suus21 | donderdag 17 juli 2008 @ 16:41 |
is het ernstig als dit lampje brandt? Ja ik laat het nakijken maar wil weten of dit een groot probleem zal zijn of niet.... | |
1299 | donderdag 17 juli 2008 @ 16:41 |
Koelvloeistof lampje? Als dat brand heb je koelvloeistof? | |
Biogarde | donderdag 17 juli 2008 @ 16:44 |
Ik zou de vloeistof bijvullen. Persoonlijk dan. Denk ik. Ja. | |
suus21 | donderdag 17 juli 2008 @ 16:44 |
dan zal het wel bijgevuld moeten worden maar zou er dan al iets kapot zijn aan de auto? | |
Biogarde | donderdag 17 juli 2008 @ 16:45 |
HAHAHAHA, of het is niet je vloeistof maar ben je blond en is het je olie ![]() | |
Hyperdude | donderdag 17 juli 2008 @ 16:47 |
Eerst kijken naar koelvloeistofniveau; misschien is de sensor wel wat over-ijverig. Ook ff kijken of je sporen van lekkage ziet. Indien nodig bijvullen, met koelvloeistof of gedestilleerd water, en dan over 100 km nog eens kijken. Of eerder als het lampje weer gaat branden. ![]() | |
1299 | donderdag 17 juli 2008 @ 16:48 |
KVS bij je olie gooien is cool ![]() | |
bozorulez | donderdag 17 juli 2008 @ 16:48 |
Ja, dat kan een probleem zijn. Als dat lampje aan gaat, betekent dat meestal dat er te weinig koelvloeistof in het koelsysteem van je motor zit. Als er te weinig koelvloeistof in je koelsysteem zit, kan je motor oververhitten en gaat hij platgezegd stuk.quote: | |
Herr.Flick | donderdag 17 juli 2008 @ 16:48 |
quote:Het lampje iig niet. ![]() | |
Biogarde | donderdag 17 juli 2008 @ 16:48 |
quote:Slaolie. | |
nerd4sale | donderdag 17 juli 2008 @ 16:49 |
Lijkt mij dat dat lampje gaat branden als de koelvloeistof te heet wordt. Dan is de kans ook groot dat de motor te heet is, en dat is niet bevorderlijk voor de levensduur van de motor. Het kan verschillende oorzaken hebben, maar ik zou in eerste instantie inderdaad maar even kijken of je voldoende koelvloeistof hebt. Zo niet, meteen bijvullen. Het kan bv. ook zijn dat je radiateur verstopt is, of dat je ventilator niet meer (goed) werkt, maar die dingen zijn wat minder simpel zelf op te lossen. | |
suus21 | donderdag 17 juli 2008 @ 16:52 |
duh in het boekje staat dat als dat lampje brandt dat het aan de koelvloeistof ligt, en de olie is al nagekeken, dat is okay. Dus vbo-ers kom es met een nuttige reactie.. | |
1299 | donderdag 17 juli 2008 @ 16:52 |
Volgens mij hebben nieuwere auto's soms idd een lampje wat gaat branden als het niveau te laag wordt. Hou iig de koelvloeistof temperatuurmeter goed in de gaten. Het is een gesloten systeem dus als je koelvloeistof verliest is er iets niet goed. De oorzaak kan van alles zijn. (lekke koppakking, lekkage bij radiator, kachelradiator enz) | |
Biogarde | donderdag 17 juli 2008 @ 16:54 |
quote:Je hebt een boekje, een brandend lampje en echt geen idee what to do en noemt ons VBO'ers ![]() | |
Robin__ | donderdag 17 juli 2008 @ 16:54 |
quote:Zie 1299 In het boekje gekeken hebben en dan nog dit topic openen ![]() | |
suus21 | donderdag 17 juli 2008 @ 16:55 |
het is een oude auto uit '92....dus er zal vast wel wat lekken enzo....nou ja ik ga hem toch binnenkort inruilen maar wil eigenlijk weten of ik er nog mee kan rijden... | |
The_stranger | donderdag 17 juli 2008 @ 16:55 |
quote:Wat voor nuttige reactie wil je dan? Je boekje zegt dat het aan het koelvloeistof ligt, dan kun je aannemen dat het in ieder geval met de hoeveelheid te maken heeft (mogelijk temperatuur, maar dat heeft ook de hoeveelheid als reden). Teveel of te weinig kun je simpel te weten komen, dus dan weet je wat je moet doen. Wat er met je auto kan gebeuren is ook al gezegd, wat er nu aan de hand kan zijn, is ons natuurlijk niet bekend, we kunne niet bij je onder de motorkap kijken... Dus wat wil je nu weten? | |
suus21 | donderdag 17 juli 2008 @ 16:56 |
quote:] ja want vbo'ers weten altijd iets van auto's....en ik dus niet. | |
Robin__ | donderdag 17 juli 2008 @ 16:56 |
quote:gewoon doen! | |
BarraCupraCuda | donderdag 17 juli 2008 @ 16:57 |
iets meer info in je op zou welkom zijn. | |
suus21 | donderdag 17 juli 2008 @ 16:57 |
hap hap hap | |
Herr.Flick | donderdag 17 juli 2008 @ 16:58 |
quote:Het zal wel een 205je zijn waar waarschijnlijk de koppakking van stuk is, meer niet. ![]() | |
suus21 | donderdag 17 juli 2008 @ 17:00 |
nope geen 205...maar n clio...waarvan idd alles stuk is ja, maar ik kom er van a naar b.. | |
Robin__ | donderdag 17 juli 2008 @ 17:00 |
quote:Je kijkt in het boekje, je snapt het niet, je flikkert 1 zinnetje op internet neer en vervolgens ga je een beetje bijdehand lopen doen als er niet gezegt word wat je horen wilt? Nee echt, jij komt er wel | |
suus21 | donderdag 17 juli 2008 @ 17:02 |
inderdaad daar is Fok toch voor, bedankt voor jullie reacties.. | |
Hyperdude | donderdag 17 juli 2008 @ 17:02 |
quote:Kutwagen Kuttopic Wat voorspelbaar allemaal weer ![]() | |
suus21 | donderdag 17 juli 2008 @ 17:03 |
ja VW dude.. | |
Herr.Flick | donderdag 17 juli 2008 @ 17:04 |
Gewoon water/koelvloeistof erin, en kijken wat het lampje doet. | |
BarraCupraCuda | donderdag 17 juli 2008 @ 17:07 |
ik val is dat erg? A, Nee het is niet erg ![]() B, val maar ![]() | |
Herr.Flick | donderdag 17 juli 2008 @ 17:10 |
Wat heeft die zwangere vrouw nou daarmee te maken ![]() | |
suus21 | donderdag 17 juli 2008 @ 17:20 |
vmbo humor ![]() | |
gateway | donderdag 17 juli 2008 @ 17:44 |
bij mijn volkswagen gaat het lampje branden als het tankje (reservoir) leeg is! Er zit dan nog wel KVS in je systeem, maar je moet zeer zeker bijvullen! zo snel mogelijk!! | |
PNG | vrijdag 18 juli 2008 @ 06:02 |
20 mails gedoe die je geen antwoord geven. Antwoord is dat jij ff bijvult en erna ziet of je ook verliest. Magoed. Voor een antwoord waar je iets aan hebt moet je niet op fok tienerkabouters zijn. Keil der een fles water in, tis toch zomer. Een voordeel: verongelukken die GT3s nie zo achter je op de ring. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |