abonnement Unibet Coolblue
pi_60206367
In 1996 hadden we natuurlijk Olympisch goud gehaalt maar dit jaar is de Acht niet zo heel goed. De Holland 4 is kandidaat voor het goud en ook de Dames 2 maakt kans.

Gaan we hier prijzen winnen of niet?

Saillant detail, ik roeide dit jaar in de boot waarmee Canada in 1992 Olymisch Goud gehaalt heeft

[ Bericht 0% gewijzigd door De_Ananas op 19-07-2008 13:05:33 ]
pi_60206383
Misschien dat een andere roeier wat meer info kan geven want ik heb er niet zoveel verstand van

Ook leuk, FOK! user Pullup gaat als Bondscoach mee met de Vrouwen Acht, zet hem op
pi_60206559
Hoe komt je vereniging aan de boot van Canada uit '92?
That's all folks!
pi_60206691
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 13:10 schreef -Vaduz- het volgende:
Hoe komt je vereniging aan de boot van Canada uit '92?
Die verkochten ze gewoon

Vind het ook een beetje raar ja
  Redactie Sport zaterdag 19 juli 2008 @ 13:46:33 #5
109131 crew  sportfreak
pi_60207260
Het team bestaat uit:
- Geert Cirkel
- Gijs Vermeulen
- Jan Willem Gabriëls
- Matthijs Vellenga

Goud gaat lastig worden, maar een medaillekandidaat zijn ze zeker. En als alles meezit is goud zeker niet onmogelijk.

Prestaties afgelopen 2 jaar:

Seizoen 2008:
Wereldbeker München (GER) 4de
Wereldbeker Luzern (CH) Zilver
Wereldbeker Poznan (P) Goud


Seizoen 2007:
Wereldbeker Linz (AUT) Zilver
Wereldbeker Amsterdam (NED) Zilver
Wereldbeker Luzern (CH) Goud
Overall winnaar wereldbeker

WK München (GER) Brons
pi_60209334
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 13:16 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Die verkochten ze gewoon

Vind het ook een beetje raar ja
Het zijn wel leuke feitjes. Is het materiaal nog wel van deze tijd?
That's all folks!
pi_60209361
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 15:40 schreef -Vaduz- het volgende:

[..]

Het zijn wel leuke feitjes. Is het materiaal nog wel van deze tijd?
Voor ons niveau wel, het is een Empacher maar hij is wel trager dan nieuwe Empachers.
pi_60211455
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 13:10 schreef -Vaduz- het volgende:
Hoe komt je vereniging aan de boot van Canada uit '92?
Hoi,
Op elke WK of olympische spelen verkopen de teams van de overzeesche landen vaak hun boten omdat het zeer duur is die dingen te transporteren. Dit was de boot van de Canadezen die ze voor de spelen in 92 van de bootswerf Empacher hadden geleased.
Ze laten dan na de spelen de boten gewoon in Europa achter en veel Nederlandse verenigingen bieden er vervolgens op. De boot is dan 3 maanden oud en kost dan ongeveer 2/3 van de nieuwprijs. Iedereen blij want zoals je kan zien is die boot 16 jaar later nog prima geschikt om roeiers van het niveau van de Ananas blij te maken.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  Trouwste user 2022 zaterdag 19 juli 2008 @ 20:45:12 #9
7889 tong80
Spleenheup
pi_60214322
Ben wel benieuwd na deze post.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_60220395
De kosten voor het transport zijn tegenwoordig wat minder een probleem voor de bonden.
Voor deze spelen heeft de Nederlandse equipe een transport van boten naar Peking zelf per vliegtuig en een transport van een andere set boten naar het laatste trainingskamp in Korea in een container per boot gehad.

De boot naar Peking is natuurlijk de nieuwste en van de bond zelf, maar ik kan De Ananas melden dat de vrouwenacht op dit moment met veel plezier gebruik maakt van het topschip van zijn vereniging Skoll hier in Korea, een boot die we speciaal voor dit kamp mochten lenen.

OT: De holland vier heeft gewoon twee eigen gelijkwaardige boten en ze varen hier de laatste weken erg hard baantjes op het stuwmeer.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  Trouwste user 2022 zondag 20 juli 2008 @ 07:43:39 #11
7889 tong80
Spleenheup
pi_60220475
Mooi.

Ik duim met je mee

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_60221905
quote:
Op zondag 20 juli 2008 06:27 schreef pullup het volgende:
De kosten voor het transport zijn tegenwoordig wat minder een probleem voor de bonden.
Voor deze spelen heeft de Nederlandse equipe een transport van boten naar Peking zelf per vliegtuig en een transport van een andere set boten naar het laatste trainingskamp in Korea in een container per boot gehad.

De boot naar Peking is natuurlijk de nieuwste en van de bond zelf, maar ik kan De Ananas melden dat de vrouwenacht op dit moment met veel plezier gebruik maakt van het topschip van zijnonze vereniging Skoll hier in Korea, een boot die we speciaal voor dit kamp mochten lenen.

OT: De holland vier heeft gewoon twee eigen gelijkwaardige boten en ze varen hier de laatste weken erg hard baantjes op het stuwmeer.
Maar training in Korea? Trainen jullie niet gewoon in Peking nu? En heb je zoveel tijd daar over dat je op FOK! zit?
  zondag 20 juli 2008 @ 12:33:53 #13
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_60222777
Gaan we het hier alleen over de holland-4 hebben of ook over de overige roeiers?
pi_60223206
quote:
Op zondag 20 juli 2008 12:33 schreef Pikhoofd het volgende:
Gaan we het hier alleen over de holland-4 hebben of ook over de overige roeiers?
Allemaal

Ik ben alleen niet goed in het maken van een OP

Als je Pullups stukje had gelezen wist je dat het ook over de Vrouwen 8 ging
pi_60223472
quote:
Op zondag 20 juli 2008 11:44 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Maar training in Korea? Trainen jullie niet gewoon in Peking nu? En heb je zoveel tijd daar over dat je op FOK! zit?
Een deel van de hele equipe zal hier komen trainen, Waaronder bv de honkballlers en een deel van de wielerequipe. Voor ons is dit een locatie zonder last te hebben van de hectiek van de spelen zelf op een goede manier te kunnen acclimatiseren in de buurt van Peking.
Veel tijd heb ik niet hoor maar ik neus toch even via Fok wat er met de tour gebeurt en dan kom ik automatisch hier even langs.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_60223511
quote:
Op zondag 20 juli 2008 13:12 schreef pullup het volgende:

[..]

Een deel van de hele equipe zal hier komen trainen, Waaronder bv de honkballlers en een deel van de wielerequipe. Voor ons is dit een locatie zonder last te hebben van de hectiek van de spelen zelf op een goede manier te kunnen acclimatiseren in de buurt van Peking.
Veel tijd heb ik niet hoor maar ik neus toch even via Fok wat er met de tour gebeurt en dan kom ik automatisch hier even langs.
Trainen alle roeiploegen in Korea? En zitten jullie in andere boten nu?
pi_60223566
quote:
Op zondag 20 juli 2008 13:14 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Trainen alle roeiploegen in Korea? En zitten jullie in andere boten nu?
Alle Nederlanse en ook de Belgen zijn met ons meegekomen. Tenslotte komt de enige Zwitserse deelnemer de skiffeur ook nog met coaches hierheen morgen. We zitten allemaal in andere boten dan we in Peking gaan varen ja.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_60223817
Ah, bedankt voor de uitleg.
That's all folks!
pi_60223881
quote:
Op zondag 20 juli 2008 13:17 schreef pullup het volgende:

[..]

Alle Nederlanse en ook de Belgen zijn met ons meegekomen. Tenslotte komt de enige Zwitserse deelnemer de skiffeur ook nog met coaches hierheen morgen. We zitten allemaal in andere boten dan we in Peking gaan varen ja.
Waarom heeft de bond eigenlijk niet genoeg eigen boten? Niet genoeg geld? Ze kunnen toch wel genoeg sponsoren regelen
pi_60224045
quote:
Op zondag 20 juli 2008 13:33 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Waarom heeft de bond eigenlijk niet genoeg eigen boten? Niet genoeg geld? Ze kunnen toch wel genoeg sponsoren regelen
De bond heeft genoeg geld om iedereen van de juiste boten te voorzien. Maar niet om elke ploeg twee boten te geven. Je moet bedenken dat deze situatie waarschijnlijk uniek is en niet snel meer gaat voorkomen. En we hebben het dan toch over een paar ton extra aan materiaal dat we hier nu gebruiken.

Aangezien de roeiers ook lid zijn van de verenigingen die over het algemeen goede boten hebben, zijn de verenigingen meestal niet te beroerd om tegen een kleine vergoeding de boten uit te lenen. De boot waar de mannen acht in Peking mee gaat varen is eigenlijk pas nieuw gekocht door Skadi en aangezien er drie Skadi roeiers in zitten vonden ze het geen probleem dat de Holland acht deze voor de spelen zou gebruiken
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_60224788
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 13:00 schreef De_Ananas het volgende:

Ook leuk, FOK! user Pullup gaat als Bondscoach mee met de Vrouwen Acht, zet hem op
Whaaaa !
Top man

( Dat je verstand van schaken hebt wist ik, maar dit )
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
pi_60258165
quote:
Op zondag 20 juli 2008 13:42 schreef pullup het volgende: De boot waar de mannen acht in Peking mee gaat varen is eigenlijk pas nieuw gekocht door Skadi en aangezien er drie Skadi roeiers in zitten vonden ze het geen probleem dat de Holland acht deze voor de spelen zou gebruiken
Daarnaast vindt men het bij Skadi natuurlijk errug gaaf dat er ARSR SKADI in megaletters op een boot op de spelen staat

Pullup kun jij iets laten zien vanuit Korea? De journalistiek faalt daar een beetje in voor zover ik weet, en ik ben wel nieuwsgierig zo in de aanloop naar de spelen.

Wat de Holland4 betreft: Ik geef ze heel goede podiumkansen, de jongens kunnen volgens mij goed met alle omstandigheden omgaan, alleen tegenwind is niet hun ding. Veldgrootte: 13 deelnemers

De lichte dames 2x met Marit van Eupen en Kirsten van der Kolk geef ik ook goede medaillekansen, daarmee kunnen ze leuk nog wat mensen verrassen. Maar het LW2x veld is weer enorm sterk omdat het het enige LW veld is, dus de top gaat goed hard. Veld: 17 deelnemers

Verder gaat er vanuit nederland naar de spelen:
M8+ Op laatste moment gekwalificeerd, extreem zwaar nummer, geen podiumkansen. (8 deelnemers in veld)
W8+ Ook op laatste moment gekwalificeerd, maar ligt wat beter in het veld afgelopen jaar. Als ze dik geluk hebben kan het wel wat worden. (7 deelnemers in veld)
LM4- Onder zeer zware selecties geformeerde boot die nog maar één keer bij de eerste zes heeft gevaren (A-finale) (13 deelnemers in enige lichte olympisch boordroei-veld)
M1x Sjoerd Hamburger in zijn eentje in de skiff peddelt al een aantal jaar aardig mee met de top en weet zich daar in te groeien. De kleine nummers zijn berucht op de spelen om de "olympische spirit" waar mensen één keer boven zichzelf uit weten te stijgen. Daardoor kunnen er heel apart dingen gebeuren in de skiff. De podiumkansen van Hamburger zijn klein tot nihil maar eerste 6 varen zou sowieso een prestatie zijn in dit moeilijkste nummer (jaja, discutabel) in een veld van 30 deelnemers
pi_60259923
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 00:40 schreef cryforhelp het volgende:

[..]


Pullup kun jij iets laten zien vanuit Korea? De journalistiek faalt daar een beetje in voor zover ik weet, en ik ben wel nieuwsgierig zo in de aanloop naar de spelen.


Ik heb mijn camera thuis gelaten met de bedoeling hier in Korea een mooie nieuwe te kopen en tot nu toe daar geen tijd voor gehad. Donderdag ga ik de stad in en als ik slaag dan zal ik eens wat foto's uploaden.
Later deze week krijgen we nog wel lui van de NOS langs voor verslagen maar die wachten waarschijnlijk tot de honkballers en de wielrensters hier ook aanwezig zijn.

Op zo'n trainingskamp is het nog best moeilijk om elkaars ploegen te zien want op een groot stuwmeer scheurt iedereen een andere kant op om vooral niet in de golven van de coachbootjes van elkaar te zitten.

Maar iedereen lijkt lekker in zijn vel te zitten en in ieder geval gaat de damesacht op dit moment erg goed.

Verder heb je de verschillende ploegen wel goed geintroduceerd hoor al zullen enkelen waarschijnlijk zelf ies anders over hun kansen denken.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_60259932
quote:
Op zondag 20 juli 2008 14:19 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

Whaaaa !
Top man

( Dat je verstand van schaken hebt wist ik, maar dit )
Toch weer gelukt op het laatst
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_60264402
Hebben jullie ook last van de smog in Peking of is dat allemaal een stuk minder waar de wedstrijden zijn?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')