeheer geloof ik. Doen wij gewoon, tussen het incidenten behandelen door. Ja, geen wonder dat we maanden achterlopen. Beter sturen ze voor een maand ofzo ff nog wat gedetacheerden om ons te versterken.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 17:05 schreef brother52 het volgende:
[..]
Komt me bekend voor. Ik zit wijzigingen te doen op dingen die nog niet eens in de CMDB staan. Krijg ik de werkorders terug van configuratiebeheer met het commentaar dat die assets niet bestaan.![]()
Ze bestaan wel maar jullie doen je werk niet. Is mijn standaard commentaar daar weer op.
Jij eet hamsters?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |