abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65604140
afdeling automatisering alstublieft..

Die cirkels rond het logo wil ik maken, maar dan in het groot, en veel. Nu heb ik geen zin om zo ontiegelijk lang met de pen tool aan de slag te gaan. dus zou ik dit misschien kunnen automatiseren? Of weet iemand een snellere manier. Het moeten dus random rondjes worden. Met een muis uit de losse pols rondjes krassen heeft geen zin, want dan gaan er scherpen hoeken in zitten, en dat is weer niet de bedoeling...

iemand een idee?
"Dude.. they can't get any better than that"
  Donald Duck held zaterdag 31 januari 2009 @ 20:03:28 #152
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_65604625
je kunt een gesloten path tekenen (pen tool) met diverse anchors, dat is vectorgebasseerd en dus vloeiend. Dat kun je vervolgens in pixels omzetten, eventueel met pressure zodat je een verlopend effect krijgt. Dan versleep je de anchors wat, je verandert de kromming en laat dat path dan weer opnieuw tekenen in pixels. Doe dat een paar keer en dan heb je dat effect
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_65604767
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 20:03 schreef __Saviour__ het volgende:
je kunt een gesloten path tekenen (pen tool) met diverse anchors, dat is vectorgebasseerd en dus vloeiend. Dat kun je vervolgens in pixels omzetten, eventueel met pressure zodat je een verlopend effect krijgt. Dan versleep je de anchors wat, je verandert de kromming en laat dat path dan weer opnieuw tekenen in pixels. Doe dat een paar keer en dan heb je dat effect
heb na wat proberen ondertussen zoiets gedaan. Idd vector tekenen en omzetten naar pixel, vervolgens een brush van maken en dmv shape dynamics veranderingen aanbrengen. Komt aardig in de buurt.
pi_65605814
En wat about
Circel maken, en dan met disort (heel zwak ofcourse)

FAIL !
pi_66291473
Vraag.
Heb nu een selectie gemaakt waarin ik 2 gradients wil gebruiken.
Nu verdwijnt de eerste gradient als ik de tweede maak :S Hoe is dit te fixen?
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
pi_66291746
2e layer maken en 50% doorzichtigheid?
pi_66291979
Hier wordt het gedaan in een video tutorial, bij 3:45
http://victoriawebschool.(...)pace-planet-tutorial
pi_66292680
Dan moet je bovenin transparantie aanvinken, en in je kleuren palet 1 kleur met transparantie kiezen.
Hier zie je het:

[ Bericht 44% gewijzigd door Eastwood op 20-02-2009 21:14:18 ]
pi_66293396
Ah vet, bedankt
pi_66337457
Iemand die mij kort wat kan uitleggen over de pen tool.
Ik kan geen waypoints toevoegen middenin een lijn en als ik een path maak dan kleurt hij dit in tussen de waypoints.

Voorbeeldje:

Ik denk dat m'n instellingen totaal verkeerd staan maar ik weet nog helemaal niks van de pentool dus ik weet ook niet wat ik verkeerd doe.
Omnia dicta fortiora, si dicta Latina
pi_66338017
Dat photoshop vlakken begint te vullen tussen je paden ligt inderdaad aan de instellingen. Links bovenaan (als je de pentool geselecteerd hebt) heb jij "shape layers" geselecteerd, de linker optie van de drie. Je moet de middelste aanklikken (paths), dan maak je alleen maar een pad, en vult photoshop geen kleuren in.
Om halverwege nog een waypoint in te voegen, moet je in je tool menu, met de rechter muisknop op de pentool klikken, en kiezen voor add anchor point. Dan lukt het wel.

Voor meer informatie over de pentool zelf.. wat het is, wat het kan, wil ik je verwijzen naar photoshop essentials, hier staat een mooie en duidelijke uitleg, inclusief voorbeelden.

Succes
pi_66338579
Gelukt, heel erg bedankt!
Ik heb het een keer voor elkaar gekregen met een gewone links-klik een anchor point toe te voegen, kan ik dit ook weer aanzetten of kan dit eigenlijk helemaal niet? :p
Omnia dicta fortiora, si dicta Latina
  zondag 22 februari 2009 @ 14:03:54 #163
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_66339325
In PS CS4 moet ik tegenwoordig de layer zelf selecteren op de Layer Pane om de inhoud daarvan te verplaatsen, voorheen (in CS2) kon je gewoon op de objecten in je layer klikken (op je werkblad dus) om ze te verplaatsen. Is dit met een instelling aan te passen? Het klinkt erg vaag zo, ben benieuwd of iemand weet wat ik bedoel
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_66340220
quote:
Op zondag 22 februari 2009 14:03 schreef InTrePidIvity het volgende:
In PS CS4 moet ik tegenwoordig de layer zelf selecteren op de Layer Pane om de inhoud daarvan te verplaatsen, voorheen (in CS2) kon je gewoon op de objecten in je layer klikken (op je werkblad dus) om ze te verplaatsen. Is dit met een instelling aan te passen? Het klinkt erg vaag zo, ben benieuwd of iemand weet wat ik bedoel
wat bedoel je met verplaatsen?
  Donald Duck held zondag 22 februari 2009 @ 14:48:15 #165
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_66340595
quote:
Op zondag 22 februari 2009 14:03 schreef InTrePidIvity het volgende:
Transform box/controls ofzoiets staat uit bij je dan denk ik. Is een vinkje op de werkbalk.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zondag 22 februari 2009 @ 20:00:54 #166
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_66350626
quote:
Op zondag 22 februari 2009 14:48 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Transform box/controls ofzoiets staat uit bij je dan denk ik. Is een vinkje op de werkbalk.
Die was het niet, maar het was de optie Auto-Select die ernaast staat
Bedankt!
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_69314600
Dit topic zocht ik !

Hoe komt het dat als ik met de pen tool, brush strokes zet en aangeef dat die stroke "SIMILATE PRESSURE " moet doen, hij dat niet meer doet? vroeger deed die het wel
pi_69314693
Oh! de banners uit de op waren nog steeds gehost op mijn host.
iemand zal nieuwe moeten maken
pi_69314910
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 01:01 schreef raaavi het volgende:
Dit topic zocht ik !

Hoe komt het dat als ik met de pen tool, brush strokes zet en aangeef dat die stroke "SIMILATE PRESSURE " moet doen, hij dat niet meer doet? vroeger deed die het wel
Heb je "Shape dynamics" aangevinkt staan in je Brush settings?
pi_69314952
Nop, alleen smoothing
en die uitzetten maakt geen verschil *
pi_69314985
Zet het dan eens aan.

Edit: Shape dynamics aanzetten, bedoel ik dus.
pi_69315021
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 01:19 schreef Omniej het volgende:
Zet het dan eens aan.

Edit: Shape dynamics aanzetten, bedoel ik dus.
Thank you very much.
pi_69320778
Hallo... ik heb een aantal ronde vormen uit een foto die ik als layer in mijn huidige foto wil plakken. Alleen ik krijg die rondingen niet goed rond... zeg maar je ziet nog een aantal puntjes enzo. Met welke tool kan ik dit goed maken? Ik heb de blur en sharp tool geprobeerd maar hij doet helemaal niks
pi_69320817
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 11:49 schreef Kersje86 het volgende:
Hallo... ik heb een aantal ronde vormen uit een foto die ik als layer in mijn huidige foto wil plakken. Alleen ik krijg die rondingen niet goed rond... zeg maar je ziet nog een aantal puntjes enzo. Met welke tool kan ik dit goed maken? Ik heb de blur en sharp tool geprobeerd maar hij doet helemaal niks
De Pen Tool?

* Zou je misschien kunnen laten zien wat je bedoeld?
pi_69321052
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 11:49 schreef Kersje86 het volgende:
Hmm, ik begrijp niet helemaal wat je precies bedoelt. Wat voor 'puntjes' zie je?

Een voorbeeldje zou denk ik handiger zijn.

Edit: Oh, raaavi was me al voor. Vergeten te refreshen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')