abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60144397
Gisteravond ben ik heel ijverig aan de slag geweest om kip-kerrie met rijst te maken en op te eten. Het eten was heerlijk, maar tijdens het afwassen bleek dat mijn spatel en opscheplepel de kerrie ook wel konden waarderen.

Gevolg: een gele waas op mijn geliefde spulletjes

Is er een manier waarop ik deze waas eraf kan krijgen? Ik vind het namelijk zo armoedig staan en dat terwijl mijn kookgerei nog geen maand oud is.
If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
  woensdag 16 juli 2008 @ 14:22:23 #2
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60144485
Ik zet ze altijd even in de chloor na een gevecht met kerrie of chilipoeder. Squeeky clean worden ze daarvan.
( wel verdund natuurlijk )

( en goed afspoelen )

Schoonmaakazijn werkt ook trouwens.
pi_60144530
Ik zet ze inderdaad ook een uurtje of wat in een bak met gewoon warm/heet water en wat Dreft, werkt prima!
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_60145069
Wat SHE en LastRequest zeggen
pi_60145083
Komt bekend voor.. Laatst ook iets met kerrie gemaakt voor een grote groep mensen en van plastic borden gegeten (geen wegwerp, hard plastic zegmaar), allemaal een gele waas/aanslag! We zijn er maar vanuit gegaan dat het er wel weer afslijt, maar ik lees hier even mee mocht dat niet het geval zijn!
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
  woensdag 16 juli 2008 @ 14:47:20 #6
220721 MarksterGTX
Unstoppable..!
pi_60145120
Wie koopt er dan ook plastic borden
A hero never dies.
pi_60145159
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 14:47 schreef MarksterGTX het volgende:
Wie koopt er dan ook plastic borden
Wel eens geprobeerd om dertig uitgelaten kinderen van echte borden te laten eten?
  woensdag 16 juli 2008 @ 14:51:07 #8
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_60145198
Over het algemeen bindt de kleurstof uit de kurkuma/geelwortelpoeder zich echt aan keukengerei. Goed afwassen helpt, maar niet volledig. Het is de enige voedselsoort die ik ken die zelfs geeloxeerd aluminium pannen op een gegeven moment verkleurt.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_60145229
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 14:49 schreef Naamah het volgende:

[..]

Wel eens geprobeerd om dertig uitgelaten kinderen van echte borden te laten eten?
wegwerpborden
pi_60145264
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 14:52 schreef Axia het volgende:

[..]

wegwerpborden
Veeeeeeeel te duur. En slecht voor het milieu. En onhandig, want het fliebert alle kanten op. Nee hoor, die borden van hard plastic zijn hartstikke prima, gaan al heel lang mee, alleen nu dus een beetje geel

En nu weer terug naar de oplossingen, lijkt me zo
pi_60164697
Lekker laten zitten, over een weekje stoor je er niet meer aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')