abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 juli 2008 @ 12:14:16 #26
78918 SeLang
Black swans matter
pi_60375438
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 00:26 schreef Sport_Life het volgende:
Verder zou ik geen GoreTex nemen, ongeacht of je wel of niet snel zweetvoeten hebt, tenzij je echt vaak door water(beekjes) gaat lopen. Probleem is namelijk dat het na 2 of 3 jaar toch lek gaat en het is 's zomers een stuk warmer.. Maar das meer persoonlijk eigenlijk .
In Schotland zak je elke dag een paar keer tot je enkels in de blubber en dan is het wel fijn
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 27 juli 2008 @ 12:23:54 #27
78918 SeLang
Black swans matter
pi_60375549
quote:
Op zondag 27 juli 2008 11:35 schreef Technoviking het volgende:
Ik heb een e-mail gestuurd naar Meindl en ben even langs geweest bij Bever sport. Het schijnt redelijk normaal te zijn dat de zool er na een aantal jaren ineens de brui aangeeft.

Ze kunnen gerepareerd worden, dit kost ongeveer 100 euro, dus ik denk dat ik nieuwe ga kopen.
Ik heb een keer gehad met bergschoenen die al 15 jaar oud waren dat ik ze na jarenlang niet te hebben gebruikt aandeed voor een wandelingetje door de stad. Na zo'n 3km kwam van beide schoenen de zool totaal los omdat de middenzool helemaal verteerd was. Toen heb ik op schoenen zonder zolen naar huis moeten lopen (enkele km)
Mijn reisverslagen
pi_60375733
Nikie Air Maxie 360..
Die overleven het vast wel! =)
Je leest dit
pi_60394373
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 09:04 schreef Gripper het volgende:

[..]

Een echte fan
Heb een tijdje in een buitensportzaak gewerkt op de schoenen afdeling en moest dus ook alle wannabee hardlopers (aka nordic walkers) voorzien van goed schoeisel . Ik heb nog wel ergens van die stokken liggen, maar heb er nog nooit iets mee gedaan .

quote:
Nou je er toch over begint, wanneer gaan we weer eens een stuk Nordic walken op onze ultra-flex high density ubergripsole softshell nordic hiking shoes?
Zullen we morgen een afspraak maken ? Dan ga ik ook mijn ultra-flex high density ubergripsole klimschoenen van La Sportiva uit de kast halen!

Met die schoenen aan is het nordic sprinten!!
pi_60394390
quote:
Op zondag 27 juli 2008 12:14 schreef SeLang het volgende:

[..]

In Schotland zak je elke dag een paar keer tot je enkels in de blubber en dan is het wel fijn
In de stad?
pi_60394429
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 12:43 schreef Hubs het volgende:
idd nieuwe kopen want die tussenzool zorgt voor de demping tijdens het lopen. Dat kunnen ze bijna niet meer repareren.
Idd wel nieuwsgierig hoe je dit gedaan hebt want loopzolen kapot (glad) is normaal na veel gebruik maar dit heb ik nog nooit gezien.
tussenzool wordt (soms) ook gerepareerd. Ze nemen de hele zool mee als het nodig is. Voordeel is dat de pasvorm gelijk blijft, dus inlopen hoeft niet meer, nadeel is de (relatief dure) prijs.

In de meeste gevallen ben je beter uit met nieuwe schoenen, tenzij je moeilijke voeten hebt.
pi_60394565
Ik heb sinds een jaar Hanwags, waren zo'n 140 euro. Beste aankoop EVER. Bij het passen inderdaad maar niet gelet op uiterlijk en kleur (voor een meisje erg moeilijk ). Ik heb lage genomen en degene die het lekkerste zaten waren toevallig antraciet en geen oranje ofzo. Alleen loop ik soms nogal raar en dan gooi ik dus allemaal gruis m'n eigen schoenen binnen

Maar nog geen enkele keer een blaar gehad Barcelona op Pumaatjes: zes blaren per voet na 1 dag hele reis bedorven.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_60394636
quote:
Op maandag 28 juli 2008 13:27 schreef Syrena het volgende:
Ik heb sinds een jaar Hanwags, waren zo'n 140 euro. Beste aankoop EVER. Bij het passen inderdaad maar niet gelet op uiterlijk en kleur (voor een meisje erg moeilijk ). Ik heb lage genomen en degene die het lekkerste zaten waren toevallig antraciet en geen oranje ofzo. Alleen loop ik soms nogal raar en dan gooi ik dus allemaal gruis m'n eigen schoenen binnen

Maar nog geen enkele keer een blaar gehad Barcelona op Pumaatjes: zes blaren per voet na 1 dag hele reis bedorven.
Zelfs op blote voeten heb je nog minder kans op blaren dan Puma's .
  dinsdag 29 juli 2008 @ 09:47:32 #34
62913 Blik
The one and Only!
pi_60413354
ff een tvp. Ga binnenkort ook wandelschoenen kopen voor vakantie naar Guatemala. Gaan daar ook wat vulkanen beklimmen, dus wandelschoentjes is wel handig.
pi_60413470
Ik heb er pas sinds eind vorig jaar een stel, ik ging op rondreis door Egypte en Jordanië, en dacht met een stel Teva's toch wel goed te zitten, totdat een verkoper in een lokale outdoorwinkel fijntjes opmerkte dat van dat hete zand niet echt lekker loopt in je sandalen.. Dat zijn net van die tips die een vakantie een stuk aangenamer maken..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_60414174
ook even een tvp. Ik heb gewone wandelschoen waar ik al aardig wat mee gehiked heb, eigenlijk geen echte problemen gehad. Maar toch zit ik te overwegen om beter te kopen, omdat m'n huidige schoenen m'n enkels niet echt ondersteunen en er gaat een moment komen dat ik m'n enkel omklap dat weet ik niet al

Iemand die eentje van deze aan kan raden?

Of eente van deze?

woensdag 30 juli 2008 @ 05:41:47 #37
269 vats
Live life to the max!
pi_60435562
laatste paar lowa's vond ik helemaal bagger. dingen stonken uur in de wind (heb ik normaal geen last van met schoenen), en liepen kut.

paar lowa's hiervoor heb ik jaren mee gedaan waren super, maar nu voor mij geen lowa's meer.
  woensdag 30 juli 2008 @ 05:50:15 #38
269 vats
Live life to the max!
pi_60435569
Koop gewoon paar ecco's het model dat ze al jaren verkopen, loopt super, gaat lang mee! Op mijn werk heeft iedereen ze zo ongeveer hier!
  woensdag 30 juli 2008 @ 08:59:29 #39
130803 Gripper
Get a grip
pi_60436666
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 10:30 schreef WooZ het volgende:
ook even een tvp. Ik heb gewone wandelschoen waar ik al aardig wat mee gehiked heb, eigenlijk geen echte problemen gehad. Maar toch zit ik te overwegen om beter te kopen, omdat m'n huidige schoenen m'n enkels niet echt ondersteunen en er gaat een moment komen dat ik m'n enkel omklap dat weet ik niet al

Iemand die eentje van deze aan kan raden?

Of eente van deze?

Daar staan er heel wat tussen, dus specifiek iets aanraden kan niet, hangt af van je voet, pasvorm, of ie lekker zit etc. Dit lijken me allemaal lichte hikers A/B categorie. Als je je erg zorgen maakt om je enkels, zou een volwaardige B-schoen misschien een goede keus zijn.
Ik hoop trouwens niet dat je hier in Nederland zit en zonder te passen online bij REI wilt gaan bestellen
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_60436940
@ ondertitel en sig

in seattle zit er eentje dus
pi_60452182
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 05:41 schreef vats het volgende:
laatste paar lowa's vond ik helemaal bagger. dingen stonken uur in de wind (heb ik normaal geen last van met schoenen), en liepen kut.

paar lowa's hiervoor heb ik jaren mee gedaan waren super, maar nu voor mij geen lowa's meer.
mja dus omdat je een keer te kleine Lowa's hebt gekocht met Goretex is Lowa gelijk een slecht merk??
pi_60493700
Jeeej!

pi_60494956
Hanwag Peru, zijn erg mooi! (technisch dan) Past mij ook perfect .
pi_60495042
Ik heb de Lima's met GoreTex ook nog aangehad, maar die zaten helemaal niet lekker. Deze moeten ook nog wel ingelopen worden maar zaten gelijk goed.
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 12:41:00 #45
165237 Leef
Sunny side up!
pi_60572963
Uiteindelijk heb ik halfhoge Hanwags gekocht. Model Hancanyon II. (Sorry, de link is geen directe link naar de schoenen, want die site van hun heeft geen zoekfunctie en google helpt ook niet.)

Dat waren de goedkoopste halfhoge (dat wilde ik ivm support voor mijn enkels) begonnen bij 160 euro, toch een stuk duurder dan ik gedacht had! Maar goed, dan heb je ook wat voor een paar jaar.

Ze lopen wel lekker! Ben ze nog aan het inlopen, nu een kilometer of 70 schat ik.

Gekocht bij de Beversport in Amsterdam.

Uiteindelijk toch niet voor GoreTex gekozen (was nog weer duurder) want he, als je het een onoverkomelijk drama vindt dat je voeten een keer nat worden, moet je geen stadsgids worden in Amsterdam.. en dat GTX slijt toch alleen maar en vergt meer onderhoud.

Hier hoef ik alleen maar na het lopen de binnenzooltjes uit te halen zodat het zout van mijn zweet niet in de schoenen trekt, dan gaan ze langer mee.
En het leer af en toe in te vetten - gelijk vet gekocht ook voor een paar euro (weet iemand trouwens hoe vaak dat moet?)

[ Bericht 2% gewijzigd door Leef op 05-08-2008 23:03:34 ]
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 12:48:01 #46
78918 SeLang
Black swans matter
pi_60573143
Het lijken me goede schoenen, maar absoluut overkill voor een beetje door de stad lopen
Een paar trainers was waarschijnlijk een betere (lichter, comfortabeler, minder warm, goedkoper) keus geweest.
Mijn reisverslagen
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 13:19:45 #47
165237 Leef
Sunny side up!
pi_60573836
hm. Ga een keer met mij drie dagen een volle dag 'een beetje door de stad lopen', en kijken we dan hoen grote muil je nog hebt..
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 13:26:35 #48
78918 SeLang
Black swans matter
pi_60574018
Ik loop regelmatig volle dagen door de stad (30km+) en dat gaat echt beter op trainers dan op stevige schoenen die voor offroad bedoeld zijn hoor. Ik heb dat onlangs nog vergeleken omdat ik dit expres een aantal keer op hikingboots heb gedaan om ze goed in te lopen voor de vakantie.

Maar hee, als je mooie dure hikingboots van je werkgever vergoed krijgt zou ik ze ook kopen hoor . Je kunt altijd nog zelf een paar goedkope trainers halen voor het echte werk en de hikingboots bewaren voor de vakantie enzo
Mijn reisverslagen
pi_60580640
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 13:26 schreef SeLang het volgende:
Ik loop regelmatig volle dagen door de stad (30km+) en dat gaat echt beter op trainers dan op stevige schoenen die voor offroad bedoeld zijn hoor. Ik heb dat onlangs nog vergeleken omdat ik dit expres een aantal keer op hikingboots heb gedaan om ze goed in te lopen voor de vakantie.

Maar hee, als je mooie dure hikingboots van je werkgever vergoed krijgt zou ik ze ook kopen hoor . Je kunt altijd nog zelf een paar goedkope trainers halen voor het echte werk en de hikingboots bewaren voor de vakantie enzo
Jij praat over de schoenen of het zware C catagorie zijn.. Het zijn gewoon lage met een wat hoger randje . Heb zelf lage lowa's voor stedentrips en da's perfect. Hoge zou ik nooit aandoen in de stad, ook niet met zwakke enkels (ze worden daar alleen maar zwakker door). Naja soms als ik ook de bergen inga en geen zin heb om 2 paar wandelschoenen mee te slepen.
  dinsdag 16 september 2008 @ 22:34:16 #50
165237 Leef
Sunny side up!
pi_61689096
Zoals gezegd heb ik vet bij de schoenen gekocht. Hoe vaak en hoe moet ik die dingen invetten? Weet iemand dat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')