Thnx. Spaar en rente keuze komt er alleen nog niet aan bodquote:
Daar hebben we deze voor: Banken met hoge rente #10: I save today.quote:Op maandag 21 juli 2008 21:39 schreef m1155 het volgende:
Thnx. Spaar en rente keuze komt er alleen nog niet aan bod
Ja maar in tijden van "een krediet crisis" heb ik liever geen bank die TE graag mijn geld wil.quote:Op maandag 21 juli 2008 21:47 schreef Arcee het volgende:
[..]
Daar hebben we deze voor: Banken met hoge rente #10: I save today.
Klopt maar het is zeg maar als extra potje... daarnaast heb ik nog een gewone spaarpot en misschien wat onroerend goed of een bedrijfje wat nog wat waarde heeft.quote:Op maandag 21 juli 2008 22:03 schreef Arcee het volgende:
60.000 euro over 40 jaar lijkt me niet echt een geweldig streefbedrag, trouwens.
Is een hekel punt om over na te denken...quote:Op dinsdag 22 juli 2008 08:20 schreef Gibson het volgende:
*edit*
wat je gemakshalve vergeet is dat wanneer je meer dan 20.000 (en een beetje) euro aan spaartegoed hebt je daar belasting over moet gaan betalen, dan haal je die 4% dus niet meer maar zit je onder de 3%...
Wat heb je er aan als je met je bedrijf in die risicosfeer terecht komt en het weggelegde geld dan alsnog moet aanspreken. Je kunt ook je bedrijf eerder verkopen of stoppen als je ziet dat het de verkeerde kant op gaat.quote:Op woensdag 23 juli 2008 02:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dus nooit geld trekken uit de risicosfeer?
Dat ligt een beetje aan je rechtsvorm, maar dat is inderdaad waar. Gelukkig ben ik loonslaaf en hoef daar allemaal niet over na te denkenquote:Op woensdag 23 juli 2008 02:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Vooral dat je geld wat je uit de risicosfeer hebt gehaald niet kan worden aangesproken als je failliet gaat, ziek wordt, overspannen raakt, etc
En heeft dat bedrijfje over 40 jaar ook nog waarde? Of is het misschien failliet?quote:Op dinsdag 22 juli 2008 09:00 schreef m1155 het volgende:
[..]
Klopt maar het is zeg maar als extra potje... daarnaast heb ik nog een gewone spaarpot en misschien wat onroerend goed of een bedrijfje wat nog wat waarde heeft.
[..]
Is een hekel punt om over na te denken...
Mijn punten:quote:Op woensdag 23 juli 2008 15:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En je punt is?
Slaat nergens op. Pensioen vanuit een BV opbouwen of vanuit prive is een vraag die de pensioenadviseur of bankier veel beter kan beantwoorden dat deze opmerking.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 01:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Begin met een huis kopen. Verder TVP
Nog veel lozer. Zwart geld is zeer gevaarlijk, je loopt teveel risico, bovendien is het illegaal. En onder de strenge regels van tegenwoordig willen banken weten waar jouw geld zomaar vandaan komt. Dus in Luxemburg zullen ze niet zomaar met dat geld gaan beleggen.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 10:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Of gewoon zwart laten betalen, een keer per jaar naar Luxemburg rijden en daar een rekening openen en beleggen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |