Pics?quote:
Zal er nog even over nadenken, misschien zet ik die wel op de sub!..quote:Op donderdag 24 juli 2008 19:35 schreef santax het volgende:
Mag ik misschien je wachtwoord hebben voordat je gaat duiken
Anders is het zo zonde van die leuke username
Das boot?quote:Op donderdag 24 juli 2008 19:42 schreef Tism het volgende:
[..]
Zal er nog even over nadenken, misschien zet ik die wel op de sub!..![]()
Weet er iemand misschien een leuke naam voor dit projectje??..
Je mag ons duwenquote:Op donderdag 24 juli 2008 02:50 schreef its_me_ het volgende:
[..]
Gewicht, zal de duikboot in ieder geval onder wat komen.
Duh!?..quote:Op donderdag 24 juli 2008 19:52 schreef Mss het volgende:
Zijn we oud papier aan het sparen dan?
Als je niet harder vaart/duikt dan 20 km/u hoef je geen vaarbewijs te hebben, harder zullen we ook niet gaan, denk ik..quote:Op donderdag 24 juli 2008 19:57 schreef santax het volgende:
Even serieus trouwens he, stel nou dat je die duikboot maakt en het kreng kan ook nog echt duiken. Ik vraag me af of je:
-geen vaarbewijs nodig hebt?
Waarschijnlijk niet..quote:-je verzekering uitbetaald als je verzuipt
We hebben een roer, Mss kan goed sturen, naar aanleiding van mijn aanwijzingen, hoop ik..quote:-hoe je de schepen op het water gaat ontwijken
Op zicht, doormiddel van een zelfgemaakte periscoop..quote:-ga je navigeren met radar, sonar of op de tast?
Geen idee, zien we tzt wel..quote:-je uberhaubt wel met een 'duikboot' mag varen op de maas/julianakanaal (zal wel kanaal worden gok ik, aangezien de maas lang niet altijd diep genoeg is om uberhaubt maar met een kano over te varen hier)
Met een rood zwaailicht op een vlotje, dat we achter ons aantrekken..quote:-hoe laat je anderen schepen weten dat je eraan komt? Want je wil echt niet met je papieren boot in zo een schroef terecht komen van een schip.
Hangt van 't eindresultaat af, natuurlijk! Als ik 't niet vertrouw, doe ik dat wel eerst, ja!..quote:Op donderdag 24 juli 2008 20:14 schreef gers het volgende:
kun je het niet gewoon proberen op een plas kan er niks tegen je aan varen en heb je ook geen last van de stroming
Maak jij je daar nou maar niet druk over, hoe is 't met 't schaalmodel, is ie al af!??..quote:Op donderdag 24 juli 2008 20:28 schreef Mss het volgende:
Dat zwaailicht kunnen we beter voor ons uit hebben varen want anders denken schepen dat wij op die hoogte zitten terwijl we misschien al veel eerder met dat schip in aanraking zullen komen...
..quote:Op donderdag 24 juli 2008 23:04 schreef Mss het volgende:
Stuurboord is rechts en bakboord is links toch?
Ja, we zoeken nog een serieuse camera man/vrouw idd!..quote:Op donderdag 24 juli 2008 23:07 schreef santax het volgende:
Heej ik vroeg me trouwens af, mag ik misschien mee om de toch op de gevoelige film vast te leggen
Kom ik ook tijdens het bouwen een paar keer wat plaatjes schieten
Dit plan is zo idioot dat ik eigenlijk gewoon wil mee doen
Veel kranten en oud papier, da's wat we momenteel nodig hebben..quote:Op donderdag 24 juli 2008 23:09 schreef santax het volgende:
Te gek! Stoer en deal![]()
Ik zal ook wel kranten voor je bewaren dan
quote:Op donderdag 24 juli 2008 23:04 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Een duikboot, dat ding gaat echt niet onder water hoor als je dat soms denkt
En als je het al voor elkaar krijgt hem onderwater te krijgen dan gaat het je niet lukken hem vooruit te krijgen met dat waterfietsding van je
Echt wel!..quote:Op donderdag 24 juli 2008 23:04 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Een duikboot, dat ding gaat echt niet onder water hoor als je dat soms denkt
En als je het al voor elkaar krijgt hem onderwater te krijgen dan gaat het je niet lukken hem vooruit te krijgen met dat waterfietsding van je
Ja, ik bedoelde meer hoe wil je dat voor elkaar krijgen.quote:
Daar ben ik voor danquote:Op donderdag 24 juli 2008 23:23 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
En hoe kom je erin? Dan moet je een of ander luik maken, maar hoe zorg je dat die ook weer goed dicht kan, dat er geen water naar binnen stroomt?
Ik heb hier een idee voor, maar dit zijn we nog aan het bespreken...quote:Op donderdag 24 juli 2008 23:22 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
[..]
Ja, ik bedoelde meer hoe wil je dat voor elkaar krijgen.
Als je een duikboot maakt die 4 meter lang is en waar 2 mensen in moeten kunnen dan zal hij toch aardig groot worden, betekent veel lucht, betekent drijven.
Als je hem zwaar genoeg krijgt zakt hij naar de bodem en heeft dat waterfiets ding dus geen nut lijkt mij.
En hoe wil je zorgen dat je dat helemaal waterdicht afsluit? De ruimte tussen die waterfiets en de binnenkant. En hoe wil je trappen?
Lijkt me een onuitvoerbaar idee.
dat zal niet nodig zijn, want dit project gaat nooit slagenquote:Op donderdag 24 juli 2008 23:42 schreef santax het volgende:
Zoho, even contact gehad met oude werkgever. We zijn (waarschijnlijk) voorzien van telecommunicatie systemen.
Als in draadloze communicatie sets die ook door politie en beveiligers gebruikt worden
GRAS: Groen Rechts Aan Stuurboord. Stuurboord is dus links en rood, bakboord is dus rechts en groen. Van mijn ex-zeemanvader geleerd.quote:
Voor ik dit las wist ik wat bakboord en stuurboord wasquote:Op donderdag 24 juli 2008 23:52 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
GRAS: Groen Rechts Aan Stuurboord. Stuurboord is dus links en rood, bakboord is dus rechts en groen. Van mijn ex-zeemanvader geleerd..
Tja! Da's een questie van de juiste balans vinden zodat de boot op een bepaalde hoogte zijn rust vind, we maken al gebruik van balasttanks en als dat nog niet genoeg is, of werkt, moeten we nog wel wat extra balast toevoegen doormiddel van stenen of iets dergelijks, is allemaal meegenomen in de voorbereiding..quote:Op donderdag 24 juli 2008 23:22 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
[..]
Ja, ik bedoelde meer hoe wil je dat voor elkaar krijgen.
Als je een duikboot maakt die 4 meter lang is en waar 2 mensen in moeten kunnen dan zal hij toch aardig groot worden, betekent veel lucht, betekent drijven.
Als je hem zwaar genoeg krijgt zakt hij naar de bodem en heeft dat waterfiets ding dus geen nut lijkt mij.
De ruimte tussen de waterfiets en de binnenkant, het gedeelte waar de pedels van de waterfiets doorheen steken sluiten we waterdicht af met aangepaste/gemodificeerde lieslaarsen, zodat 't water niet aan de onderkant naar binnen kan stromen. De lucht in de boot zorgt natuurlijk ook voor een naar buiten werkende kracht (overdruk).quote:En hoe wil je zorgen dat je dat helemaal waterdicht afsluit? De ruimte tussen die waterfiets en de binnenkant. En hoe wil je trappen?
mij niet..quote:Lijkt me een onuitvoerbaar idee.
Dat is wel erg stoer!..quote:Op donderdag 24 juli 2008 23:42 schreef santax het volgende:
Zoho, even contact gehad met oude werkgever. We zijn (waarschijnlijk) voorzien van telecommunicatie systemen.
Als in draadloze communicatie sets die ook door politie en beveiligers gebruikt worden
Das wel handiger als walkie-talkies ja!quote:Op donderdag 24 juli 2008 23:42 schreef santax het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |