abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 juli 2008 @ 15:42:54 #1
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_60296975
Tegenover mijn huis stond tot kort een mooi weiland dat sinds een paar maanden een enorme bouwput is omdat daar een grote flat gebouwd wordt. Vervelend, maar goed.. naast reguliere overlast zoals bouwlawaai en enorme vrachtwagens die regelmatig mijn straat blokkeren is er gisteren iets gebeurd dat echt klote is, ik reed een 3 weken oude autoband lek aan een schroef dat bij mij op straat lag.. 100 euro zojuist afgerekend bij kwikfit want band was niet meer te redden.

Nu wil ik iemand anders daar voor laten betalen maar wie is aansprakelijk? Gemeente of Bouwbedrijf? Hoe kan ik het beste aanpakken, klacht indienen via gemeente of eerst direct richten tot dat bouwbedrijf? Ik heb ook fotos gemaakt van andere schroeven die daar in de buurt lagen.
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
  woensdag 23 juli 2008 @ 15:46:54 #2
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_60297068
wie zegt dat die schroef van de gemeente of het bouwbedrijf is? Kan ook maar zo van je buurman zijn....

Ik wens je in ieder geval succes met het verhalen van de kosten
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_60297078
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 15:46 schreef IkWilbert het volgende:
wie zegt dat die schroef van de gemeente of het bouwbedrijf is? Kan ook maar zo van je buurman zijn....
Inderdaad.
  woensdag 23 juli 2008 @ 15:50:35 #4
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_60297147
nou het is wel ERG toevallig... en ik heb foto van exact zelfde schroeven net binnen de hekken van hun bouwterrein.. en ik heb ze echt niet geplant daar..
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
  woensdag 23 juli 2008 @ 15:54:35 #5
92279 N.icka
Windforce 11
pi_60297219
Met toevalligheden win je geen zaak. Bewijs moet je hebben , keihard bewijs
pi_60297263
Ten eerste een weiland kan niet staan

Ten 2de gewoon claim indienen bij bouwmaatschappij en de schroef erbij doen, nee heb je , ja kun je krijgen.
  woensdag 23 juli 2008 @ 16:10:40 #7
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_60297620
weiland gaat idd niet staan maar hun vrachtwagens rijden hele tijd rond en nemen van alles mee onder hun banden..ik heb fotos van schroeven ook op straat... evenals een van hun schroeven in mijn band..

Vraag is alleen zal ik me direct richten tot de bouwbedrijf onder het mom van betaal mijn band en het is ok of ga ik gelijk een klacht indienen bij de gemeente?
pi_60297673
klaag ze beiden afzonderlijk aan, hou je er nog wat aan over ook
[i]"History is made by those who break the rules"[/i]
[b]Op dinsdag 17 februari 2009 11:02 schreef -Madskillz28TH het volgende:[/b]
dat klopt, p00p is een genie :D _O_
pi_60297892
Ik geloof er niks van dat je dat vergoed kan krijgen.
Wie een kuil graaft voor een ander is een werknemer.
pi_60298645
Ik weet niet of je veel kans maakt, maar ik zou eens navraag doen bij de gemeente. Je mag er vanuit gaan dat zij de opdrachtgever zijn waar het bouwbedrijf voor werkt, dus vinden de werkzaamheden ook onder verantwoordelijkheid van de gemeente plaats.

Het lijkt me dat een gemeente er ook voor verantwoordelijk is dat een weg fatsoenlijk toegankelijk is, tenzij deze weg expliciet is afgezet.
  woensdag 23 juli 2008 @ 16:55:27 #11
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_60298736
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 15:42 schreef spooky1234 het volgende:
Nu wil ik iemand anders daar voor laten betalen
Standaard houding van de mensheid tegenwoordig......

Wie zegt dat die schroef van het bouwbedrijf is? Wie zegt dat het niet de buurman is die een doosje schroeven heeft gehaald bij de Gamma en er per ongeluk 1 heeft laten vallen?

Ik kan zo wel 10 redenen bedenken waarom die schroef daar kan liggen.

Zonder keihard bewijs begin je niks en is het bij voorbaat een kansloze actie.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_60298796
moraal van het verhaal is: rijd niet door een straat waar veel bouwverkeerverkeer rijdt, die ook nog eens schroeven verliest.
pi_60298920
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 16:55 schreef karr-1 het volgende:
Wie zegt dat die schroef van het bouwbedrijf is? Wie zegt dat het niet de buurman is die een doosje schroeven heeft gehaald bij de Gamma en er per ongeluk 1 heeft laten vallen?
Waarom is dat zo misselijkmakend? Als jouw eigendom beschadigd raakt door nalatigheid van een ander, wil je toch ook graag je kosten vergoed zien?

Als er her en der op en rond het bouwterrein grote schroeven liggen, geef ik de topicstarter een redelijke kans om aannemelijk te maken dat hij de schade heeft opgelopen doordat de bouwers spullen hebben laten slingeren. Ik zie niet in wat erop tegen is dat de topicstarter probeert om zijn schade te verhalen. Waarschijnlijk is de gemeente en/of het bouwbedrijf gewoon verzekerd tegen dergelijke schadegevallen.
  woensdag 23 juli 2008 @ 19:10:41 #14
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_60301863
Probeer het eerst eens bij het bouwbedrijf. Foto maken van de schroef en de kapotte band en die met een net briefje er bij opsturen.
  woensdag 23 juli 2008 @ 19:24:41 #15
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_60302177
Vroeger noemden we dat pech. In de jaren negentig werd dat het hippe "bad karma". Tegenwoordig is het iemand anders probleem. Lekker sneu TS.
pi_60302532
Gewoon netjes houden, dat je een oplossing wil zoeken voor het probleem.
pi_60302560
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 19:24 schreef Slarioux het volgende:
Vroeger noemden we dat pech. In de jaren negentig werd dat het hippe "bad karma". Tegenwoordig is het iemand anders probleem. Lekker sneu TS.
Als ze jouw straat gebruiken als bouwterrein en ze zijn daar onvoorzichtig met bouwafval, is het toch echt de verantwoordelijkheid van de opzichter om terrein schoon te houden.
pi_60302718
Ik vind het logisch wat TS doet. Ze horen hun rotzooi op te ruimen en jij kan niet elke keer als je wegrijdt de straat gaan inspecterne op spijkers en bouten.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  woensdag 23 juli 2008 @ 19:55:54 #19
151036 Gluckskafer
How would it be?
pi_60303049
Als TS het bouwbedrijf aanklaagt, is hij binnen de kortste keren het mikpunt van terreur en baldadigheid door die bouwvakkers.
'we zullen die zeurpiet wel even een lesje leren' is dan het credo.
pi_60303402
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 19:44 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Ik vind het logisch wat TS doet. Ze horen hun rotzooi op te ruimen en jij kan niet elke keer als je wegrijdt de straat gaan inspecterne op spijkers en bouten.
Precies. Als de gemeente de straat niet expliciet heeft afgesloten met verbodsborden of iets dergelijks, mag je er als weggebruiker vanuit gaan dat die straat normaal toegankelijk is.
  woensdag 23 juli 2008 @ 20:09:02 #21
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_60303406
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 19:24 schreef Slarioux het volgende:
Zo vreemd vind ik het niet. TS heeft het bouwbedrijf niet ingehuurd. Het bouwbedrijf doet het bedrijfsmatig en heeft daarmee ook een zekere aansprakelijkheid voor de werkzaamheden die het uitvoert. Of het bedrijf hiervoor aansprakelijk is weet ik niet, maar de kans is best aanwezig.

Om het maar eens om te draaien : Een bedrijf waar TS niet om heeft gevraagd voert werkzaamheden uit waar TS niet om heeft gevraagd en verliest schroeven op plaatsen waar TS die redelijkerwijs niet hoeft te verwachten. Moet TS opdraaien voor de fout van een ander?
  woensdag 23 juli 2008 @ 20:20:34 #22
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_60303666
Tnx for the support guys .. goed om te lezen dat er ook intelligente mensen fokken.

Ik heb inderdaad niet rondgereden op een bouwterrein maar gewoon in mijn eigen straat. Vanwege de bouwerkzaamheden hebben ze al 2 straten in de buurt afgezet waardoor ik elke dag bijna een kilometer moet omrijden om mijn wijk uit tekomen, goed daar kan ik mee leven. Regelmatig beginnen ze om 7 uur al met boren en hameren, ok kan ik ook mee leven. Vaak staat er een vrachtwagen uit te laden zodat ik helemaal niet mn straat in kan en verderop moet parkeren, ok kan ik ook mee leven. Maar als ik net 3 weken geleden voor 400 euro nieuwe banden heb gekocht en dan over een schroef rijd waarvan ik een heleboel nog in de berm zie liggen en het is 99% zeker van dat bouwbedrijf.. ja sorry dan vind ik dat ik op zijn minst mijn band vergoed mag hebben en dan zal ik het niet eens hebben over het feit dat ik gisteren een afspraak moest annuleren omdat ik naar kwikfit moest gaan om band te vervangen...

Enige waarover ik nu nog twijfel is;
- Bij de gemeente aankloppen; zij hebben inmiddels op toe te zien dat bouwwerkzaamheden geen overlast veroorzaken
- Of bij dat bedrijf direct. Voordeel is dat ze dan geen gezeik gaan krijgen van de gemeente dus misschien sneller gaan vergoeden. Nadeel; als het een stel horken blijkt te zijn loop ik risico dat volgende keer al mn banden ineens spontaan lek zijn...
  woensdag 23 juli 2008 @ 20:23:33 #23
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_60303745
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 16:55 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Als je mn latere bericht had gelezen had je geweten dat ik fotos heb van een hoop van die schroeven die allemaal in de berm van mn straat liggen.. allemaal aan de rand van waar gebouwd wordt. Nu kan het zijn dat een gestoorde buurman schroeven heeft gestrooid en ook over de schutting gegooid bij dat bouwbedrijf maar dat is erg onwaarschijnlijk vind je niet?
pi_60303836
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 19:55 schreef Gluckskafer het volgende:
Als TS het bouwbedrijf aanklaagt, is hij binnen de kortste keren het mikpunt van terreur en baldadigheid door die bouwvakkers.
'we zullen die zeurpiet wel even een lesje leren' is dan het credo.
denk het ook....

niet
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  woensdag 23 juli 2008 @ 22:07:58 #25
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_60306813
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 17:04 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Waarom is dat zo misselijkmakend? Als jouw eigendom beschadigd raakt door nalatigheid van een ander, wil je toch ook graag je kosten vergoed zien?

Als er her en der op en rond het bouwterrein grote schroeven liggen, geef ik de topicstarter een redelijke kans om aannemelijk te maken dat hij de schade heeft opgelopen doordat de bouwers spullen hebben laten slingeren. Ik zie niet in wat erop tegen is dat de topicstarter probeert om zijn schade te verhalen. Waarschijnlijk is de gemeente en/of het bouwbedrijf gewoon verzekerd tegen dergelijke schadegevallen.
Proberen kan altijd, maar dit is gewoon triest
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')