Dus ik was zo even mijn vorige vriendin aan het stalken. Ik was er op mijn sportieve citybike naartoe gepeddeld en ik dacht van voordat ik mijn fiets en alles goed aan een vaststaand object ga vastsjorren, prachtwijken je weet toch, bel ik eerst even aan om te kijken of ze er is.
Blijkbaar is ze er niet, want na een aantal keer bellen krijg ik geen reactie. Dan komt er een vadsige vent uit een auto stappen die aanstalten maakt om de flat te betreden. 'Do you want to get inside?' vraagt hij mij. Ik zei dat ik even mijn fiets moest vastzetten. 'Whut?' 'I have to lock my bike', herhaalde ik. Dus terwijl ik mijn fiets op slot deed hield hij de deur open. Misschien was de benedenbel wel defect, in ieder bood dit me een goede gelegenheid om nog wat intensiever te stalken. 'Thanks for holding the door', zei ik tegen die vadserik en fluisterde er een sukkel achteraan.
Toen bleek hij gewoon een Nederlander te zijn die het woord sukkel verstond. Hij dacht dat ik uit het Oostblok kwam, vandaar dat hij Engels met me sprak. De sukkel!
Klacht: Denken dat ik uit het Oostblok kom
Subklacht: Love