abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60225734
quote:
In maart berichtte FOK! over een Amerikaans meisje Abigail Taylor wier organen er gedeeltelijk waren uitgezogen door een sterke zwembadpomp. Naar nu bekend is geworden is een Nederlandse peuter een maand later hetzelfde overkomen.

De 4-jarige Lieke Krebber uit Megchelen viel in april ten prooi aan een zwembadpomp in een pierebadje bij een hotel in Turkije. De familie Krebber-Bramel was op vakantie in Colakli, vlak bij de populaire Turkse badplaats Side. Het ging mis omdat het rooster van het afvoerputje eraf lag. Daardoor kon de pomp het meisje meesleuren in het afvoerputje. "Ze werd compleet vacuümgezogen en zat muurvast'', aldus haar moeder die morgenvanavond in het tv-programma 'Groeten van Max' van omroep Max haar relaas doet.

De ouders van Lieke hadden haar alleen bij het ongeveer 50 centimeter diepe badje van hotel Stone Palace achtergelaten omdat ze dachten dat er niks mis kon gaan. Lieke had namelijk al geruime tijd zwemles in een bad van 1 meter 20. Het bleek een gruwelijke inschattingsfout. Dankzij een Nederlands echtpaar leeft Lieke nu nog. Die hebben haar hoofd boven water gehouden, het vacuüm weten op te heffen en haar uit de put getrokken.

Hevig bloedend werd de 4-jarige Achterhoekse naar een ziekenhuis vervoerd. Haar endeldarm was donkerblauw en afgekneld, en moest heel snel weer worden teruggeplaatst.

Toch moet Lieke nu verder door het leven met twee stoma's, omdat haar darmen te ver uit haar lichaampje waren getrokken. Bovendien bleek bij terugkeer in Nederland dat het meisje ook nog eens een levensbedreigende bacterie onder de leden te hebben (clostridium), die met veel medicijnen moest worden bestreden. Of Liekes nieren ooit weer normaal zullen functioneren, is nog maar de vraag. Wel kwam ze er beter vanaf dat de al eerder genoemde Amerikaanse. Dat 6-jarige meisje overleefde de 'aanval' van de zwembadpomp niet.
Zwembadpomp zoog Nederlands meisje bijna dood

Buiten dat een echtpaar een kind van 4 in een vreemde omgeving alleen laten, vind ik het toch vreemd. Zijn daar geen regels voor? Ook al waren de ouders er wel bij (zou het ook gebeuren) vind ik dat dit toch eigenlijk niet moet kunnen.

Ik zou zoiets ook niet verwachten als ouder

Twee stoma's vind ik trouwens wel vreemd, maar ja ik ben geen arts.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_60225823
Best gruwelijk moet dat er uit zien. Ik dacht vroeger altijd dat er uit die afvoerputten misshien krokodillen kwamen. . Maarja kut!
  zondag 20 juli 2008 @ 15:17:39 #3
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_60225873
1 stoma is al kut. Moet je nagaan hoe erg twee stoma's zijn!

Ik eet nog liever spinazie dan dat ik een stoma heb.
pi_60226443
Gruwelijk.
  zondag 20 juli 2008 @ 16:46:36 #5
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_60227513
Gruwelijk

Maar doordat je in Nederland zo beschermd wordt door allerlei controles en instanties hoef je er niet van ujit te gaan dat dat in andere landen ook zo is. Hier in Thailand moet je ook voor je zelf uitkijken en niet de standaard uitgaan van de dingen die jullie hier in Nederland normaal vinden. Turijke is het zelfde daar hoef je ook niet de hoogste standaarden te verwachten.

Je krijgt overal waar voor je geld.
mai pen rai
  maandag 21 juli 2008 @ 08:46:08 #6
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_60238436
Gruwelijk
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_60246357
quote:
Op zondag 20 juli 2008 16:46 schreef niet_links het volgende:
Gruwelijk

Maar doordat je in Nederland zo beschermd wordt door allerlei controles en instanties hoef je er niet van ujit te gaan dat dat in andere landen ook zo is. Hier in Thailand moet je ook voor je zelf uitkijken en niet de standaard uitgaan van de dingen die jullie hier in Nederland normaal vinden. Turijke is het zelfde daar hoef je ook niet de hoogste standaarden te verwachten.

Je krijgt overal waar voor je geld.
Een jong kind zonder toezicht in het water is altijd fout m.i. In welk land dan ook. De badkuip is dan nog link. ik heb hier een jacuzzi staan, niet diep, maar zonder zwemdiploma alleen onder toezicht en met bandjes erin. Ouders moeten zelf oppassen.

Wil niet zeggen dat het niet knap lullig is om door zo`n pomp opgezogen te worden.
als je niets doet kan er niets gebeuren
  maandag 21 juli 2008 @ 21:40:11 #8
3767 Herald
Come get some
pi_60253969

[ Bericht 100% gewijzigd door Herald op 21-07-2008 21:41:05 (ongepast grapje :@) ]
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_60254017
quote:
Op maandag 21 juli 2008 21:40 schreef Herald het volgende:

Sukkel
pi_60254170
Gadverdamme, dus ik was vroeger als klein kind gewoon terecht bang voor roosters/afvoerputten in zwembaden.

Het feit dat die ouders dat kind alleen hebben gelaten bij een zwembad vind ik persoonlijk ook nogal vreemd, kind is pas 4... Maar uiteindelijk doet het er niet toe, dat kind had net zo goed vast kunnen komen te zitten als die ouders er wel waren en dan was die situatie in principe niet heel anders geweest
  maandag 21 juli 2008 @ 21:48:38 #11
201229 DJKiwi
Whaazzaaaa!
pi_60254189
Ik die niet hoe dat mogelijk is. Je huid is volgens mij wel stevig genoeg om de zuigkracht van zo'n pierenbadje te weerstaan.
Klinkt als een broodje aap maar dat is het vast niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')