abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 juli 2008 @ 19:31:42 #26
209810 Scherpkoekje
Scherp en koekig
pi_60276164
TS' breincapaciteit is te laag om plotlijnen die ingewikkelder zijn dan die van Dora the Explorer te begrijpen
```/l
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ Lieve kleine kitten <3
 じしl_, )ノ
pi_60276391
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 19:29 schreef Syrena het volgende:
Mijn vader heeft me eens een uur op het station laten wachten Ik belde of hij me kon komen halen, was het antwoord: Nee, pas over een uur. Ik ben Waking the Dead aan het kijken...

De BBC zond toen deel 1 uit op zaterdag en deel 2 op zondag. En ik belde dus net onder deel 2
In de weken daarna heb ik er maar rekening mee gehouden.
Een man naar mijn hart!
Ik kijk 'm ook op de BBC, en in tegenstelling tot vele andere series, wordt deze steeds beter.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_60276604
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 19:43 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Een man naar mijn hart!
Ik kijk 'm ook op de BBC, en in tegenstelling tot vele andere series, wordt deze steeds beter.
Ik snapte het ook, baalde alleen dat ik hem niet ietsje eerder had gebeld, voordat ik in de trein stapte.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_60276715
Tegenwoordig is er elke zaterdag Poirot op de Vlaamse openbare omroep. Dolle pret verzekerd dus, twee afleveringen samen zelfs. De hele tijd dat verwijfde mannetje met dat snorretje, en dan op het einde de helft van de plaatselijke burgerij en adel samen in een kamertje om iedereen een veeg uit de pan te geven, om dan op het einde de schuldige te ontmaskeren.
Ik vraag me af of zijn technieken ook zouden werken tegen wat rellende kutjeugd.
pi_60283472
quote:
Op maandag 21 juli 2008 22:24 schreef Kanonskogel het volgende:

[..]

Dat is juist waar mijn afkeer van Engelse detectives vandaan komt. Allemachtig als ik die verlepte Engelse kop van die gast alleen al zie zap ik gelijk 1000 keer door.
Amerikaanse detectiveseries Dit soort series gaan om het verhaal, niet om hoe knap de rechercheur eruit ziet of hoeveel special effects per minuut erin verwerkt zijn

En als we het dan toch over nutteloze dingen als het uiterlijk van de rechercheurs moeten hebben, dan zijn de koppen van de hoofdrolspelers in "Dalziel and Pascoe" en "A Touch Of Frost" zo'n beetje de geniaalste die er zijn, achter zo'n verhoortafeltje, lamp erop... En de taal is gewoon geweldig, "See you in the nick!!", "He's a good bloke"
  woensdag 23 juli 2008 @ 00:02:45 #31
202889 Inverted_World
Motion Graphics
pi_60284608
TS KIJKT CSI
It's you my love, you who are the stranger
pi_60289949
Britse detectives! (en Zweedse!)

Het enige genre waar ik jaren naar kan blijven kijken zonder er genoeg van te krijgen. Dit in tegenstelling tot Amerikaanse pulp als CSI, Prison Break ( ! ) e.d.
  Moderator woensdag 23 juli 2008 @ 11:19:45 #33
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_60290773
De meeste Britse detectives zijn tof: Frost, Lewis, Midsommer Murders, Inspector Lynley etc. en je hebt ook nog een paar goede Zweedse. Silent Witness is dan weer Net zoals een paar van die 13 in een dozijn wannabe detectives.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_60303854
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 10:45 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Britse detectives! (en Zweedse!)

Het enige genre waar ik jaren naar kan blijven kijken zonder er genoeg van te krijgen. Dit in tegenstelling tot Amerikaanse pulp als CSI, Prison Break ( ! ) e.d.
Precies, nare Amerikaanse bagger.

Ik ben al een tijdje hooked on Henning Mankell-boeken, echt heerlijk leesvoer, zoals vroeger Sjöwall en Wahlöö.
Wallander, de hoofdpersoon uit de Mankell-boeken, is nu wekelijks te zien op de Belg, maar dat staat wmb los van de boeken, compleet ander personage dan die ik voor me zie als ik het lees.
De afleveringen wisselen van 'best aardig' tot 'ontzettend goed', zoals die van vorige week, geloof ik.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_60314635
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 11:19 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
De meeste Britse detectives zijn tof: Frost, Lewis, Midsommer Murders, Inspector Lynley etc. en je hebt ook nog een paar goede Zweedse. Silent Witness is dan weer Net zoals een paar van die 13 in een dozijn wannabe detectives.
Jij vindt Midsomer Murders beter dan Silent Witness? Interessant...

Overigens vind ik dat er veel meer goede Britse detectives zijn dan alleen het geijkte Frost-Morse-Lynley-lijstje. Ook series als Trial&Retribution en het recente werk van Martin Shaw (nieuwe Dalgliesh-films, George Gently) zijn van uitmuntende kwaliteit.

Er zijn trouwens ook wel dingen die ik niet aan kan zien, zoals The Commander.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')