abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 maart 2002 @ 14:27:40 #51
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_3525703
quote:
Op maandag 18 maart 2002 08:59 schreef Robhimself het volgende:

[..]

Dan hier de feiten. De gamesmarkt is door de "beperkte" afname afhankelijk van grote namen. In America/japan, whatever is er veel meer ruimte (lees: een breder publiek). Vooral Nederland is een kleine afzetmarkt voor games. Wij kennen al jaren Sega, Nintendo en Sony.

Wij kenden Nintendo ook al lang, toch kwam de Playstation uit het niets opzetten. Wat is er ook al weer gebeurd met Atari?
quote:
De europese gamers kiezen voor een bekende en vertrouwde naam. Vandaar dat er al zoveel Gamecube's ge-pre ordered zijn.
Feit. Een bepaalde gameszaak heeft vanaf November tot nu meer dan 350 GC reserveringen lopen. Gezien het feit dat er pas 5 xbox-en over de toonbank zijn gegaan, zegt mij dat de GC meer vertrouwd overkomt bij het publiek.
Dat laatste zal best waar zijn. En we hebben toch een afkeur van grote bedrijven zoals Microsoft. Alhoewel Sony wel schijnt te mogen.

Maar feit is ook dat Europeanen voor kwaliteit gaan. Ik denk dat de Gamecube te laag mikt en technologisch te licht zal zijn. Mensen willen niet graag een inferieure console hebben.

quote:
Dit is overigens bij meerdere winkels het geval, probeer maar een Free Record Shop, Bart Smit enz. U zal zien...
Ok tot zover jouw mening, komen er nog feiten?
Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
  maandag 18 maart 2002 @ 14:34:27 #52
20569 Robhimself
Heeere's you sign!
pi_3525842
quote:
Op maandag 18 maart 2002 14:27 schreef Vibromass het volgende:

[..]

Wij kenden Nintendo ook al lang, toch kwam de Playstation uit het niets opzetten. Wat is er ook al weer gebeurd met Atari?
[..]

Dat laatste zal best waar zijn. En we hebben toch een afkeur van grote bedrijven zoals Microsoft. Alhoewel Sony wel schijnt te mogen.

Maar feit is ook dat Europeanen voor kwaliteit gaan. Ik denk dat de Gamecube te laag mikt en technologisch te licht zal zijn. Mensen willen niet graag een inferieure console hebben.
[..]

Mag ik ervan uitgaan dat meneer een XBOX heeft aangeschaft?
check dit allemaal maar, dan zal je zien dat dit de feiten zijn...
Verder kiezen gamers consoles vanwege de games, niet de rouwe specs waarmee iedereen om de oren geslagen wordt. Dit blijkt wel uit het FEIT dat er VEEL meer GC's gereserveerd zijn dan dat er xbox-en verkocht zijn.
Mensen weten van Nintendo gewoon dat ze kwaliteit leveren. De xbox zal pas echt goed uit de grond komen, als er op de langere termijn goede games voor uitkomen. Vanwege dit feit verkoopt de xbox nog niet lekker in Europa. Hier komt vast wel verandering in, maar om de GC inferieur te noemen vind ik een beetje ver gaan. Laat je nix wijs maken door de specs waar nooit iets van klopt (bij geen enkele console) en kijk naar de lange termijn. Dit wordt een interresant console jaar!!

[Dit bericht is gewijzigd door Robhimself op 18-03-2002 14:48]

Get out of the way, you foolish lorry! Why are you cluttering our roads with Latvian milk!?
Jeremy Clarkson - Aston Martin DB9 vs. Eurostar train
  maandag 18 maart 2002 @ 14:49:29 #53
5590 Robino
Has left the Fok!-building
pi_3526050
-edit-
Dubbelpost

[Dit bericht is gewijzigd door Robino op 18-03-2002 14:53]

maandag 18 maart 2002 @ 14:51:32 #54
5590 Robino
pi_3526079
quote:
Op maandag 18 maart 2002 14:49 schreef Robino het volgende:
Volgens mij moet je eens in een woordenboek opzoeken wat 'feit' betekent.

Ik denk (en dit is geen feit) dat de games van Nintendo op den duur tegen hen gaan werken. Er zijn hele volksstammen (ik ga geen aantallen noemen, dus geen feit) overgestapt van een N64 naar een PSX omdat ze het zat waren een jaar te moeten wachten op Zelda, terwijl er in de tussentijd tientallen leuke spellen uitkwamen op de PSX. Nintendo vertrouwde teveel op eigen beschermelingen als Rare.

Sony had een breder bestand, met vrijwel alle populaire software-ontwikkelaars.

Misschien dat de gunstige prijs van de GC in het voordeel kan werken. Vandaar ook die vele reserveringen van de GC; even een marketing-feitje: de meeste mensen kunnen niet maanden van te voren apparaten van meer dan een rug reserveren omdat ze niet zeker weten of ze tegen die tijd het geld hebben. De Game Cube is al heel wat budgetvriendelijker.

maandag 18 maart 2002 @ 15:00:09 #55
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_3526171
quote:

[..]

Atari is gekocht door Infogrames.
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  maandag 18 maart 2002 @ 15:18:20 #56
20569 Robhimself
Heeere's you sign!
pi_3526442
Hoeveel speed is de DVD-ROM drive van de xbox eigenlijk, iemand?
Get out of the way, you foolish lorry! Why are you cluttering our roads with Latvian milk!?
pi_3526759
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:18 schreef Robhimself het volgende:
Hoeveel speed is de DVD-ROM drive van de xbox eigenlijk, iemand?
4X
  maandag 18 maart 2002 @ 16:14:05 #58
20569 Robhimself
Heeere's you sign!
pi_3527168
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:41 schreef KillR-B het volgende:

[..]

4X

ow? hmmm ok thnx!
  Milf maandag 18 maart 2002 @ 16:15:55 #59
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_3527191
quote:
Op vrijdag 15 maart 2002 13:45 schreef erikh het volgende:

[..]

Cd's heel erin leggen en bekrasd terugkrijgen

dat geld niet voor de variant die in europa te krijgen is. was alleen maar bij de amerikaanse en de japanse zo. en maar een paar gevallen bekent.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Milf maandag 18 maart 2002 @ 16:18:39 #60
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_3527227
quote:
Op vrijdag 15 maart 2002 17:51 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Zeg dan niks, maar ga niet zulke enorme onzin uitkramen. Nintendo heeft zich nooit gericht op gamers tot 14 en zal dat ook zeker niet gaan doen.

nintendo is zeer zeker gericht op de jongeren tot een jaartje of 16.
af en toe komt er us een spel voor wat ouderen maar das op 1 hand te tellen (bij wijze van)
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  maandag 18 maart 2002 @ 16:52:57 #61
19926 Iam_Zenith
Verschillen verschillen
pi_3527724
Ja, kan iemand mij nu eens misschien wat leuke games noemen op de GC. Niet van die kiddiegames zoals luigi's mansion, donkey kong etc.

Volgens mij blijven er dan niet meer zoveel games over

Wat is het verschil tussen een appel en een peer? Een appel kun je schillen en een peer WEL!
  maandag 18 maart 2002 @ 17:55:26 #62
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_3528525
quote:
Op maandag 18 maart 2002 16:52 schreef Iam_Zenith het volgende:
Ja, kan iemand mij nu eens misschien wat leuke games noemen op de GC. Niet van die kiddiegames zoals luigi's mansion, donkey kong etc.

Volgens mij blijven er dan niet meer zoveel games over

Resident Evil
Rogue Squadron

En hier staan nog wel meer leuke titels.

The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  maandag 18 maart 2002 @ 18:10:33 #63
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_3528677
quote:
Op maandag 18 maart 2002 14:34 schreef Robhimself het volgende:

[..]
Mag ik ervan uitgaan dat meneer een XBOX heeft aangeschaft?

Yep. Dat stond idd al in deze topic.
quote:
check dit allemaal maar, dan zal je zien dat dit de feiten zijn...
Ik zie je wat speculeren over psychologie. Feiten?
quote:
Verder kiezen gamers consoles vanwege de games, niet de rouwe specs waarmee iedereen om de oren geslagen wordt. Dit blijkt wel uit het FEIT dat er VEEL meer GC's gereserveerd zijn dan dat er xbox-en verkocht zijn.
Mensen weten van Nintendo gewoon dat ze kwaliteit leveren. De xbox zal pas echt goed uit de grond komen, als er op de langere termijn goede games voor uitkomen. Vanwege dit feit verkoopt de xbox nog niet lekker in Europa. Hier komt vast wel verandering in, maar om de GC inferieur te noemen vind ik een beetje ver gaan. Laat je nix wijs maken door de specs waar nooit iets van klopt (bij geen enkele console) en kijk naar de lange termijn. Dit wordt een interresant console jaar!!
Dat zeker.

Maar wie is het er nou niet mee eens dat de GC qua hardware een minder krachtig apparaat is dan?

maandag 18 maart 2002 @ 18:37:32 #64
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_3528986
quote:
Op maandag 18 maart 2002 09:11 schreef R16 het volgende:
Dan hier nog wat feiten, voor een ieder die roept dat de X-Box zwaardere hardware heeft dan de PS2, lees het volgende stuk (je zult nog versteld staan)

http://users.skynet.be/xsuw/ps2vsxbox1.html

Ik sta idd versteld dat de anti-XBox lobby in zo'n precaire toestand verkeert dat ze nog steeds aan dit volkomen irrelevante verhaaltje vastklampen.

Zo beschrijft deze Belg uitvoerig dat de Emotion Engine van de PS2 een snellere bus heeft dan de Pentium III van de XBox. Leuk detail. Maar de EE doet dan ook samen met de vector eenheden de Texture & Lighting berekeningen, terwijl de PIII zich niet met graphics bezighoudt. Die worden allemaal door de Nvidia GPU afgehandeld.

Die PIII is meer dan voldoende voor AI en spelverloop - ook al dank zij een hogere kloksnelheid en een cache die 2.5 x zo groot is als die van de PS2 CPU. Ongelofelijk dat men anno nu nog met een RISC vs CISC verhaaltje aankomt - micro-ops decoders zijn kennelijk totaal aan hem voorbij gegaan. Dat RISC applicaties meer geheugen vergen overigens ook.

Of dat verhaal over de theoretische VRAM-bandbreedte, 6.4 GB/s bij XBox, 48 GB/s bij PS2. Woei. Alleen lukt geen enkele applicatie die 48 (nog niet de helft), en is dat naar een klein blokje geheugen van 4 MB, waar geen graphics scene in past. Daarna moet hij terugvallen op een langzame (3.2 GB/s) pijp naar het relatief kleine 32 MB main geheugen - gedeeld met de EE. De XBox GPU heeft daarentegen gewoon altijd 5.3 - 6.4 GB naar het hele 64 MB geheugen.

Maar zoals vaak wordt vermeld, het gaat niet om de specs maar om de spellen. Nou, leg multiplatform spellen zoals Tricky SSX en Tony Hawk's 3 maar naast elkaar en kijk eens welk platform de mooiste texturen en schaduweffecten heeft. Ik zal je een hint geven - de XBox en op enige afstand daarachter de PS2 geven de Gamecube een vrij grondige aframmeling.

maandag 18 maart 2002 @ 19:05:09 #65
20569 Robhimself
Heeere's you sign!
pi_3529227
quote:
Op maandag 18 maart 2002 18:10 schreef Vibromass het volgende:

[..]

Yep. Dat stond idd al in deze topic.
[..]

Ik zie je wat speculeren over psychologie. Feiten?
[..]

Dat zeker.

Maar wie is het er nou niet mee eens dat de GC qua hardware een minder krachtig apparaat is dan?

Ok, credit where it's due, de xbox mag dan wel krachtiger zijn, maar het gaat erom hoe game developers ermee omgaan toch?
  maandag 18 maart 2002 @ 20:02:27 #66
19926 Iam_Zenith
Verschillen verschillen
pi_3529817
Ja leuk allemaal. Ik start denk ik maar ff een X-Box, GameCube en PS2 topic! Kan je lekker de X-Box afkraken als je dat nodig vind (ik zelf vind dat niet nodig. Volgens mij is de X-Box gewoon een prima console)
Wat is het verschil tussen een appel en een peer? Een appel kun je schillen en een peer WEL!
  maandag 18 maart 2002 @ 22:59:43 #67
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_3532442
quote:
Op maandag 18 maart 2002 19:05 schreef Robhimself het volgende:

[..]

Ok, credit where it's due, de xbox mag dan wel krachtiger zijn, maar het gaat erom hoe game developers ermee omgaan toch?

Jawel, en ik moet zeggen dat ik het bijvoorbeeld heeel jammer vind dat Rogue Leader voorlopig niet op de XBox gaat komen
  maandag 18 maart 2002 @ 23:01:36 #68
2957 Meister
Food & Beverage Consumer
pi_3532477
Ach kom, laten we eerlijk zijn; het ziet er te gek uit maar het is gegarandeerd een kutspel.
pi_3533257
quote:
Op vrijdag 15 maart 2002 13:39 schreef DaMSWer het volgende:
koop een gamecube
IDD
Lambo of Rekt
pi_3533350
quote:

[..]

[..]

[..]

Ze wachten niet voor niets zolang met de gamecube.... ze willen wederom de PS overtreffen...
DEJAVU >> PS1/N64

Hier zijn de meningen vaak over verdeeld... maar de N64 kwam toch echt wel beter uit alle tests dan de PS1....
ALIAS :
PIXELSTATION
PLEESTATION
GAYSTATION

Lambo of Rekt
pi_3533378
"welke tests?"

3DGraphics test
Playable test
Sound-test
Verslavendste spellen-test

t enige waar de PS beter uitkwam was
REALITY test... ook alleen maar door grand turismo

Lambo of Rekt
  dinsdag 19 maart 2002 @ 00:45:36 #72
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_3534087
quote:
Op maandag 18 maart 2002 23:46 schreef EggsTC het volgende:

[..]
Ze wachten niet voor niets zolang met de gamecube.... ze willen wederom de PS overtreffen...

Nou dat zal best lukken. De PS2 daarentegen ben ik nog niet zo zeker van

Maar goed. Hij is dus al lang uit in Japan en de US, we weten wat we kunnen verwachten. Het is niet alsof ze hem nog kunnen verbeteren.

dinsdag 19 maart 2002 @ 12:24:21 #73
5590 Robino
pi_3537014
quote:
Op maandag 18 maart 2002 23:48 schreef EggsTC het volgende:
"welke tests?"

3DGraphics test
Playable test
Sound-test
Verslavendste spellen-test

t enige waar de PS beter uitkwam was
REALITY test... ook alleen maar door grand turismo

Hier gaan we weer terug naar het hardware-verhaaltje...
Je kan het ook zo stellen:
- Welke console was het meest succesvol?
- Welke console ligt vandaag de dag nog goed in de markt?
- Welke console had de meeste spellen?
- Welke console had de leukste spellen (ook het grootste
aantal leuke spellen)
- Welke console had de goedkoopste spellen?
- Welke console had spellen die je kon kopieren?

Kortom: spellen maken de console, zoals al eerder gezegd. Maar wat nu opeens weer ontkracht wordt omdat de n64 sneller was dan de psx.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')