abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 juli 2008 @ 23:26:03 #1
39240 jagermaster
stof en water, dat ben ik
pi_60283685
In de buitenmuur zit een aantal ventilatiegaten. Deze ventilatiegaten worden gevomd door verticale bakstenen met ruimte er tussen. Op de volgende manier:

Bij sommige huizen zie je dat deze gaten volgestopt zijn met oud papier zodat ze dicht zitten. Zelf lijkt mij het niet zo slim om dit dicht te stoppen. Of maakt dit niet uit? Zijn er misschien roosters te krijgen voor deze openingen zodat er geen ongedierte naar binnen kan komen?
Where's my fear???
pi_60283917
Dicht stoppen is geen goed idee ik heb dat ook meegemaakt dat iemand dat deed later hebben we bij hun een behoorlijk deel van de houtenvloer moeten vervangen omdat die verrot was doordat de kruipruimte niet meer kon ventileren. Hun reden was het tochte en dat in de winter de vloer zo koud werd. Sja dat moet je dan bekopen met een nieuwe vloer na een aantal jaren.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 23:46:42 #3
39240 jagermaster
pi_60284260
maar zijn er ook roosters te koop om deze gaten op een efficiënte manier te beveiligen tegen ongewenste bezoekers?
Where's my fear???
pi_60284419
Ja zoek maar op "moprooster" althans zo noemden ze het op het bouwcentre dat ik die vraag daar stelde
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_60284468
mooie paint!
  woensdag 23 juli 2008 @ 00:01:29 #6
39240 jagermaster
pi_60284575
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 23:53 schreef Cybersijp het volgende:
Ja zoek maar op "moprooster" althans zo noemden ze het op het bouwcentre dat ik die vraag daar stelde
tnx. kan nu al veel meer mogelijkheden vinden. Heb al iets gevonden alleen een doos van 540 stuks afnemen is een beetje veel ;-) maar ben op de goede weg
Where's my fear???
  woensdag 23 juli 2008 @ 00:01:48 #7
39240 jagermaster
pi_60284582
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 23:56 schreef erikkll het volgende:
mooie paint!
tnx.
Where's my fear???
pi_60284632
Heb dezelfde ouderwetse ventilatieopeningen, en inderdaad wandelen de muizen er zo door naar binnen. De spouwmuren heb ik inmiddels aan de bovenkant afgedicht dus ik heb ze niet meer in huis en zoalng ze in de spouw zitten heb ik er weinig last van.
Ik heb al vaak zitten puzzelen hoe ik de openingen muisdicht maar niet luchtdicht kan maken.
Probleem is daarbij ook nog dat niet alle vertikale stenen even rechtop staan en ook zijn de verticale openingen niet overal even breed. Dit maakt het toepassen van de standaard ventilatie midelen (bedoeld om in een stootvoeg te metselen) wat lastig.
Het aan de buitenkant er tegenaanschroeven van gaas of geperforeerde plaat (een soort hor) is het makkelijkst maar ik vind het ook nogal lelijk, dus nog maar niet gedaan.
Waar ik nog wel heil inzie, maar lastiger om te maken, is het maken van een soort buisjes van opgerold fijmazig gaas. Als je de diameter iets groter neemt dan de openingen tussen de stenen kan je die er m.i. wel tussen drukken of tikken met een een hamer. Eventueel boven en onder vastzetten met wat pur of kit.
Gezanik om een "bron" beschouw ik als een gebrek aan eigen algemene ontwikkeling.
pi_60284673
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 23:26 schreef jagermaster het volgende:
In de buitenmuur zit een aantal ventilatiegaten. Deze ventilatiegaten worden gevomd door verticale bakstenen met ruimte er tussen. Op de volgende manier:
[ afbeelding ]
Bij sommige huizen zie je dat deze gaten volgestopt zijn met oud papier zodat ze dicht zitten. Zelf lijkt mij het niet zo slim om dit dicht te stoppen. Of maakt dit niet uit? Zijn er misschien roosters te krijgen voor deze openingen zodat er geen ongedierte naar binnen kan komen?
Als je champions en andere schimmels wilt kweken in je kruipruimte, dan zou ik de gaten dichtstoppen.
  woensdag 23 juli 2008 @ 00:15:34 #10
39240 jagermaster
pi_60284830
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 00:04 schreef quo_ het volgende:
Heb dezelfde ouderwetse ventilatieopeningen, en inderdaad wandelen de muizen er zo door naar binnen. De spouwmuren heb ik inmiddels aan de bovenkant afgedicht dus ik heb ze niet meer in huis en zoalng ze in de spouw zitten heb ik er weinig last van.
Ik heb al vaak zitten puzzelen hoe ik de openingen muisdicht maar niet luchtdicht kan maken.
Probleem is daarbij ook nog dat niet alle vertikale stenen even rechtop staan en ook zijn de verticale openingen niet overal even breed. Dit maakt het toepassen van de standaard ventilatie midelen (bedoeld om in een stootvoeg te metselen) wat lastig.
Het aan de buitenkant er tegenaanschroeven van gaas of geperforeerde plaat (een soort hor) is het makkelijkst maar ik vind het ook nogal lelijk, dus nog maar niet gedaan.
Waar ik nog wel heil inzie, maar lastiger om te maken, is het maken van een soort buisjes van opgerold fijmazig gaas. Als je de diameter iets groter neemt dan de openingen tussen de stenen kan je die er m.i. wel tussen drukken of tikken met een een hamer. Eventueel boven en onder vastzetten met wat pur of kit.
dat is best een hoop werk om de buisjes te maken. Dacht meer als er een leuk rooster is maak ik de stenen wel passend is denk ik sneller gedaan..
Where's my fear???
  woensdag 23 juli 2008 @ 00:16:22 #11
39240 jagermaster
pi_60284849
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 00:06 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Als je champions en andere schimmels wilt kweken in je kruipruimte, dan zou ik de gaten dichtstoppen.
ongedierte in huis hebben is ook niet iets wat je wilt, bijvoorbeeld een wespennest in je muur.
Where's my fear???
pi_60284892
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 00:15 schreef jagermaster het volgende:

[..]

dat is best een hoop werk om de buisjes te maken. ...............................
Daarom ligt dit idee ook nog steeds "op de tekentafel"
Gezanik om een "bron" beschouw ik als een gebrek aan eigen algemene ontwikkeling.
pi_60284963
Kijk ook eens op http://www.tilmar.nl/site/?page=producten&groep=1 bij "achterafvoegroosters"
  woensdag 23 juli 2008 @ 00:35:54 #14
39240 jagermaster
pi_60285147
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 00:23 schreef quo_ het volgende:
Kijk ook eens op http://www.tilmar.nl/site/?page=producten&groep=1 bij "achterafvoegroosters"
dat is een perfecte oplossing. Gewoon een aantal op elkaar plaatsen en het zit mooi afgedicht. Weet je toevallig ook waar het ergens te koop is? want een hele doos is een beetje overdreven. Als ik een beetje gok heb ik er 48 van 5cm nodig. Dan blijft 2/3 van de doos over.
Where's my fear???
pi_60285206
De site is van een bedrijf uit drenthe, ik kom er bijna langs als ik naar mijn werk ga. Na de vakantie rij ik er wel eens langs. Ik geloof ook niet dat ik een hele doos nodig heb.
Bij een vertikaal geplaatse (hele) steen kom je misschien net uit met 2 stuks van 9 cm per voeg.

Ow.. geen levering aan particulieren zie ik nu.

Bovendien:
Ik heb 8 van die gemetselde roosters met elk 5 gleuven. Dus zou ik 80 stuks van 9 cm nodig hebben. Per stuk 1,85 ex btw (aannemersprijs), dat wordt dan totaal wel 200 euro. Misschien toch maar een middagje gaasrolletjes draaien

[ Bericht 21% gewijzigd door quo_ op 23-07-2008 00:53:44 ]
  woensdag 23 juli 2008 @ 00:51:44 #16
39240 jagermaster
pi_60285324
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 00:41 schreef quo_ het volgende:
De site is van een bedrijf uit drenthe, ik kom er bijna langs als ik naar mijn werk ga. Na de vakantie rij ik er wel eens langs. Ik geloof ook niet dat ik een hele doos nodig heb.
Bij een vertikaal geplaatse (hele) steen kom je misschien net uit met 2 stuks van 9 cm per voeg.
Met 9cm hou ik denk ik iets van een cm over, is wel op te vullen met wat pur of cement. Moeten even kijken wat het voordeligste is om te doen. Willen denk ik ook niet met een hele berg sooi blijven zitten. Met een doos van 5cm roosters verbruiken we er meer en blijven we minder met rest materiaal zitten.
quote:
Ow.. geen levering aan particulieren zie ik nu.
dat is geen probleem, gooi je het gewoon op mijn onderneming
Where's my fear???
  woensdag 23 juli 2008 @ 00:59:59 #17
39240 jagermaster
pi_60285425
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 00:41 schreef quo_ het volgende:

Bovendien:
Ik heb 8 van die gemetselde roosters met elk 5 gleuven. Dus zou ik 80 stuks van 9 cm nodig hebben. Per stuk 1,85 ex btw (aannemersprijs), dat wordt dan totaal wel 200 euro. Misschien toch maar een middagje gaasrolletjes draaien
ik heb er 64 x 9cm nodig, net ff geteld Let er wel op dat de prijzen ex btw zijn.
Where's my fear???
pi_60285430
Bij nader inzien lijkt het mij voldoende om in elke gleuf 9 cm ventilatie opening te houden, de rest voeg ik dan gewoon dicht.
  woensdag 23 juli 2008 @ 01:01:11 #19
39240 jagermaster
pi_60285443
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 01:00 schreef quo_ het volgende:
Bij nader inzien lijkt het mij voldoende om in elke gleuf 9 cm ventilatie opening te houden, de rest voeg ik dan gewoon dicht.
scheelt in de kosten, maar wat moeten we met de rest van de doos doen die dan over is?
Where's my fear???
pi_60285451
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 00:59 schreef jagermaster het volgende:

[..]

ik heb er 64 x 9cm nodig, net ff geteld Let er wel op dat de prijzen ex btw zijn.
hahaha.... ik ben dus niet de enige die in het donker met de zaklantaarn om het huis scharrelt
  woensdag 23 juli 2008 @ 01:04:36 #21
39240 jagermaster
pi_60285482
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 01:01 schreef quo_ het volgende:

[..]

hahaha.... ik ben dus niet de enige die in het donker met de zaklantaarn om het huis scharrelt
en dat om 1 uur 's nachts, wat zullen de buren wel niet denken..
Where's my fear???
pi_60285768

Bron: http://www.wespenbestrijding.com/index.php?paginaid=14

Wespenwering.

Het is nooit 100% mogelijk wespen buiten uw woning te houden. Gelukkig is er wel een goede manier om de kans met meer dan 98% te verkleinen.
Wespen, bijen en hommels kruipen graag in de spouwmuur van uw huis. In de spouwmuur is genoeg ruimte en zijn ze goed beschermd tegen de natuurlijke vijanden. Daarnaast zijn de spouwmuren die op de zonkant van uw huis liggen altijd lekker warm wat de activiteit van de betreffende insecten bevorderd.

De wespen, bijen en hommels komen de spouwmuur binnen via de zgn. open stootvoegen. Dit zijn voegen die moeten zorgen voor een goede ventilatie van de spouwmuur zodat u in de woning geen vochtproblemen krijgt. Het is daarom ook niet mogelijk deze openingen dicht te kitten of dicht te metselen. Gelukkig zijn er speciaal voor deze toepassing de bijenbekjes ontwikkeld.

Wat zijn Bijenbekjes?

De nieuwste vinding in stootvoegroosters is het Bijenbekje. Zoals de vele succesvolle vernieuwingen blinkt het uit door eenvoud. In één roestvrijstalen onderdeel zijn verschillende functies gecombineerd waardoor het Bijenbekje beter, makkelijker en mooier is dan kunststof stootvoegroosters.

Eenvoudige plaatsing, perfecte aansluiting

Het Bijenbekje kan tijdens het metselen worden geplaatst. Maar achteraf is eenvoudiger. Het mooiste resultaat wordt verkregen als de bijenbekjes voor het voegen worden geplaatst. De voeger heeft dan geen last van de open stootvoeg en kan het rooster naadloos opsluiten. De Bijenbekjes zijn daartoe voorzien van voegvlakjes. Maar even eenvoudig kan het rooster na het voegen geplaatst worden. De voegvlakjes zorgen dan voor de aansluiting en voorkomen het ontstaan van een ongewenste opening. Het Bijenbekje is dus ook plaatsbaar in bestaande woningen en gebouwen!

Zonder gereedschap

Voor het plaatsen is geen apart gereedschap nodig: met de hand kan het rooster in de voeg worden gedrukt. Eenmaal in de voeg past het rooster zich vanzelf aan een voegbreedte tussen de 7-12 mm. Scheve voegen met handvormstenen? Ook geen enkel probleem! Vier borglippen zorgen ervoor dat het rooster niet door kinderen en / of ongedierte verwijderd kan worden en vier stootlippen zorgen voor de juiste plaatsingsdiepte.

Besparing op bouwkosten

Door de mogelijkheid van plaatsing achteraf kan de metselaar efficiënt werken en hoeft zich geen zorgen te maken over de beschikbaarheid van roosters op de bouwplaats. Zo vermijdt u extra kosten omdat de metselaar niet verder kan of er later met extra inspanning alsnog roosters moeten worden geplaatst. Daarbij zijn Bijenbekjes eenvoudiger te plaatsen dan de kunststof alternatieven. En omdat Bijenbekjes nauwelijks duurder zijn vallen de netto kosten in de praktijk lager uit.
U kunt deze bijenbekjes bestellen via Faunacontrol. Eenmaal geplaatst heeft u hier geen omkijken meer na en u verdient ze vanzelf terug doordat u minder tot geen wespennesten meer heeft die bestreden moeten worden!

Voorkomen is immers beter dan bestrijden!

De bijenbekjes kosten ¤1,85 per stuk incl. BTW en worden in hoeveelheden van 10 stuks geleverd.

U kunt deze bestellen door een E-mail bericht te sturen met daarin uw adres gegevens en het aantal te bestellen bijenbekjes. Hierop zullen wij met u contact opnemen over het verdere verloop van de bestelling.
  woensdag 23 juli 2008 @ 09:25:29 #23
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_60288363
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 01:33 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

Een heel verhaal

Dit lijkt mij wel de beste en mooiste oplossing
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 23 juli 2008 @ 09:46:30 #24
39240 jagermaster
pi_60288753
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 09:25 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Dit lijkt mij wel de beste en mooiste oplossing
maar wel een duur grapje, 236.80 voor een paar roostertjes betalen is niet niets, en daarbij moet het gewoon ook goedkoper kunnen.
Where's my fear???
  woensdag 23 juli 2008 @ 12:25:31 #25
39240 jagermaster
pi_60292480
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 01:33 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
De bijenbekjes kosten ¤1,85 per stuk incl. BTW en worden in hoeveelheden van 10 stuks geleverd.

Trouwens wel erg duur de prijs die jij opgeeft. Kan ze meenemen voor ¤ 1.20 per stuk voor die dingen incl btw
Where's my fear???
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')