abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60143236
Zit zelf weer eens te bedenken om een eigen bedrijf in de it te starten.

Omdat je altijd klein moet beginnen, leek het mij verstandig om eerst een webshop te runnen in pc onderdelen. Nu heb ik mij laten vertellen dat het mogelijk is dat zodra iemand iets bij mij zou bestellen dat de leverancier dit direct kan leveren. Dit zou ervoor zorgen dat ik zelf geen eigen voorraad heb, en mij dus veel ruimte zou schelen aangezien ik nog thuis woon.

Wie heeft er hier ervaringen mee en weet misschien wat leveranciers die dit ondersteunen? Ook zou ik graag een goed administratief pakket willen, zodat ik zelf geen boekhouder of accountant nodig heb voor alle geld zaken.

Mocht dit verder goed lopen, dan ga ik verder uitbreiden met service thuis en eigen td. En daarna eventueel nog uitgebreider met meer diensten.

Hoop dat iemand mij in ieder geval op weg kan helpen.
pi_60143516
Met een IT bedrijf ben je 1 van de 100 paddestoelen die per dag uit de grond schieten.
Als je echt wilt meedingen in het wereldje van Webshops moet je wel hele goeie prijzen kunnen waarmaken.

het is gewoon niet rendabel om een webshop te beginnen tegenwoordig, de concurentie is te groot.

Denk er goed over na en zet ook een goed stevig bedrijfsplan in elkaar.

In de IT dienstverlening moet je gewoon al je contacten hebben om te beginnen, anders is er ook geen begin aan. Meeste bedrijfven zijn al voorzien en je ergens tussenwerken lukt alleen maar met het juiste contact.

Dit is gewoon realiteit, daar kan je niets aan veranderen
  woensdag 16 juli 2008 @ 13:45:30 #3
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_60143554
tvp
pi_60143637
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 13:44 schreef ThaNetRunner het volgende:
Met een IT bedrijf ben je 1 van de 100 paddestoelen die per dag uit de grond schieten.
Als je echt wilt meedingen in het wereldje van Webshops moet je wel hele goeie prijzen kunnen waarmaken.

het is gewoon niet rendabel om een webshop te beginnen tegenwoordig, de concurentie is te groot.

Denk er goed over na en zet ook een goed stevig bedrijfsplan in elkaar.

In de IT dienstverlening moet je gewoon al je contacten hebben om te beginnen, anders is er ook geen begin aan. Meeste bedrijfven zijn al voorzien en je ergens tussenwerken lukt alleen maar met het juiste contact.

Dit is gewoon realiteit, daar kan je niets aan veranderen
Precies wat hier gezegd wordt, beantwoord ook even de vraag. Waarom zouden we het bij jou kopen en niet bij 1 van de 100 goed aangeschreven winkels.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  woensdag 16 juli 2008 @ 13:50:14 #5
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_60143678
Je moet eens bij distributeurs aankloppen... BAS en dergelijke... Gewoon ff info vragen over
wat mogelijk is... Ook moet je goed afspraken maken over garantie en wat daarmee gebeurt...

Bij producenten aankloppen heeft over het algemeen geen zin, deze leveren aan distri's en
niet aan eindgebruikers...

Het IS mogelijk zoiets te beginnen, zo is paradigit ook begonnen uit een studentenproject,
maar zoals al eerder gezegd hierboven is t enorm moeilijk te concureren...

Succes!
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
  woensdag 16 juli 2008 @ 13:52:06 #6
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_60143731
Als administratief pakket kan ik je EekBoek aanraden. Open source, in perl, en aangezien het tekstgebaseerd is weet je precies wat er gebeurt en is het ook heel gemakkelijk om vanuit je shop-database boekingen te genereren door middel van een forloopje en wat echo's. Verder natuurlijk ook even een boekje halen, bijvoorbeeld "Boekhouden voor dummies" of iets in die geest. En zorg dat je in ieder een boekhouder KENT die je af en toe even een vraagje kan stellen. Ga langs de KvK en meld je aan op higherlevel.nl.

Over je businessmodel laat ik me niet uit.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_60143886
Ja dat is ook waar, ik zou echt hele lage prijzen moeten hebben om echt mee te kunnen doen. Anders ben ik direct verloren. Maar als ik gewoon net boven de inkoopsprijs ga zitten voor de verkoop zou het natuurlijk wel gaan lukken lijkt me. Zo maak ik wel niet veel winst, maar haal ik wel klanten binnen.

Tenslotte als ik eenmaal wat klantjes heb, kunnen zijn bij mij ook terecht voor reparaties zowel thuis als reparaties gewoon intern doen. Ook kan ik tussentijds werk doen als zzper voor kpn service thuis monteur. Zo kan ik gewoon werk houden natuurlijk. Bij kpn kon ik ook een of ander informatie pakket hier nog over aan vragen om zzp service thuis monteur te worden maar ben de link helaas kwijt.

De diensten die ik er later bij wou doen zouden oa zijn:
Internet aanleggen bij particulier
Netwerken aanleggen bij mkb
Thuis netwerken aanleggen
pi_60143938
Ik heb een eigen IT bedrijf maar zou je wel een boekhouder aan raden. Die kost mij 37,50 euro per uur en heb hem eens in de 3 maanden 2 uur nodig. Een boekhouder weet veel meer van belastingen etc.

Een webshop beginnen is nu niet echt een markt waarin je kan groeien zonder zelf in te kopen. Je moet zoals ze hier zeggen iets hebben waar bij mensen voor jou kiezen
pi_60144054
Oke boekhouder zal geen probleem zijn, weet er toevallig wel een paar die mij zouden kunnen helpen. Maar waar heb ik die precies voor nodig? Natuurlijk wel voor btw nummer aanvragen, elk jaar de aangifte doen etc maar waarvoor nog meer?

Er is vast wel een systeem waarmee je alles kan bijhouden zoals inkomsten en uitgaven. Reden dat ik eerst met een webshop zou beginnen is omdat ik werk heb op dit moment. Maar hier is het gewoon te rustig, ben namelijk werkzaam in de buitendienst als field engineer. Zou wel kunnen stoppen en direct compleet voor mijzelf beginnen met alle diensten erbij. Maar dan heb ik toch echt wel lening van 10duizenden euros nodig, mocht ik dan na 1 jaar falliet gaan sta ik dik in de schuld en heb ik niks.
pi_60144213
Zo heb ik het ook gedaan. Eerst blijven werken en dan langzaam opbouwen. Ik zit nu bv. in Japan voor mijn eigen toko maar toch werk ik er nog naast aangezien het nu nog niet voldoende opleverd maar misschien als ik straks terug ben wel

Boekhouder heb je niet nodig voor BTW nummer aanvragen dat is een eenmalig actie die jezelf kan doen. Boekhouder heb je nodig voor BTW aangifte, Aangiften inkomsten. Zorgen dat alles netjes geboekt wordt dus Debet en Credit balans etc etc etc. Voor hun simpel werk maar voor jou best wel veel. Ik deed het eerst ook zelf maar ging mij teveel tijd kosten. Hun weten de trucjes bv. BTW terug gave vragen voor benzine kosten en dat soort dingen.
pi_60144326
Oke dus wel raadzaam idd om boekhouder te nemen voor paar uurtjes als het nodig is. maarja als webshop geen goeie optie is. Wat kan dan wel icm met een vast baan.
pi_60145052
Je kan dus netwerken installeren etc en je wilt dit ook bij mensen thuis doen. Dan doe je het toch gewoon savonds erbij?
  woensdag 16 juli 2008 @ 14:50:09 #13
2964 Armageddon
pi_60145176
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 14:44 schreef Ultralaser het volgende:
Je kan dus netwerken installeren etc en je wilt dit ook bij mensen thuis doen. Dan doe je het toch gewoon savonds erbij?
Ja das allemaal leuk en aardig maar hoe kom je aan die klanten?
pi_60145193
Dus met andere woorden gewoon voor mijzelf beginnen maar dan zonder webshop, daar komt het op neer?Gewoon als freelancer dus.

Dan kan ik namelijk mijn huidige werk blijven doen bij hetzelfde bedrijf als nu, moet ik alleen mijn functie wijzigen. Kan dan wel lekker betaald krijgen. Komt natuurlijk wel bij kijken dat ik zelf voor alle kosten etc moet opdragen, maar dat is niet zo erg lijkt me.
pi_60145218
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 14:50 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Ja das allemaal leuk en aardig maar hoe kom je aan die klanten?
Adverteren he:) woon zelf in een klein dorpje dus daar sta je snel bekend. Website erbij en deze beetje bekend maken en klanten komen wel lijkt me.
pi_60145296
En je huidige baas gaat ermee akkoord dat jij als freelancer gaat werken? Lijkt me niet dat hij het prettig vindt als jij alle klanten afsnoept.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_60145341
Waarom wil je persé iets voor jezelf?
Wat is je motivatie?
pi_60145458
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 14:50 schreef GLY het volgende:
Dus met andere woorden gewoon voor mijzelf beginnen maar dan zonder webshop, daar komt het op neer?Gewoon als freelancer dus.

Dan kan ik namelijk mijn huidige werk blijven doen bij hetzelfde bedrijf als nu, moet ik alleen mijn functie wijzigen. Kan dan wel lekker betaald krijgen. Komt natuurlijk wel bij kijken dat ik zelf voor alle kosten etc moet opdragen, maar dat is niet zo erg lijkt me.
Jah, en dan eventueel op verzoek de netwerkspullen leveren uiteraard, je kan ook spul verkopen zonder complete webshop. Je zou het kunnen splitsen, 1) kale aanleg, 2) aanleg met levering hardware, 3) een combinatie van 1 of 2 met een onderhoudscontract.

En zoals hier boven al gezegd, een boekhouder is z'n geld wel waard, en uiteraard niet te gemakkelijk worden en al je winst meteen uitgeven aan dure laptops/GSM's/bedrijfauto's etc, maak iets van een strategie voor de komende jaren, en houdt je er ook aan. En denk ook even na over de gevolgen voor je privé leven, zonder steun v/d partner is de lol er ook gauw af.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_60145674
Inderdaad veel gaat naar de belasting. Ik werk met een uur tarief van 100 euro en toch jammer als de helft naar de belasting gaat.

Als je niet meer uren maakt in je eigen bedrijf dan bij je werkgever heb je ook geen recht op zelfstandige aftrek.
Misschien is een eenmanszaak een goede start optie?

Maar ga eens met een boekhouder praten die weet je veel te vertellen bedrijfsvorm etc. Tevens moet je ook echt weten wat je gaat doen natuurlijk.
pi_60145714
Tja waarom ik voor mijzelf wilt beginnen lijkt me duidelijk, op mijn huidige werk is het gewoon te rustig. Doe gemiddeld 3 a 4 klanten op een dag. Dat kan zijn van mainbord vervangen tot windows installatie. Dus meestea in het begin van de middag weer thuis. Opzich lekker natuurlijk, maar zo bouw ik qua uren niks op.

Ook mijn salaris is waardeloos, 1550bruto voor 40uur per week. (23 jaar). En wil natuurlijk over kleine 10jaar toch wel leuke vrijstaande woning kopen met mijn vriendin en die kosten ook al 4ton gemiddeld. Dus moet gewoon goed verdienen. En in friesland of groningen is dat werk er gewoon niet veel.
  woensdag 16 juli 2008 @ 15:17:54 #21
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_60145809
Hehe, leuk topic met onrealistische mensen met de nodige veeleisende wensen .
Ik zou zo zeggen, reken het eens door. Kijk wat je uberhaupt moet verkopen wil je een beetje interessante omzet/ winst draaien.
  woensdag 16 juli 2008 @ 15:19:37 #22
2964 Armageddon
pi_60145847
Laat me raden. Je werkt bij PEAK IT?
pi_60145927
Nee werk niet voor een detacheringsbedrijf. Maarja je moet wat, krijg echt niet zomaar een salarisverhoging naar minimaal 2000 of hoger. Doorleren kan al niet bij ons, dus heb ik ook niks aan. Zit kleine verhoging aan te komen, naar misschien 1700euro. Maar hoger gaan ze ook amper, iemand van rond de 40 verdient nog geen 1800 voor fulltime. Het is leuk werk, maar verdient gewoon te slecht.
pi_60145969
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 15:22 schreef GLY het volgende:
Nee werk niet voor een detacheringsbedrijf. Maarja je moet wat, krijg echt niet zomaar een salarisverhoging naar minimaal 2000 of hoger. Doorleren kan al niet bij ons, dus heb ik ook niks aan. Zit kleine verhoging aan te komen, naar misschien 1700euro. Maar hoger gaan ze ook amper, iemand van rond de 40 verdient nog geen 1800 voor fulltime. Het is leuk werk, maar verdient gewoon te slecht.
Wat???

Das wel heel beroerd verdienen!
  woensdag 16 juli 2008 @ 15:25:54 #25
2964 Armageddon
pi_60146007
Iemand van 40 die voor 1800 bruto zijn nest uit komt? Sporen ze wel daar in het hoge noorden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')