Jij neemt (best wel terecht) aan dat elke muzikant graag geld zou verdienen aan zijn muziek, ook al bereikt ie maar een kleine doelgroep.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 19:30 schreef E... het volgende:
Iedereen kent ze wel, van die gasten die zich er druk over maken of een artiest wel underground is![]()
pleur toch lekker op en luister of je iets leuk vindt ipv of het wel of niet 'mainstream' is.
Mensen die denken dat niet-commerciele muziek bestaat
Uiteraardquote:Op vrijdag 25 juli 2008 19:34 schreef Scoobysnacks het volgende:
[..]
Jij neemt (best wel terecht) aan dat elke muzikant graag geld zou verdienen aan zijn muziek, ook al bereikt ie maar een kleine doelgroep.
Ik denk dat je het verschil moet maken tussen gepassioneerde muzikanten die de muziek maken die ze zelf mooi vinden en hopen daarmee door te breken, en de producers die een paar mooiboys bij elkaar zoeken die geen talent hebben en die gastjes precies zo laten zingen en dansen dat heel het 13 jarig vrouwvolk alle cd's, posters, mokken, etui's, pennen, agenda's etc ervan gaat kopen.
Oh ja het gaat over die mensen. Dat zijn lutsers ja. Als je bij de eerste cd niet al door hebt dat zo'n artiest totaal geen greintje gevoel in z'n muziek stopt heb je sowieso stront in je oren. En de enige muziek die tegenwoordig nog kan doorbreken is inhoudsloze bagger. Getuige, de top 50.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 19:36 schreef Schunckelstar het volgende:
idd![]()
van die mensen die een band helemaal geweldig vinden,totdat ze een grote hit scoren,en dan alle cd's wegdoen omdat het commerciele rotzooi is
Ik weet nog wel dat Coldplay bij een bepaalde groep extreem populair was, totdat ze doorbraken. Toen was het opeens commerciele rotzooiquote:Op vrijdag 25 juli 2008 19:36 schreef Schunckelstar het volgende:
idd![]()
van die mensen die een band helemaal geweldig vinden,totdat ze een grote hit scoren,en dan alle cd's wegdoen omdat het commerciele rotzooi is
Dat is inderdaad het enige criterium. Ik vind alleen zo vreselijk weinig uit de top 50 leuk. En dan kom je toch snel bij 'underground' uit.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 19:38 schreef E... het volgende:
[..]
Uiteraardmaar wat jij beschrijft is gewoon extreem commerciele goedkope muziek. Maar ik ga niet bij elke artiest checken of ze hun teksten wel zelf schrijven en of ze wel alternatief genoeg zijn, ik kijk gewoon of ik het leuk vind.
Maar dat is meer omdat je de muziek in die lijst niet leuk vindt, het is niet direct dat je bewust gaat zoeken. Overigens vind ik het grootste deel uit de top 40 tegenwoordig ook niets, alleen maar Jan Smit en dat soort muziek.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 19:39 schreef Scoobysnacks het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het enige criterium. Ik vind alleen zo vreselijk weinig uit de top 50 leuk. En dan kom je toch snel bij 'underground' uit.
Ik denk dat dat soort mensen voor de rest niet veel hebben om interessant over te doen. Daarom gaan ze zich maar kapot studeren aan de uni (niets mis met de uni hoor, wel met uitsloversquote:Op vrijdag 25 juli 2008 19:42 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Sowieso interessant doen over je muziekstijl
Of je ernaar kleden.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 19:42 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Sowieso interessant doen over je muziekstijl
Dus... Herman Brood?quote:Op vrijdag 25 juli 2008 19:44 schreef ethiraseth het volgende:
Echte underground mensen luisteren pas naar bands zodra ze uit elkaar zijn/de zanger overleden is/ze allemaal aan de drugs zitten en niks meer kunnen produceren. Dan pas kan je bepalen of een band underground genoeg is om naar te luisteren. Mensen die naar actieve bands luisteren.
Amateurmuziekquote:Op vrijdag 25 juli 2008 19:32 schreef PrrPrrBlb het volgende:
Mensen die niet denken dat niet-commerciele muziek bestaat
Als je die gasten een contract zou aanbieden, zouden ze dan weigeren denk je?quote:Op vrijdag 25 juli 2008 19:47 schreef Morrigan het volgende:
[..]
AmateurmuziekVan die schoolbandjes en zo.
Alto alertquote:Op vrijdag 25 juli 2008 19:50 schreef Bonzai. het volgende:Wekelijkse alto-bashtopic zeker?
Als iemand nu meer van het underground geluid houdt dan van dat commercieel getjengel, dan is dat toch zijn/haar probleem.
Dat dus.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 19:50 schreef Bonzai. het volgende:Wekelijkse alto-bashtopic zeker?
Als iemand nu meer van het underground geluid houdt dan van dat commercieel getjengel, dan is dat toch zijn/haar probleem verdienste.
Ha, nee hoor. Luister af en toe ook wel eens Tiesto enzoquote:
Prima toch? Maar je hebt dus ook mensen die Tiesto stiekem leuk vinden, maar omdat ie bekend is hem expres af gaan kraken.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 19:55 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
Ha, nee hoor. Luister af en toe ook wel eens Tiesto enzo
Ja, dat is behoorlijk zielig idd. Mensen kijken ook altijd raar op wanneer ik Tiesto als 1 van de weinige bekwame commerciėle artiesten noem...quote:Op vrijdag 25 juli 2008 19:58 schreef E... het volgende:
[..]
Prima toch? Maar je hebt dus ook mensen die Tiesto stiekem leuk vinden, maar omdat ie bekend is hem expres af gaan kraken.
Nee gelijk heb je, als je af en toe naar een andere artiest luistert ben je ineens geen alto meerquote:Op vrijdag 25 juli 2008 19:55 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
Ha, nee hoor. Luister af en toe ook wel eens Tiesto enzo
Zelfs als je nooit een top40 artiest luistert ben je nog niet per definitie een alto. Niet iedereen koppelt muziek namelijk aan levenswijze.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 20:05 schreef jordeeeh het volgende:
[..]
Nee gelijk heb je, als je af en toe naar een andere artiest luistert ben je ineens geen alto meer
Nee dat is niet begrijpelijk, het is zielig.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 20:11 schreef Plots het volgende:
Als een muziekant niet meer underground is, dan gaat er toch een romantiek/waarde van af.
Begrijpelijk dat dan alle CD's worden weggedaan.
Kut klacht!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |