abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60242181
Vandaag met een aantal collega's het ontbijt doorgenomen. Bij gebrek aan werk zeg maar. Dus de één roept iets met honing. Ik zeg dat honing wordt gemaakt van bijenkots.

Zegt een andere collega dat die van de week een stuk kaas heeft gekregen van zijn broer ( ) die van vakantie kwam uit Sicilië. De zgn. Casu Marzu.

Ik citeer uit de wikipedia:
"Het is een kaas die men extreem lang laat rijpen, tot er larven van de kaasvlieg in nestelen".

Het gaat verder:
'Bovendien kunnen de larven de spijsvertering overleven en daardoor lichamelijke klachten veroorzaken'.

Dus die beesten KUNNEN nog overleven en daardoor lichamelijke klachten veroorzaken

Zegt de andere collega dat die dure koffie had gekregen uit Java van de zgn. civetkat. Ook dit citeer ik ff:

"De Civetkat eet de koffiebessen van de koffieplant. Het vruchtvlees wordt verteerd maar de pit, die eigenlijk de koffieboon is, wordt uitgepoept. De inwerking van maagzuur en enzymen tijdens de spijsvertering zouden een bijzondere smaak aan de bonen geven. Hierna worden de bonen slechts licht geroosterd, om zoveel mogelijk van het natuurlijke aroma te behouden."

Zieke geesten die dat kunnen eten of drinken

Bron:
De koffieboon: http://kook.rubriek.nl/eten&drinken/kopi_luwak.asp
De kaas: http://nl.wikipedia.org/wiki/Casu_marzu

En nu ga ik lunchen
pi_60242201
koffie en kaas is best te drinken/eten..
Back to the 70's
pi_60242224
I drink a lot of coffee before I go to sleep. It makes me dream faster.
pi_60242299
Die koffie zou ik wel drinken, die kaas laat ik wel aan me voorbij gaan. Vind blauwe kazen al randje.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_60242317
Ik kom ook net terug uit Sicilië en heb daar een paar kazen gegeten waarvan ik niet weet hoe ze heten. Ga ik nu dood?
pi_60242430
Nou Sjaak, ik denk dat je het wel overleefd, officieel mag die Siciliaanse kaas namelijk niet verkocht worden (voldoet niet aan EU richtlijnen) en je moet echt moeite doen wil je nog zo'n kaas scoren.
Lurf is the message and the message is Lurf
  maandag 21 juli 2008 @ 12:32:49 #7
207395 Fritztiaan
Da Fritzinator BITCH !
pi_60242533
"Het is een kaas die men extreem lang laat rijpen, tot er larven van de kaasvlieg in nestelen"

Echt te kankerranzig serieus. Welke primitieveling gaat dat nu weer eten. Kaasvliegen.. wtf gek

edit: Hey... ik zie nu pas (na 3 jaar) dat jij Devlinsect heet, ipv Devilinsect wat ik altijd dacht
Yo, Yo, Luister dan, Luister dan, hier is Fritz, de man die alles kan,
Aan kunstjes geen gebrek, ik sla iedereen op ze bek, je moet niet sollen met mij,
want voor je het weet, lig je op een boerderij rij rij, BITCH
Peace out homies
  maandag 21 juli 2008 @ 12:39:45 #8
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_60242687
ik ga mijn krentebolletjes opeten!
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_60242697
Er staat een interessante docu over die Casu Marzu op Youtube.
deal with it
  maandag 21 juli 2008 @ 12:56:42 #10
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_60243064
Elke vorm van kaas is onstaan t.g.v. een schimmel (kazen als goudse en cheddar door een rood-schimmel, brie en camembert een wit-schimmel, roquefort en danableu een blauw-schimmel).
Paddestoelen zijn een vorm van schimmel.
Alle alcohol-houdende dranken zijn feitelijk een rottings-product.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  maandag 21 juli 2008 @ 13:01:09 #11
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_60243166
Hoi TS het mansletje,

Bij deze kaas eten ze die larven ook nog levend op, zo heb ik gezien bij Nat. Geographic.
Ook moeten de mensen hun ogen beschermen want deze larvjes kunnen springen, en als ze springen dan springen ze veelal richting de ogen. (en ik ben nog serieus ook nog )

Groetjes,

Harry het garnaaltje
  maandag 21 juli 2008 @ 13:13:18 #12
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_60243457
quote:
Op maandag 21 juli 2008 12:32 schreef Fritztiaan het volgende:
edit: Hey... ik zie nu pas (na 3 jaar) dat jij Devlinsect heet, ipv Devilinsect wat ik altijd dacht
hehe same here!
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_60244334
quote:
Op maandag 21 juli 2008 13:01 schreef RickoKun het volgende:
Hoi TS het mansletje,

Bij deze kaas eten ze die larven ook nog levend op, zo heb ik gezien bij Nat. Geographic.
Ook moeten de mensen hun ogen beschermen want deze larvjes kunnen springen, en als ze springen dan springen ze veelal richting de ogen. (en ik ben nog serieus ook nog )

Groetjes,

Harry het garnaaltje
Beste Harry,

begrijp ik daar uit dat je de kaas moet eten met een veiligheidsbril?

Wie eet er GVD die kaas dan? Of drinkt überhaupt koffie van een boon wat uit een anus van een dier komt

Groet,

de postmessias
  maandag 21 juli 2008 @ 15:20:39 #14
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_60246010
quote:
Op maandag 21 juli 2008 13:51 schreef Devlinsect het volgende:
begrijp ik daar uit dat je de kaas moet eten met een veiligheidsbril?
Ja, want je wilt die maden niet in je ogen hebben.
quote:
Wie eet er GVD die kaas dan?
Sicilianen.
quote:
Of drinkt überhaupt koffie van een boon wat uit een anus van een dier komt
De echte koffie-freaks, want dit levert de lekkerste koffie die er schijnt te bestaan.
Overigens worden die koffie-bonen schoongemaakt, geroosterd, en daarna wordt er met kokend water koffie van gezet, dus daar zitten verder weinig hygiene-/gezondsheids-risico's aan vast. Het gaat om de spijsverterings-sappen in maag en darmen van de civetkat, die een subtiele wijziging in de bonen teweegbrengen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  maandag 21 juli 2008 @ 15:23:23 #15
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_60246074
Kaas
Koffie
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  Redactie Games maandag 21 juli 2008 @ 15:30:45 #16
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_60246234
Lekker heur
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_60246415
Ach als je alles wist...
Zo las ik een keer in de Quest dat er in rode kleurstof gemalen luizeneitjes verwerkt zitten
Uitgesproken...
  Redactie Games maandag 21 juli 2008 @ 15:42:40 #18
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_60246458
quote:
Op maandag 21 juli 2008 15:40 schreef wannabeme het volgende:
Ach als je alles wist...
Zo las ik een keer in de Quest dat er in rode kleurstof gemalen luizeneitjes verwerkt zitten
En als men dat eens wist voordat men beschuit met muisjes ging eten. Kleurstof komt vaak van de bladluizen..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_60246749
quote:
Op maandag 21 juli 2008 15:42 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

En als men dat eens wist voordat men beschuit met muisjes ging eten. Kleurstof komt vaak van de bladluizen..
Muisjes op je beschuitje? Hm ik denk dat ik dan toch liever kaas heb
Uitgesproken...
pi_60246898
quote:
Op maandag 21 juli 2008 12:28 schreef lurf_doctor het volgende:
Nou Sjaak, ik denk dat je het wel overleefd, officieel mag die Siciliaanse kaas namelijk niet verkocht worden (voldoet niet aan EU richtlijnen) en je moet echt moeite doen wil je nog zo'n kaas scoren.
Sinds ik in Vietnam slangenwijn heb gedronken, ben ik sowieso niet meer zo bang voor voedsel (toelichting: neem een fles rijstwijn, stop daar enkele jaren een dode slang in en drink vervolgens de wijn op)
pi_60248688
quote:
Op maandag 21 juli 2008 16:07 schreef SjaakSjofel het volgende:

[..]

Sinds ik in Vietnam slangenwijn heb gedronken, ben ik sowieso niet meer zo bang voor voedsel (toelichting: neem een fles rijstwijn, stop daar enkele jaren een dode slang in en drink vervolgens de wijn op)
Oh, in dat geval ben jij wel klaar voor een koerdische specialiteit
http://www.liveleak.com/view?i=434_1216416546
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_60248768
Ja en jij bent 1 grote rottende berg moleculen waar meer bacterien leven dan dat er mensen op aarde zijn.
pi_60248780
quote:
Op maandag 21 juli 2008 16:07 schreef SjaakSjofel het volgende:

[..]

Gatverdegatverdamme
  maandag 21 juli 2008 @ 20:09:24 #24
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_60251701
quote:
Op maandag 21 juli 2008 17:51 schreef Kanonskogel het volgende:
Ja en jij bent 1 grote rottende berg moleculen waar meer bacterien leven dan dat er mensen op aarde zijn.
wat is dit nou weer voor dooddoener
pi_60251928
Dus de ene collega van je heeft "toevallig" een weinig voorkomende bijzondere kaas gekregen en "toevallig" op dat zelfde moment zegt de andere collega van je dat hij een weinig voorkomende bijzondere koffie heeft gekregen. Toevallig.

Hier zal ik spoileren wat de TS werkelijk heeft meegemaakt:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')