Ik vond de Tsjechische wegen prima, maar ik ben daar niet op de fiets doorheen gegaan. Zo te zien fiets je in het noorden door Boheems en Saksisch Zwitserland. Prachtig gebied. Bij het dorpje Tisa waar je zo te zien langs komt, heb je mooie rotsformaties (Tiské stěny) waar je doorheen kan wandelen en op de grens tussen Duitsland en Tsjechië (Kirnitzschklamm) kun je met een bootje het grensriviertje volgen. Beetje toeristisch maar wel ontzettend mooi. En ietsje verder langs de Elbe in Duitsland mag je Bastei natuurlijk ook niet missen, ook al is het daar supertoeristisch. Maar dat wist je vast al.quote:Op donderdag 28 juli 2022 01:08 schreef Farenji het volgende:
Ik ga in oktober fietsen door Tsjechie. Plan is om vanaf Linz noordwaarts door Tsjechie te fietsen met uiteindelijk Berlijn als einddoel. Bijv door een deel van de Eurovelo 7 te volgen. Heeft iemand fietservaring daar, hoe zijn de wegen? Nog tips voor plekken die ik niet mag missen, behalve Praag dan?
Oeps, geen verslag gedaanquote:Op maandag 18 juli 2022 23:10 schreef iamredleader het volgende:
Over iets meer dan een week ga ik weer, ditmaal met beide zoons (13 en 10). Wordt een klein experiment, we hebben een elektrische auto gehuurd. Dus tussenstops om te laden, en ook in Praag zelf laden. De uitjes zullen we met het OV gaan doen
Sowieso naar Adr¨pach gaan.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 17:08 schreef Chandler het volgende:
Ik hoop dat deze bump geen slechte is!
Wij gaan dit jaar naar Tsjechië en zitten dan in Staré Buky, tegen de grens van Polen.
Zijn er mensen die tips hebben voor deze omgeving? Praag is zo'n 150km vanaf onze locatie af en polen ligt op nog geen 5km!.
Tips zijn welkom!we zijn benieuwd naar mooie bezienswaardigheden, natuur gebieden waar we lekker kunnen wandelen, mooie visplekken, leuke kleine dorpjes en rommelmarktjes!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |