abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60347704
Iedereen kent ze wel, van die gasten die zich er druk over maken of een artiest wel underground is
pleur toch lekker op en luister of je iets leuk vindt ipv of het wel of niet 'mainstream' is.

Mensen die denken dat er iets als niet-commerciele muziek bestaat
pi_60347722
True
In Nomine Patris, Et Filii, Et Spiritus Sancti.
  vrijdag 25 juli 2008 @ 19:32:20 #3
219735 PrrPrrBlb
Geen ontertitel aub.
pi_60347739
Mensen die niet denken dat niet-commerciele muziek bestaat
Geen Signature aub.
pi_60347777
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 19:30 schreef E... het volgende:
Iedereen kent ze wel, van die gasten die zich er druk over maken of een artiest wel underground is
pleur toch lekker op en luister of je iets leuk vindt ipv of het wel of niet 'mainstream' is.

Mensen die denken dat niet-commerciele muziek bestaat
Jij neemt (best wel terecht) aan dat elke muzikant graag geld zou verdienen aan zijn muziek, ook al bereikt ie maar een kleine doelgroep.
Ik denk dat je het verschil moet maken tussen gepassioneerde muzikanten die de muziek maken die ze zelf mooi vinden en hopen daarmee door te breken, en de producers die een paar mooiboys bij elkaar zoeken die geen talent hebben en die gastjes precies zo laten zingen en dansen dat heel het 13 jarig vrouwvolk alle cd's, posters, mokken, etui's, pennen, agenda's etc ervan gaat kopen.
pi_60347780

Zo zien ze er vaak een beetje uit
pi_60347813
idd

van die mensen die een band helemaal geweldig vinden,totdat ze een grote hit scoren,en dan alle cd's wegdoen omdat het commerciele rotzooi is
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_60347846
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 19:34 schreef Scoobysnacks het volgende:

[..]

Jij neemt (best wel terecht) aan dat elke muzikant graag geld zou verdienen aan zijn muziek, ook al bereikt ie maar een kleine doelgroep.
Ik denk dat je het verschil moet maken tussen gepassioneerde muzikanten die de muziek maken die ze zelf mooi vinden en hopen daarmee door te breken, en de producers die een paar mooiboys bij elkaar zoeken die geen talent hebben en die gastjes precies zo laten zingen en dansen dat heel het 13 jarig vrouwvolk alle cd's, posters, mokken, etui's, pennen, agenda's etc ervan gaat kopen.
Uiteraard maar wat jij beschrijft is gewoon extreem commerciele goedkope muziek. Maar ik ga niet bij elke artiest checken of ze hun teksten wel zelf schrijven en of ze wel alternatief genoeg zijn, ik kijk gewoon of ik het leuk vind. Ook al is iets gemaakt om er veel geld mee te verdienen, dat is voor mij geen reden om wel of geen cd te kopen.
pi_60347848
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 19:36 schreef Schunckelstar het volgende:
idd

van die mensen die een band helemaal geweldig vinden,totdat ze een grote hit scoren,en dan alle cd's wegdoen omdat het commerciele rotzooi is
Oh ja het gaat over die mensen. Dat zijn lutsers ja. Als je bij de eerste cd niet al door hebt dat zo'n artiest totaal geen greintje gevoel in z'n muziek stopt heb je sowieso stront in je oren. En de enige muziek die tegenwoordig nog kan doorbreken is inhoudsloze bagger. Getuige, de top 50.
pi_60347862
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 19:36 schreef Schunckelstar het volgende:
idd

Ik weet nog wel dat Coldplay bij een bepaalde groep extreem populair was, totdat ze doorbraken. Toen was het opeens commerciele rotzooi
pi_60347874
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 19:38 schreef E... het volgende:

[..]

Uiteraard maar wat jij beschrijft is gewoon extreem commerciele goedkope muziek. Maar ik ga niet bij elke artiest checken of ze hun teksten wel zelf schrijven en of ze wel alternatief genoeg zijn, ik kijk gewoon of ik het leuk vind.
Dat is inderdaad het enige criterium. Ik vind alleen zo vreselijk weinig uit de top 50 leuk. En dan kom je toch snel bij 'underground' uit.
pi_60347935
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 19:39 schreef Scoobysnacks het volgende:

[..]

Dat is inderdaad het enige criterium. Ik vind alleen zo vreselijk weinig uit de top 50 leuk. En dan kom je toch snel bij 'underground' uit.
Maar dat is meer omdat je de muziek in die lijst niet leuk vindt, het is niet direct dat je bewust gaat zoeken. Overigens vind ik het grootste deel uit de top 40 tegenwoordig ook niets, alleen maar Jan Smit en dat soort muziek.

Maar soms staat er best leuke dance/hiphop in
pi_60347937
Sowieso interessant doen over je muziekstijl
pi_60347953
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 19:42 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Ik denk dat dat soort mensen voor de rest niet veel hebben om interessant over te doen. Daarom gaan ze zich maar kapot studeren aan de uni (niets mis met de uni hoor, wel met uitslovers ), de hele dag films en muziek kijken en luisteren en daar maar interessant 'kritisch' over zijn
  vrijdag 25 juli 2008 @ 19:44:33 #14
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_60347957
Echte underground mensen luisteren pas naar bands zodra ze uit elkaar zijn/de zanger overleden is/ze allemaal aan de drugs zitten en niks meer kunnen produceren. Dan pas kan je bepalen of een band underground genoeg is om naar te luisteren. Mensen die naar actieve bands luisteren.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_60347975
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 19:42 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Of je ernaar kleden.
Wat in mijn geval best lastig is want mijn smaak is best breed. Kan er moeilijk de ene dag als een langharige metal-god bijlopen en de andere dag als een nerdy jazz-type of zo.
pi_60347987
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 19:44 schreef ethiraseth het volgende:
Echte underground mensen luisteren pas naar bands zodra ze uit elkaar zijn/de zanger overleden is/ze allemaal aan de drugs zitten en niks meer kunnen produceren. Dan pas kan je bepalen of een band underground genoeg is om naar te luisteren. Mensen die naar actieve bands luisteren.
Dus... Herman Brood?
pi_60348002
Zoals Fiddy ooit zei:
'Als je muziek wilt maken voor jezelf dan neem je het op en ga je het op je kamer luisteren.'
pi_60348010
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 19:32 schreef PrrPrrBlb het volgende:
Mensen die niet denken dat niet-commerciele muziek bestaat
Amateurmuziek Van die schoolbandjes en zo.
ROBODEMONS..................|:(
pi_60348044
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 19:47 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Amateurmuziek Van die schoolbandjes en zo.
Als je die gasten een contract zou aanbieden, zouden ze dan weigeren denk je?
  vrijdag 25 juli 2008 @ 19:50:33 #20
222384 Bonzai.
recht in de zee in een ton
pi_60348077
Wekelijkse alto-bashtopic zeker?

Als iemand nu meer van het underground geluid houdt dan van dat commercieel getjengel, dan is dat toch zijn/haar probleem.
Ik zie rond in de wereld,
waarin de stenen rusten,
de planten levend groeien,
de dieren voelend leven ...
pi_60348092
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 19:50 schreef Bonzai. het volgende:

Als iemand nu meer van het underground geluid houdt dan van dat commercieel getjengel, dan is dat toch zijn/haar probleem.
Alto alert duurde nog best lang
pi_60348094
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 19:50 schreef Bonzai. het volgende:

Als iemand nu meer van het underground geluid houdt dan van dat commercieel getjengel, dan is dat toch zijn/haar probleem verdienste.
Dat dus.
  vrijdag 25 juli 2008 @ 19:55:51 #23
222384 Bonzai.
pi_60348171
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 19:51 schreef E... het volgende:

[..]

Alto alert
Ha, nee hoor. Luister af en toe ook wel eens Tiesto enzo
waarin de stenen rusten,
pi_60348212
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 19:55 schreef Bonzai. het volgende:

[..]

Prima toch? Maar je hebt dus ook mensen die Tiesto stiekem leuk vinden, maar omdat ie bekend is hem expres af gaan kraken.
pi_60348245
Ben jij niet die DJ?
  vrijdag 25 juli 2008 @ 20:02:35 #26
222384 Bonzai.
pi_60348297
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 19:58 schreef E... het volgende:

[..]

Prima toch? Maar je hebt dus ook mensen die Tiesto stiekem leuk vinden, maar omdat ie bekend is hem expres af gaan kraken.
Ja, dat is behoorlijk zielig idd. Mensen kijken ook altijd raar op wanneer ik Tiesto als 1 van de weinige bekwame commerciėle artiesten noem...
waarin de stenen rusten,
pi_60348347
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 19:55 schreef Bonzai. het volgende:

[..]

Nee gelijk heb je, als je af en toe naar een andere artiest luistert ben je ineens geen alto meer
In Nomine Patris, Et Filii, Et Spiritus Sancti.
  vrijdag 25 juli 2008 @ 20:11:55 #28
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_60348463
Als een muziekant niet meer underground is, dan gaat er toch een romantiek/waarde van af.
Begrijpelijk dat dan alle CD's worden weggedaan.

Kut klacht!
  vrijdag 25 juli 2008 @ 20:23:19 #29
222384 Bonzai.
pi_60348692
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 20:05 schreef jordeeeh het volgende:

[..]

Nee gelijk heb je, als je af en toe naar een andere artiest luistert ben je ineens geen alto meer
Zelfs als je nooit een top40 artiest luistert ben je nog niet per definitie een alto. Niet iedereen koppelt muziek namelijk aan levenswijze.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bonzai. op 25-07-2008 20:31:18 ]
waarin de stenen rusten,
pi_60349635
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 20:11 schreef Plots het volgende:
Als een muziekant niet meer underground is, dan gaat er toch een romantiek/waarde van af.
Begrijpelijk dat dan alle CD's worden weggedaan.

Kut klacht!
Nee dat is niet begrijpelijk, het is zielig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')