abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62756337
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 16:48 schreef Niek. het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd als je nog achter de titel komt hoor ik het graag.
the making of a film idol
http://www.joost.com/1590003/t/The-Making-of-a-Film-Idol
http://www.imdb.com/title/tt0478204/
pi_62756544
docu-fan meld zich
pi_62756550
Slices Special - Pioneers Of Electronic Music - A Documentary Film About Richie Hawtin
'La operación fue, perfecta' Betancourt
  donderdag 30 oktober 2008 @ 23:01:21 #144
100696 NoizEkick
of iets dergelijks
pi_62824928
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 12:49 schreef jimjim1983 het volgende:
weet iemand meer van dit soort docu's? slices met richie hawtin is ook leuk om te zien
Pump up the volume, docu van de BBC over het begin van House:

http://video.google.com/videoplay?docid=-8423846574699987716&ei=ji0KSaixH4Kw2gKC-uimCg&q=pump+up+the+volume+site%3Ahttp%3A%2F%2Fvideo.google.com

Dat is deel 1, de andere delen staan er ook bij.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 23:06:35 #145
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_62825101
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 12:49 schreef jimjim1983 het volgende:
weet iemand meer van dit soort docu's?
N.Y.H.C. - A documentary about New York's rawest underground music scene
(New York Hardcore dus ... jwtg double-windmils & pickin' up change )
Wat je vindt, ...
pi_62825182
Elke avond voordat ik in slaap val, zap ik nog eventjes rond op de TV in de slaapkamer. Negen van de tien keer blijf ik hangen bij Canvas. Die hebben altijd zeer interessante docu's! Van de week bijvoorbeeld over Andras Pándy: http://nl.wikipedia.org/wiki/Zaak-P%C3%A1ndy
pi_62850551
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 17:06 schreef MoltiSanti het volgende:
Slices Special - Pioneers Of Electronic Music - A Documentary Film About Richie Hawtin
Ok vet, weet je me ook te vertellen waar die te vinden is?
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 23:01 schreef NoizEkick het volgende:

[..]

Pump up the volume, docu van de BBC over het begin van House:

http://video.google.com/videoplay?docid=-8423846574699987716&ei=ji0KSaixH4Kw2gKC-uimCg&q=pump+up+the+volume+site%3Ahttp%3A%2F%2Fvideo.google.com

Dat is deel 1, de andere delen staan er ook bij.
Ok die kende ik nog niet, ga die maar eens bekijken!
Drukqs gebruik wordt zo geromantiseerd
last.fm
pi_62851071
heb weer interessante docu's er tussen zien staan..
pi_62852418
Long way down en Long way around vind ik er eigenlijk ook wel tussenhoren

Long way Round:
quote:
This documentary series follows actors Ewan McGregor and Charley Boorman on a motorcycle trip around the world. The two friends will travel through such places as Siberia, Kazakhstan, Mongolia, and Alaska, before finally ending the journey in New York. The filming will be done by on board cameras and one ride along cameraman.
Long way Down:
quote:
Two guys take a trip of several months on motorcycles. They travel from the North of Scotland, down through Europe, into Africa, finally winding up in Cape Town, South Africa.
Long way down was tot voor kort op national geographic, maar is volgensmij afgelopen nu..
Ook voor niet motorliefhebbers (zoals ik) zijn het enorm leuke en interessante series.. Ze bezoeken onder andere een aantal een aantal unicef projecten, en je krijgt een leuke indruk van de culturen
  zaterdag 1 november 2008 @ 22:59:13 #150
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_62872066
quote:
Op maandag 28 juli 2008 14:00 schreef DutchErrorist het volgende:
Religulous lijkt mij wel tof worden

ga dan zeitgeist kijken ofzo

zit nu even tijdelijk in amerika, twee week geleden religulous gezien in de bios
het docu gehalte is heel ver te zoeken... het is zekers wel een leuke film, maar duidelijk geen docu.

voornamelijk interviews met mensen over hoe die mensen hun geloof zien en scherpe vragen van hem waar meestal geen antwoord op komt of een ontwijkend antwoord waardoor de geinterviewde laat merken niet aan zijn eerder gemaakte opmerking gaat twijfelen ... ook veel scenes waarbij hij in de auto er weer verder over doorpraat ..

kortom wel vermakelijk (totdat geert wilders in beeld kwam, denk je daar even een paar weken van af te zijn door in een ander land te zitten zie je hem op het grote doek ) .. maar duidelijk geen docu

laat ik het anders zeggen, als je zelf al een beetje info hebt zal je niets leren maar de film wel leuk vinden
film is een bedoeld als een redelijk toegankelijke film om mensen eens te laten nadenken over hun geloof in het algemeen..
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
pi_62898430
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 23:15 schreef Intrepidity het volgende:
Long way down en Long way around vind ik er eigenlijk ook wel tussenhoren

Long way Round:
[..]

Long way Down:
[..]

Long way down was tot voor kort op national geographic, maar is volgensmij afgelopen nu..
Ook voor niet motorliefhebbers (zoals ik) zijn het enorm leuke en interessante series.. Ze bezoeken onder andere een aantal een aantal unicef projecten, en je krijgt een leuke indruk van de culturen
Heb ze beide gezien, erg tof.
Drukqs gebruik wordt zo geromantiseerd
last.fm
pi_63384267
In verband met het IDFA komen er de komende dagen goede docu's op tv!

Vanavond om 22.55 komt 'Operation Homecoming: Writing the Wartime Experience' uit 2007. Dit was de openingsdocu van het festival vorig jaar:
quote:
Amerikaanse soldaten uit Afghanistan en Irak versturen gedichten, verhalen en brieven naar het thuisfront. Robbins verzamelde de getuigenissen en interviewde vele soldaten over hun oorlogservaringen.
imdb link: http://www.imdb.com/title/tt0970184/
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
pi_63385292
gister Heckler gezien.
quote:
A heckler is a person who shouts a disparaging comment at a performance or event, or interrupting set-piece speeches, for example at a political meeting.

best leuk
pi_63405910
Hier nog wat interessante docu's. Sommige zijn waarschijnlijk al eerder genoemd of al bekend, maar wat extra aandacht is nooit weg.

The Nomi Song
Over het leven van de even exentrieke als briljante Duitse new wave/opera zanger Klaus Nomi, die bekendheid verwierf in de New Yorkse East Village scene en op het punt stond door te breken toen hij als een van de eerste bekende mensen aan de gevolgen van aids overleed.

Nobody's Business
Alan Berliner probeert zijn familiegeschiedenis in kaart te brengen, maar zijn cynische vader wil er niks van weten en weigert mee te werken. Door hun verbale tweestrijd komen we uiteindelijk toch een hoop te weten over zijn achtergrond en waarom hij zich zo gedraagt.

New York Doll
Voormalig New York Dolls bassist Arthur Kane lijdt een sober leven als mormoonse bibliotheekmedewerker, maar hij heeft nog een grote wens: na bijna dertig jaar zijn oude band weer bij elkaar halen. We volgen hem tijdens de voorbereidingen voor het reünieconcert in Londen, waarin hij zich verwondert over het hectische leven als lid van een nog steeds populaire band, in wat later de laatste maanden van zijn leven blijken te zijn.

Sick: The Life & Death of Bob Flanagan, Supermasochist
Bob Flanagan is een sympathieke en humoristische kunstenaar die al veel langer dan gemiddeld lijdt aan taaislijmziekte en voor zichzelf een manier heeft gevonden om de pijn te onderdrukken: nog meer pijn lijden. De regie over zijn dagelijks leven heeft hij dan ook overgedragen aan zijn partner/meesteres Sheree, die hem naast het pijnlijden ook aanspoort tot het maken van kunst, met als rode draad zijn ziekte, SM en de dood. Dit gaat zo door tot het onvermijdelijk vroege einde. (Niet voor mensen met een zwakke maag)

Forever
Prachtig portret van de Parijse begraafplaats Père Lachaise en zijn bezoekers.
Uitzending gemist

Cane Toads
Grappige docu over hoe het uitzetten van enorme padden in Australië heeft geleid tot een ware paddenplaag. Met mensen die de padden proberen te bestrijden door er zo veel mogelijk plat te rijden en liefhebbers die de beesten juist bijvoeren in hun tuin.

Crazy Love
Het bizarre verhaal van een vrouw wiens leven wordt geruïneerd wanneer ze in opdracht van haar ziekelijk jaloerse verloofde zuur in haar gezicht gegooid krijgt, maar toch met hem trouwt als hij uit de gevangenis komt.

My Kid Could Paint That
Over hoe de schilderijen van de vierjarige Marla min of meer toevallig tot kunst werden verheven en enorme bedragen begonnen op te brengen. Maar maakt het meisje haar schilderijen wel helemaal zelf?

Joy Division
Must-see voor Joy Division fans en iedereen die na Control nieuwsgierig is geworden naar het hele verhaal van de band en hun muziek, door middel van interviews met de overgebleven bandleden.

The Filth and the Fury
Nog een muziekdocu, deze gaat over de Sex Pistols.

The Thin Blue Line
Documentaire die een moordzaak onder de loep neemt, waardoor uiteindelijk een daarvoor onterecht veroordeelde man wordt vrijgepleit.

Alleman
Bert Haanstra volgt het gedrag van de Nederlanders in hun natuurlijke habitat.

Le Peuple Migrateur
Mooie beelden van de vogeltrek.
pi_63406455
Auschwitz: The Nazis and the Final Solution

5 delige serie over het ontstaan en de ontwikkeling van Auschwitz van de BBC. Met veel interviews van daders en slachtoffers. Geheel te zien op google video. Vond ik in ieder geval erg interessant.
pi_63406862
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 15:11 schreef Nepthys het volgende:
Hier nog wat interessante docu's. Sommige zijn waarschijnlijk al eerder genoemd of al bekend, maar wat extra aandacht is nooit weg.
tof, ga die alleman ff zoeken thanks.
pi_63407338
quote:

(...)

Zeer leuk lijstje!

Ken inderdaad al een paar die er tussen staan, maar zie ook interessante dingen staan die ik niet kende!
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
  vrijdag 21 november 2008 @ 16:00:22 #158
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_63407463
quote:

Nobody's Business
Alan Berliner probeert zijn familiegeschiedenis in kaart te brengen, maar zijn cynische vader wil er niks van weten en weigert mee te werken. Door hun verbale tweestrijd komen we uiteindelijk toch een hoop te weten over zijn achtergrond en waarom hij zich zo gedraagt.

Goede docu idd. Zijn laatste, Wide Awake, is ook zeer boeiend.

Van New York Doll had ik nog nooit gehoord, klinkt interessant!
pi_63421682
Ghost in your genes, BBC

Levens-instelling wordt van grootouder op kleinzoon/dochter overgedragen. Als je oma/opa op bepaalde leeftijd happy of sad is, heeft dat invloed op jouw als kleinkind.

Michael Ruppert - Truth & Lies of 9/11

Het draaide allemaal om de amerikaanse economie. Ook 9/11. Criminaliteit wordt gereguleerd door CIA omdat het geldelijk veel oplevert. It was all about the money.
Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
  zaterdag 22 november 2008 @ 15:20:11 #160
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_63429497
Heb een tijdje geleden op Ned 1, 2 of 3 (weet ff niet meer welke) een supergave docu gezien over een anorexiakliniek in de US of A, Thin. Echt supergaaf, heeft ontzettend veel indruk op me gemaakt.

Heb ook Jesus Camp gezien en ook wat van Michael Moore: Bowling for Columbine, Fahrenheit 9/11 en Sicko. Die laatste is ook wel aangrijpend, maar Thin vind ik nog een van de beste die ik ooit heb gezien.
I never look back, darling. It distracts from the now.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')