Analoog was het natuurlijk vrijwel onmogelijk het met meerdere negatieven te doen.quote:
Ik ben net begonnen met fotograferen en heb dus nog geen statief, dus 3 identieke foto's maken wordt dan wat lastig.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 10:49 schreef polariteit het volgende:
kan op zich wel, alleen dan is het effect wel aanzienlijk anders dan met 3 of meer foto's
Daarom bedoel ik als je het met één foto doet het op doordrukken lijkt. Met meerdere foto's is een ander verhaal omdat je dan de DR zo groot kan maken als je zelf wilt.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 14:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Analoog was het natuurlijk vrijwel onmogelijk het met meerdere negatieven te doen.
Leuk om mee te spelen en proberen, maar probeer ook eens fotos te maken die je 1 of 2 stops over cq onderbelicht tov wat de belichtingsmeter je verteld en bekijk het effect.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 14:52 schreef Martijn85 het volgende:
[..]
Ik ben net begonnen met fotograferen en heb dus nog geen statief, dus 3 identieke foto's maken wordt dan wat lastig.
Misschien als ik op m'n camera in kan stellen dat ie snel achter elkaar 3 foto's met verschillende belichtingen maakt dat het nog wel zal lukken. Misschien dat ik vanavond er even op uit trek om wat te proberen.
Welke camera heb je ?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 14:52 schreef Martijn85 het volgende:
[..]
Ik ben net begonnen met fotograferen en heb dus nog geen statief, dus 3 identieke foto's maken wordt dan wat lastig.
Misschien als ik op m'n camera in kan stellen dat ie snel achter elkaar 3 foto's met verschillende belichtingen maakt dat het nog wel zal lukken. Misschien dat ik vanavond er even op uit trek om wat te proberen.
Een EOS 500D.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 18:29 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Welke camera heb je ?
Wanneer er een bracket functie (AEB) opzit, kan je ook een muurtje oid gebruiken om je camera op te zetten ipv een statief
Nog een tip, voor wanneer het lichter is en wanneer je een juist muurtje heb gevondenquote:Op vrijdag 8 januari 2010 21:32 schreef Martijn85 het volgende:
[..]
Een EOS 500D.
Ik heb het inmiddels wel gevonden. Maar ik denk dat het nu te donker is om nog goede resultaten te krijgen.
Dank je voor je leuke reactiequote:Op vrijdag 22 januari 2010 22:27 schreef polariteit het volgende:
ik zie een kruisje, maar je linkje doet het wel. heerlijke plaat, de verlichting is geweldig! Ook de compositie is prachtig. topplaatje dus wat mij betreft.
Ameland.quote:Op maandag 1 maart 2010 10:53 schreef gerrit098 het volgende:
Hier is mijn eerste hdr graag hoor ik wat feedback
Gemaakt uit 3 foto`s
[ afbeelding ]
Op deze manier zijn de kleuren dan weer wel erg okee.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:21 schreef CompuMess het volgende:
[ link | afbeelding ]
In Deventer staat het kantoorgebouw l’Arc en Ciel.
De 'binnengevel' is een eyecatcher door de gekozen gevelafwerking in glas. Dit glas kleurt bij lichtinval onder diverse hoeken anders op. Hierdoor kan op hetzelfde moment een deel van de gevel groen oplichten terwijl een ander deel oranje kan oplichten; kortom een ware regenboog!
Handheld HDR van vijf opnamen, met perspectiefcorrectie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |