abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219306
Maurice wordt wel eens afgeschilderd als een stille persoon met weinig persoonlijkheid. Maar intussen glipt hij wel door alle nominaties heen, niemand schijnt echt op hem te letten! Hij zou volgens mij best wel eens de derde hond kunnen zijn die met het bot er vandoor gaat.....
Loose all time, Love your mind, Free your soul
pi_219307
Volgens mij gaat Maurice niet winnen. Hij maakt een grote kans om in de eerste danwel tweede nominatie na het vertrek van Anouk uit het huis gestemd te gaan worden. In mijn ogen ligt dat aan twee dingen. Enerzijds het mechanisme dat ik verwacht ten aanzien van de nominaties als we weer terug zijn bij de bboriginals en de mate waarin het Nederlandse volk zich kan identificeren met personen in het huis.

De eerste nominatieronde na Anouk zie ik alsvolgt verlopen:

Bart's nominaties zijn het moeilijkst te voorspellen. De eerste is simpel, Karin, tenzij Bart de komende weken alsnog haar leidersrol onvoorwaardelijk gaat accepteren. Bart's tweede nominatie kan eigenlijk op iedere bewoner vallen; als Bart strategisch nomineert is het Ruud, zijn grootste concurrent als hij bij de laatste drie overblijft.

Karin zal Maurice niet nomineren, die twee hebben een te nauwe band. Tenzij Bart zich onder haar vleugels gaat bewegen is Bart haar eerste nominatie. De tweede nominatie zal waarschijnlijk voor Ruud zijn omdat met hem net iets minder een band lijkt te hebben dan met Willem.

Maurice zal Karin ook niet nomineren. We hebben de standaardnominatie door Maurice van Bart al kunnen waarnemen en ik vermoed dat Maurice dit zal blijven doen. De vaste lezers van dit forum weten al dat ik het sterke vermoeden heb dat Maurice worstelt met homoseksualiteit, en tenzij er een complete coming out aan zit te komen blijft hij de bedreiging van zijn 'kleurloze' schil (Bart) uit het huis wensen. Ik denk verder dat ook Maurice eerder Ruud dan Willem zal nomineren, om dezelfde reden als Karin.

Ruud zie ik Maurice nomineren, omdat hij de man is met wie Ruud de minst close band lijkt te hebben. Ik denk ook dat Ruud Bart zal nomineren, omdat Karin als moeder van het huis een te centrale positie heeft gekregen in het huis.

Willem tenslotte zie ik op eenzelfde manier als Ruud redeneren, Maurice en Bart dus.

Ik voorzie dus

Bart : 4 nominaties
Karin : 1 nominatie
Maurice : 2 nominaties
Ruud : 2 nominaties
Willem : 1 nominatie

De stemronde gaat dus over Bart, Maurice en Ruud. En nu komt de Nederlandse kijker in beeld en de mate waarin die zichzelf kan en wil identificeren met de bewoners.

Bart is duidelijk in opkomst in de kijkerssympathie, hij wordt sterk, slim, lief en sportief neergezet door Veronica. Tenzij Veronica besluit dat de ideale schoonzoon beschadigd moet worden zie ik Bart een goede kans maken om niet weggestemd te worden.

Maurice wordt ervaren als stil, niet volwassen, nichterig (los van de vraag nog of ie echt homo zal zijn) sportief is ie ook al niet en ik zie de kijker deze 'mooie lege huls' zonder al te veel bezwaar wegstemmen.

Over Ruud kan ik kort zijn, hij is misschien een has-been, maar hij heeft nog steeds een forse portie sympathie bij de kijker. Hij moet het wel heel erg maken om die positie helemaal te verknallen.

Als Maurice desalniettemin door de eerste ronde heenkomt krijg je in de tweede ronde de volgende situatie:

Karin nomineert Willem en Ruud, Maurice is te close.

Maurice nomineert Willem en Ruud om dezelfde reden.

Ruud nomineert Karin en Maurice, zij staan verder van hem af dan Willem.

Willem nomineert Maurice in ieder geval, zijn tweede keuze is niet helemaal zeker, het kan zowel Ruud als Karin worden. Ik schat in dat Willem in z'n eigen belang Ruud nomineert.

Karin : 1 nominatie
Maurice : 2 nominaties
Ruud : 3 nominaties
Willem : 2 nominaties

In de stemming heeft de kijker de keuze tussen Ruud, Willem en Maurice. Ik denk dat op de identificatieschaal Maurice te laag scoort om deze stemming to overleven.

De laatste 3 bewoners van het huis zijn Karin, Ruud en Willem.

Uiteraard is e.e.a. geheel gebaseerd op de waarneming van de huidige relaties in het huis. Als die ingrijpend worden aangetast kan het natuurlijk volkomen anders komen te liggen.

pi_219308
Ik geloof nooit dat Maurice gaat winnen. Ooit zal hij bij de genomineerden horen en dan stemt Nederland hem gelijk weg met 99,9%.
pi_219309
Maurice is de waterdrager, en waterdragers worden doorgaans voor de finish afgeschud. Tegen de tijd dat het er echt om gaat spannen wordt Nederland ineens wakker: wie ZIT daar toch, met dat plakhaar? Je hebt nou eenmaal van die types van wie je pas ontdekt dat ze mee zijn geweest op wintersport als de foto's zijn ontwikkeld. That's Maurice.
Een schizofreen is nooit alleen
pi_219310
HiZ,

Het zou best eens kunnen dat jij gelijk krijgt. Alleen vind ik dat je Karin er iedere keer mooi doorheen laat glippen. Persoonlijk denk ik dat er nog wel een nominatie ronde komt waarin Karin weggestemt kan worden door het Nederlandse Publiek. Als dat zo is dan denk ik dat tenzij Anouk er nog in zit ze er uit zal vliegen.

Ook denk ik dat Ruud Karin zal gaan nomineren, dit omdat er dan een strijd overblijft tussen de mannen en zoals hij zegt, ik wil kijken wie er de sterkste is.

Uiteindelijk zie ik toch liever Bart en Ruud iniedergeval overblijven. Die derde persoon tja eerlijk gezegd weet ik dat niet maakt me ook niet zoveel uit.
Karin, een zeurpiet, ik zou het daarmee nog geen 3 weken uithouden.
Maurice, Zoals jij al zei gewoon een Homo in de dop. Niks mis met Homo's alleen denk ik dat die onzekerheid hem de kop gaat kosten.
Willem, Tja het is dat hij zo lekker kan koken anders ben ik bang dat hij er al lang uitgelegen zou hebben.
Anouk, nee sorry maar die gaat er de eerst volgende nominatie ronde uit.

pi_219311
NEEE!!!...Maurice gaat NIET winnen.
Ok,Ok..Bart zal wel iedere keer in de nominaties zitten alleen denk ik dat NL Bart niet weg wil hebben...
Begin bij het begin en eindig nooit!
pi_219312
Ook ik hoop dat Maurice NIET wint! Ik vind het een beetje een stiekemerd. Overigens, hij is volgens mij niet zo heel populair in Nederland. Op de flash-site van BB staat hij al heel lang op een 5 (en Ruuds populariteit begint ook te dalen).
pi_219313
Ook ik hoop dat Maurice NIET wint! Ik vind het een beetje een stiekemerd. Overigens, hij is volgens mij niet zo heel populair in Nederland. Op de flash-site van BB staat hij al heel lang op een 5 (en Ruuds populariteit begint ook te dalen).
pi_219314
Ik heb ook maar eens een kijkje op de BB site genomen.
De populariteit is als volgt:
Anouk: 6
Bart: 7
Karin: 7
Maurice: 6
Ruud: 6
Willem: 7

Als je dus gewoon naar deze cijfers kijkt blijven dus Bart Karin en Willem over.
Natuurlijk spelen er ook andere factoren mee.

pi_219315
No Way dat Maurice gaat winnen.

De eerstvolgende keer dat hij genomineerd is wordt hij er massaal uitgestemd.

We houden straks over: Bart, Karin en Ruud.

pi_219316

Ik mis in alle beschouwingen de uitspaak van Karin, die meerdere malen met stelligheid heeft verklaard dat ze omwille van de kinderen op 5 december thuis wil zijn.

--

pi_219317
Vergeet niet dat er voorlopig negatief gestemd wordt. Het publiek wordt gevraagd zich tegen iemand uit te spreken (wie moet het huis verlaten?). Er wordt niet gevraagd wie er moet blijven/winnen. En aangezien de vraag niet voorgelegd wordt aan een vast panel zal de vraagstelling zelfs van invloed zijn op de samenstelling van de groep bellers. De vraag mobiliseert de tegenstanders van iemand, en tegenstanders van de één zijn niet automatisch voorstanders van de ander.

Op de vraag 'wie moet er winnen' zal Maurice waarschijnlijk vrij weinig stemmen trekken. Als hij bij de laatste drie overblijft geef ik hem dan ook weinig kans. Maar zolang de vraag negatief blijft (de komende drie nominaties) zie ik hem zonder kleerscheuren doorgaan. Niemand heeft echt een bloedhekel aan hem en de uitgesproken mening die het publiek over de andere kandidaten heeft zal hem in de luwte zetten.

Ik geloof dan ook niks van de alom geprezen analyse van Bart over de uitslag van de stemming Anouk/Cyrille. Het publiek heeft helemaal niet gekozen VOOR de 'gewone' Anouk. Het publiek heeft helemaal nergens VOOR gekozen. Het publiek heeft zich uitgesproken TEGEN Cyrille. Waarschijnlijk, maar dat is speculatie, omdat de negen dagen durende auditie alle irritatiegrenzen ruimschoots overschreed.

pi_219318
Voor alle duidelijkheid wil ik nog even melden dat mijn persoonlijke voorkeur niet naar maurice uitgaat, maar ik wilde er allen op wijzen dat hij zich duidelijk in een underdog positie heeft geplaatst. Mijn voorkeur gaat meer uit naar Ruud. Ik vind dat echt een prachtgozer, echt lachen om naar te kijken!
Wat vinden jullie overigens van de Ruud imitatie van Paul de Leeuw?
pi_219319
Nee Maurice wint zeker niet. Van de 5 oude bewoners is hij de eerste die weg moet. Niet omdat mensen een hekel aan hem hebben, maar omdat hij te lang kleurloos is gebleven. Harry, Karin is GEEN zeurpiet.
Ruud zal zolang als dat mogelijk is vrouwen nomineren, dat heeft hij altijd gedaan. Vandaar dat Karin de volgende ronde minstens 2 nominaties aan haar broek krijgt, Bart en Ruud. Maurice zal genomineerd worden door anouk, mits deze niet huilend het huis heeft verlaten, Bart en als Anouk weg is ook door Ruud. Anyway. Het nederlands publiek zal na Anouk Maurice wegstemmen
pi_219320
Harrie,

Je hebt gelijk, Karin blijft redelijk buiten schot in mijn analyse. Daar kom ik toe doordat Karin kennelijk een tamelijk centrale rol in het huis begint op te pakken, die alleen door 'rebel without a cause' Bart wordt aangevallen. Daardoor zie ik de anderen niet zo heel snel komen tot een nominatie van Karin. En als er niet genomineerd is kan het publiek niet stemmen. Het is een beetje zoals Bart al zei tegen Maurice 'en dat is waarom jij hier nog zit'.
Pinok, Karin heeft het er wel eens over gehad dat ze het leuk zou vinden voor Sinterklaas terug te zijn. Maar tegelijk heeft Karin met veel meer nadruk gezegd dat ze niet van plan is uit eigen verkiezing het huis uit te gaan.

zaterdag 13 november 1999 @ 17:40:00 #16
995 PeteRp
What a decade!
pi_219321
Ik denk dat de volgende nominatieronde de laatste is waarbij voor de bewoners motieven gelden als: "Ik heb wat aan de ander", "Ik trek niet veel met hem of haar op", etc. Daarna -misschien wanneer de groep weer gereduceerd is tot de harde kern- zullen volgens mij concurrentiemotieven een rol gaan spelen. In die optiek kon het best eens zo zijn dat Maurice als minder "gevaarlijk" wordt ervaren dan Bart, Willem of Ruud. Hij kon het dus nog wel eens langer volhouden dan iedereen denkt, zeker als hij de volgende nominatieronde overleeft. Want eenmaal genomineerd, stemt het publiek hem denk ik finaal weg.
Tell the others!
  zondag 14 november 1999 @ 01:17:00 #17
835 Mars
Stilt stevige trek
pi_219322
Hoe het verder gaat met Maurice? Ik denk dat hij zich steeds verder zal gaan manifesteren. Ik vind Maurice overigens niet vlak. Wat me bij hem opvalt is dat hij heel aandachtig kan luisteren, maar daar verbaal niet veel aan toe kan voegen. Dat kan te maken hebben met een onvermogen om zijn gedachten onder woorden te brengen, maar zegt niets over de diepgang van die gedachten aan zich.
Een latente homosexualiteit van Maurice zou me niet echt verbazen, in dat geval bevindt hij zich in een moeilijke situaties. Hij heeft toch meer moeite om zich onder mannen te handhaven dan onder vrouwen, lijkt het. Bovendien vertelde hij enige tijd geleden dat hij een mannenlichaam niets moois vond hebben, wellicht met meer overtuiging dan verwacht. Of dit gerucht waar is maakt uiteindelijk ook weer niet zoveel uit, maar Maurice gaat het moeilijk krijgen als hij met alleen maar mannen overblijft omdat hij dan meer de druk zal voelen dat hij zich zal moeten manifesteren.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 14 november 1999 @ 02:12:00 #18
862 Arcee
Look closer
pi_219323
Anouk vliegt er als eerstkomende uit en dan Maurice. En dan wordt het spannend. Karin of Bart lijkt me. Karin gaat erg goed in de polls momenteel...
http://www.voorspel.nu
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_219324
maurice gaat dus gewoon winnen
Ik zou nog wel eens een pretpark willen bouwen in een sloppenwijk van Soa paulo - quote Henny van der Most -

pi_219325
Vergeten jullie allemaal dat in de volgende nominatieronde niet alleen Anouk maar ook een bboriginal genomineerd gaat worden? En dat er dus al meteen een kans is om deze original weg te stemmen? Dan blijft Anouk nog even binnen en is de 'groep van 5' uit elkaar. Iedereen schijnt ervan overtuigd te zijn dat Anouk verdwijnt - die kans is ook wel erg groot, geef ik toe - maar iedere bewoner zal ook een eigen groepslid moeten nomineren. Dat wordt onaangenaam voor de meesten van de bewoners, denk ik. En Het Volk zou weleens verrassend kunnen stemmen, dus Anouk binnen laten. Of is dit ondenkbaar? Als Maurice samen met Anouk genomineerd wordt, weet ik zo net nog niet of Anouk gaat verdwijnen. Wat ik persoonlijk erg jammer voor Maurice zou vinden, want ik denk dat hij zich steeds meer en meer gaat profileren en ik ben benieuwd welke kant van Maurice we dan te zien zullen krijgen.

Ik hoop dat dit bericht enigszins te volgen is

Groetjes van Buur

pi_219326

Een niet oninteressante vraag is; wat is voor VOO de meest ideale volgorde van afvallers, welke laatste drie zien zij het liefst en wat zou voor VOO de ideale winnaar zijn. Er is veel bij te sturen via gesprekken in de DBK. Bovendien is het niet zo moeilijk om hun eigen voorkeur door te drukken als de stemmingresultaten onderling een beetje gelijk zijn.

.

pi_219327
In het geval dat VOO dusdanig manipuleert dat hun voorkeur gaat gelden, dan denk ik dat Maurice eigenlijk geen schijn van kans maakt. Het is commercieel gezien geen interesante persoon! Hoewel hij zich steeds duidelijker manifesteert! Of niet soms?
  zondag 14 november 1999 @ 15:28:00 #23
995 PeteRp
What a decade!
pi_219328
Ik denk dat Anouk Maurice zeker overleeft. Nogmaals: ze zullen welliswaar beide genomineerd worden, waarbij de bewoners gemakkelijker de naam van Anouk zullen noemen dan die van Maurice. Ze heeft het er immers moeilijk mee en wil misschien eigenlijk het liefst naar huis. Voor het publiek gelden andere normen. Maurice wekt weinig sympathie op en nog minder kijkvermaak. Hij zal de eerstvolgende stemrondes niet overleven!
Tell the others!
pi_219329
Inderdaad, PeteRp. Ik denk ook dat Anouk en Marice beiden genomineerd zullen worden in de volgende ronde. Wie dat wint, weet ik niet. Het Nederlandse publiek heeft tot nu toe misschien nog wel meer met Maurice dan met Anouk maar wie weet ,iggen de zaken er over twee weken anders voor en vliegt Maurice er als eerste uit. Ik begrijp eigenlijk uberhaupt niet waarom mensen in dit topic zich afvragen of Maurice die 250.000 piek gaat pakken. Natuurlijk niet! Maurice is The Invisible Man, en dat gaat even goed maar niet eindeloos. Hij heeft niets in te brengen, is te saai voor woorden en niet alleen het Nederlandse publiek weet dat, de bewoners weten dit ook alleen zit hij hun nog niet in de weg. Hoe kan je je ergeren aan iemand die eigenlijk gewoon non-existent is? Niet. Zo iemand stem je pas weg, als je alle leuke, sterke mensen er uit hebt weten te werken. En dan sla je onverbiddelijk toe.
  zondag 14 november 1999 @ 16:00:00 #25
995 PeteRp
What a decade!
pi_219330
We beginnen een beetje off topic te raken, maar alla. Misschien moet er weer een topic "Breng hier je stem uit komen" (Vote master, waar ben je?). Ik heb net even per bewoner gekeken naar potentiele genomineerden. Tot mijn verrassing scoort Bart dan ook hoog! Potentiele bewoners die Bart kunnen gaan nomineren: Maurice (mag Bart niet), Willem (ziet concurrentie), Karin (vindt Bart onvolwassen), Anouk (vindt andere bewoners sterker). Als dit uitkomt blijft Maurice buiten de publieksstemmingen!
Tell the others!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')