abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62898430
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 23:15 schreef Intrepidity het volgende:
Long way down en Long way around vind ik er eigenlijk ook wel tussenhoren

Long way Round:
[..]

Long way Down:
[..]

Long way down was tot voor kort op national geographic, maar is volgensmij afgelopen nu..
Ook voor niet motorliefhebbers (zoals ik) zijn het enorm leuke en interessante series.. Ze bezoeken onder andere een aantal een aantal unicef projecten, en je krijgt een leuke indruk van de culturen
Heb ze beide gezien, erg tof.
Drukqs gebruik wordt zo geromantiseerd
last.fm
pi_63384267
In verband met het IDFA komen er de komende dagen goede docu's op tv!

Vanavond om 22.55 komt 'Operation Homecoming: Writing the Wartime Experience' uit 2007. Dit was de openingsdocu van het festival vorig jaar:
quote:
Amerikaanse soldaten uit Afghanistan en Irak versturen gedichten, verhalen en brieven naar het thuisfront. Robbins verzamelde de getuigenissen en interviewde vele soldaten over hun oorlogservaringen.
imdb link: http://www.imdb.com/title/tt0970184/
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
pi_63385292
gister Heckler gezien.
quote:
A heckler is a person who shouts a disparaging comment at a performance or event, or interrupting set-piece speeches, for example at a political meeting.

best leuk
pi_63405910
Hier nog wat interessante docu's. Sommige zijn waarschijnlijk al eerder genoemd of al bekend, maar wat extra aandacht is nooit weg.

The Nomi Song
Over het leven van de even exentrieke als briljante Duitse new wave/opera zanger Klaus Nomi, die bekendheid verwierf in de New Yorkse East Village scene en op het punt stond door te breken toen hij als een van de eerste bekende mensen aan de gevolgen van aids overleed.

Nobody's Business
Alan Berliner probeert zijn familiegeschiedenis in kaart te brengen, maar zijn cynische vader wil er niks van weten en weigert mee te werken. Door hun verbale tweestrijd komen we uiteindelijk toch een hoop te weten over zijn achtergrond en waarom hij zich zo gedraagt.

New York Doll
Voormalig New York Dolls bassist Arthur Kane lijdt een sober leven als mormoonse bibliotheekmedewerker, maar hij heeft nog een grote wens: na bijna dertig jaar zijn oude band weer bij elkaar halen. We volgen hem tijdens de voorbereidingen voor het reünieconcert in Londen, waarin hij zich verwondert over het hectische leven als lid van een nog steeds populaire band, in wat later de laatste maanden van zijn leven blijken te zijn.

Sick: The Life & Death of Bob Flanagan, Supermasochist
Bob Flanagan is een sympathieke en humoristische kunstenaar die al veel langer dan gemiddeld lijdt aan taaislijmziekte en voor zichzelf een manier heeft gevonden om de pijn te onderdrukken: nog meer pijn lijden. De regie over zijn dagelijks leven heeft hij dan ook overgedragen aan zijn partner/meesteres Sheree, die hem naast het pijnlijden ook aanspoort tot het maken van kunst, met als rode draad zijn ziekte, SM en de dood. Dit gaat zo door tot het onvermijdelijk vroege einde. (Niet voor mensen met een zwakke maag)

Forever
Prachtig portret van de Parijse begraafplaats Père Lachaise en zijn bezoekers.
Uitzending gemist

Cane Toads
Grappige docu over hoe het uitzetten van enorme padden in Australië heeft geleid tot een ware paddenplaag. Met mensen die de padden proberen te bestrijden door er zo veel mogelijk plat te rijden en liefhebbers die de beesten juist bijvoeren in hun tuin.

Crazy Love
Het bizarre verhaal van een vrouw wiens leven wordt geruïneerd wanneer ze in opdracht van haar ziekelijk jaloerse verloofde zuur in haar gezicht gegooid krijgt, maar toch met hem trouwt als hij uit de gevangenis komt.

My Kid Could Paint That
Over hoe de schilderijen van de vierjarige Marla min of meer toevallig tot kunst werden verheven en enorme bedragen begonnen op te brengen. Maar maakt het meisje haar schilderijen wel helemaal zelf?

Joy Division
Must-see voor Joy Division fans en iedereen die na Control nieuwsgierig is geworden naar het hele verhaal van de band en hun muziek, door middel van interviews met de overgebleven bandleden.

The Filth and the Fury
Nog een muziekdocu, deze gaat over de Sex Pistols.

The Thin Blue Line
Documentaire die een moordzaak onder de loep neemt, waardoor uiteindelijk een daarvoor onterecht veroordeelde man wordt vrijgepleit.

Alleman
Bert Haanstra volgt het gedrag van de Nederlanders in hun natuurlijke habitat.

Le Peuple Migrateur
Mooie beelden van de vogeltrek.
pi_63406455
Auschwitz: The Nazis and the Final Solution

5 delige serie over het ontstaan en de ontwikkeling van Auschwitz van de BBC. Met veel interviews van daders en slachtoffers. Geheel te zien op google video. Vond ik in ieder geval erg interessant.
pi_63406862
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 15:11 schreef Nepthys het volgende:
Hier nog wat interessante docu's. Sommige zijn waarschijnlijk al eerder genoemd of al bekend, maar wat extra aandacht is nooit weg.
tof, ga die alleman ff zoeken thanks.
pi_63407338
quote:

(...)

Zeer leuk lijstje!

Ken inderdaad al een paar die er tussen staan, maar zie ook interessante dingen staan die ik niet kende!
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
  vrijdag 21 november 2008 @ 16:00:22 #158
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_63407463
quote:

Nobody's Business
Alan Berliner probeert zijn familiegeschiedenis in kaart te brengen, maar zijn cynische vader wil er niks van weten en weigert mee te werken. Door hun verbale tweestrijd komen we uiteindelijk toch een hoop te weten over zijn achtergrond en waarom hij zich zo gedraagt.

Goede docu idd. Zijn laatste, Wide Awake, is ook zeer boeiend.

Van New York Doll had ik nog nooit gehoord, klinkt interessant!
pi_63421682
Ghost in your genes, BBC

Levens-instelling wordt van grootouder op kleinzoon/dochter overgedragen. Als je oma/opa op bepaalde leeftijd happy of sad is, heeft dat invloed op jouw als kleinkind.

Michael Ruppert - Truth & Lies of 9/11

Het draaide allemaal om de amerikaanse economie. Ook 9/11. Criminaliteit wordt gereguleerd door CIA omdat het geldelijk veel oplevert. It was all about the money.
Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
  zaterdag 22 november 2008 @ 15:20:11 #160
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_63429497
Heb een tijdje geleden op Ned 1, 2 of 3 (weet ff niet meer welke) een supergave docu gezien over een anorexiakliniek in de US of A, Thin. Echt supergaaf, heeft ontzettend veel indruk op me gemaakt.

Heb ook Jesus Camp gezien en ook wat van Michael Moore: Bowling for Columbine, Fahrenheit 9/11 en Sicko. Die laatste is ook wel aangrijpend, maar Thin vind ik nog een van de beste die ik ooit heb gezien.
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_63467094
Eergister 'The King of Kong: A Fistful of Quarters' gekeken. Docu is hier al vaker genoemd en is zeker de moeite waard om te kijken! Een docu over integriteit en het vechten voor erkenning in de wereld van de topspelers van old skool arcade games (in dit geval het spel King Kong)
Last.fm
pi_63481438
quote:
Op maandag 24 november 2008 00:33 schreef DubzOne het volgende:
Eergister 'The King of Kong: A Fistful of Quarters' gekeken. Docu is hier al vaker genoemd en is zeker de moeite waard om te kijken! Een docu over integriteit en het vechten voor erkenning in de wereld van de topspelers van old skool arcade games (in dit geval het spel King Kong)
die is echt heel goed
maar het gaat als je t mij vraagt niet over erkenning van arcadegamers als topsporters maar het is juist een prachtig verhaal over hoe een nieuwkomer tegengewerkt wordt door de gevestigde orde, compleet met een echte bad guy, gekke sidekicks en slome goedzakken
  maandag 24 november 2008 @ 21:00:47 #163
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_63489267
A Complete History of My Sexual Failures (2008) is ook een zeer vermakelijke docu. Plot: Nadat Chris Waitt weer gedumpt is door zijn vriendin, beseft hij dat al zijn vriendinnen hem hebben gedumpt. Daarom besluit hij een documentaire te maken over waar het misging in zijn relaties en zo opzoek te gaan naar wat hij misschien fout doet
Maar ook eentje, die interessant is over het spelen met de waarheid, omdat je jezelf achteraf gaat afvragen in hoeverre het nou echt of in scene is gezet. Dat deed ik ten minste wel.
  maandag 24 november 2008 @ 21:22:40 #164
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_63489925
Manufactured Landscapes is ook een aanrader. prachtige opnames van impact van de mens op deze wereld. Niet zoals the inconvenient truth, maar het laat wel de massaliteit zien van onze bouewwerken, en hoe zij de mensen en de omgeving beïnvloeden. Het begint zonder commentaar met een mooi overzicht van een enorme Chinese fabriekshal.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  dinsdag 25 november 2008 @ 01:22:57 #165
32422 engessa
Who's dirty?
pi_63496292
Docus zijn leuk om te kijken maar moeten vooral niet te zwaar zijn Ik ben meer van de Ron Jeremy docu

The King of Kong: A Fistful of Quarters heb ik ook al eens gezien, is wel een aanrader. Ben ook wel benieuwd naar Beyond the Game (draait nu op de IDFA en heb ik wat stukjes gezien op tv, ben vooral benieuwd of er weer zoals gebruikelijk maar gezeken word op die-hard gamers of dat het een beetje gebalanceerd is) en Why we wax (ook nu op de IDFA). Wat ik zeg, niet te moeilijk. Our Daily bread is ook wel oke, een vriend van mij is nav die docu nu al bijna jaar vegetarier

Murderball heb ik ook nog niet voorbij zien komen. Gaat over gasten in een rolstoel die een een soort trefbal spelen met behoorlijk wat rivaliteit tussen het Amerikaanse en Canadese team. Hilarisch, ontroerend en motiverend tegelijk.

Daarnaast heb ik poosje terug wat gelezen over een docu van twee dames over de veranderende sexualiteit onder Ameriakaanse tieners en dat het hip is om bi te zijn. Kan er alleen niets meer over terug vinden, iemand een idee?
pi_63578205
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 15:41 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

tof, ga die alleman ff zoeken thanks.
de stem van het water en alleman zijn allebei hier te bekijken:
http://geschiedenis.vpro.nl/artikelen/37154941/
pi_63581992
Hacking democracy is een documentaire over het amerikaanse kiessysteem en haar fouten, en hoe verkiezingen kunnen worden gehackt...

http://freedocumentaries.org/film.php?id=234
pi_63586279
Shut up and Sing! over de boycot die de Dixie Chiks ervaarden, nadat Nathalie Maines tijdens een concert in Londen gezegd had dat ze zich schaamde dat Bush ook uit Texas kwam....
Take on the situation, but not the torment ...
pi_63586330
Aangrijpend vind ik de Documentaire : Cybercoelis

Hier te Zien

Het gaat over een chinees bedrijfje wat arme boeren chinese jongeren gebruikt om WoW (world of Warcaft) accounts van westerse betalende klanten naar een hoger niveau te spelen .
Moet je zien..!
| ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^|
| who gives a fuck-truck | '|""";.., ___.
|_... _ ... _11:11__ = = = | = _|__|..., ]
"(@ )'(@ )" " " " * | (@ )(@ )* * * * * (@ )
pi_63613363
Ook een goeie: The history of Marijuana, ingesproken door Woody Harrelson.

http://video.google.nl/videosearch?q=history+of+marijuana&emb=0#

Door de docu wordt al snel duidelijk hoe smerig de amerikaanse overheid te werk is gegaan in de strijd tegen drugs en dat het daarom nu vooral een principekwestie is ipv dat er een discussie plaatsvindt gebaseerd op feiten.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  zaterdag 29 november 2008 @ 20:22:18 #171
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_63625424
quote:
Op maandag 28 juli 2008 13:38 schreef Karina het volgende:
Louis Theroux heeft een aantal aardige documentaires gemaakt, voornamelijk korte (45 minuten, maar er zijn ook wat langere).

De meeste zijn al op tv geweest, maar zeker de moeite waard om te kijken, heel uiteenlopende onderwerpen: gokverslaafden, nazi's, godsdienstwaanzinnigen, etc.
Morgen begint hij weer met een nieuwe? serie: Law and Disorder in Philadelphia

Hij volgt daar een politie eenheid in de wat gevaarlijke buurten van de VS.

22:00 Nederlandse tijd op BBC2.
Were making, were making!
Radio Soulwax!
  zaterdag 29 november 2008 @ 20:52:21 #172
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_63626117
Even een tvp uit interesse

Gisteren de DVD "Freud" gekocht, nog niet gekeken
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_63712208
Zojuist "Jonestown: The life and death of Peoples Temple" gekeken: http://www.imdb.com/title/tt0762111/
quote:
Jonestown: The Life and Death of Peoples Temple, is a 2006 documentary film made by Firelight Media. The documentary reveals new footage of the incidents surrounding the Peoples Temple and its leader Jim Jones who led over 900 members of his "Church" to a settlement in Guyana called Jonestown, where he orchestrated a mass suicide with poisoned punch, in 1978. The film premiered at the 2006 Tribeca Film Festival where it received the Outstanding Achievement in Documentary award, and was broadcast nationally on Monday, April 9, 2007 on PBS.'s documentary program, "American Experience". It is in the form of a narrative with interviews with former Temple members, Jonestown survivors, and persons who knew Jones at various stages.
Zeer goede en aangrijpende docu. Vooral omdat er ook veel beelden en geluidsopnamen van de laatste 24 uur en de laatste momenten in voorkomen. Daarnaast zijn er voortdurend een aantal van de - zeer weinige - overlevenden aan het woord in de film... Aanraderl!
Last.fm
pi_64807594
Gister 'Religulous' gezien. Ik vond em grappiger (en soms scherper) dan ik verwacht had!
quote:
Religulous is a 2008 American comedy/documentary film written by and starring political comedian Bill Maher and directed by Larry Charles. According to Maher, the title of the film is a portmanteau derived from the words "religion" and "ridiculous"; the documentary examines and satirizes organized religion and religious belief.

A range of views on the various world religions are explored as Bill Maher travels to numerous religious destinations, such as Jerusalem, the Vatican, and Salt Lake City, interviewing believers from a variety of backgrounds and groups, including Jews for Jesus, Christians, Muslims, former Mormons,[4] Satanists, and Hasidic Jews. He travels to Speakers' Corner in Hyde Park, London and satirically preaches Scientology beliefs.

List of interviews:
George Coyne, former director of the Vatican Observatory.
Father Reginald Foster, Catholic priest, senior Vatican scholar, Pope's principal Latinist.
Pastor Jeremiah Cummings, or Jerry Cummings, former member of Harold Melvin & the Blue Notes. Cummings is founder of Amazing Life World Outreach in North Carolina.
Francis Collins, head of the Human Genome Project, evangelical Christian, and author of The Language of God: A Scientist Presents Evidence for Belief.
Ken Ham, Young earth creationist and founder of Answers in Genesis.[10]
José Luis de Jesús Miranda, founder of Growing In Grace International Ministry in Miami, Florida.
Aki Nawaz, Muslim British rapper also known as Propa-Gandhi.
Andrew Newberg, MD University of Pennsylvania research neuroscientist. Newberg discusses the process of imaging people's brains as they pray, meditate or speak in tongues.
Rabbi Yisroel Dovid Weiss, spokesman for the anti-zionist organization Neturei Karta.
Mark Pryor, junior U.S. Senator from Arkansas and a believer in Creationism.
Steve Burg, representing Christian group Jews for Jesus (Burg himself is a former missionary with the organization), discussed believing in miracles.
Geert Wilders, member of Dutch Parliament known for his critical view on Islam, discussion on Islam.

Maher stated he used a fake title for the film to obtain interviews: "We never, ever, used my name. We never told anybody it was me who was going to do the interviews. We even had a fake title for the film. We called it 'A Spiritual Journey.' It didn't work everywhere. We went to Salt Lake City, but no one would let us film there at all." Creationist Ken Ham of Answers in Genesis, who appeared in the movie, was critical of what he called Maher's "deception" to obtain the interview.
IMDB: http://www.imdb.com/title/tt0815241/

@ Da_Ripper: ook zeker een docu die jij relaxed vind!
Last.fm
pi_64825302
op canvas komen er vaak goede docu in het programma virus en panorama
Peace And Tranquility To Earth
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')