abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60192620
Hey mensen!
Ik heb me eerste jaar HBO erop zitten en heb me P gehaald, dus ik ga Uni proberen (Wilde ik altijd al, vandaar dat ik ook voor me P ging dit jaar ).
Ik heb me aangemeld voor IBA (International Business Administration) op de VU, en ik heb al met de opleidings manager gesproken. Ik mag de studie doen als ik de toelatings toets haal op 18 augustus.

Ik moet een Wiskunde A1,2 toets maken op VWO eind examen niveau.
Ik moet leren wat de VWO'ers voor dit jaar moesten leren voor hun centraal examen. Ik werd verteld om Getal en Ruimte te gebruiken.
Komt goed uit want dat gebruikte ik ook toen ik nog HAVO deed vorig jaar.

Ik heb de 2003 editie.
Heb Hoofdstuk 13 van boek 4 al gemaakt (Lineaire formules, differentiëren etc. etc.) en 't lukt aardig, k merkte niet zo'n verschil met vorig jaar.

Ik kan nergens op het internet duidelijk vinden welke hoofdstukken ik moet leren en welke delen ik moet gebruiken.

Zijn hier misschien VWO'ers die mij zouden kunnen helpen?
Welke hoofdstukken moesten jullie nou presies leren voor het centraal examen dit jaar?

Bedankt,
Groetjes.
pi_60193592
...je moet gewoon alle informatie uit alle boeken kennen? Het bouwt op, dat wel, maar voor mijn centraal examen moest ik 'gewoon even' alle info uit alle boeken kennen.
pi_60193954
Volgens mij (ik heb dan havo gedaan) Moet je gewoon alle hoofdstukken leren, want Wiskunde A1,2 gebruikt gewoon andere boeken dan bijv Wiskunde B1

pi_60194392
Ja idd voor VWO examen moesten we gewoon bijna alles kennen, ik weet niet hoe het dit jaar was. Probeer op internet samenvattingen te vinden of schaf een zogenaamde "examenbundel" aan.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 18:26:50 #5
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_60194420
Getal & Ruimte voor Havo is niet hetzelfde als voor VWO.
pi_60194476
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 18:26 schreef Nobu het volgende:
Getal & Ruimte voor Havo is niet hetzelfde als voor VWO.
dat lijkt me vrij logisch, maar het principe zal hetzelfde zijn. De inhoud uiteraard niet.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 18:32:04 #7
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_60194503
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 18:30 schreef erikkll het volgende:

[..]

dat lijkt me vrij logisch, maar het principe zal hetzelfde zijn. De inhoud uiteraard niet.
Dat lijkt mij ook, maar hij schrijft dat hij die boeken nog had uit zijn Havo-tijd. Dus ik denk ik zeg het maar even.
pi_60194920
Nee ik heb de boeken niet meer uit mijn HAVO tijd
Ik zei dat ik Getal en Ruimte ook gebruikte toen ik HAVO deed (dat ik dus bekend ben met het boek).
Ik heb uiteraard gewoon de VWO versies nu

Maar ik neem aan dat ik dan alles van de boeken van 5 en 6 havo moet kennen?
Dat zijn als het goed is boek 4 en 5 van de 2003 versie van Getal en Ruimte VWO toch?
Dus hoofdstuk 13 t/m 20?
pi_60199866
Maak een paar oude examens, dan zal het wel lukken.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  maandag 21 juli 2008 @ 00:19:46 #10
123170 alors
zlata1234
pi_60236217
Kijk hier eens: http://www.watmoetikleren.nl/examens/vwo/wiskunde-a1,2/

Klik op de onderwerpen voor meer informatie erover.

Ik heb misschien nog wel ergens een studiewijzer liggen met hoofdstukken.. Maar die ging uit van de druk van 1998. De hoofdstukken heten geloof ik wel hetzelfde. Ik kan morgen wel even kijken.
know'm sayin?
word? word.
pi_60246048
Het beste is om een examenbundel te kopen. Daarin staan over elk onderwerp iets van 20 vragen die vergelijkbaar zijn met wat je op je examen krijgt, daarnaast staan er ook nog een berg oude examens in (+ antwoorden ofcourse)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')