Ik liep zo in de pauze over straat, door het altijd gezellige Heerlen, alwaar op zonnige dagen altijd een zogenaamde orgeldraaier de straatsfeer "opleukt" met heuse Frans Bauer deuntjes en Marianne Weber meezingers. Op zich niets mis mee, maar ze moeten niet te dicht bij me in de buurt komen. Helaas stonden ze pontificaal geposteerd voor bakker Bart alwaar ik voornemens was om een smakelijke panini hete kip te gaan nuttigen. Geheel smaakvol geserveerd met guacamole en mierikswortel, dus dat is altijd een feest
Anyway, ik loop zo naar bakker Bart toe voor welks entree zich dus genoemd orgeldraaiersfenomeen voordeed. Nu is een orgel altijd voorzien van gemiddeld een drietal zogenaamde geldbakschudders. Ik probeerde deze personen zorgvuldig te vermijden door mij visueel zo klein mogelijk te maken. Deze actie mislukte echter volledig. Daardoor werd ik benaderd door een van genoemde geldbakschudgasten welke mij met een vuile blik aankeek toen ik niet meteen mijn portemonnee trok teneinde de sloeber een luizige 50 cent te geven. want ja, je bent een vrek of niet
Daarbij viel het mij op dat deze orgeldraaier alsook zijn companen zich met weinig anders bezighielden dan met blikjes schudden en mensen die hen niets gaven vuil aankijken. ZELFS HET ORGEL WERD NIET MEER HANDMATIG GEDRAAID! Vroeger had je nog wel eens een ijverige raddraaier die aan de zwengel van een orgel stond te snokken, maar dat zie je tegenwoordig niet meer
Waar is de tijd van vroeger gebleven
Klacht: luie orgeldraaiers die geen flikker uitvoeren