abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 augustus 2008 @ 23:33:10 #76
184568 elilim
videre nec videri
pi_61207208
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 17:27 schreef Pumatje het volgende:
ik dank ook god dat ik de 2e keer cluster 4 heb gehaald, anders was het echt artillerie geworden
dacht dat jij tanker wilde worden, wat is er gebeurt hebben ze je tank verkocht?
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 03:37:18 #77
211797 Esses
Splendide mendax
pi_61210538
Ik meende dat de opleidingsplaatsen vol zaten

Maar wat wil je met 88 tanks.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 21:35:18 #78
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_61231771
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 23:33 schreef elilim het volgende:

[..]

dacht dat jij tanker wilde worden, wat is er gebeurt hebben ze je tank verkocht?
zoals Esses zei
maar ik ga nog proberen te informeren naar een overplaatsing naar Cav. zit nu bij painf. Is allebei mooi.
net terug van bivak 1. nu een maand Amo achter de rug.

heb zin in bivak 2, duurt tenminste niet zo lang als bivak 1.
totaal onvoorbereid t veld op, met achterlijke niet haalbare tijden
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_61244120
Ik vond bivak 2 zo zwaar klote, had hem met pasen, koud, kouder en kouder.
pi_61251792
Ik toen het snikheet was, en sommige zeggen dat je dan een mooi weer soldaat bent maar dat is ook zeker kutweer maarja ben eraf dus niks te klagen
pi_62091895
Hallo ik heb zelf ook nog wat vragen over de AMO, moet 27 oktober (Nog 26 dagen!) Opkomen.

Hoe zit het eigenlijk met naar huis sturen? Ik ben niet van plan dit te doen maar hoe snel word je naar huis gestuurd, als iets je niet meteen lukt, is het dan game over of zeggen ze "Piepo, wij gaan een biertje drinken, je mag slapen als het je gelukt is" (Voorbeeld he!)
Worden de AMO klassen in clusters opgedeeld, ik bedoel, krijg ik mensen die voor infanterie gaan in mijn klas? (Neem aan van wel.)

En hoeveel mensen zijn er bij jullie ervaring van de hoeveel weg gestuurd, en gingen die vaak uit eigen wil weg of werden ze weg gestuurd?
Alvast bedankt!

(Ik ga overigens voor Soldaat Chauffeur rupsvoertuig, cluster 2)
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 09:59:34 #82
116091 Heatseeker
ATTAMOTTAMOTTA
pi_62100002
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 22:27 schreef Timstorm het volgende:
Hallo ik heb zelf ook nog wat vragen over de AMO, moet 27 oktober (Nog 26 dagen!) Opkomen.

Hoe zit het eigenlijk met naar huis sturen? Ik ben niet van plan dit te doen maar hoe snel word je naar huis gestuurd, als iets je niet meteen lukt, is het dan game over of zeggen ze "Piepo, wij gaan een biertje drinken, je mag slapen als het je gelukt is" (Voorbeeld he!)
Worden de AMO klassen in clusters opgedeeld, ik bedoel, krijg ik mensen die voor infanterie gaan in mijn klas? (Neem aan van wel.)

En hoeveel mensen zijn er bij jullie ervaring van de hoeveel weg gestuurd, en gingen die vaak uit eigen wil weg of werden ze weg gestuurd?
Alvast bedankt!

(Ik ga overigens voor Soldaat Chauffeur rupsvoertuig, cluster 2)
Je wordt naar huis gestuurd als het kader (de sergeanten/wachtmeesters) vinden dat je toch niet geschikt bent voor in het leger. Toen ik in 2005 in de amo zat hadden we een peloton van 45 man na 4 maanden amo waren het er nog 37. Je wordt echt niet snel naar huis gestuurd of je moet flink wat op je geweten hebben. We hebben tenslotte personeelstekort.
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.
pi_62101441
De meeste mensen stoppen vrijwillig, omdat het te zwaar is of omdat het niet is wat ze er van verwachten. Daarnaast heb je ook altijd een aantal mensen die uitvallen met een blessure en naar het rempel vertrekken.

Ze laten je niet zomaar gaan, daar zijn de tekorten te groot voor
pi_62101859
Ik had een peloton van 30 man [Was al klein bij het begin] en gingen over de finish met 16 man dus 2 mooie groepjes van 8 :p
En 1 jongen in mijn AMO heeft wel 3 keer aangegeven dat hij wou stoppen [Kreeg ook bedenktijd van een paar dagen] en is iedere keer weer terug gekomen. Zelfs 2 jongens die een heel bivak hebben gemist mochten nog door dus ze laten je niet snel gaan.
pi_62102362
Hmm, okay, dank jullie wel voor de informatie, ik zie dus het heel erg uiteen kan lopen.. Ik zal zeggen ben zelf niet het meest sportieve persoon. ( Heb geen eens een six pack!!!) Heb de keuring op pure wilskracht gehaald.

Het buddy systeem, hoe werkt dat? Krijg je iemand aangewezen of is het: "Wil jij me buddy zijn? "

Maarja, je word opzich dus pas weg gestuurd als iemand zijn best niet doen of gewond raakt zie ik.
pi_62102592
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 11:52 schreef Timstorm het volgende:
Hmm, okay, dank jullie wel voor de informatie, ik zie dus het heel erg uiteen kan lopen.. Ik zal zeggen ben zelf niet het meest sportieve persoon. ( Heb geen eens een six pack!!!) Heb de keuring op pure wilskracht gehaald.

Het buddy systeem, hoe werkt dat? Krijg je iemand aangewezen of is het: "Wil jij me buddy zijn? "

Maarja, je word opzich dus pas weg gestuurd als iemand zijn best niet doen of gewond raakt zie ik.
dat sixpack heb ik ook niet meer Maargoed, dankzij mn blessure ben ik flink aangekomen, maar das weer heel iets anders.
Zorg iig dat je een zo goed mogelijke beginconditie hebt, je gaat hoe dan ook genoeg train momentjes krijgen maar als je een redelijke conditie hebt word t alleen maar "makkelijker".

En verder, beleef t gewoon allemaal. Alles van te voren weten is niet leuk Maak je niet druk, dat heeft helemaal geen zin.

ow en je raakt geblesseerd niet gewond, gewond raak je op uitzending
pi_62103627
En het buddy systeem? =p Hoe gaat dat nou?

=D
pi_62106968
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 12:04 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

dat sixpack heb ik ook niet meer Maargoed, dankzij mn blessure ben ik flink aangekomen, maar das weer heel iets anders.
Zorg iig dat je een zo goed mogelijke beginconditie hebt, je gaat hoe dan ook genoeg train momentjes krijgen maar als je een redelijke conditie hebt word t alleen maar "makkelijker".

En verder, beleef t gewoon allemaal. Alles van te voren weten is niet leuk Maak je niet druk, dat heeft helemaal geen zin.

ow en je raakt geblesseerd niet gewond, gewond raak je op uitzending
pi_62107791
Okee, sorry, beetje nerveus. =D
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 16:45:35 #90
129707 Daemon19
Hattrick verslaafde..
pi_62109055
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 15:16 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

Ik snap best dat je een beetje wilt weten hoe het er aan toe gaat. Is toch een hele cultuurshock.
Ik denk (ben geen militair) dat het buddysysteem inhoudt dat iedereen aan iemand anders wordt gekoppeld en dat je verantwoordelijk bent voor jezelf en je buddy. (correct me if I'm wrong.. )
Hattrick: Red Daemons (506731)
"The first rule of business is to protect your investment."
pi_62110099
Ik heb bij mijn eerste bivak mogen uitkiezen wie mijn buddy werd, bij de 2de werd het weer omgegooid en bij de 3de en 4de weer. Maar ligt aan je kader hoe dat gaat. En idd je moet op je buddy letten en hij op jou. Dus als je buddy iets niet goed heeft aan zijn tenue moet jij hem erop wijzen
pi_62111159
Okee, dankje jongens.

Ik zal geen vragen meer stellen, anders weet ik alles al ;o

Thanks!
pi_62111265
Oh shit, toch nog een vraag. =( Sorry. .. Haar, me haar is middel lang, milimeteren die zooi of gewoon zo houden? Komt het in de weg? (Bijvoorbeeld bij de gas masker test.)

Das echt de laatste, ik zweer het.
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 19:22:27 #94
129707 Daemon19
Hattrick verslaafde..
pi_62112102
Ach, volgens mij wordt het daar standaard gedaan. Dus je kan het zelf of zij doen het.
Hattrick: Red Daemons (506731)
"The first rule of business is to protect your investment."
pi_62114138
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 18:43 schreef Timstorm het volgende:
Oh shit, toch nog een vraag. =( Sorry. .. Haar, me haar is middel lang, milimeteren die zooi of gewoon zo houden? Komt het in de weg? (Bijvoorbeeld bij de gas masker test.)

hahaha, je nek moet haarvrij zijn.
Mijn 3e week zit er net op en we hebben iemand in onze groep die steeds belachelijk gemaakt wordt door het kader omdat hij wat langer haar heeft dan de rest .
Maar het mag wel gewoon, als het maar niet langer is dan je nek.
pi_62115404
Ahh, ok. Kga het zelf wel doen dan.

Kwou het zowiezo toch al een tijd doen. Naja.

Thanks guys!
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 23:08:20 #97
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_62118269
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 18:43 schreef Timstorm het volgende:

je mag vragen wat je wilt hoor, daar is een forum voor.
anders maak er een speciaal topic voor, wat jij wilt.

lang haar mag, maar niet langer dan de schouders, athans mijn kader vind dat maar dit is redelijk algemeen. Het wordt enkel niet gewaardeerd, haal het er gewoon af.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_62118779
Harstikke bedankt, maar al mijn vragen zijn over de AMO! Deze topic is daar perfect voor. ( Als je : Hoe haal je de amo" googled krijg je deze topic het eerste. Dus als er meer mensen met vragen zijn kunnen die ook hier even terecht. (Met misschien dezelfde vragen en dan hoeven ze het niet te vragen!) :p

Maar nu heb ik even antwoord op al mijn vragen! Als er meer zijn zal ik het jullie zeker laten weten. ( Ze schieten meestal op onverwachte momenten in me hoofd)

Groetjes, Tim.
pi_62119547
Haha als je over de kazerne loopt en ineens kapper naar je krijgt geroepen weet je hoe laat het is
pi_62213925
8 December beginnen:D! Oirschot
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')