De eerste nominatieronde na Anouk zie ik alsvolgt verlopen:
Bart's nominaties zijn het moeilijkst te voorspellen. De eerste is simpel, Karin, tenzij Bart de komende weken alsnog haar leidersrol onvoorwaardelijk gaat accepteren. Bart's tweede nominatie kan eigenlijk op iedere bewoner vallen; als Bart strategisch nomineert is het Ruud, zijn grootste concurrent als hij bij de laatste drie overblijft.
Karin zal Maurice niet nomineren, die twee hebben een te nauwe band. Tenzij Bart zich onder haar vleugels gaat bewegen is Bart haar eerste nominatie. De tweede nominatie zal waarschijnlijk voor Ruud zijn omdat met hem net iets minder een band lijkt te hebben dan met Willem.
Maurice zal Karin ook niet nomineren. We hebben de standaardnominatie door Maurice van Bart al kunnen waarnemen en ik vermoed dat Maurice dit zal blijven doen. De vaste lezers van dit forum weten al dat ik het sterke vermoeden heb dat Maurice worstelt met homoseksualiteit, en tenzij er een complete coming out aan zit te komen blijft hij de bedreiging van zijn 'kleurloze' schil (Bart) uit het huis wensen. Ik denk verder dat ook Maurice eerder Ruud dan Willem zal nomineren, om dezelfde reden als Karin.
Ruud zie ik Maurice nomineren, omdat hij de man is met wie Ruud de minst close band lijkt te hebben. Ik denk ook dat Ruud Bart zal nomineren, omdat Karin als moeder van het huis een te centrale positie heeft gekregen in het huis.
Willem tenslotte zie ik op eenzelfde manier als Ruud redeneren, Maurice en Bart dus.
Ik voorzie dus
Bart : 4 nominaties
Karin : 1 nominatie
Maurice : 2 nominaties
Ruud : 2 nominaties
Willem : 1 nominatie
De stemronde gaat dus over Bart, Maurice en Ruud. En nu komt de Nederlandse kijker in beeld en de mate waarin die zichzelf kan en wil identificeren met de bewoners.
Bart is duidelijk in opkomst in de kijkerssympathie, hij wordt sterk, slim, lief en sportief neergezet door Veronica. Tenzij Veronica besluit dat de ideale schoonzoon beschadigd moet worden zie ik Bart een goede kans maken om niet weggestemd te worden.
Maurice wordt ervaren als stil, niet volwassen, nichterig (los van de vraag nog of ie echt homo zal zijn) sportief is ie ook al niet en ik zie de kijker deze 'mooie lege huls' zonder al te veel bezwaar wegstemmen.
Over Ruud kan ik kort zijn, hij is misschien een has-been, maar hij heeft nog steeds een forse portie sympathie bij de kijker. Hij moet het wel heel erg maken om die positie helemaal te verknallen.
Als Maurice desalniettemin door de eerste ronde heenkomt krijg je in de tweede ronde de volgende situatie:
Karin nomineert Willem en Ruud, Maurice is te close.
Maurice nomineert Willem en Ruud om dezelfde reden.
Ruud nomineert Karin en Maurice, zij staan verder van hem af dan Willem.
Willem nomineert Maurice in ieder geval, zijn tweede keuze is niet helemaal zeker, het kan zowel Ruud als Karin worden. Ik schat in dat Willem in z'n eigen belang Ruud nomineert.
Karin : 1 nominatie
Maurice : 2 nominaties
Ruud : 3 nominaties
Willem : 2 nominaties
In de stemming heeft de kijker de keuze tussen Ruud, Willem en Maurice. Ik denk dat op de identificatieschaal Maurice te laag scoort om deze stemming to overleven.
De laatste 3 bewoners van het huis zijn Karin, Ruud en Willem.
Uiteraard is e.e.a. geheel gebaseerd op de waarneming van de huidige relaties in het huis. Als die ingrijpend worden aangetast kan het natuurlijk volkomen anders komen te liggen.
Het zou best eens kunnen dat jij gelijk krijgt. Alleen vind ik dat je Karin er iedere keer mooi doorheen laat glippen. Persoonlijk denk ik dat er nog wel een nominatie ronde komt waarin Karin weggestemt kan worden door het Nederlandse Publiek. Als dat zo is dan denk ik dat tenzij Anouk er nog in zit ze er uit zal vliegen.
Ook denk ik dat Ruud Karin zal gaan nomineren, dit omdat er dan een strijd overblijft tussen de mannen en zoals hij zegt, ik wil kijken wie er de sterkste is.
Uiteindelijk zie ik toch liever Bart en Ruud iniedergeval overblijven. Die derde persoon tja eerlijk gezegd weet ik dat niet maakt me ook niet zoveel uit.
Karin, een zeurpiet, ik zou het daarmee nog geen 3 weken uithouden.
Maurice, Zoals jij al zei gewoon een Homo in de dop. Niks mis met Homo's alleen denk ik dat die onzekerheid hem de kop gaat kosten.
Willem, Tja het is dat hij zo lekker kan koken anders ben ik bang dat hij er al lang uitgelegen zou hebben.
Anouk, nee sorry maar die gaat er de eerst volgende nominatie ronde uit.
Als je dus gewoon naar deze cijfers kijkt blijven dus Bart Karin en Willem over.
Natuurlijk spelen er ook andere factoren mee.
De eerstvolgende keer dat hij genomineerd is wordt hij er massaal uitgestemd.
We houden straks over: Bart, Karin en Ruud.
Ik mis in alle beschouwingen de uitspaak van Karin, die meerdere malen met stelligheid heeft verklaard dat ze omwille van de kinderen op 5 december thuis wil zijn.
--
Op de vraag 'wie moet er winnen' zal Maurice waarschijnlijk vrij weinig stemmen trekken. Als hij bij de laatste drie overblijft geef ik hem dan ook weinig kans. Maar zolang de vraag negatief blijft (de komende drie nominaties) zie ik hem zonder kleerscheuren doorgaan. Niemand heeft echt een bloedhekel aan hem en de uitgesproken mening die het publiek over de andere kandidaten heeft zal hem in de luwte zetten.
Ik geloof dan ook niks van de alom geprezen analyse van Bart over de uitslag van de stemming Anouk/Cyrille. Het publiek heeft helemaal niet gekozen VOOR de 'gewone' Anouk. Het publiek heeft helemaal nergens VOOR gekozen. Het publiek heeft zich uitgesproken TEGEN Cyrille. Waarschijnlijk, maar dat is speculatie, omdat de negen dagen durende auditie alle irritatiegrenzen ruimschoots overschreed.
Je hebt gelijk, Karin blijft redelijk buiten schot in mijn analyse. Daar kom ik toe doordat Karin kennelijk een tamelijk centrale rol in het huis begint op te pakken, die alleen door 'rebel without a cause' Bart wordt aangevallen. Daardoor zie ik de anderen niet zo heel snel komen tot een nominatie van Karin. En als er niet genomineerd is kan het publiek niet stemmen. Het is een beetje zoals Bart al zei tegen Maurice 'en dat is waarom jij hier nog zit'.
Pinok, Karin heeft het er wel eens over gehad dat ze het leuk zou vinden voor Sinterklaas terug te zijn. Maar tegelijk heeft Karin met veel meer nadruk gezegd dat ze niet van plan is uit eigen verkiezing het huis uit te gaan.
Ik hoop dat dit bericht enigszins te volgen is
Groetjes van Buur
Een niet oninteressante vraag is; wat is voor VOO de meest ideale volgorde van afvallers, welke laatste drie zien zij het liefst en wat zou voor VOO de ideale winnaar zijn. Er is veel bij te sturen via gesprekken in de DBK. Bovendien is het niet zo moeilijk om hun eigen voorkeur door te drukken als de stemmingresultaten onderling een beetje gelijk zijn.
.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |