Niet bij Vista, en ook niet als je de drivers slipstreamt in een XP-install.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 13:49 schreef eso-teric het volgende:
Het gaat idd de ATI HD4870 worden.. zie ik nu ook net, beter en goedkoper.
De voeding was in eerste instantie vooral voor SLI enzo.. maar idd, 500 kan ook.
Floppydrive is soms nodig voor installeren van RAID drivers vóór het OS install.
Hoezo zonde... Stap gewoon over naar Vista 64-bit en neem 4 GB. Het bijt niet hoor.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 15:02 schreef eso-teric het volgende:
wat is slipstreamt?
En nee, ik ben van plan XP 32 bits te blijven draaien... Op dit moment is 3GB ook genoeg, en mocht ik binnen nu en een jaar overstappen naar vista/64bits heb ik al voldoende.
Slipstreamen is het zelf maken van een eigen windows installatie-cd aan de hand van een origineel, waarbij je de drivers van hardware die je zelf hebt, maar die niet standaard in windows zitten, integreert op de cd. Hierdoor hoef je deze niet meer achteraf te installeren. Ook kan je bijvoorbeeld vooraf de serial invoegen, om zo een unattended installatie te maken, waar je niet meer bij aanwezig hoeft te zijn. Je duwt de cd erin, drukt op installeren, wacht een uurtje en windows is gereed voor gebruik. Hier zijn bepaalde programma's voor, weet zo ff niet hoe ze heten. Maar daar is google voor.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 15:02 schreef eso-teric het volgende:
wat is slipstreamt?
Zie mijn reply hierbovenquote:Op vrijdag 18 juli 2008 23:01 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Slipstreamen is het zelf maken van een eigen windows installatie-cd aan de hand van een origineel, waarbij je de drivers van hardware die je zelf hebt, maar die niet standaard in windows zitten, integreert op de cd. Hierdoor hoef je deze niet meer achteraf te installeren. Ook kan je bijvoorbeeld vooraf de serial invoegen, om zo een unattended installatie te maken, waar je niet meer bij aanwezig hoeft te zijn. Je duwt de cd erin, drukt op installeren, wacht een uurtje en windows is gereed voor gebruik. Hier zijn bepaalde programma's voor, weet zo ff niet hoe ze heten. Maar daar is google voor.
Overheen gelezenquote:
Dat is waar ^^ Ik gebruik verder geen Vista op het moment, daarom wask dat dus vergeten :$quote:Op zaterdag 19 juli 2008 15:10 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Overheen gelezen
Nog even een toevoeging op jouw post: Als vista de raid-controller niet kent, kun je ook drivers vanaf een usb-stick laden. Dus nog steeds geen floppy meer nodig.
quote:Op vrijdag 18 juli 2008 13:49 schreef eso-teric het volgende:
Het gaat idd de ATI HD4870 worden.. zie ik nu ook net, beter en goedkoper.
De voeding was in eerste instantie vooral voor SLI enzo.. maar idd, 500 kan ook.
Floppydrive is soms nodig voor installeren van RAID drivers vóór het OS install.
Alle professionele pakketten zijn al jaren multithreaded. Je hebt juist hartstikke veel aan meerdere cores als je met media werkt. Voor een serieus workstation is zelfs octacore niet overdreven.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 11:16 schreef Cothen het volgende:
Quadcore is nergen voor nodig, tenzij je video-edittingsoftware gebruikt die in staat is meerdere threads te gebruiken die op meerdere cores gedraaid kunnen worden.
Klets, mijn x38 heeft ook 2 stuks PCI-e x16 sloten.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 15:37 schreef Marc H het volgende:
[..]
Wat je ook doet, kies een x48 board. Als je later voor nog meer videopower een tweede 4870 erbij wilt plaatsen, kan de tweede ook op 16x draaien, in plaats van 4x. (alleen X48 boards hebben 2x 16x PCI-E sloten, op volledig 16x. Alle andere chipsets hebben 16x en 4X combinaties, wat een flinke bottleneck is.
oops, inderdaad. Had X- serie moederbord moeten typen.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 16:36 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Klets, mijn x38 heeft ook 2 stuks PCI-e x16 sloten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |