Letterlijk dus.
Vanochtend, sta ik met 100 andere te wachten op de sneltrein naar Rotterdam Centraal. Ik stapte op Delft op en moest er op Schiedam weer uit, 1 halte dus.
Na 4 minuten onaangekondigd vertraging komt de failtrain binnen, hij dendert veel te hard door waardoor iedereen eerst 50 meter moet lopen om bij de laatste deur te komen. Iedereen keek al een beetje zo:
Maar het leuke was, toen we instapten

De conducteur had zo'n haast dat hij al probeerde de deuren dicht te doen voordat iedereen ingestapt was. Dit gebeurd raar genoeg wel vaker, zo heb ik al een keer een trein gemist.
Maar mensen pikten dit niet en hielden met man en macht de deur open zodat iedereen gewoon in kon stappen.
Toen we zaten (of stonden) komt die conducteur over de intercom met zo'n preek van:: "Voor de mensen achteraan die net de deuren openhielden, als er nu mensen zijn die in Rotterdam de trein missen is dit jullie schuld" blablabla.
Dus ik zat daar al met een kankerharde huillach op mijn gezicht:

En toen we bij Schiedam aankwamen weer over de intercom: "Willen de mensen in de achterste coupe's niet allemaal bij dezelfde deur uitstappen, zodat we snel wegkunnen."
Uhm? Omdat jullie niet om kunnen gaan met de tijd moeten wij maar 30 meter verder lopen en daar uitstappen?

Maargoed iedereen stapte toch wat sneller uit (gewoon bij de dichtstbijzijnde deur), hoor ik in de verte die conducteur onwijs zenuwachtig fluiten en tieren.
Toen ik aan kwam bij de prachtige metro-poortjes van Schiedam, die op zichzelf al 3 KLB topics waard zijn, hoorde ik de fail-trein vertrekken.
Samenvatting: Failtrain komt te laat en conducteur reageert zich af op reizigers.
Klacht: Ik moet met het Faal-OV
Subklacht: Mijn dag is zo saai dat ik hier een enorm verhaal van moet maken.