abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60315926
Ik heb een week geleden een 206 gekocht, rijd lekker, even wennen, maar het punt is de audio installatie.
Ik reed hiervoor een 306 waar ik speakers in de hoedenplank had, en een autoradio met afneembaar frontje die ook mp3 afspeelde.

Nu heb ik een ingebouwde radio die gebruik maakt van het display van de boordcomputer,
en stuurbediening heeft, maar geen mp3....Maar ik hoef nu niet zo'n frontje mee te slepen..

Ik dacht dit niet te gaan missen, maar nu gaan er ipv 100 nrs, slechts 12 nrs op
en de speakers die er standaard in zitten zijn ook nogal matig, het hoefd niet doofmakend hard te gaan,
maar een beetje volume mag wel.

Is er een radio voor de 206, die blijft gebruik maken van de stuurbediening, als het kan ook de boordcomputer display, waarbij ik mogelijk ook geen frontje hoef mee te slepen, en ik ook goede speakers zonder versterker kan aansluiten??

Eventueel slechts gebruikmakend van de stuurbediening, en geen disco in de auto als het kan..
Ik heb gezocht naar modellen, maar zie nergens specifiek 206 ondersteuning er tussen staan,
en de 206 clubs zijn er ook niet echt duidelijk over..
(is een 2002 XS model)
pi_60316089
Nou , heel makkelijk is het niet. Ik denk dat je die stuurbediening sowieso kan vergeten.
Wat wel kan is die standaard ingebouwde Peugot meukradio eruit halen. In het onstane gat kan je dan een "module" plaatsen (bij je dealer wel te bestellen denk ik) waarin je dan een "normale" radio kan plaatsen.

Wat je misschien als makkelijke oplossing kan proberen is de standaard speakertjes in je auto te vervangen voor speakertjes van betere kwaliteit. Dat is zo gedaan en helpt ongetwijfeld al een stuk. Je hebt dan nog geen mp3 support natuurlijk.
pi_60316121
ik *weet* dat bepaalde radio's een adapter hebben voor de 206, alpine en pioneer *zouden* die moeten hebben, alleen zie ik die nergens op websites staan..
pi_60316160
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 11:30 schreef MrDrako het volgende:
ik *weet* dat bepaalde radio's een adapter hebben voor de 206, alpine en pioneer *zouden* die moeten hebben, alleen zie ik die nergens op websites staan..
Dan nog denk ik niet dat je zomaar die radio kan plaatsen. Een "normale" radio is namelijk een stuk kleiner dan die standaard ingebouwde dingen. Voor die stuurbediening zou ik eens langsgaan bij een goede car audio zaak, die kunnen je vast wel vertellen wat de mogelijkheden zijn. Dus niet de Halforts ofzo
  Redactie Frontpage donderdag 24 juli 2008 @ 11:38:36 #5
38148 crew  Innisdemon
pi_60316258
Halfords heeft de specifieke kabel om hun eigen merken (jvc, pioneer etc) aan te sluiten op zowel het display als de stuurbediening.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  donderdag 24 juli 2008 @ 11:48:17 #6
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_60316424
tvp zelfde verhaal behalve dat ik er een poineer radio in heb (ook zonder mp3 overgens) maar ook zonder stuurbediening (heb het wel maar het werkt niet )
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  Redactie Frontpage donderdag 24 juli 2008 @ 11:49:33 #7
38148 crew  Innisdemon
pi_60316448
Barra, werkt die wel goed op je display? En heb je een meerdere regels display? En hoe oud is je auto (hoop vragen he? hahah)
  donderdag 24 juli 2008 @ 11:53:19 #8
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_60316536
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 11:49 schreef Innisdemon het volgende:
Barra, werkt die wel goed op je display? En heb je een meerdere regels display? En hoe oud is je auto (hoop vragen he? hahah)
hehe nee daarom wil ik het topic ook volgen
de auto is uit 2001 (diesel, airco)
heeft geen boordcomputer
maar wel 2 regelig display met temp en tijd/datum
stay frosty
pi_60319837
Als je het op wilt lossen zonder de huidige radio te vervangen, dan raad ik je het volgende aan.

1. Koop een subwoofer voor onder de stoel. Pioneer heeft enkele goede modellen.
2. Koop een Hochpassfilter voor bij je fabrieksspeakers (bv. Dietz). Je belast deze speakertjes nu niet meer met de lage tonen waardoor ze zuiverder worden en harder kunnen spelen.
3. Koop een goede FM-zender voor tussen je antennekabel en je radio. Je maakt zo een Aux in op je fabrieksradio. Een bepaalde (gekozen) frequentie wordt je aux in. Je mp3 speler kan op de aux. Is mp3 is uiteraard niet via het stuur te bedienen.

De kosten voor deze mod zullen max. 250 euro + een middag werk bedragen. Het grote voordeel hiervan is dat er voor de boefjes van de buitenzijde niets te zien is.

Zelf heb ik de punten 1 en 2 zo uitgevoerd (3 vond ik niet nodig) en ik ben er zeer tevreden over.
pi_60320135
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 11:38 schreef Innisdemon het volgende:
Halfords heeft de specifieke kabel om hun eigen merken (jvc, pioneer etc) aan te sluiten op zowel het display als de stuurbediening.
Dus stel ik koop bij hun een pioneer radio, dan hebben zij een kabel waarbij zowel de stuurbediening en display werken? dat weet je zeker?? bij peugeot zeiden ze dat het sowieso niet mogelijk was, en bij auto audioshop ACR de tunnel in nijmegen zou ik alleen de stuurbediening kunnen behouden, en het display niet..
Vandaar dat ik het hier vraag, omdat verschillende bronnen verschillende verhalen hebben..
  donderdag 24 juli 2008 @ 14:13:59 #11
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_60320205
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 14:11 schreef MrDrako het volgende:

[..]

Dus stel ik koop bij hun een pioneer radio, dan hebben zij een kabel waarbij zowel de stuurbediening en display werken? dat weet je zeker?? bij peugeot zeiden ze dat het sowieso niet mogelijk was, en bij auto audioshop ACR de tunnel in nijmegen zou ik alleen de stuurbediening kunnen behouden, en het display niet..
Vandaar dat ik het hier vraag, omdat verschillende bronnen verschillende verhalen hebben..
het is mogelijk! alleen heb je een specifieke radio nodig die het ondersteund. teminste ik heb er al wat 206 fora voor doorgelezen. Leasebak komt eraan dus ik ga het niet meer aanpassen.
stay frosty
pi_60351924
Innisdemon, leef je nog?? ben beetje benieuwd of je het antwoord op mn vraag hierboven weet.. (als je toevallig het type nr van de radio weet, heel graag)
  Redactie Frontpage zondag 27 juli 2008 @ 21:46:01 #13
38148 crew  Innisdemon
pi_60384553
ow sorry, was ff m'n tvp'jes vergeten.
Ik heb zelf een standaard radio erin zitten (cassette) met 6cd wisselaar.

Ik heb destijds bij Halfords geinformeerd, en er werd aangegeven dat ze bij de meeste van hun radios een kable+inbouw konden regelen voor 100, dan draaide ie op display en bediening, maar ik heb het dus niet gedaan (ivm die wisselaar)
pi_60390050
quote:
Op zondag 27 juli 2008 21:46 schreef Innisdemon het volgende:
ow sorry, was ff m'n tvp'jes vergeten.
Ik heb zelf een standaard radio erin zitten (cassette) met 6cd wisselaar.

Ik heb destijds bij Halfords geinformeerd, en er werd aangegeven dat ze bij de meeste van hun radios een kable+inbouw konden regelen voor 100, dan draaide ie op display en bediening, maar ik heb het dus niet gedaan (ivm die wisselaar)
ah ok, zal dan zelf wel een halfords bezoeken, inbouw doen ze toch alleen bij de superstores? dan moet ik helemaal naar arnhem
pi_61044443
Je kan toch ook een orginele radio van Peugeot bestellen? Die MP3 ondersteund. In de 207 en 307 zitten ze ook dus misschien passen die ook wel in de 206?
bier
pi_64491414
http://www.carmedia.nl/catalog/index.php?cPath=45_51&sort=3a&filter_id=7

Hier kan je diverse kabels bestellen voor diverse autoradio's en auomerken
pi_64545747
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 10:11 schreef djsergio.nl het volgende:
http://www.carmedia.nl/catalog/index.php?cPath=45_51&sort=3a&filter_id=7

Hier kan je diverse kabels bestellen voor diverse autoradio's en auomerken
nice, bedankt! zal ze eens een mailtje sturen met het hoe en wat..
pi_64554297
TVP...wil ook mp3 in mn 206 met behoud van stuurbediening en display
pi_64589505
Die verloopjes voor je stuurbediening zijn duur..
Ik heb gekozen voor een nieuwe radio, en dan gewoon met afstandsbediening.. Zo'n frame erbij gekocht (van peugeot 9 euro ofzo) en knallen maar!

Dit moest ik sowieso omdat de oude radio geen woofer uitgangen had.. Daarbij vond ik een aux out ook wel erg handig!

//edit, je speakers vervangen zou ik zelf doen.. bespaard je een hoop geld, en is zo gepiept! Hoe wel rekening met je tweeters!
pi_64590854
mja ik houd de auto het liefst zo origineel mogelijk, plus ik vind het display bovenin en de stuurbediening toch best handig.en de hele tijd niet zo'n frontje mee te hoeven slepen is nog het handigst van allemaal.
Maarja, mp3 ondersteuning is toch wel erg fijn.. en speakers inbouwen, tja ik ben niet het meest handige persoon wat dat betreft
pi_64742069
quote:
Op maandag 28 juli 2008 08:59 schreef MrDrako het volgende:

[..]

ah ok, zal dan zelf wel een halfords bezoeken, inbouw doen ze toch alleen bij de superstores? dan moet ik helemaal naar arnhem
Ik zou het gewoon bij de betere autospeciaalzaak laten doen, anders krijg je van die puisterige studentjes die aan je audio installatie gaan sleutelen. Mij niet gezien. Dan weet je tenminste zeker dat het allemaal goed wordt uitgevoerd door vakbekwame mensen.

Spek je ook nog eens het MKB.

Dat display is waarschijnlijk een 2e kabel die je aan moet schaffen. Ik zou het mooi laten zitten. Zo'n 206 display is toch vrij kansloos. Stuurbediening heeft de 206 niet, wel stuurkolombediening.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')