heb na wat proberen ondertussen zoiets gedaan. Idd vector tekenen en omzetten naar pixel, vervolgens een brush van maken en dmv shape dynamics veranderingen aanbrengen. Komt aardig in de buurt.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 20:03 schreef __Saviour__ het volgende:
je kunt een gesloten path tekenen (pen tool) met diverse anchors, dat is vectorgebasseerd en dus vloeiend. Dat kun je vervolgens in pixels omzetten, eventueel met pressure zodat je een verlopend effect krijgt. Dan versleep je de anchors wat, je verandert de kromming en laat dat path dan weer opnieuw tekenen in pixels. Doe dat een paar keer en dan heb je dat effect
wat bedoel je met verplaatsen?quote:Op zondag 22 februari 2009 14:03 schreef InTrePidIvity het volgende:
In PS CS4 moet ik tegenwoordig de layer zelf selecteren op de Layer Pane om de inhoud daarvan te verplaatsen, voorheen (in CS2) kon je gewoon op de objecten in je layer klikken (op je werkblad dus) om ze te verplaatsen. Is dit met een instelling aan te passen? Het klinkt erg vaag zo, ben benieuwd of iemand weet wat ik bedoel
Transform box/controls ofzoiets staat uit bij je dan denk ik. Is een vinkje op de werkbalk.quote:Op zondag 22 februari 2009 14:03 schreef InTrePidIvity het volgende:
In PS CS4 moet ik tegenwoordig de layer zelf selecteren op de Layer Pane om de inhoud daarvan te verplaatsen, voorheen (in CS2) kon je gewoon op de objecten in je layer klikken (op je werkblad dus) om ze te verplaatsen. Is dit met een instelling aan te passen? Het klinkt erg vaag zo, ben benieuwd of iemand weet wat ik bedoel
Die was het niet, maar het was de optie Auto-Select die ernaast staatquote:Op zondag 22 februari 2009 14:48 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Transform box/controls ofzoiets staat uit bij je dan denk ik. Is een vinkje op de werkbalk.
Heb je "Shape dynamics" aangevinkt staan in je Brush settings?quote:Op zaterdag 23 mei 2009 01:01 schreef raaavi het volgende:
Dit topic zocht ik!
Hoe komt het dat als ik met de pen tool, brush strokes zet en aangeef dat die stroke "SIMILATE PRESSURE " moet doen, hij dat niet meer doet? vroeger deed die het wel
quote:Op zaterdag 23 mei 2009 01:19 schreef Omniej het volgende:
Zet het dan eens aan.
Edit: Shape dynamics aanzetten, bedoel ik dus.
De Pen Tool?quote:Op zaterdag 23 mei 2009 11:49 schreef Kersje86 het volgende:
Hallo... ik heb een aantal ronde vormen uit een foto die ik als layer in mijn huidige foto wil plakken. Alleen ik krijg die rondingen niet goed rond... zeg maar je ziet nog een aantal puntjes enzo. Met welke tool kan ik dit goed maken? Ik heb de blur en sharp tool geprobeerd maar hij doet helemaal niks
Hmm, ik begrijp niet helemaal wat je precies bedoelt. Wat voor 'puntjes' zie je?quote:Op zaterdag 23 mei 2009 11:49 schreef Kersje86 het volgende:
Hallo... ik heb een aantal ronde vormen uit een foto die ik als layer in mijn huidige foto wil plakken. Alleen ik krijg die rondingen niet goed rond... zeg maar je ziet nog een aantal puntjes enzo. Met welke tool kan ik dit goed maken? Ik heb de blur en sharp tool geprobeerd maar hij doet helemaal niks
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |