abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60331789
Op dit moment blijf ik liever sparen dan beleggen.
pi_60331890
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 23:53 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Gelukkig klopt jouw post ook niet.
Allereerst: de gemiddelde NL-er heeft geen aftrek van 52% (en dan nog is 48% van 5% geen 2,5%)
Ten tweede: de vermogensrendementsheffing (en geen vermogensheffing) is per saldo 1,2% en geen 1,5%.
Ten derde: maak het rekensommetje ook eens met een hypotheekrente van 6% (nieuw aan te gane lening) en 3,5% rente op een spaarrekening zoals er ook genoeg zijn.
(Antwoord: betaalde rente (42% aftrek): 3,48%. Netto ontvangen rente 2,3%.)

En boven alles: dit soort 'sommetjes' blijft maatwerk! Zo maar met voorbeelden en stellingen gooien zonder zicht te hebben op de rest van de feiten en omstandigheden blijft waardeloos.
Blijft dat in mijn voorbeeld (ook al verander je de aftrek van 52 naar 48% en de vermogensheffing naar 1,2% zet) je winst maakt op je geld...toch?
Make my day!
  vrijdag 25 juli 2008 @ 08:16:03 #53
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_60334425
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 00:02 schreef agter het volgende:

[..]

Blijft dat in mijn voorbeeld (ook al verander je de aftrek van 52 naar 48% en de vermogensheffing naar 1,2% zet) je winst maakt op je geld...toch?
Ja, maar er zijn ook genoeg voorbeelden te bedenken dat je geen 'winst' maakt op je geld.
Dat bedoel ik er maar mee te zeggen. Je houdt bijvoorbeeld geen rekening met posten die kunnen komen te vervallen/verminderen op het moment dat je een deel van je lening aflost. (Denk bijvoorbeeld aan bruto premies van aanvullende risicoverzekeringen.)

Zoals al zo vaak gezegd: je moet bij dit soort beslissingen kijken naar het totaalplaatje en niet naar dat deel dat het makkelijkst is uit te rekenen.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_60334837
Stop het in aandelen!
Heb ik vorig jaar gedaan, en nu hoef ik ineens veel minder belasting te betalen!

How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')