abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 28 juli 2022 @ 11:56:50 #76
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_205479749
quote:
80s.gif Op donderdag 28 juli 2022 01:08 schreef Farenji het volgende:
Ik ga in oktober fietsen door Tsjechie. Plan is om vanaf Linz noordwaarts door Tsjechie te fietsen met uiteindelijk Berlijn als einddoel. Bijv door een deel van de Eurovelo 7 te volgen. Heeft iemand fietservaring daar, hoe zijn de wegen? Nog tips voor plekken die ik niet mag missen, behalve Praag dan?
Ik vond de Tsjechische wegen prima, maar ik ben daar niet op de fiets doorheen gegaan. Zo te zien fiets je in het noorden door Boheems en Saksisch Zwitserland. Prachtig gebied. Bij het dorpje Tisa waar je zo te zien langs komt, heb je mooie rotsformaties (Tiské stěny) waar je doorheen kan wandelen en op de grens tussen Duitsland en Tsjechië (Kirnitzschklamm) kun je met een bootje het grensriviertje volgen. Beetje toeristisch maar wel ontzettend mooi. En ietsje verder langs de Elbe in Duitsland mag je Bastei natuurlijk ook niet missen, ook al is het daar supertoeristisch. Maar dat wist je vast al.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_207667371
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 23:10 schreef iamredleader het volgende:
Over iets meer dan een week ga ik weer, ditmaal met beide zoons (13 en 10). Wordt een klein experiment, we hebben een elektrische auto gehuurd. Dus tussenstops om te laden, en ook in Praag zelf laden. De uitjes zullen we met het OV gaan doen :)
Oeps, geen verslag gedaan :@
Ging prima, oplaadpunten op genoeg plekken gevonden, ook supercharging (100kW+). Verder was het een prima vakantie.

Ben er nu weer met het hele gezin, broertjelief is dit weekend getrouwd met zijn Tsjechische. En sneeuw O+ *O*

Vandaag nog een paar uur wat wandelen en bekijken. Vanavond weer terug. Volgende keer hopelijk niet alleen Praag maar ook (o.a.) Pilsen en Pisek :Y
pi_213452918
Ik hoop dat deze bump geen slechte is! :Y

Wij gaan dit jaar naar Tsjechië en zitten dan in Staré Buky, tegen de grens van Polen.

Zijn er mensen die tips hebben voor deze omgeving? Praag is zo'n 150km vanaf onze locatie af en polen ligt op nog geen 5km!.

Tips zijn welkom! :Y we zijn benieuwd naar mooie bezienswaardigheden, natuur gebieden waar we lekker kunnen wandelen, mooie visplekken, leuke kleine dorpjes en rommelmarktjes! :Y

:Y
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_213454835
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 17:08 schreef Chandler het volgende:
Ik hoop dat deze bump geen slechte is! :Y

Wij gaan dit jaar naar Tsjechië en zitten dan in Staré Buky, tegen de grens van Polen.

Zijn er mensen die tips hebben voor deze omgeving? Praag is zo'n 150km vanaf onze locatie af en polen ligt op nog geen 5km!.

Tips zijn welkom! :Y we zijn benieuwd naar mooie bezienswaardigheden, natuur gebieden waar we lekker kunnen wandelen, mooie visplekken, leuke kleine dorpjes en rommelmarktjes! :Y

:Y
Sowieso naar Adr¨pach gaan.

Verder is het Reuzengebergte maar ook het Ijzergebergte mooi om te hiken.

Vorig jaar een deel van de Via Czechia gelopen. Erg mooi.

^ To je nesmysl ^
pi_214488509
Wij zitten momenteel in trutnov in stare buky tegen de Poolse grens aan. Iemand daar bekend?

Weet iemand leuke outlet winkels of winkelcentra om eens lekker te gaan winkelen?

We zitten hier nog ruim 10 dagen en hebben al aardig wat ontdekt maar dat nog niet.

Wat ik wel heb geleerd is dat winkelen bij tesco duur is 🤣 en dat je best wat korting kunt krijgen als je een clubkaart hebt alleen is het aanvragen onmogelijk als je geen Tsjechisch telefoonnummer hebt..

Iemand die daar een workaround voor heeft?
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')