abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60120968
Letterlijk dus.

Vanochtend, sta ik met 100 andere te wachten op de sneltrein naar Rotterdam Centraal. Ik stapte op Delft op en moest er op Schiedam weer uit, 1 halte dus.

Na 4 minuten onaangekondigd vertraging komt de failtrain binnen, hij dendert veel te hard door waardoor iedereen eerst 50 meter moet lopen om bij de laatste deur te komen. Iedereen keek al een beetje zo:

Maar het leuke was, toen we instapten De conducteur had zo'n haast dat hij al probeerde de deuren dicht te doen voordat iedereen ingestapt was. Dit gebeurd raar genoeg wel vaker, zo heb ik al een keer een trein gemist.
Maar mensen pikten dit niet en hielden met man en macht de deur open zodat iedereen gewoon in kon stappen.

Toen we zaten (of stonden) komt die conducteur over de intercom met zo'n preek van:: "Voor de mensen achteraan die net de deuren openhielden, als er nu mensen zijn die in Rotterdam de trein missen is dit jullie schuld" blablabla.

Dus ik zat daar al met een kankerharde huillach op mijn gezicht:

En toen we bij Schiedam aankwamen weer over de intercom: "Willen de mensen in de achterste coupe's niet allemaal bij dezelfde deur uitstappen, zodat we snel wegkunnen."
Uhm? Omdat jullie niet om kunnen gaan met de tijd moeten wij maar 30 meter verder lopen en daar uitstappen?

Maargoed iedereen stapte toch wat sneller uit (gewoon bij de dichtstbijzijnde deur), hoor ik in de verte die conducteur onwijs zenuwachtig fluiten en tieren.
Toen ik aan kwam bij de prachtige metro-poortjes van Schiedam, die op zichzelf al 3 KLB topics waard zijn, hoorde ik de fail-trein vertrekken.

Samenvatting: Failtrain komt te laat en conducteur reageert zich af op reizigers.

Klacht: Ik moet met het Faal-OV
Subklacht: Mijn dag is zo saai dat ik hier een enorm verhaal van moet maken.
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_60121038
Choo choo
  dinsdag 15 juli 2008 @ 14:41:06 #3
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_60121086
kedeng kedeng!
goede klacht!
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_60121142
Wat een kutconducteur. :|
Striving to be more than average.
  † In Memoriam † dinsdag 15 juli 2008 @ 14:45:01 #5
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_60121192
Goeie en terechte klacht, ik zou hem ook naar de NS sturen. Dit soort horkerige conductuers heeft mij ook al 'ns een trein laten missen. (in dit geval: trein stop te vroeg, helemaal aan het begin van het perron. hele bende rent naar trein, wil eerste deur in. Opstopping dus. Omdat trein verder ook vrij vol was liep een flink deel verder maar nog voordat ik bij de vierde deur was (waar nog wat beweging inzat) gingen de deuren dicht en de trein verder. Nog nooit zoveel opgestoken middelvingers naar een conducteur gezien, er bleef minsten 100 man achter )
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_60121240
Vanwaar deze klacht, dit is toch algemeen bekend standaard NS gedrag (helaas)

Thank god voor een rijbewijs

Subrant: mensen die met het OV moeten
  dinsdag 15 juli 2008 @ 14:51:02 #7
186157 reetveter
Sex is my workout
pi_60121344
Die conducteurs zijn sowieso kenkermongolen. ik een keer rennen om die trein te halen, en ze zagen me wel . Doen ze snel die deur dicht terwijl als die een paar seconden gewacht had ik er gewoon in zat
I never workout
  dinsdag 15 juli 2008 @ 14:57:39 #8
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_60121499
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 14:47 schreef slindenau het volgende:
Ow? Misschien iets wat dan standaard is in de Randstad ofzo? Want hier (in het Oosten, i know ) ben ik dat nog nooit tegengekomen. Alleen laatst, toen ik van Rotterdam Centraal naar Antwerpen ging. Er stonden gewoon nog wat mensen te wachten voor de deuren, gooien die eikels ze dicht!

-edit- Misschien komt het hier ook wel minder/niet voor omdat het simpelweg veel rustiger is dan in bijvoorbeeld Rotterdam.
Guanine en Cytosine! *O*
  dinsdag 15 juli 2008 @ 14:58:29 #9
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_60121517
Ook een keer gehad. kom aanrennen voor een trein. Knakker doet deuren dicht terwijl we nog aan het instappen zijn. Ik sta buiten. Trein blijft 5 minuten staan met deuren gesloten voordat hij wegrijd. De droeftoeter.

Oftewel: Terechte klacht.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 15:00:08 #10
140904 MLF
Unazukin
pi_60121554
leuke conducteur
  dinsdag 15 juli 2008 @ 15:00:26 #11
43649 Minisuisse
Dennis is lekker
pi_60121560
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 14:47 schreef slindenau het volgende:

Thank god voor een rijbewijs

Subrant: mensen die met het OV moeten
Dit is helemaal niet standaard man
Heb het nog nooit meegemaakt
U kent mij waarschijnlijk van de romans..
  dinsdag 15 juli 2008 @ 15:03:09 #12
71115 Rnej
I walk the line
pi_60121613
in de randstad is zeiken normaal ofzo...

ik heb eigenlijk nooit zoveel gezeik met treinengedoe en ik rij op tzelfde traject...
pi_60121643
Je moet naar de NS mailen dat de conducteur in kweste de hele tijd in je broekje wilde graaien.
pi_60121932
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 14:45 schreef Barbaaf het volgende:
Goeie en terechte klacht, ik zou hem ook naar de NS sturen. Dit soort horkerige conductuers heeft mij ook al 'ns een trein laten missen. (in dit geval: trein stop te vroeg, helemaal aan het begin van het perron. hele bende rent naar trein, wil eerste deur in. Opstopping dus. Omdat trein verder ook vrij vol was liep een flink deel verder maar nog voordat ik bij de vierde deur was (waar nog wat beweging inzat) gingen de deuren dicht en de trein verder. Nog nooit zoveel opgestoken middelvingers naar een conducteur gezien, er bleef minsten 100 man achter )
Precies.

Kennelijk ligt de prioriteit om op tijd te komen hoger dan of iedereen wel de trein in kan die daarvoor betaald heeft.

En zelfs die prioriteit is niet het hoogst als je de reputatie kent van NS
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_60122008
Ok, op de rustige trajecten (buiten de randstad dus) zal het allemaal wel meevallen...maar zodra er meer dan 10 mensen mee moeten lijkt de NS het al niet meer aan te kunnen nee.

Gelukkig heb ik nu een rijbewijs, ben sinds het behalen daarvan nog maar 1x met de NS gegaan...en dat was me 1x te veel .
  dinsdag 15 juli 2008 @ 15:24:33 #16
204660 JanusAnus
Zitten te rieleksen
pi_60122097
Echt onzin dat dit iets is dat typisch in de Randstad gebeurt. Ik heb vaak in overvolle treinen gezeten op het traject Haarlem-Amsterdam en ik heb nog nooit dit soort dingen meegemaakt.
pi_60122135
Daarom ben ik het OV ook zat en sta ik liever in de file dan dat ik met de trein moet gaan reizen. Wat een ramp is dat zeg.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_60122184
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 15:25 schreef BobbyB het volgende:
Daarom ben ik het OV ook zat en sta ik liever in de file dan dat ik met de trein moet gaan reizen. Wat een ramp is dat zeg.
Whehe, ik ga nooit met het OV en sta ook nooit in de file .

(oh, en voor de slimmeriken: JA IK KOM WEL EENS BUITEN)
pi_60122216
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 15:28 schreef slindenau het volgende:

[..]

Whehe, ik ga nooit met het OV en sta ook nooit in de file .

(oh, en voor de slimmeriken: JA IK KOM WEL EENS BUITEN)
Fietsen/lopen is alleen voor niet-luie mensen.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 15:31:54 #20
168255 J.Herrer
pi_60122257
In Japan weten ze hoe ze dat moeten aanpakken

Dat kunnen ze hier ook best bij die sprinters doen
One hundred percent independent, I'm the fucking boss
  dinsdag 15 juli 2008 @ 15:33:27 #21
112217 Ruubstar
Erdinger !
pi_60122284
In Friesland/Groningen nooit problemen met de trein.
pi_60122336
In Japan is er zelfs een belijning op het station hoe je de trein in moet lopen
† The 3 Kings †
  dinsdag 15 juli 2008 @ 15:36:22 #23
71115 Rnej
I walk the line
pi_60122346
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 15:33 schreef Ruubstar het volgende:
In Friesland/Groningen nooit problemen met de trein.
nee, als er maar 1 per dag komt hebben ze geen haast idd..
pi_60122458
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 15:30 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Fietsen/lopen is alleen voor niet-luie mensen.
Ik ga heul niet fietsend/lopend over de A58 naar Eindhoven hoor, ben niet helemaal gek
  dinsdag 15 juli 2008 @ 16:02:29 #25
166265 Acinonyx
Deutschland über alles ~ !
pi_60122969
Choo-choo, here comes the care-train, none aboard !! all better board the fail-train !!
Drive few cars and far more unicorns.
.
Mr.Cooper schreef ooit het volgende:
ik kan teminste headbangen, lekker met me lange haar lopen chille en zo, kan ik van jou niet zeggen naar je chemokuur-kop
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')