Was de wereld nog maar zo mooi he.....quote:Op woensdag 23 juli 2008 09:36 schreef Devlinsect het volgende:
Ik zou lekker bij pa en ma blijven wonen en World of Warcraft spelen en me afrukken op Anime pron.
Maar ja, ik woon niet meer bij pa en ma
Kap es met dat kutplaatje man.quote:Op woensdag 23 juli 2008 09:38 schreef Jarno het volgende:
Ik zou gewoon keihard gaan failen. Net als die ene DJ. Hoe heet -ie ook alweer. Enniewee, hier een foto van hem:
[ afbeelding ]
Net als half netafgestudeerd Nederland.quote:Op woensdag 23 juli 2008 09:44 schreef RSie het volgende:
Inderdaad, een jaartje toeren door Azie en nadenken over wat je nou echt wil!
en dat is een probleem omdat?quote:Op woensdag 23 juli 2008 09:45 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Net als half netafgestudeerd Nederland..
Precies ! Dit is het ideale moment. Geen verplichtingen / verantwoording.quote:Op woensdag 23 juli 2008 09:53 schreef RSie het volgende:
[..]
en dat is een probleem omdat?
Ik heb jarenlang zitten balen dat ik het zelf niet heb gedaan, maar over 2 jaar stop ik met werken en ga ik minimaal een half jaar rondreizen. nadeel is nu dat ik met een huis zit dat betaald moet worden! die moet ik dus tijdelijk gaan verhuren etc. om het allemaal nog wat betaalbaar te houden!
als ik het net na mijn studie had gedaan dan had ik al die problemen van vaste lasten niet gehad!
gebruik poppers in SALOUquote:Op woensdag 23 juli 2008 09:53 schreef de_boswachter het volgende:
Wordt propper in SALOU
Met zijn opleiding kan hij alleen een functie krijgen waar er niet wordt gewerkt, alleen geluld om elkaar bezig te houden.quote:
Ooit gehoord van Nederland, dienstland?quote:Op woensdag 23 juli 2008 10:46 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Met zijn opleiding kan hij alleen een functie krijgen waar er niet wordt gewerkt, alleen geluld om elkaar bezig te houden.
Ik heb nooit gezegd dat mijn ouders mijn studie betalen. Maar zij ondersteunen het financieel wel, niet compleet maar dat verwacht ik ook niet van ze.quote:Op woensdag 23 juli 2008 10:24 schreef Tinkepink het volgende:
Wat de rest zegt. Ga verder leren, doe buitenlandervaring op of wat dan ook, maar werken kan je je hele leven nog doen. En wees gezegend met je ouders! Geweldig dat zij hiervoor willen betalen. Ik heb mijn hele studie + levensonderhoud zelf mogen betalen. Dan kies je toch niet zo snel voor een vervolgstudie...
Gast, ik werk al weer een flink aantal jaren in verschillende sectoren in de IT. Als ik om mij heen kijk zitten er de helft van de 'diensters' elkaar bezig te houden. Overlegje hier, overlegje daar. Allemaal om de enorme toestroom van de economie opleidingen bezig te houden. Als je de helft er uit flikkert, verzet je net zoveel werk, alleen stukken efficienter en goedkoper. Maar ja, wat moet je dan met al die studenten die op de arbeidsmarkt komen met een waardeloos stukje papier. Daarbij kun je je rekeningen dan ook nog eens leuk hoog houden.quote:Op woensdag 23 juli 2008 10:50 schreef vliegtuigjevouwen.nl het volgende:
[..]
Ooit gehoord van Nederland, dienstland?
Dit land is gebouwd om service en diensten te verlenen. Niet om te produceren zoals Azië en Amerika.
Nouja, werken kun (en moet) je je hele leven nog. Reizen en studeren is niet meer zo makkelijk met eigen huis, partner, kind en andere verplichtingen. Zelfs als je denkt dat jij nóóit een eigen huis, een partner of een kind zult krijgen, sluipen bepaalde verplichtingen er toch in. En het is niet makkelijk om daaruit los te breken.quote:Op woensdag 23 juli 2008 10:53 schreef vliegtuigjevouwen.nl het volgende:
[..]
Ik heb nooit gezegd dat mijn ouders mijn studie betalen. Maar zij ondersteunen het financieel wel, niet compleet maar dat verwacht ik ook niet van ze.
En het geld voor de vervolgstudie is geen probleem, dat moet wel lukken. Maar het gevoel van of doorleren of werken en allebei heeft zijn voordelen en nadelen dat maakt de keuze zo irritant.
Misschien is reizen idd wel een goede vervanging om de keuze even rustig te overdenken en wat meer van de wereld te zien/ervaring op te doen in het buitenland.
dat is misschien een beetje kortzichtig gedacht.quote:Op woensdag 23 juli 2008 11:53 schreef Florian_ het volgende:
Ik heb hetzelfde als jij (mavo, havo, HBO), verschil is dat ik in september aan mijn laatste stage begin, en dus nog niet de opleiding afgerond heb. (Marketing & Communication) Ik wil echter wel hierna doorstuderen, hiervoor zijn verscheidene redenen. Hoe hoger je opleiding --> des te hoger je latere salaris (altijd leuk meegenomen). Tevens vind ik 21 jaar te jong om al fulltime aan het werk te gaan, ik ga liever nog even doorstuderen. Ook heb ik omdat ik HBO doe niet echt een "studentenleven", wat ik nog wel graag wil meemaken, daarom wil ik ook gaan studeren. Ik woon nu namelijk nog thuis etc, wat het geheel nou niet echt spannend maakt.
Ook is studeren natuurlijk leuker dan fulltime werk. Ik zit te denken aan een studie rechten, met wellicht nog iets anders erbij.
Daar gaan we maar even niet vanuitquote:Op woensdag 23 juli 2008 12:05 schreef RSie het volgende:
[..]
dat is misschien een beetje kortzichtig gedacht.
het startsalaris ligt vaak wel hoger, maar een MBO'er die 4 jaar eerder begonnen is met werken (en geld verdienen) binnen diezelfde firma kan zich tegen de tijd dat jij na je studie begint met werken al behoorlijk hebben opgewerkt en een veel hoger salaris ontvangen dan jij.
Ook zijn er meer dan genoeg HBO en hoger opgeleide mensen die wel heel erg goed zijn in hun vak, maar bijvoorbeeld niet genoeg ervaring binnen de bedrijfswereld om direct al leidinggevende functies te vervullen. waardoor die functies naar meer ervaren MBO'ers gaan.
Dit is natuurlijk niet altijd zo,.. maar verwachten dat je met een hoge opleiding gegarandeerd meer verdient dan een lager opgeleid iemand is een beetje te zwart/wit.
Ikzelf heb door werkervaring en eigen inzicht inmiddels een baan waar doorgaans mensen met een hogere commerciele opleiding voor gevraagd worden. maar dankzij mijn werkverleden bleek ik meer geschikt te zijn dan kandidaten die vers uit de schoolbanken kwamen.
dus om het even kort af te ronden. HBO (en hoger) is zeker een goede start binnen de economie, maar als je als persoon uiteindelijk niet capabel genoeg bent blijf je de rest van je leven behoorlijk steken in je functie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |