In Schotland zak je elke dag een paar keer tot je enkels in de blubber en dan is het wel fijnquote:Op donderdag 24 juli 2008 00:26 schreef Sport_Life het volgende:
Verder zou ik geen GoreTex nemen, ongeacht of je wel of niet snel zweetvoeten hebt, tenzij je echt vaak door water(beekjes) gaat lopen. Probleem is namelijk dat het na 2 of 3 jaar toch lek gaat en het is 's zomers een stuk warmer.. Maar das meer persoonlijk eigenlijk.
Ik heb een keer gehad met bergschoenen die al 15 jaar oud waren dat ik ze na jarenlang niet te hebben gebruikt aandeed voor een wandelingetje door de stad. Na zo'n 3km kwam van beide schoenen de zool totaal los omdat de middenzool helemaal verteerd was. Toen heb ik op schoenen zonder zolen naar huis moeten lopen (enkele km)quote:Op zondag 27 juli 2008 11:35 schreef Technoviking het volgende:
Ik heb een e-mail gestuurd naar Meindl en ben even langs geweest bij Bever sport. Het schijnt redelijk normaal te zijn dat de zool er na een aantal jaren ineens de brui aangeeft.
Ze kunnen gerepareerd worden, dit kost ongeveer 100 euro, dus ik denk dat ik nieuwe ga kopen.
Heb een tijdje in een buitensportzaak gewerkt op de schoenen afdeling en moest dus ook alle wannabee hardlopers (aka nordic walkers) voorzien van goed schoeiselquote:
Zullen we morgen een afspraak maken ? Dan ga ik ook mijn ultra-flex high density ubergripsole klimschoenen van La Sportiva uit de kast halen!quote:Nou je er toch over begint, wanneer gaan we weer eens een stuk Nordic walken op onze ultra-flex high density ubergripsole softshell nordic hiking shoes?
In de stad?quote:Op zondag 27 juli 2008 12:14 schreef SeLang het volgende:
[..]
In Schotland zak je elke dag een paar keer tot je enkels in de blubber en dan is het wel fijn
tussenzool wordt (soms) ook gerepareerd. Ze nemen de hele zool mee als het nodig is. Voordeel is dat de pasvorm gelijk blijft, dus inlopen hoeft niet meer, nadeel is de (relatief dure) prijs.quote:Op donderdag 24 juli 2008 12:43 schreef Hubs het volgende:
idd nieuwe kopen want die tussenzool zorgt voor de demping tijdens het lopen. Dat kunnen ze bijna niet meer repareren.
Idd wel nieuwsgierig hoe je dit gedaan hebt want loopzolen kapot (glad) is normaal na veel gebruik maar dit heb ik nog nooit gezien.
Zelfs op blote voeten heb je nog minder kans op blaren dan Puma'squote:Op maandag 28 juli 2008 13:27 schreef Syrena het volgende:
Ik heb sinds een jaar Hanwags, waren zo'n 140 euro. Beste aankoop EVER. Bij het passen inderdaad maar niet gelet op uiterlijk en kleur (voor een meisje erg moeilijk). Ik heb lage genomen en degene die het lekkerste zaten waren toevallig antraciet
en geen oranje ofzo. Alleen loop ik soms nogal raar en dan gooi ik dus allemaal gruis m'n eigen schoenen binnen
![]()
Maar nog geen enkele keer een blaar gehadBarcelona op Pumaatjes: zes blaren per voet na 1 dag
hele reis bedorven.
Daar staan er heel wat tussen, dus specifiek iets aanraden kan niet, hangt af van je voet, pasvorm, of ie lekker zit etc. Dit lijken me allemaal lichte hikers A/B categorie. Als je je erg zorgen maakt om je enkels, zou een volwaardige B-schoen misschien een goede keus zijn.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 10:30 schreef WooZ het volgende:
ook even een tvp. Ik heb gewone wandelschoen waar ik al aardig wat mee gehiked heb, eigenlijk geen echte problemen gehad. Maar toch zit ik te overwegen om beter te kopen, omdat m'n huidige schoenen m'n enkels niet echt ondersteunen en er gaat een moment komen dat ik m'n enkel omklap dat weet ik niet al
Iemand die eentje van deze aan kan raden?
Of eente van deze?
mja dus omdat je een keer te kleine Lowa's hebt gekocht met Goretex is Lowa gelijk een slecht merk??quote:Op woensdag 30 juli 2008 05:41 schreef vats het volgende:
laatste paar lowa's vond ik helemaal bagger. dingen stonken uur in de wind (heb ik normaal geen last van met schoenen), en liepen kut.
paar lowa's hiervoor heb ik jaren mee gedaan waren super, maar nu voor mij geen lowa's meer.
Jij praat over de schoenen of het zware C catagorie zijn.. Het zijn gewoon lage met een wat hoger randjequote:Op dinsdag 5 augustus 2008 13:26 schreef SeLang het volgende:
Ik loop regelmatig volle dagen door de stad (30km+) en dat gaat echt beter op trainers dan op stevige schoenen die voor offroad bedoeld zijn hoor. Ik heb dat onlangs nog vergeleken omdat ik dit expres een aantal keer op hikingboots heb gedaan om ze goed in te lopen voor de vakantie.
Maar hee, als je mooie dure hikingboots van je werkgever vergoed krijgt zou ik ze ook kopen hoor. Je kunt altijd nog zelf een paar goedkope trainers halen voor het echte werk en de hikingboots bewaren voor de vakantie enzo
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |