abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 november 1999 @ 21:49:00 #1
892 doordevil
FOK!member by choice
pi_219721
Er is niets gezelliger dan aan je vrienden, in een warme, goede pre-sinterklaas sfeer, vertellen hoe je in je blote reet met half voltooide erectie de slaapkamer in kwam.
Dat zijn verhalen waar men zich in deze barre tijden aan kan koesteren. Dat doet een mens goed.
Ruud kwam met dit weder totaal pointeloze verhaal, inhakend op Willem, die met Verhalen Uit De Kokswereld ook al de handen op elkaar had gekregen. Wat een intens sfeertje hing er! Wat werd er geschaterd om die absurde verhalen. In de kokswereld, wat je daar mee maakt! Daar gebeurt het! Bart was ook al zo mild. Die had op geesteskracht een in de nacht gebakken virtuele space-cake tot zich genomen. Zag overal de humor van in en klapte dubbel om het absolute niets. Hij leek het naar zijn zin te hebben.
Ik vond de verhalencyclus erg mooi. De mannen vertelden, des avonds, na het jagen. Willem maakte aan de toehoorders duidelijk, geheel in de traditie van de Friese Bronscultuur, dat het verhaal komisch was bedoeld door wild met zijn ogen te rollen en door iedereen heel nadrukkelijk het surplus aan wit in de oogballen te tonen. Kostelijk, een hete kers tussen iemands borsten!! Hij had niet meer zo gelachen sinds hij in een dronken bui bij zijn ouders de in 25 jaar bij elkaar gespaarde vouwwagen in 1 keer volledig had weggeflambeerd. Steeds met die krankzinnige psychopatenkop de kring rondkijken of zijn verhaal juichend wordt ontvangen Ik kan er bijna niet naar kijken.
Ruud is niet wezenlijk geïnteresseerd in verhalen van een ander. Ruud zingt met je omdat een 2e stem zo lekker klinkt, Ruud tolereert Willem omdat hij anders alleen tegen een schutting staat te trappen en Martin werd vooral gewaardeerd om zijn lekkere accent Luisteren is voor Ruud synoniem met wachten op een kans om weer eens lekker uit te pakken met een volkomen oncontroleerbaar verhaal over neuken. Vanavond trapte ik er toch weer in. Ik dacht, die komt de badkamer uit, die vrouw begint te lachen en de verbinding met Willems verhaal is dat hij op wonderbaarlijke wijze een tros kersen uit zijn hol had hangen, of dat er aan zijn eikel een heel klein steeltje groeide, maar niets van dit alles. Hij vertelde een verhaal omdat Willem ook een verhaal vertelde. En omdat het hem goed doet over erecties te praten, dat ook. Nadeel van Ruuds verhalen vind ik, dat ik iets te sterk beelden binnenkrijg van die ploegende behaarde rug.
Bart die had gisteren al een aardige duit in het zakje gedaan met het ontroerende verhaal over zijn reis naar Amerika, dus waar iedereen voor vreesde gebeurde.
Maurice, een beetje overmoedig geworden door de goedlachse sfeer, probeerde er nog een keer overheen te gaan. Het in ieder Geslachtrijp Nederlands gezin al eens voorgevallen scheef afscheren van bakkebaarden. Verhaal nauwelijks gehoord maar wel vol afgrijzen geconstateerd wat me nooit eerder was opgevallen. Deze man heeft te veel gebit voor 1 hoofd. Opnieuw moet de Ethische Tandarts het huis in, vind ik.
Ben wel een beetje geschrokken vanavond. Er is meer tussen hemel en aarde, zoveel is zeker. In mijn column van gisteren repte ik over Maurice en een basket, en wat staat hij vanavond in elkaar te fabrieken! Griezelig. Kijken of ik invloed kan uitoefenen op de uitzending van morgen: "Men is het niet met elkaar eens".
Ik herhaal: "Men is het niet met elkaar eens."
Veel groter is de kans dat men morgen elkaar huilend in de armen valt na het lezen van de schijtlollige gedichtjes van Karin.
Wat kleine observaties. Ruud die na het mompelend uitgevoerde aquarium werk zijn handen aan zijn kontzakken afveegt. Ruikt de komende dagen ook van achteren naar vis. Karin die groeiende manchetten heeft. Let maar op. Twee luipaardhuidjes die vanuit de polsen, zonder dat iemand iets in de gaten heeft, langzaam naar haar hoofd toe groeien. Onder de ogen van de bewoners verandert karin in en katachtige, in opdracht van Tante Hummie.
Anouk ziet tijdens monopoly voor het eerst geld. Praat wel veel met Bewuste Dakloze Zwervers in Utrecht, maar is tot nu toe blijkbaar gewend dat pappa alles betaald. Voor Account Managen moet men een globaal beeld hebben van de cijfers 1 tot en met 10 en deze in een zekere logische volgorde kunnen zetten, werd vanavond duidelijk. Account Managen is momenteel wat jarenlang Rechten Studeren is geweest voor besluitloze, door de ouders naar de Universiteit geschopte kinderen. In het 5e jaar er achter komen dat je toch liever iets met waterbeheer wilt doen.
Zou Anouk nu al eens volledig ontslakt zijn. Een van binnen volkomen schoongeschraapt vat, veel meer kan het niet meer zijn. In Utrecht is al een bedevaartsoord ingericht. Een houten beeltenis van Anouk. Verschillende mensen zweren dat het onafgebroken huilt.

Tot morgen, Nico Dijkshoorn

pi_219722
Nou Nico
je hebt echt je best gedaan om een goed (?)
beeld van de mensen in het huis te schetsen.
Toch ben ik het niet met je eens ten opzichte dat deze mensen met weinig middelen een dag vol moeten krijgen, of met verhaaltjes van vroeger of w a t dan ook..vergeet dat niet . Dat lijkt me heel moeilijk. Kort gezegd: waarom kijk je nog?
pi_219723
Nico proficiat!! Je weet het iedere dag weer apart onder woorden te brengen, ik wacht met smart op de volgende....
Greetz Tina

pi_219724
Zeg doordevil,

Omdat de meeste mensen hier nogal positief zijn over jouw verhalen, heb ik er ook een paar gelezen.
Het valt me op dat je alles wat ze daar uitspoken naar het negatieve ombuigt. Ik zou me bij Charisma willen aansluiten en willen zeggen: Waarom kijk je nog?

Life doesn't imitate art. It imitates bad television.

pi_219725
PRACHTIG NICO!!!!

p.s.
Aan haar stemgeluid te horen heeft Anouk bij kinderen voor kinderen gezongen.

zondag 14 november 1999 @ 22:19:00 #6
483 sdb
Pluk de dag
pi_219726
Ik vond het steengoed. Zat zo vaak te grinniken dat hier werd gevraagd delen hardop voor te lezen. Toen samen gegrinnikt.
Life is a moment in space

Admin zondag 14 november 1999 @ 22:29:00 #7
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_219727
Ik vraag me af waarom er uberhaupt nog iemand kijkt. Het programma is te saai voor woorden, maar vanuit onze oncontroleerbare drang tot voyeurisme blijven we kijken.
Ook nieuwsgierigheid speelt een rol denk ik. Je hoeft iets niet goed te vinden om het te volgen. Als dat wel zo was zouden er geen soapseries bestaan, was veronica allang van de buis en had niemand eigenlijk nog een tv nodig.

Ga zo Doordevil

Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_219728
Dat de vraag gesteld durft te worden, waarom Nico nog kijkt!

Het is niet erg dat er gereageerd wordt op het soms tot irritant stijgende niveau van ons dagelijkse "doordevil-rubriekje", maar weet dan wel dat voor velen het BB-gebeuren er op achteruit gaat als Nico niet kijkt. Nico is iemand die zich met hart en ziel op het BB-gebeuren heeft gestort, met de eerlijk intentie er geen goed woord over te reppen. Door dit vervolgens te verpakken als licht sarcastische column weet deze man velen van ons iedere dag te boeien, zo ook mij.

Nico bedankt voor weer een prachtige column,

P. A. Lumile

------------------
If there's more between heaven and earth, why didn't anyone tell me?

[Dit bericht is gewijzigd door P. A. Lumile (Datum 14 November 1999).]

Ik word wakker, ik doe een plas en sta op.. en denk ineens: "Verrek dat moest andersom!"
pi_219729
Prachtig Nico, ik heb inderdaad ook gegrinnikt, vooral om het stukje tellen van 1 tot 10, daklozen, het mariabeeld dat constant loopt/staat/zit te sjanken. Maar ook
over het gebit van Maurice hoe krijg je het verzonnen. Hij heeft inderdaad een "all-american smile" past goed in deze soap, zouden er veel beugels aan te pas zijn gekomen.
Groeten en ga zo door, ik check elke dag weer even of je iets hebt geschreven met je flexibele toetsenboard.
Luan
  zondag 14 november 1999 @ 22:47:00 #10
228 Big Brother
is watching too
pi_219730
De enige reden dat ik nog naar Big Brother kijk is om na het kijken weer de column van Nico te lezen.
Geweldig
  zondag 14 november 1999 @ 22:51:00 #11
128 smallsister
Kleine Grote Broer
pi_219731
Ik ben niet altijd even positief, en ook nu zitten er weer dingen bij waarvan ik ze niet grappig vindt.

Maar wat wel heeel leuk is, is dat dus het gros van de mensen op dit forum cynisme en sarcasme niet snapt.

Alleen daarom dus maar door gaan Nico.

Stukkie van zondag: behaarde rug JA, Anouk NEE!

pi_219732
Ik ebn niet in alle lijnen met Nico eens, dat zei ik al.Hij heeft inderdaad een goed cynisme gebruikt om dit verhaaltje te schrijven, mijn complimenten , het verspeegeld ons beeld waar wij elke dag naar kijken. Wij komen ons namelijk zelfddd tegen, Dat is het juist. Wie heeft niet een blunder op gelopen of eens zijn sexueele fantasien vrije loop gelaten ??? Dat heb je goed herkendt Nico. Alleen - de afsluiting van het hele verhaal mocht van mij wat positiever, oprechter, maar goed anderen voelen zich daardoor juist wat geprikkelt en als het goed is voor discussie sluit ik me violgende keer weer aan.!!!En waarom blijf je kijken ? Juist,,,ook jij wil je opwinden!
pi_219733
sorry voor alle tikfouten ..aaah bah 0+
pi_219734
Nico...Ik kan het weer niet laten effe de moeite te nemen om je, door middel van dit berichtje, te laten weten dat ik er weer van
genoten heb. Ohja Chrisma en McFly...Ik vind dat iedereen z´n commentaar mag geven..Dus dan mag ik ook zeggen dat jullie voortaan de colum van Doordevil maar over moeten overslaan als je ze niet begrijpt
Begin bij het begin en eindig nooit!
pi_219735
sorry voor alle tikfouten ..aaah bah 0+
  zondag 14 november 1999 @ 23:12:00 #16
874 magic
Leest veel Post weinig
pi_219736
Zoals eerder op de avond in streams gemeld, het 1e na terugkeer uit NY je colums uitgeprint.
Zojuist gelezen onder genot van een goed glas wijn.
Was zoals altijd weer "toppie", zit hier in mezelf te grinneken en de glimlach blijft nog wel even.
Bij wie wordt je boek, je hebt toch allang een boekdeal gesloten met een grote uitgever toch, uitgegeven.
Big Brother van begin tot eind door Doordevil, in 25 talen vertaald, de bestseller van 2000 !!!
Ik koop hem in ieder geval, voor trouwe FOK!ers (ook veel lezers weinig posters zijn trouwe FOK!ers) kan de grote Doordevil wel getekende exemplaren met een persoonlijke noot voor ieder van ons maken, of draaf ik nou teveel door.

I can accept failure, everybody fails at something, I can't accept not trying

zondag 14 november 1999 @ 23:23:00 #17
995 PeteRp
What a decade!
pi_219737
Anouk's studie account management, tot tien tellen, meesterlijk. Ze volgt trouwens gewoon een Schoevers opleiding waarvan ik me afvraag of we dat onder de noemer studeren mogen vatten. Maar ja, heel Nederland wil haar zo graag als de jonge wulpse studente zien, dus daar praten we niet meer over.
Tell the others!
pi_219738
hij was weer toppie!!!!
heb weer genoten hoor en net het negatieve vind ik wel leuk in de stukjes,ik hou wel van een beetje zwarte humor.

Wacht met smart op morgen!!!!!!

Lucky 13
pi_219739
Hey Letterman..goed hoor. Je denkt dat wij het niet begrijpen ? Wel hoor..ik heb ook om moeten lachen geef ik toe, ik zie dezelfde verhaaltjes die hij omschrijft maar ook gelijk denk ik ..waarom doen ze dat toch alweer. Ik denk ook dat Nico het heel goed heeft neergelegt.Iederen kan of wil zijn eigen conclusies trekken en kan of wil zich zelf plaaatsen in een van de mensen. Nou ik zie me ook niet, niet in een van hun ..toch bekijk ik het van twee kanten, dat wil niet zeggen dat ik Nico-s verhaal afkeur .En - ik blijf toch zijn verhaaltjes lezen .. of je dat nou wilt of niet. Het geeft een steek in het geheel en dat kan nooit kwaad!Toch? Je ziet het aan de reacties..en wezen we eens eerlijk, er gebeurd erg weinig. Wat moet er ook gebeuren ? Er zit geen pit meer in de groep.Alleen een uitspraak"dat is ook zo "...
pi_219740
Puik Nico!

Ik sluit me aan bij degenen die het WEL begrijpen!

Tot morgen!

Voice-over: 'Wat doen de bewoners met die 465 kartonnen dozen?'
Doordevil: 'Ik persoonlijk denk dat ze er het ego van Willem mee gaan verhuizen.'

pi_219741
Zonder Nico op te hoeven hemelen, dat is niet nodig, hij beantwoordt gewoon aan 'mijn smaak' van stijl, vind ik het plaatsen van negatieve reacties in deze topic net zo onzinnig, als jezelf aan de uitgang van een boekwinkel posteren en iedereen aanspreken die net met iets naar buiten wil gaan, met de woorden: hoe haal je het in je hoofd om dat nou leuk/aardig/interessant/het lezen waard te vinden! En daarna, in navolging van smallsister, één boek eruit te pakken en door de hele winkel te roepen: ieder die dit koopt/leest heeft geen verstand van .... enz.

Of deze column heeft geen Topic met respons-mogelijkheid nodig: maar dan onthouden we Nico van positieve onmiddellijke feedback, die hijzelf heeft gezegd zo te waarderen,
of de kritiek-posters beseffen eindelijk een keer de onzinnigheid van hun reacties - denken zij nou werkelijk dat iemand die een boek/column/stijltje qua smaak leuk vindt, geïnteresseerd is in diegenen die zijn/haar smaak NIET delen ? Of willen de kritiek-posters zelf misschien 'de vruchten van hun eigen pen' graag gelezen zien ? En zo ja, waarom posten zij dan niet in boeiender taal ? Het gaat hier toch om 'fiction' ?

Sorry, na wekenlang genieten van Nico's stukjes, incl. vanavond, moest ik dit ff kwijt. Wie houdt wie hier nou voor de gek, en wie zichzelf ?

maandag 15 november 1999 @ 10:40:00 #22
1019 Doopy-X
Like god, to great to handle..
pi_219742
Amen
Life is a bitch, so let it suck as hard as you can!!!
Http://doopy.ambacht.com

pi_219743
Tjemig nou moet ik ik twee mensen "bedanken" Natuurlijk Nico maar ook Moor voor zijn geweldige reactie op die negatieve posters.

Persoonlijk is DD zijn stukje over BB iedere morgen als ik mijn PC geboot heb heerlijk omlangzaam aan de dag te beginnen. Het allermooiste is dat er op maandag meerdere liggen te wachten

Mijn dank nico

[20:25] [Knut] Een vrouw met een kerst fetish...
[20:26] [Knut] Niet zo letterlijk dat ik haar met baard om moet HOHOHOEN
[20:26] [Knut] maar je snapt het idee wel.
pi_219744
Ik ben het met Moor eens. Mooi vergeleken.
Toch kun je het mensen als Charisma niet kwalijk nemen dat ze zo reageren. Als je al zo'n moeite hebt met het schrijven van Nederlands, moet het wel onmogelijk zijn om een literair genre als de column te kunnen waarderen. Het zou echter prettiger zijn als Charisma zijn/haar gebrek voor zichzelf zou houden.
Alleen de recalcitrante naschriften van Smallsister zijn inmiddels ook een beetje bij de columns gaan horen en mogen van mij (met mate) blijven.

maandag 15 november 1999 @ 11:01:00 #25
1544 Tonto
King of the Piel
pi_219745
Ik heb reeds uitspraken gedaan als "Ga zo door, devil" en "We want Moor", maar ik vind dat op een forum ook kritiek geleverd moet kunnen worden. Doordevil levert kritiek, moet dus ook kritiek kunnen ontvangen.
De balleuh... en houw ze wèrrem

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')