FOK!forum / Klaagbaak / Bureaucratie :r
DimeBagvrijdag 15 maart 2002 @ 10:17
Iedere dag word ik op mijn werk geconfronteerd met bureuacratie. Alles moet aangevraagd worden en in door de "procedure" heen gaan.

Vb. Gebruiker komt naar ons toe met het verzoek of wij een (stroom)verlengkabel hebben voor zijn computer omdat die van hem te strak zit. De gebruiker is dan ook bereid dit zelf ff te doen. FOUT !! Er moet per email een officieel verzoek naar de helpdesk gestuurd worden. Die bepalen welke prioriteit er aan gehangen moet worden en koppelt aan de gebruiker terug dat het nog 4 dagen zal duren voor dat er iemand langs komt om de kabel te "installeren".

Ik haat dit gelamstraal

Armageddonvrijdag 15 maart 2002 @ 10:18
Stem op Fortuyn zo ik zo zeggen
Draaitafeltjevrijdag 15 maart 2002 @ 10:19
quote:
Op vrijdag 15 maart 2002 10:17 schreef DimeBag het volgende:
Iedere dag word ik op mijn werk geconfronteerd met bureuacratie. Alles moet aangevraagd worden en in door de "procedure" heen gaan.

Vb. Gebruiker komt naar ons toe met het verzoek of wij een (stroom)verlengkabel hebben voor zijn computer omdat die van hem te strak zit. De gebruiker is dan ook bereid dit zelf ff te doen. FOUT !! Er moet per email een officieel verzoek naar de helpdesk gestuurd worden. Die bepalen welke prioriteit er aan gehangen moet worden en koppelt aan de gebruiker terug dat het nog 4 dagen zal duren voor dat er iemand langs komt om de kabel te "installeren".

Ik haat dit gelamstraal


* Draaitafeltje kent het ja
NorthernStarvrijdag 15 maart 2002 @ 10:20
Heb je dit topic wel aangevraagd?

Voortaan even een schriftelijke aanvraag in 2voud indienen. Het TA.formulier (Topic Aanvraag) kun je via email bij de Fok!crew bestellen, met een wachttijd van ongeveer 5 werkdagen. Nu moet je even een ATA formuliertje invullen (een Achteraf Topic Aanvragen).

Strolie75vrijdag 15 maart 2002 @ 10:24
Dat heet nu eenmaal ITIL!

En het moet volgens die manier, anders loopt echt de heleboel in het honderd!

DimeBagvrijdag 15 maart 2002 @ 10:29
quote:
Op vrijdag 15 maart 2002 10:24 schreef Strolie75 het volgende:
Dat heet nu eenmaal ITIL!

En het moet volgens die manier, anders loopt echt de heleboel in het honderd!


ITIL is hier klote geimplementeerd Crapsoftware en niet meewerkende en chagerijnige gebruikers. De persoon in kwest zit 2 kamers verder op en het is absoluut niet druk.

Ze zijn hier liever lui dan moe

Darkmindvrijdag 15 maart 2002 @ 10:34
quote:
Op vrijdag 15 maart 2002 10:17 schreef DimeBag het volgende:
Iedere dag word ik op mijn werk geconfronteerd met bureuacratie. Alles moet aangevraagd worden en in door de "procedure" heen gaan.

Vb. Gebruiker komt naar ons toe met het verzoek of wij een (stroom)verlengkabel hebben voor zijn computer omdat die van hem te strak zit. De gebruiker is dan ook bereid dit zelf ff te doen. FOUT !! Er moet per email een officieel verzoek naar de helpdesk gestuurd worden. Die bepalen welke prioriteit er aan gehangen moet worden en koppelt aan de gebruiker terug dat het nog 4 dagen zal duren voor dat er iemand langs komt om de kabel te "installeren".

Ik haat dit gelamstraal


ja ik ken het hier is het ook zo erg
vb. mijn scherm heeft een nieuwe kabel nodig en naast mijligt een nieuwe spik splinter nieuwe kabel die niet word gebruikt. maar nee die mag ik niet gebruiken want ik moet het eerst aanvragen
Schorpioenvrijdag 15 maart 2002 @ 10:54
Ik ken het wel. Hier hebben we ook zo'n leuk kwaliteitssysteem. Soms kan het wel zijn nut bewijzen maar voor kleinere projecten is het alleen maar een hoop overbodig papierwerk en kost het veel meer tijd terwijl het niks oplevert. Eerst moet er een plan van aanpak gemaakt worden, dat moet de review in, daarna een definitiestudie, functioneel ontwerp, de bouw, systeemtestplan, dat systeemtestplan moet gereviewd worden, daarna de systeemtest, dan een acceptatietestplan dat ook weer de review inmoet, en dan pas kan er geaccepteerd worden.

In de praktijk is het meer iets waar mensen zich achter kunnen verschuilen en lekker hun eilandjesmentaliteit kunnen houden ("dit is niet mijn verantwoordelijkheid volgens het systeem dus ga ik er ook niet over nadenken") en het is geenszins een garantie voor kwaliteit. Het is volgens mij vaker een smoes om al die bedrijfskundigen aan het werk te houden...

sopvrijdag 15 maart 2002 @ 13:02
quote:
Dat heet nu eenmaal ITIL!
Vergeet dan niet om een Asset Tag (stickertje) op het stekkerblok te plakken!
DimeBagzaterdag 16 maart 2002 @ 19:10
quote:
Op vrijdag 15 maart 2002 13:02 schreef sop het volgende:

[..]

Vergeet dan niet om een Asset Tag (stickertje) op het stekkerblok te plakken!


De termen die voor die georganisserde wanorde verzonnen worden.....
FouteMensenStaffzondag 17 maart 2002 @ 15:18
Lekker werken is dat jah..
janiquezondag 17 maart 2002 @ 20:09
quote:
Op vrijdag 15 maart 2002 10:29 schreef DimeBag het volgende:

[..]
Ze zijn hier liever lui dan moe


dat is toch iedereen tegenwoordig?? (serieus!)
Vorkzondag 17 maart 2002 @ 20:15
hou maar op.. ik heb er dagelijks mee te maken
Profesorzondag 17 maart 2002 @ 20:18
quote:
Op vrijdag 15 maart 2002 10:34 schreef Darkmind het volgende:

[..]

ja ik ken het hier is het ook zo erg
vb. mijn scherm heeft een nieuwe kabel nodig en naast mijligt een nieuwe spik splinter nieuwe kabel die niet word gebruikt. maar nee die mag ik niet gebruiken want ik moet het eerst aanvragen


Valt mij altijd op dat leidinggevenden wel mooi spul hebben..
dus ruil ik daar ook mijn spullen om (pennen die leeg zijn, toetsenbord, muis, etc etc)