abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60196539
In mijn golfje 3 1.4 heb ik vandaag een ander motortje gezet. Van de oude motor heb ik het complete inlaat spruitstuk inc injectie overgezet. Verder heb ik de ontsteking overgezet aangezien deze niet op de motor zat. Ik heb de onsteking zo gezet dat de krukaspoelie op de markeering staat. En de rotor dan precies gezet met het streepje op het verdeelhuis. Maar hij start niet

Motor krijgt benzine, tenminste als ik de injectoren loshaal en de motor start komt er benzine uit.

De bougies vonken, tevens ter controle de bougies van de oude motor overgezet. Aan de volgorde van de kabels is niks veranderd deze niet los gehad. Kabels zijn ook goed, nooit problemen mee gehad op de oude motor. De ontsteking ook gebrobeerd om te draaien stukje naar links, stukje naar echts geen effect.

Wie heeft er ideeen????
pi_60196569
De inburgeringscursus van Rita Verdonk volgen en vooral extra toetsing met betrekking tot het correct schrijven in de Nederlandse Taal.

O/T: Startmotor verrot?
Google is your friend, abuse your friends
  vrijdag 18 juli 2008 @ 20:27:03 #3
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_60196615
kankerlemming
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_60197412
De motor draait wel gewoon rond, vonkt en de injectoren geven benzine
pi_60199170
Misschien moet je een clubje oprichten samen met Turquaz52
* Whatever floats your goat!
  zaterdag 19 juli 2008 @ 08:35:09 #6
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_60203435
Startblokkering
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_60203527
computer en alles is blijven zitten, alleen het draaiende gedeelte is dus vervangen en exact hetzelfde als de oude motor
pi_60203782
zou het eventueel de hall gever kunnen zijn en hoe test ik deze?
pi_60204303
Heb je de as van de ontsteking niet 180 graden verkeerd staan?
  zaterdag 19 juli 2008 @ 14:32:19 #10
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_60208077
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 10:44 schreef vannelle het volgende:
Heb je de as van de ontsteking niet 180 graden verkeerd staan?
Waarschijnlijk wel...

TS: je kan het gewoon even snel proberen door de bougiekabels op de verdelerkap even kruislings te verwisselen.
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_60208530
Mhh op een ander forum kwamen ze met het volgende idee. Er zitten hydraulische kleppen in de motor. Omdat deze natuurlijk een tijd stil hebben gestaan in de sloop auto. Kan het zo zijn dat de kleppen nu helemaal niet, of bijna niet op en neer gaan. Oplossing zou zijn of aanslepen. Of zonder bougie's en brandstof een tijdje doorstarten zodat er olie in de klepstoters komt
  zaterdag 19 juli 2008 @ 15:30:18 #12
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_60209140
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 14:57 schreef menmulder het volgende:
Mhh op een ander forum kwamen ze met het volgende idee. Er zitten hydraulische kleppen in de motor. Omdat deze natuurlijk een tijd stil hebben gestaan in de sloop auto. Kan het zo zijn dat de kleppen nu helemaal niet, of bijna niet op en neer gaan. Oplossing zou zijn of aanslepen. Of zonder bougie's en brandstof een tijdje doorstarten zodat er olie in de klepstoters komt
Een klepstoter zal als die lang niet gebruikt word eerder te slap worden ipv. te hard, of je moet de kop gedemonteerd hebben zonder de stoters leeg te persen.

Kabels al omgedraaid?

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_60209920
Welcome to the club..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_60210016
Als de klepstoters te hard zouden zijn komt er iig brandstof in de cilinder en zou je op z'n minst een zwakke plof mogen verwachten.
Als de stoters te zacht zijn zodat de kleppen niet bediend worden krijg je'm met starten ws. niet eens rond.
Ook ik hou het nog ff op ontstekingstijdstip.
pi_60210922
Mhh maar als ze dus te zacht zijn, dan worden de kleppen niet bedient. Heb wel vaker een motor gehad waarbij de ontsteking niet goed stond en dan hoor je op zijn minst af en toe een goede plof. Dus naar mijn idee komt de benzine niet in de zuigers aan. De bougies zijn ook niet nat, terwijl als ik de injectoren loshaal er wel benzine uitspuit.
pi_60212053
Loopt 'ie wel met een busje startpilote?
  zaterdag 19 juli 2008 @ 18:12:11 #17
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_60212132
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 16:54 schreef menmulder het volgende:
Mhh maar als ze dus te zacht zijn, dan worden de kleppen niet bedient.
Hydraulische kleppen/klepstoters hebben volgens mij een stelbereik dat veel kleiner is dan de max. lift van de nokkenas. Dan zou er toch nog steeds mengsel in de verbrandingsruimte moeten komen!?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_60213090
Nee zelfs met startspul loopt die niet. Ontsteking nu precies zo gezet zoals het boekje voorschrijft moet dus goed staan. Als ik de motor met de hand probeer rond te draaien (krukaspoeplie) lukt dit bij de nieuwe motor ook niet. Alleen met een grote ratel. Bij de oude motor kon je met wat kracht de motor ook met de hand wel ronddraaien. Dit zou eventueel kunnen bevestigen dat de kleppen niet open gaan
  zaterdag 19 juli 2008 @ 20:42:21 #19
127232 Quint24
Just follow the star
pi_60214283
of je hebt een slechte motor te pakken van de sloop.
Een dag niet naar mooie vrouwen kijken is een dag niet geleefd
pi_60214431
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 19:26 schreef menmulder het volgende:
Nee zelfs met startspul loopt die niet. Ontsteking nu precies zo gezet zoals het boekje voorschrijft moet dus goed staan [quote]

Heb je nou al gecontroleerd of de ontsteking 180 graden verdraaid is of niet?
En wat hoor je precies als je probeert te starten? Alleen ronddraaiende motor of ook nog lichtelijk gemotiveerde plofjes op de achtergrond?

[quote]Op zaterdag 19 juli 2008 19:26 schreef menmulder het volgende: Als ik de motor met de hand probeer rond te draaien (krukaspoeplie) lukt dit bij de nieuwe motor ook niet. Alleen met een grote ratel. Bij de oude motor kon je met wat kracht de motor ook met de hand wel ronddraaien. Dit zou eventueel kunnen bevestigen dat de kleppen niet open gaan
Ik weet niet hoe sterk je bent maar dit hoort idd kracht te kosten. Je draait in principe met de hand de compressie die het blok hoort te hebben en dat is voor menselijk kunnen best veel.

Wat ik graag wil weten: als je gewoon met de sleutel start, gaat ie dan rond? Maakt ie dan ook fatsoenlijk toeren? Komt er een beetje puf uit je uitlaat tijdens het starten?
En nogmaals, staat je ontsteking niet 180 graden verkeerd?
pi_60217215
Als ik met de sleutel start maakt hij +- 300 rpm, uit de uitlaat komt niet echt puf, benzine komt wel uit de injectoren maar de bougies zijn niet nat. En de ontsteking kan niet 180 graden verkeerd staan. Dan zijn de kabels te kort. + dat hij nu netjes bij cilinder 1 begint met vonken als de ontsteking op alle markeringen staat, en anders zou hij bij cilinder 4 beginnen. Ontstekings volgorde is 1342
  zondag 20 juli 2008 @ 00:18:51 #22
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_60217466
quote:
Op zondag 20 juli 2008 00:00 schreef menmulder het volgende:
Als ik met de sleutel start maakt hij +- 300 rpm, uit de uitlaat komt niet echt puf, benzine komt wel uit de injectoren maar de bougies zijn niet nat. En de ontsteking kan niet 180 graden verkeerd staan. Dan zijn de kabels te kort. + dat hij nu netjes bij cilinder 1 begint met vonken als de ontsteking op alle markeringen staat, en anders zou hij bij cilinder 4 beginnen. Ontstekings volgorde is 1342
Hmm..

Ik zou toch nog eens goed naar de tijdstippen kijken, ook van de distributie.
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_60220882
quote:
Op zondag 20 juli 2008 00:00 schreef menmulder het volgende:
En de ontsteking kan niet 180 graden verkeerd staan. Dan zijn de kabels te kort. + dat hij nu netjes bij cilinder 1 begint met vonken als de ontsteking op alle markeringen staat, en anders zou hij bij cilinder 4 beginnen. Ontstekings volgorde is 1342
Kan wel degelijk 180 graden verkeerd staan.
Als je het ontstekingshuis gedemonteerd hebt kan de rotor gewoon los draaien. Dan kun je het huis wel goed zetten maar kan de rotor verkeerd staan.
Maar dat doet zo te lezen niet terzake, je zegt dat cilinder 1 op het juiste moment vonkt.

300 rpm met starten lijkt me wat aan de lage kant, is je accu goed vol?

Ik vraag me trouwens serieus af waarom je bougies droog zijn terwijl je er van overtuigd bent dat er wel brandstof ingespoten wordt......
Hier heb ik geen suggesties voor, sorry.
pi_60277398
wat blijkt .... de motor heeft geen compressie, de inlaat kleppen komen alle 4 niet helemaal omhoog. Heb de kop der nog niet af, eerst het demontage bedrijf maar eens bellen ... beetje piep
  dinsdag 22 juli 2008 @ 20:51:32 #25
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_60277896
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')