quote:Door rood fietsen mag ook niet.
Op zaterdag 16 maart 2002 14:07 schreef Unexplained het volgende:[..]
Hoe durf je levensgevaarlijke capriolen als 32 kilometer te hard rijden binnen de bebouwde kom te vergelijken met om 3 uur 's nachts door een rood ligt fietsen als er geen kip op de weg is?
Lijkt mij een totaal andere orde van grootte.
quote:Leg mij eens uit waarom dit levensgevaarlijke capriolen zijn? Een levensgevaarlijke capriool lijkt mij als ik opeens van rijbaan wissel terwijl er redelijk veel verkeer is. Als er vrijwel geen verkeer is; en ik rijdt op een doorgaande weg naast een industrieparkje (wat in dit geval ook nog eens een voorangsweg is) en ik rijdt 80 82 waar je 50 mag, dan breng ik toch niemand in gevaar? Hoogstens mezelf. Als je de situatie zou kennen, zou je dan anders oordelen? Ken jij een weggedeelte waar je soms wat harder rijdt? Of doe je alles volgens de verkeersregels?
Op zaterdag 16 maart 2002 14:07 schreef Unexplained het volgende:[..]
Hoe durf je levensgevaarlijke capriolen als 32 kilometer te hard rijden binnen de bebouwde kom te vergelijken met om 3 uur 's nachts door een rood ligt fietsen als er geen kip op de weg is?
Lijkt mij een totaal andere orde van grootte.
En nog even over de fietser, jaarlijks zijn er 10 tot 25 nachtelijke dodelijke ongelukken door automobilisten die moeten uitwijken voor een door het rode licht fietsende fietser
quote:Ok, wat is je bron? Ik kan namelijk ook wel wat cijfertjes uit m'n mouw schudden. Ik ben 't overigens met je eens dat 32 km/h te hard niet gevaarlijk hoeft te zijn.
Op zondag 17 maart 2002 04:19 schreef Reintje het volgende:[..]
En nog even over de fietser, jaarlijks zijn er 10 tot 25 nachtelijke dodelijke ongelukken door automobilisten die moeten uitwijken voor een door het rode licht fietsende fietser
quote:Was een tijd geleden op de radio, meen bij Jensen in de ochtend... Waar kan ik dit soort nieuwtjes checken?
Op zondag 17 maart 2002 04:44 schreef Sambal het volgende:[..]
Ok, wat is je bron? Ik kan namelijk ook wel wat cijfertjes uit m'n mouw schudden. Ik ben 't overigens met je eens dat 32 km/h te hard niet gevaarlijk hoeft te zijn.
quote:Niet bij jensen -ik lul maar wat- in de ochtend lijkt me
Op zondag 17 maart 2002 04:46 schreef Reintje het volgende:[..]
Was een tijd geleden op de radio, meen bij Jensen in de ochtend... Waar kan ik dit soort nieuwtjes checken?
quote:Nee, bij > 50 km/u is het doei-doei roze papiertje...
Op zaterdag 16 maart 2002 23:10 schreef Los_Bastardos het volgende:[..]
Ligt die limiet niet bij 50 km/u te hard?
Dat las ik namelijk laatst op de site van het OM.
> 30 km/u is voorkomen...
quote:Excuse moi? Ken jij de situatie? Nee dus...
Op zondag 17 maart 2002 01:18 schreef AReLaXeD het volgende:[..]
Beroep aantekenen? Sodemieter nou gauw een end heen! Al rij je nou 6 Km te hard okee, maar 30...
Ken zat 50 wegen waar je mag maar rustig 80 kan knappen... denk maar eens aan een industrieterreintje ofzo. Niet meteen conclusies gaan trekken...
quote:Daar gaat het ook niet om, hij rijdt te hard en word geflitst. Voor 6 km te hard is het geld klopperij maar voor 32 km te hard gewoon terrecht. En als je hard wil rijden heb je het risico dat je geflitst word, so be it.
Op zondag 17 maart 2002 09:04 schreef 100% Tukker het volgende:[..]
Excuse moi? Ken jij de situatie? Nee dus...
Ken zat 50 wegen waar je mag maar rustig 80 kan knappen... denk maar eens aan een industrieterreintje ofzo. Niet meteen conclusies gaan trekken...
quote:in sommige situaties kan 6km/h te hard al zelfs een groot probleem zijn en in andere situaties is 40km/h te hard echt geen enkel probleem.
Op zondag 17 maart 2002 10:30 schreef AReLaXeD het volgende:[..]
Daar gaat het ook niet om, hij rijdt te hard en word geflitst. Voor 6 km te hard is het geld klopperij maar voor 32 km te hard gewoon terrecht. En als je hard wil rijden heb je het risico dat je geflitst word, so be it.
zulke uitspraken van jou slaan nergens op, je kan immers de situatie niet inschatten (of was je erbij ofzo)
quote:Van mij apart rij je ergens 100 Km/h waar je 50 mag, maar dan niet gaan janken als je geflitst word.
Op zondag 17 maart 2002 10:36 schreef NiHiels het volgende:[..]
in sommige situaties kan 6km/h te hard al zelfs een groot probleem zijn en in andere situaties is 40km/h te hard echt geen enkel probleem.
zulke uitspraken van jou slaan nergens op, je kan immers de situatie niet inschatten (of was je erbij ofzo)
quote:wel als het in die situatie geoorloofd was
Op zondag 17 maart 2002 10:46 schreef AReLaXeD het volgende:[..]
Van mij apart rij je ergens 100 Km/h waar je 50 mag, maar dan niet gaan janken als je geflitst word.
http://www.tuftufclub.com/hoewat/informatie/bezwaarform.htm
Succes!
quote:
Op zondag 17 maart 2002 11:09 schreef Strolie75 het volgende:
Hier staat een bezwaarschrift-generator. Je komt waarschijnlijk niet onder je boete uit, maar door al het administratieve werk zullen ze in elk geval niks aan je verdienen!http://www.tuftufclub.com/hoewat/informatie/bezwaarform.htm
Succes!
quote:Zelfs die tuf-tuf club snapt dat het bij grote boetes (32 km) onzin is.
Tuf-tuf club:
Bekeurd voor slechts een paar km/h te hard? Bent u net als wij tegen al die onzinboetes? Teken bezwaar aan!
Als iedereen met een kleine boete dit doet loopt het systeem vast en wordt justitie gedwongen prioriteiten te stellen. Er liggen stapels echte zaken te wachten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |