Waarschijnlijk wel...quote:Op zaterdag 19 juli 2008 10:44 schreef vannelle het volgende:
Heb je de as van de ontsteking niet 180 graden verkeerd staan?
Een klepstoter zal als die lang niet gebruikt word eerder te slap worden ipv. te hard, of je moet de kop gedemonteerd hebben zonder de stoters leeg te persen.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 14:57 schreef menmulder het volgende:
Mhh op een ander forum kwamen ze met het volgende idee. Er zitten hydraulische kleppen in de motor. Omdat deze natuurlijk een tijd stil hebben gestaan in de sloop auto. Kan het zo zijn dat de kleppen nu helemaal niet, of bijna niet op en neer gaan. Oplossing zou zijn of aanslepen. Of zonder bougie's en brandstof een tijdje doorstarten zodat er olie in de klepstoters komt
Hydraulische kleppen/klepstoters hebben volgens mij een stelbereik dat veel kleiner is dan de max. lift van de nokkenas. Dan zou er toch nog steeds mengsel in de verbrandingsruimte moeten komen!?quote:Op zaterdag 19 juli 2008 16:54 schreef menmulder het volgende:
Mhh maar als ze dus te zacht zijn, dan worden de kleppen niet bedient.
Ik weet niet hoe sterk je bent maar dit hoort idd kracht te kosten. Je draait in principe met de hand de compressie die het blok hoort te hebben en dat is voor menselijk kunnen best veel.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 19:26 schreef menmulder het volgende:
Nee zelfs met startspul loopt die niet. Ontsteking nu precies zo gezet zoals het boekje voorschrijft moet dus goed staan [quote]
Heb je nou al gecontroleerd of de ontsteking 180 graden verdraaid is of niet?
En wat hoor je precies als je probeert te starten? Alleen ronddraaiende motor of ook nog lichtelijk gemotiveerde plofjes op de achtergrond?
[quote]Op zaterdag 19 juli 2008 19:26 schreef menmulder het volgende: Als ik de motor met de hand probeer rond te draaien (krukaspoeplie) lukt dit bij de nieuwe motor ook niet. Alleen met een grote ratel. Bij de oude motor kon je met wat kracht de motor ook met de hand wel ronddraaien. Dit zou eventueel kunnen bevestigen dat de kleppen niet open gaan
Hmm..quote:Op zondag 20 juli 2008 00:00 schreef menmulder het volgende:
Als ik met de sleutel start maakt hij +- 300 rpm, uit de uitlaat komt niet echt puf, benzine komt wel uit de injectoren maar de bougies zijn niet nat. En de ontsteking kan niet 180 graden verkeerd staan. Dan zijn de kabels te kort. + dat hij nu netjes bij cilinder 1 begint met vonken als de ontsteking op alle markeringen staat, en anders zou hij bij cilinder 4 beginnen. Ontstekings volgorde is 1342
Kan wel degelijk 180 graden verkeerd staan.quote:Op zondag 20 juli 2008 00:00 schreef menmulder het volgende:
En de ontsteking kan niet 180 graden verkeerd staan. Dan zijn de kabels te kort. + dat hij nu netjes bij cilinder 1 begint met vonken als de ontsteking op alle markeringen staat, en anders zou hij bij cilinder 4 beginnen. Ontstekings volgorde is 1342
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |