abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60221615
Heb een hangend toilet geplaatst, waarvan de tegels nog niet op de plaat 15mm watervast multiplex
zijn gelijmd.
De pot is nu erg beweeglijk in die zin dat ie niet erg stabiel is; strak/vast op de multiplexplaat.
Er zit speling van onder naar boven als je er nu op gaat zitten.
Is dit normaal omdat de tegels nog niet zijn geplaatst ?
Moet er bij zeggen dat aan de onderkant van de pot er een kleine ruimte is tussen pot en multiplexplaat(voor de tegels) en boven niet (afvoerpijp iets minder kort dan de aanvoerpijp, denk ik).
Het draadeind waar de pot in/aan hangt is ook niet bevestigd aan de muur, hoeft niet denk ik want
deze werd standaard meegeleverd met het frame.
Iemand antwoord/raad/tips ?
pi_60221692
mmm, klinkt niet echt normaal. Heb je het frame/resevoir wel goed bevestigd aan de muur en grond?
Het lijkt me niet dat de tegels dit gaan oplossen, want die zijn niet bedoeld om krachten op te vangen, lijkt me zo...
pi_60221773
Een schommelwc. Cool. .
pi_60222184
Ja het frame staat goed vast.
Misschien dat de afvoer toch wat te lang nog is en dat ie daar op beweegt.
Als de tegels daar tussen zitten is het probleem misschien opgelost.
  zondag 20 juli 2008 @ 12:03:57 #5
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_60222218
Daar zou ik NIET vanuit gaan. Dat gaat je namelijk gebroken|gescheurde tegels opleveren.
Live life to the Ender :D
pi_60222462
Een 15mm dikke plaat is ook wel erg dun.
Was deze dikte aangeraden in de gebruiksaanwijzing?, of heb je erop bezuinigd?
Beter is het om een plaat van 22 mm dik te nemen.
Vaak staat in de montage instructie de minimale en maximale dikte aangegeven,je moet er echt voor zorgen dat je hier binnen zit,dus niet dunner, want dan kan de pot schommelen of de plaat dusdanig bewegen dat het niet stabiel hangt, maar ook niet te dik omdat je dan de pot niet gemonteerd krijgt of deze niet lekvrij krijg.
pi_60222569
Hé Klipper,
Nee heb er niet bewust op bezuinigd, wil dat alles goed gaat met wat ik doe, dat is het belangrijkste.
Staat niets in de beschrijving over de plaatdikte en er is alleen gevraagd naar de maat tegels in de winkel
en daarom ging ik er ook vanuit dat het frame de stabiliteit bepaald.
Enig idee wat nog meer een reden kan zijn ?
pi_60222864
Zijn de draadeinden waar de pot aan hangt ( dus aan het frame) wel goed aangedraaid? vaak kun je die nl. nog stellen ..... En dienen dus eerst vast gezet te worden op de juiste maat alvorens de pot te bevestigen...
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_60222890
Betegelen gaat het probleem in ieder geval niet oplossen. Je krijgt er eerder een nieuw probleem bij, namelijk gebroken voegen en met een beetje pech gebroken tegels.
Die ruimte onder de pot is waarschijnlijk je probleem. Probeer die eens tijdelijk op te vullen met wat hout, kijken of dat het oplost.

S6
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_60223216
Heb gisteren de moeren met de hand vast gedraaid en dat was het grootste euvel denk ik,
heb ze net strakker aangedraaid en dat hielp, niet erg slim ............Hoop wel dat de plaat
idd dik genoeg wat Klipper zei. Als er een probleem opdoemt meld ik me weer.
Bedankt voor jullie reakties.
  zondag 20 juli 2008 @ 13:07:27 #11
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_60223394
Ik denk dat je nog wel meer problemen gaat krijgen zeker omdat je plaat vrij dun is.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_60224642
Ik dacht even dat het om een 'nieuwe uitvinding' ging .
pi_60225299
Controleer gewoon even je aan en afvoer, zijn deze op de juiste maat? Denk er wel aan dat er nog tegels tussen moeten.
Daarna moet je de moeren goed aandraaien en klaar!

De multiplex plaat is dik zat. In mijn ogen is het onzin dat deze te dun is. Bij mijn toilet staat het frame vast op de grond en tegen de muur... dat zijn dus 4 stevige punten. (geen beweging in te krijgen) Het toilet leunt op het frame en niet op de houten plaat. (ookal zit die houten plaat er wel tussen)
pi_60227149
quote:
Op zondag 20 juli 2008 14:47 schreef Skyflipper het volgende:
Controleer gewoon even je aan en afvoer, zijn deze op de juiste maat? Denk er wel aan dat er nog tegels tussen moeten.
Daarna moet je de moeren goed aandraaien en klaar!

De multiplex plaat is dik zat. In mijn ogen is het onzin dat deze te dun is. Bij mijn toilet staat het frame vast op de grond en tegen de muur... dat zijn dus 4 stevige punten. (geen beweging in te krijgen) Het toilet leunt op het frame en niet op de houten plaat. (ookal zit die houten plaat er wel tussen)
Dat is geheel afhankelijk van merk, model en categorie.

Bij sommigen rust de pot inderdaad op het frame zelf en maak de plaatdikte vrij weinig uit, maar bij vele merken rust de pot tussen het framegedeelte in voor het grootste deel en dan maak de plaatdikte wel degelijk uit.

Daarbij hebben veel systemen zelfs een minimale voorzetwanddikte nodig van +2,5cm, alleen al om alles goed te kunnen monteren inclusief bedieningspaneel.
Alleen de materiaalkeuze is dan minder bepalend, dus kun je bij sommige modellen ook gipsplaten nemen.

[ Bericht 8% gewijzigd door klipper op 20-07-2008 17:28:40 ]
pi_60246951
Bij ons heeft ook tijdelijk het toilet op de houten plank gehangen en ook daar wiebelde hij. Toen de tegels en rubberen tussenplaat erop zaten was het wiebelen weg.
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_60416065
Draai moeren met grote sluitringen op de draadeinden en daar tegen aan de plaat multiplex. Daarvoor je toilet. Daardoor voorkom je dat de plaat multiplex over de draadeinden naar achteren kan bewegen.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 13:06:56 #17
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_60417629
quote:
Op zondag 20 juli 2008 14:12 schreef ijsmeis het volgende:
Ik dacht even dat het om een 'nieuwe uitvinding' ging .
Ja. Speciaal voor mensen met een trage stoelgang. Om de boel een beetje los te shaken.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_60436081
Heb jij wel een foamen tussenplaat geplaatst tussen tegelmuur een closetpot??? Anders moet je dat maar ff doen...dan is het wiebelen denk ik ook wel weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop