Ik weet niet meer wanneer het precies was, het lijkt wel een eeuwigheid geleden, maar er was een tijd dat internet geen deel uitmaakte in mijn leven. Had er wel van gehoord en wist dat het bestond maar echt lonken deed het niet. Totdat ik Command & Conquer op de PC had en ik las dat je dit online kon spelen.
Dus ik een 64k modem bestellen, inloggen bij World Online (wat een gekut was dat) en online was ik. Nou zou je zeggen dat het online spelen van C&C mijn OMG moment was, waare het niet dat ik mijn eerste passen online op websites waren.
Ik kwam uit bij Yahoo! De enigste Amerikaanse site die ik kende (het zoekgebeuren was me nog niet duidelijk, als ik iets wilde vinden typte ik simpelweg de term + .com of .nl

). Daar was een rubriek Chat. Dat leek me wel wat. Eerst registreren (allemaal heel spannend toen nog, kende het niet echt, alles naar eer een waarheid invullen natuurlijk

) en toen kon ik loos. Chatten!
Loading chatbox (3 minuten)
Allemaal engelse teksten over en weer
alex4allofyou (mijn Yahoo! naam die ik TOEN bedacht) says:
Hi people
response
...
OMG, ik COMMUNICEER met mensen aan de andere kant van de wereld!@##!!!
Nou, ik kan je vertellen dat dit voor mij een adrenaline rush was van jewelste. Nooit eerder kwam ik in aanraking met zoveel nationaliteiten en ook nog eens in hun eigen Heimat. Ik was gewoon zenuwachtig om een goede indruk te maken, want voor mijn gevoel was het ook voor de Amerikanen etc. uniek om met een 'Dutchman from Amsterdam' (zei ik vol trots als Tukker omdat ze dat kenden

) te praten.
Dat was dus mijn eerste OMG moment online, cker 10 jaar terug op z'n minst. Vond het echt bijzonder toen, nu ben ik er allang weer aan gewend natuurlijk. 2e OMG moment trouwens was het krijgen van breedband en dat je verdomde snel filmpjes en muziek kon downen
Hoe was dat bij jullie?