volgens mij klopt je afstelling niet als je snaren ratelen,. maar goed; loopt ie voor aan de hals of achter aan?quote:Op zaterdag 26 juli 2008 21:38 schreef Veni. het volgende:
Hallo, ik ben nieuw. Ik speel nu alweer een jaar gitaar ('t is vast niks vergeleken met de meeste leden hier, maar ik hou 't meestal nooit langer dan een maand uit bij 'lessen' :p).
Ik wilde al 'n tijd een account maken, maar 't bleef meestal bij ronddwalen door de vele fok forums. Ik zit nu met een probleem, en ik wilde om jullie hulp vragen.
M'n eerste elektrische gitaar (die ik nogsteeds gebruik) is 'n Ibanez GRG van 200 euro (http://www.feedback.nl/?b=GRG170DXBK&a= deze), erg degelijk gitaartje voor z'n prijs, speelt erg fijn, klinkt ook niet slecht etc. Maar ik heb als sinds het begin last van een ratelende E snaar. Als ik de open E hard aansla ratelt hij en als ik de meesten fretten normaal aansla ook. Ik heb 'n vriend die wel wat verstand van gitaren heeft, hij heeft 'r even naar gekeken maar hij zei dat m'n brug goed is, de afstellingen kloppen enz. hij weet ook niet waar 't geluid vandaan komt. Ik heb het laatst de snaren vervangen (naar zo'n Ernie Ball regular setje) en 't is alleenmaar erger geworden, het begint me nu wel een beetje te irriteren. Weet iemand wat dit is/hoe ik het op kan lossen?
als dat ding nog maar een jaar oud is, kan je kam niet versleten zijn, zal wel te laag liggen...quote:Op zaterdag 26 juli 2008 23:41 schreef The_Dean het volgende:
Actie te laag, of topnut versleten. Dat zijn mijn eerste ingaves.
Ik snap het, zal hem inderdaad wel even meenemen en ook aan die gasten vragen wat ze eraan kunnen doen. Dankjewel aan iedereen die me tot nu toe beantwoord heeft, ik blijf hier wel rondlurken.quote:Op zondag 27 juli 2008 03:24 schreef Witchfynder het volgende:
Lijkt me toch dat je brugzadels iets omhoog moeten omdat idd je actie te laag is. Kan me niet voorstellen dat je topkam zo crappy de fabriek uit is gekomen bij een Ibanez.
Als je nu geen idee hebt waar ik het over heb, kun je zeker beter je gitaar meenemen naar Vox Humana..
Maar een topkam vervangen is wel heel extreem.
Ook bezopen gechecked hieroquote:Op zondag 27 juli 2008 04:06 schreef Metalfreak het volgende:
Probleempje heb ik sinds kort ook en ik ga 'm binnenkort ff laten afstellen voor 35 euro en dan zou het weer gefixed moeten zijn
*disclaimer: deze tekst is bezopen getypt, type en spelfouten voorbehouden
toen ik er een had vond ik het erg irritant dat wanneer je beweegt de hals ook beweegt, je hoorde echt zo'n geluid dan ook. en ik kan nooit stil staan met gitaar spelen dus dat was nogal een pain in the ass. daarom is die toen ook meteen de deur uitgegaan (Y)quote:Op zaterdag 26 juli 2008 14:10 schreef EvilWasp het volgende:
[..]
Hals is wel een beetje dun, maar daar houd ik wel van.
En wat bedoel je met zwieberen?
Je bedoelt dat de hals buigt en dat daardoor de spanning op de snaren wisselt?quote:Op zondag 27 juli 2008 10:13 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
toen ik er een had vond ik het erg irritant dat wanneer je beweegt de hals ook beweegt, je hoorde echt zo'n geluid dan ook. en ik kan nooit stil staan met gitaar spelen dus dat was nogal een pain in the ass. daarom is die toen ook meteen de deur uitgegaan (Y)
oja gisteren tjdens oefenen met nagel gescheurd![]()
"Je doet het gewoon niet goed!"quote:Op zondag 27 juli 2008 17:40 schreef The_Dean het volgende:
Toneport
Of veulteveul gain en saturation, of te weinig. Niet een lekker droog geluid ertussenin te vinden
Vandaag wist ik precies wat ik wilde spelen.... Command & Conquer 3.quote:Op zondag 27 juli 2008 19:51 schreef matjuhhh007 het volgende:
Heuj, hebben jullie ook wel eens dat je een paar dagen niet weet wat je moet spelen en een paar dagen daarna weet je weer teveel dat je die dag te weinig tijd hebt om het te kunt spelen die dagik wel.
Als ik niet weet wat ik moet spelen ga ik gewoon beetje kutten met saaie oefeningen enzo.quote:Op zondag 27 juli 2008 19:51 schreef matjuhhh007 het volgende:
Heuj, hebben jullie ook wel eens dat je een paar dagen niet weet wat je moet spelen en een paar dagen daarna weet je weer teveel dat je die dag te weinig tijd hebt om het te kunt spelen die dagik wel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |